דילוג לתוכן

שאלת השאלות: האם לקנות דירה או לחכות?

נדל"ן ומשכנתאות
41 17 1.9k 19
  • @שמח-לעזור

    בקו פרימיום (זה שחושב שהוא תמיד יודע מה יהיה בעתיד....)
    טוען כל הזמן שהמחירים רק יירדו עוד
    אבל מי יודע

    @אנונימי2 יכול להיות מאוד
    ולמרות זה עדיין…
    כנ״ל הסיפא של ההודעה

    מי זה קו פרימיום?

  • @שמח-לעזור

    בקו פרימיום (זה שחושב שהוא תמיד יודע מה יהיה בעתיד....)
    טוען כל הזמן שהמחירים רק יירדו עוד
    אבל מי יודע

    @אנונימי2 בתור מה אתה מצטט אותו?

  • תלוי מי יצליח לשכנע יותר טוב את הציבור,
    אם הציבור ישתכנע שיהיה עוד ירידות כולם ימשיכו לחכות שירד עוד ואז באמת ימשיך לרדת,
    ואם הציבור יחשוב שהולך להיות עליות כולם יקפצו על השוק כך שבאמת המחירים יעלו,
    ותראו שאח"כ יבואו אותם חכמים ויגידו אתם רואים ידענו.

    ובקשר לשאלה של הכותרת אני חושב שזה תלוי בין אחד שיש לו כרגע את האפשרות לקנות שאז מומלץ לא להמתין,
    כי א"א לדעת מה באמת יהיה מחר, וגם אם מחר ירדו המחירים עוד אי"ז נחשב שהוא הפסיד, כיון שלא מדובר כאן על דירה להשקעה שהוא מעונין שהיא תעלה אלא בדירה למגורים, וכשהוא קנה זה היה השווי, וגם אם אח"כ המחירים ירדו אי"ז הפסד בשבילו כיון שאין לו שום משמעות לערך של הדירה אלא על האפשרות לגור בה,
    ואם אין לו כרגע את האפשרות לכאו' אין לו למה למהר כל עוד התהליך כרגע בירידה.

  • שאלה בנוגע לדירה להשקעה, אם הריביות היום הם כ5% לשנה, והכנסות דמי שכירות פחות מ3% לשנה, וזה מלבד הוצאות שונות של רכישת ותיחזוק הדירה, בשביל שזה יהיה ריווחי צריך לפחות עלייה של 3-4% בשנה [מה שלא קיים כרגע], וגם זה רווח מינימאלי של בקושי אחוז אחד בשנה, כיצד א"כ זה יכול להיות ריווחי

  • שאלה בנוגע לדירה להשקעה, אם הריביות היום הם כ5% לשנה, והכנסות דמי שכירות פחות מ3% לשנה, וזה מלבד הוצאות שונות של רכישת ותיחזוק הדירה, בשביל שזה יהיה ריווחי צריך לפחות עלייה של 3-4% בשנה [מה שלא קיים כרגע], וגם זה רווח מינימאלי של בקושי אחוז אחד בשנה, כיצד א"כ זה יכול להיות ריווחי

    @אלקנה
    לא מדויק, רשמתי ע"ז במקום אחר
    השכירות הממוצעת יותר קרוב הל3.5 אחוז, עלית ערך הדירה הממוצעת היא בד"כ כארבע אחוז, גם אם זה לא קרה בשנה שנתיים בקודמות בד"כ זה משלים את עצמו בשנים הקרובות, כל השקעה שהיא לטווח קצר של מספר שנים נמצאת בסיכון גבוה לחוסר הצלחה לא מודדים השקעה על פי השנה שנתיים האחרונות.

  • שאלה בנוגע לדירה להשקעה, אם הריביות היום הם כ5% לשנה, והכנסות דמי שכירות פחות מ3% לשנה, וזה מלבד הוצאות שונות של רכישת ותיחזוק הדירה, בשביל שזה יהיה ריווחי צריך לפחות עלייה של 3-4% בשנה [מה שלא קיים כרגע], וגם זה רווח מינימאלי של בקושי אחוז אחד בשנה, כיצד א"כ זה יכול להיות ריווחי

    @אלקנה
    אם השאלה שלך היא האם זה ריווחי זה ביחס לשוק ההון - כבר דובר על כך רבות בפורום ועיי"ש.
    ואם השאלה היא בפני עצמה האם זה ריווחי להשקיע בדירה אז דבר ראשון יש לשים לב שלכאו' מדובר באחד שיש לו הון עצמי וא"כ המשכנתא היא לא על כל סכום ההשקעה, כך שה5% המדובר הוא לא מדויק.
    דבר שני ג"כ נכתב כבר בפורום שאם הריבית 5% לשנה לכל חיי המשכנתא למשכנתא של 30 שנה זה יוצא כמו 3.1% ריבית לשנה ואם המשכנתא קצרה יותר כך זה קטן יותר (ל20 שנה 2.85% ל10 שנים 2.61%) כיון שלא כל חיי המשכנתא יש אצל הלווה את כל הקרן.
    ובמיוחד זה שאדם שקונה דירה להשקעה לא קונה בכל מקום ובונה על העליה הממוצעת אלא הוא מחפש מקום שבו תהיה עלית ערך מהירה יותר, ועיין ערך @משהמשה .
    וכן אחרי שמסיים עם המשכנתא נשאר עם דירה והכנסה משכירות כמעט ללא הוצאות.

