בכל דילמה כלכלית, שאלת השאלות היא האם החסרון מתומחר.
בדילמה שלך ישנם שתי שאלות 1. האם איכות הדירה והמחיר שווים את חוסר היציבות וההפרעה של הקונים?
התשובה לזה תלויה בך, יש אנשים שיותר קשה להם עם זה ויש שאין להם בעייה.
ולכן לא תוכל לקבל לזה עזרה מאנשים אחרים ובפרט כאלו שלא מכירים אותך.
הדילמה השנייה היא, יכול להיות שהדירה הזמנית היא היותר יקרה. במידה ותצטרך לעזוב עוד חודש למשל, תסכים איתי שזה לא שווה.
לכן אתה צריך לבנות את החוזה בצורה מדורגת שבה לא אתה לוקח את כל הסיכון הכלכלי, אלא אתה מתחלק בו עם הבעלים.
לדוגמא אפשרות אחת. במידה והדירה נמכרת תוך X אתה מפנה את הדירה תוךY חודשים ומשלם Z על החודשים הנותרים.
אם יקח יותר זמן למכור את הדירה תוכל לקחת בחשבון זמן פינוי שבו אתה משלם יותר ממחיר החוזה בלי להנזק.
אין שום סיבה בעולם שאתה תישא בכל הסיכון הכלכלי, בשעה שגם לבעל הדירה יש אינטרס שהיא תהיה מושכרת.
זוטו של ים
-
לשכור דירה שעשויה להימכר? -
לשכור דירה שעשויה להימכר?כמו כל זו"צ, גם זמני הגיע לעזוב את המרכז [בזמננו זה כולל בי"ש, ביתר, ק"ס וכו'] והפור נפל על עיר צפונית שמתחרדת לאיטה... דא עקא: בעלי הדירה שאני מבקש לשכור הבהיר שברצונו למכור אותה, אלא שלעת עתה לא מצא קונה והוא משכיר אותה. ברצונו לשמור לעצמו את הזכות לפנות את השוכרים מהדירה במקרה של מכירתה, בהתראה של 3 חדשים. יצויין שביכולתי ב"ה לקנות את הדירה, אבל מחשש לאי- התאקלמות, אני מעדיף לחכות עם זה שנה בערך, ועל- הדרך לחסוך עוד קצת להון עצמי. ובכן, הדילמה: האם לשכור דירה שייתכן שאיאלץ להתפנות ממנה בתוך 3 חדשים? מצד שני, בהחלט הייתי קונה אותה מצד עצמה ומצד המחיר, אבל מי יודע אם ארצה להישאר בעיר הזו? [כמובן שבמקרה שאשכור אותה אשריין לי זכות קדימה לקנייה, גם מצד דינא דבר- מצרא...] ועוד- החלטה על קנייה כזו עלולה להתקבל מתוך לחץ, בעוד שההון העצמי לא באמת מספק, אז למה למהר?...ותשועה ברוב יועץ!
יש כאן סיבה טובה לא לשכור את הדירה, ועוד לא דברת על זה שבאים מפעם לפעם לקוחות לראות את הדירה שזה חוסר נוחות.
האם המחיר הוא כל כך אטרקטיבי שזה שווה לך? לא כתבת סיבות למה להסכים לזה -
האם מחוסרי הדיור יאלצו לסבסד את המשכנתאות של הזוכים במיליונים במחיר למשתכן ברשות השידור???א. הכותרת היא מהמשפחה של "האם מעמד הבינים יאלץ להמשיך לסבסד את החרדים" גיוס של אמוציות+דמגוגיה במקום לטעון טיעונים לוגיים
ב. החלום של הזוכים ברשות השידור הוא פשיטת רגל, שתאפשר להם למכור את הדירות ללא תקופת המתנה, באמצעות ועדת חריגים. -
יש למישהו הסבר למה מניות הסייבר יורדות לאחרונה? -
ההבדל בין נוכלות לבין כשלון - עו"ד נתן רוזנבלטמי שרוכש ב20-80 למעשה מינף פי חמש את ההשקעה שלו, אנשים נוטים להשקיע בנדל"ן לכאורה בגלל סולדיות.
והשקעה במינוף כה גבוה מעקרת את היתרון הגדול שיש בנדל"ן. מי שמוכן לקחת סיכונים יש בשפע בשוק ההון
(ובלי צורך להמתין כל כך הרבה זמן למימוש) -
מה עדיף עכו או חריש?הרכבת מתל אביב לחיפה כעת בתהליכי חשמול, שאמורים להסתיים לפני האכלוס בעכו.
לאחר שהחשמול יסתיים נסיעה מת"א לחיפה תהיה כ45 דקות, ומחיפה לעכו זה עוד 17 דקות כמובן ללא זמני ההחלפה. דבר שיגרום שעכו תהיה מאוד נגישה למרכז -
האם להשקיע בריאל האיראני???@הכספן כתב בהאם להשקיע בריאל האיראני???:
@רואה-את-הנולד
הריאל בעבר היה שווה 4 בדולר והיום כ600,000 בערך ולכן יותר הגיוני שהריאל יעלה ל100,000 בדולר מאשר שהדולר יקפוץ פי שש.להערכתך כל האירנים שיש להם ערמות של שטרות בבית, הולכים להפוך למליארדרים??
