דילוג לתוכן

מה העדכון הבא של המדד?

שוק ההון והשקעות
13 6 483 6

נושאים מוצעים


  • 7 הצבעות
    122 פוסטים
    6k צפיות
    ל
    משהו שכתבת באשכול סמוך וקשור גם לפה לחכמים-לחם said: אני חושב שמעבר לסיבה שגרמה לה להתפרץ עכשיו (ככל הנראה חרדים כאמור) יש נקודה שגורמת לקו מחשבה האנטי פאסיבי יש משהו מאד מאד מתסכל בזה שאתה בילית שנתיים (או עשר) בלהבין לעומק את כל עניין ההשקעות קראת אלפים אלפים של עמודים בערבית ובאנגלית מטובי המוחות בעולם יש לך ידע עמוק בנושא והתוצאה היא שאין לך שום עדיפות על פני אותו אחד שקרא ספר של 100 עמודים (של חילוני אחד שבאמת הבין בעצמו או של חרדי אחד שקרא את אותו חילוני והשתדל לא לסלף יותר מידי כשהוא משכתב ועדיין הספרים החרדיים זרועי טעויות) למחצה לשליש או לרביע. עם כל הפירגון שיש מצד אחד וגם הניסיון של אותם אנשים בהתחלה לשכנע אחרים להשקיע וכו' יש גם תסכול עמוק התסכול הזה גורם לכל מיני תוצאות רעות וטובות: לפנטז על משבר אדיר שיגרום לכל הטיפשים או הבורים מצד שמאל של הסקלה (מצ"ב תמונה) לעוף החוצה ולהפסיד ואז גם לשכנע את עצמך שזה נכון ולהביא ראיות (אולי נכונות... אולי באמת אנחנו הולכים לנפילה אדירה אבל הדחף לבדוק את זה מגיע לדעתי משם) ע"ע משהו שמדברים עליו הרבה בפורום לאחרונה [image: 1779834754295-b9eed9d6-8bf9-4df4-b6bc-6753224e6391-image.jpeg] להסביר שההשקעה הפאסיבית כבר לא יעילה + להסביר שהבורים יידפקו מכמה סיבות (גם אם לא בקרוב) - הסולידית למצוא נקודות שבאמת התפספסו בפישוט השיטה כמו שיעור משיכה בטוח מדויק (בשלב הפרישה), מינוף זול, שיפור סיכוי סיכון, ואסטרטגיית מכירת אופציות קצרות טווח. Spoiler הבלוגר האמריקאי ERN אתר - https://earlyretirementnow.com/ מאד מתעסק עם 3 יש לו סדרה של עשרות מאמרים על העניינים האלה אני עצמי לא מבין אנגלית ברמה מספיקה וגם גוגל טרנסלייט זה לא משהו לכן הורדתי הרבה מאד מהמאמרים שלו והעברתי אותם תוכנת תרגום בתשלום (זה עדיין לא פיקס וצריך להיות בעיניינים כדי להבין איפה ואיזה שגיאות תרום יש אבל זה נחמד כחומר למתקדמים מי שרוצה אני יכול להעלות את הקבצים המאוחדים בעברית (בשביל לקרוא) או אנגלית (כדי להזין את הAI שלכם או https://notebooklm.google.com/)
  • 7 הצבעות
    24 פוסטים
    797 צפיות
    רואה את הנולדר
    @דוד-בן-זיקרי כתב בביטקוין צונח: מה עושים עכשיו?: אולי בהזדמנות ארחיב על. זה אני אשמח שתרחיב אני לא באמת מצליח להבין כל פעם שהוא נופל אני חושב שאולי הפעם הוא יהפך להיות היסטוריה
  • 4 הצבעות
    34 פוסטים
    1k צפיות
    א
    @השומר כתב בהצעת שיפור לפרויקט החשוב של 'בנקל': @אפ_על_פי_כן ברור שבציבור הליטאי שנותנים סכום יחסית גדול זה יישר אותם בהמשך הדרך לתרבות הקהילתית הזאת אבל בעומק שהראש יתישב להבין את משחק הכסף האמיתי בלי חינוך לוקח זמן. בקיצור, כולנו מסכימים שצריך חינוך...
  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    351 צפיות
    צ
    @אנונימי2 א"א להמליץ לך בפורום על כזה דבר, אבל בהחלט הגישה נכונה שחברות AI הם העתיד [יותר נכון הווה, והעתיד זה בכלל אנרגיה]. מצד שני תמיד יש את החשש שרק כמה חברות מסויימות יצליחו לכבוש את השוק, וכל השאר... אם אתה עושה את זה כחלק מהפיזור שלך, אבל א"א להמליץ לך על איזה סכום וכמה אחוזים מהתיק. השאלה היא האם אתה מבין את הסיכונים, או שברור לך שרק AI ואין לך שום צד אחר בכלל. כי AI זה לא שום קוד להצלחה ועליית ערך המנייה.
  • 0 הצבעות
    24 פוסטים
    975 צפיות
    מ
    תכל'ס מכל העליות וירידות המשוגעות שמלחמת המכסים הזאת יוצרת, מעניין אותי אם יש דרכים שאנשים משתמשים כדי למנף את זה לטובתם?