    מה שכן מאוד יכול נכון זה שכשקונים להשקעה (בשונה מלמגורים שאז כל אחד קונה לפי צרכיו) שהנושא הוא רווח כלכלי צריך לשקול מה עדיף אם יש שני אופציות או דירה גדולה ויקרה ומשכנתא ל30 שנה או דירה קטנה יותר ומשכנתא קצרה יותר, מאוד יכול להיות שהאופציה השניה תהיה יותר רווחית כיון שאז האחוז הכללי של הריביות יותר נמוך, וכן יותר מהר יסיים עם ההוצאה של המשכנתא ויתחיל להרוויח את ההכנסות.

    וכמובן שלא דובר כאן לגבי אב שרוצה לקנות דירה לבתו ומקדים לקנותה שזה וודאי עדיף כי אם לא יקנה חוץ מזה שיחסר לו עלית ערך הנכס הוא (או היא לא כ"כ משנה) יצטרך לשלם את העליה כך שהוא הפסיד כפול.
    (לדוג' אם היה לו אפשרות לקנות דירה ע"ס מיליון ש"ח והוא המתין שנה ולא קנה ובמהלך השנה שווי הדירה עלה ב4% כך ששנה אח"כ היא שווה 1,040,000 לא רק שהוא לא הרוויח את ה40,000 אלא הוא יצטרך לשלם היום עוד 40,000)

  • @אלקנה
    לא מדויק, רשמתי ע"ז במקום אחר
    השכירות הממוצעת יותר קרוב הל3.5 אחוז, עלית ערך הדירה הממוצעת היא בד"כ כארבע אחוז, גם אם זה לא קרה בשנה שנתיים בקודמות בד"כ זה משלים את עצמו בשנים הקרובות, כל השקעה שהיא לטווח קצר של מספר שנים נמצאת בסיכון גבוה לחוסר הצלחה לא מודדים השקעה על פי השנה שנתיים האחרונות.

    @שמיל-שמיל כתב בשאלת השאלות: האם לקנות דירה או לחכות?:

    השכירות הממוצעת יותר קרוב הל3.5 אחוז

    איפה?

  • לפי כמות הפינוי בינוי בירושלים לא נראה שיש סיכוי לעליית מחירים בקרוב

  • עשיתי הליכה ובכל שכונה יש בניינים בבנייה ומקומות שאומרים שיהיה בנייה והכל במספרים של אלפים

  • כדי לגדר את העסקה מירידות מחירים
    צריך לחפש דווקא את המקומות שכבר חוו ירידות מחירים
    והיגיון אומר לנו המחיר הנוכחי לא משקף את הערך האמיתי,
    כמו לדוגמא דירה חדשה בבני ברק במתחם הסופרים, חריש, או אחיסמך.
    דירה ישנה בבאר שבע או בקרית אתא.

    כמו בשוק ההון
    'אם כולם רצים תברח
    אם כולם בורחים תקנה'

    @אלון-דוד said:

    כמו לדוגמא דירה חדשה בבני ברק במתחם הסופרים, חריש, או אחיסמך.
    דירה ישנה בבאר שבע או בקרית אתא.

    מאוד אהבתי את הרשימה הזו,
    אני מסכימה איתה לגמרי.
    מה שכן-
    חלק גדול מהמקומות האלו לא מתאימים להשקעה לטווח קצר אלא רק לטווח ארוך.

  • אני מסיכמה מאוד שיש אי וודאות.
    יש סיכויים לתרחישים ל 2 הכיוונים וייתכן שאכן תהיה עלייה בפריפריה וירידה במרכז מה שלמעשה אומר כך:
    מדרבן את הזוגות הצעירים להיכנס לרכישה של קורת גג בלי לדחות,
    ואת המשקיעים להיכנס רק להשקעות חכמות שלא תלויות בעליית מחיר.

    מהשטח אני כבר רואה עלייה סמויה בפריפריה שמתבטאת המקומות מסוימים בעליית מחיר,
    ובמקומות אחרים בצמצום בהיצע הגדול שהיה בתקופה האחרונה.