ברגע שיש אינפלציה והמשטר מציף את השוק בשטרות זה מבטל את האפשרות שהריאל יזנק -
הקיפול ה 42אס אנד פי תודה על התגובה
ועדיין, הכלכלה העולמית אכן גדלה בקצב אקספוננצאלי אבל בקצב גידול הרבה הרבה יותר מתון (בOECD הקצב הממוצע הוא כ2.5 אחוז גידול)
אם אכן התמחור של הS&P מגיע מהכלכלה הריאלית, השאלה שלי היא לכמה זמן יכול להווצר פעל בין הגידול הריאלי בכלכלה לבין התמחור של שוק ההון? -
הקיפול ה 42עליות בשוק ההון נגרמות מכך שיש יותר כסף שרוצה להכנס מכסף שיוצא.
על מנת שהעליות ימשיכו בצורה מעריכית, צריך שהכלכלה הריאלית תגדל בצורה מעריכית.
היות והמשאבים בכדור הארץ מוגבלים, מתי שהוא הגלגל יעצור. מתי? אני לא יודע
אבל ככל שמדגישים את נפלאות הריבית דריבית, זה אמור לשכנע אותי שזה פחות רחוק כמו שזה נראה. -
הקיפול ה 42@מחשב-מסלול-מחדש כתב בהקיפול ה 42:
הפתגם הידוע אומר "ריבית היא הפלא השמיני מי שמבין זאת מרוויח, מי שלא משלם". ומה יקרה כשמי לא מבין זאת יפשוט סוף סוף רגל? ולא יהיה לו מאיפה לשלם?
הפלא השמיני לא אומר שפלוני משלם לאלמוני, אלא שפלוני נשאר מאחורה בזמן שאלמוני התקדם.
קניתי מניה בשקל מכרתי אחרי שנה בשני שקלים, מי ששילם לי זה מי שקנה, את ההצדקה לשלם שני שקלים סיפק לו הגידול בערך.
על מנת שהוא יוכל לשלם הוא צריך כסף\אשראי, יש לו בלי גבול? הגידול בשוק ההון נותן לו יכולת תשלום? איך? -
הקיפול ה 42@מחוץ-לקופסא כתב בהקיפול ה 42:
@זוטו-של-ים כתב בהקיפול ה 42:
אם אלון מאסק יממש את כל הנכסים שלו וישים את הכסף ב"אסאנדפיחמשמאות" יכול להיות שתוך 10 שנים יהיה לו 2.05 טרליון? אני חושב שלא. ואם זה לא אלון מאסק אחד אלה המון אנשים שכל אחד שם את השקל שלו וביחד יוצא להם 800 מליארד, אז הם כן יקבלו את התשואה הזו?
כן גדול!!!
אבל לא שמת לב שאילן מאסק עשה הרבה יותר!
בתחילת 2021 היו לו 'רק' 200 מיליארד
בשנתיים שלאחר כך הוא הכפיל ל500
והיום יש לו כבר יותר מ800!!!עד מתי? גידול אקספוננציאלי מגיע מהר מאוד למספרים מופרכים.
אז לא בעשר שנים, בעשרים? בשלושים? מתי יבוא הבום?
מה שאני מנסה לטעון שהגדילה המפלצתית של ריבית דריבית היא סיבה שגורמת לכך שבשלב מסוים התהליך לא יוכל להמשך.
אני מסכים עם זה זה שבשלבים הראשונים זה עובד. בשלב מסוים זה יהיה בלתי אפשרי -
הקיפול ה 42אז למה בונים חלליות? אפשר פשוט לקפל נייר 42 פעמים? התשובה כמובן פשוטה, אי אפשר לקפל נייר כל כך הרבה.
ועכשיו השאלה שמתעוררת היא האם גם את שוק ההון אפשר לסחוט כל כך הרבה?
הפתגם הידוע אומר "ריבית היא הפלא השמיני מי שמבין זאת מרוויח, מי שלא משלם". ומה יקרה כשמי לא מבין זאת יפשוט סוף סוף רגל? ולא יהיה לו מאיפה לשלם?
אם אלון מאסק יממש את כל הנכסים שלו וישים את הכסף ב"אסאנדפיחמשמאות" יכול להיות שתוך 10 שנים יהיה לו 2.05 טרליון? אני חושב שלא. ואם זה לא אלון מאסק אחד אלה המון אנשים שכל אחד שם את השקל שלו וביחד יוצא להם 800 מליארד, אז הם כן יקבלו את התשואה הזו? -
בורסה פון | קו מידע פיננסי לציבור החרדי | 1700-11-10-9-8@יהודה-לה כתב בבורסה פון | קו מידע פיננסי לציבור החרדי | 0775372291:
(מתי נוכל לסחור דרך המערכת?)
אני די מסתפק אם שאלת ברצינות...
בכל מקרה ככל הנראה - אף פעםחבל מאוד, אם יהיה אפשר לסחור בקפטריה של הכוילל עם כל המבינים כל המגזר יצא נשכר
-
"אבני חושן" –קריה חרדית חדשה במרכז – כל הסיפור בקצרה (והמחיר?)בשביל הפרופוציה

-
בורסה פון | קו מידע פיננסי לציבור החרדי | 1700-11-10-9-8רעיון נהדר ונצרך (מתי נוכל לסחור דרך המערכת?)
בשלוחת הפודקאסטים האופציה של חזרה למקום האחרון לא פועלת