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    229 צפיות
    חופש כלכליח
    ההרשמה להגרלות תיפתח ביום רביעי – 15.4.26 ותיסגר ביום ראשון – 17.5.26 ניתן להנפיק אישור זכאות כבר עכשיו ועד 30.4.26 (השלמת מסמכים עד ל-7.5.26)
  • 2 הצבעות
    55 פוסטים
    1k צפיות
    א
    https://www.iroads.co.il/media/e0fp3txm/מודל-ארצי_תיעוד-הנתונים_גרסה-04.pdf מומלץ לקרוא בעיון (עמודים 24+43) לפי תוכנית העדכנית של רכבת ישראל כבר בשנת 2030 רכבת ישירה מחריש לירושליים 50-55 דקות בלבד כמעט כמו לנסוע בשעות העומס מרמה ד' בית שמש לירושליים. מהרכבת של עכו היום לירושליים זה שעתיים וחצי אולי המסילה המהירה של 250 קמ"ש בשנת 2030 בין חיפה לתל אביב תוריד חצי שעה. בחריש מי שגר למשל בשכונת "החורש" זה מרחק הליכה רגלי מהבית לתחנת רכבת
  • 1 הצבעות
    2 פוסטים
    264 צפיות
    מ
    @הדוכס ציטוט מהחוברת: פרק ה' מקומות עבודה במרכז משלמים יותר מאשר בפריפריה במרכז החיים יקרים יותר יש עבודות שאין הבדל במשכורות בין הפריפריה למרכז ואז גם אם גרים במרכז מרויחים כמו בפריפריה ומשלמים על המחיה כמו במרכז אכן יש עבודות שהמשכורות גבוהות יותר במרכז אבל מאידך משלמים יותר על החיים במרכז וצריך לעשות חישוב מה יותר רווחי האם לגור במרכז להרויח יותר ולשלם יותר או לגור בפריפריה להרויח פחות ולשלם פחות. החוברת מאוד יפה ומסבירה הכל, בכדי לתת לזוצ באמת לקבל החלטה מושכלת ולשמור על אמינות כמו בשאר הפרקים בחוברת אודה לך אם תוכל להוסיף כמה משפטים בסגנון הבא: יש מקומות בפריפריה שרק בציבור החרדי היא פריפריה בגלל המרחק מהמרכז, אבל מבחינה כלכלית הקהילה נמצאת ליד מרכזי תעסוקה, ויש תעסוקה בשפע ואין קשיי פרנסה. ויש מקומות בפריפריה שגם מבחינת המדינה זה מוגדר פריפריה כלכלית שיש שם פחות מקומות תעסוקה. הקהילות עושות מאמץ רב לדאוג לכל משפחה לתעסוקה, לעיתים בשכר נמוך יותר ולעיתים זה רחוק יותר מהעיר, אבל מאוד משתדלים לעזור ....
  • 2 הצבעות
    23 פוסטים
    714 צפיות
    ר
    משהו יודע אם המלחמה באיראן עלולה לגרום להתייקרות משמעותית של מדד תשומות בנייה ? השאלה ג"כ בהשוואה לסכום שמונח בקרן כספית, האם כדאי להוציא אותו ולשלם ג"כ בכל תשלום משלמים גם את המדד היחסי לאותו תשלום ויוצא שעל החלק של המדד בקרן כספית זה עושה תשואה ומאידך התשלום ע"ז לא מקטין את החשיפה למדד כי רק הקרן מוצמדת והמדד אינו מוצמד מי שמבין בזה אשמח שיגיב
  • 0 הצבעות
    10 פוסטים
    757 צפיות
    פ
    כמה נקודות שעלו כאן צריכות התייחסות, ברור שמחירי הדירות עולים מהמון סיבות חלקם פתירות וחלקם לא. עדיין רכיב הקרקע הוא בעל משמעות עצומה במחיר הדירה הסופי ומסחר הקרקעות במדינה הוא מטורף והזוי. רק תחשבו את המחיר הנגרם ללקוח בגלל מחיר הקרקע, נניח שמחיר הקרקע הוא 100,000 ש"ח ליחידה: נוסיף על זה עלויות מימון לקבלן עד גמר ההיתר, כשנתיים לפחות ועד 5-6 שנים נוסיף את המע"מ שהוא על כל ערך הדירה, מס רכישה, ואת הסיכון שהקבלן לוקח אם הוא ייכשל יוצא שעל כל 100,000 שהמדינה מכניסה ממכירת קרקעות הלקוח ישלם 120,000-150,000 במחיר הדירה שיטת המכרזים הנהוגה במדינה גורמת שלמעט מקרים נדירים מחירי הקרקעות תמיד יעלו וכל קבלן ייתן את המקסימום שהוא יכול. אין דבר כזה קבלן מרוויח או מפסיד, כל הוצאה של הקבלן מתגלגלת ישירות על הרוכש בקצה. מכאן הטענה שמחיר למשתכן גורמת לעליית מחירים כיוון שהרווח נשען על הדירות בשוק החופשי הוא בעצם מעלה את מחירי הדירות בשוק החופשי. הסיבה העיקרית של שיטת ההגרלות היא פשוט אופיום להמונים!!! אין אפשרות לתת לכל הזוצי"ם דירות במחיר למשתכן לכן עושים הגרלות, כולנו מכירים מישהו שזה בירושלים או בית שמש ומסייע לחלום שלנו להמשיך ולהחלם. ולכן מחיר מטרה של כל הפרויקט וסבסוד קרקעות בפריפריה הוא הפתרון היחידי שיכול לסייע, וזה כנראה לא יקרה.