דילוג לתוכן

הרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים" מבית "הגמ"ח המרכזי"

חתונות הילדים
16 8 967 7
  • בשבועות האחרונים, הפציע לחיינו בסערה לא מבוטלת, המיזם "משיאים".
    המיזם, כמו שכנראה כולכם כבר הבנתם,
    משלב השקעה בשוק ההון, יחד עם הפקדה לתכניות גמ"ח, ובמקרה דנן הגמ"ח המרכזי. 
    אם ציפיתם לקרוא בשורות הבאות, נתונים ומספרים על תחזיות וסטטיסטיקה של ריביות ואינפלציה,

    צר לי לאכזב אתכם, אני הולך להתמקד בפן אחר של המיזם, הפן הפרסומי דווקא. 
    בימים האחרונים, שמתי לב לתופעה מרתקת,
    אם עד לפני תקופה השאלה שהסעירה את הפורומים הכלכליים למיניהם, הייתה ההיתכנות הפיננסית של הגמ"ח המרכזי, 
    ובכל אתר ואתר אינספור ניקים זעקו בכותרות דרמטיות על הפירמידה שאוטוטו מתרסקת, ניבאו קריסה טוטאלית תוך שנים ספורות,
    ויוזרים אחרים קמו להשיב חורפי הגמ"ח דבר, וחישבו מתמטית עד כמה הוא מבוסס ועמיד בפני כל צרה וצוקה, 
    בהמשך הפולמוס גלש גם לתחקירים עיתונאיים, ששיקפו נתונים די מדאיגים והעלו חששות בלב כולנו,
    כמובן שבתגובה התפרסמו חוות דעת של שלל מומחים לנושא, שחקרו את הנתונים לעומקם והעלו תמונה בטוחה ומעודדת. 
    כך או כך, השאלה שריחפה בהקשר הזה הייתה ההיתכנות הכלכלית לגוף שכזה.

    אך לפתע, כבמטה קסם פרחו להם כל הספיקות והטענות כלא היו, 
    בכל קבוצות הדיונים, הלוהטות סביב המיזם, לא תמצאו ולו איזכור לטענות ההם. 
    ולא זו בלבד, אלא שהגמ"ח הפך לגורם יציב ומאזן,
    עד כדי שמי שבוחר להשקיע במדד אמריקאי רחב, באמצעות גוף פיננסי ענקי שמבוקר ע"י הרגולטור,
    יכול להבטיח את הונו על ידי הפקדה לגמ"ח. 
    האם הגמ"ח קיבל רישיון לפעילות מרשות שוק ההון? לא. 
    האם הוא החל לספק ערבויות בנקאיות למפקידים? גם לא. 
    אפילו ההתנערות מהתחייבות, המעוגנת בחוזה ההתקשרות, לא הוסרה למיטב ידיעתי. 
    מה כן השתנה? במילה אחת, פרסום.

    ללמדנו, שעם פרסום טוב ונכון, לא רק שנוכל להסתיר את נקודות התורפה, אלא גם להפוך אותם לחוזקות.
    חשוב לי להבהיר, שאני לא מביע דעה לכאן או לכאן, בנושא היציבות הפיננסית של הגמ"ח. 
    רק מעלה לתשומת לבכם, את התרגיל הפרסומי המוצלח בעיניי, שכולנו יכולים ללמוד ממנו שיעור.

    @ביזנייעס
    כמו שאתה אוהב לצעוק בכותרת הפוך מהתוכן עצמו, (כנראה שכך זה משפיע יותר)

    אני בכ"א התחברתי יותר לכותרת,
    כי לגבי כל הדיונים שהיו האם הגמחי"ם יקרסו היו בהנחה שהגמחי"ם לא יתקדמו עם השינויים בציבור,
    ותודה לקל הגמחי"ם דווקא כן קלטו את השינוי, ומיישרים איתו קו, שזה יפה מאוד.

    ואם מצד שזה גורם לגמ"ח להיות יציב, מה לא יותר טוב מזה לאברכים שהסתמכו עליו.

    @ביזנייעס כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    האם הגמ"ח קיבל רישיון לפעילות מרשות שוק ההון? לא.

    האם בנקל קיבלו רישיון?

    @ביזנייעס כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    האם הוא החל לספק ערבויות בנקאיות למפקידים? גם לא. 
    אפילו ההתנערות מהתחייבות, המעוגנת בחוזה ההתקשרות, לא הוסרה למיטב ידיעתי.

    כי הוא נפתח בתור גמ"ח ואין סיבה שיתחייב, (אין לי מושג מה משכורת המנהלים שם, אבל אני מאמין שבאופן כללי הכסף המופקד הוא ברשות הגמ"ח, ולא להונם האישי)
    ודווקא אני חושב שזה סטארט אפ רציני 😉 שתפתח (או כל אחד אחר) כזה עסק ותיקח ע"ז ריביות תעשה עם הכסף רווחים, וכמובן שזה יהיה עם רישיון וערבויות.

    וכדי שלא תכתוב....😉 😉 😉

    @ביזנייעס כתב בפרשת המן - אז והיום.:

    חריג שאין מתנגדים...

  • בשבועות האחרונים, הפציע לחיינו בסערה לא מבוטלת, המיזם "משיאים".
    המיזם, כמו שכנראה כולכם כבר הבנתם,
    משלב השקעה בשוק ההון, יחד עם הפקדה לתכניות גמ"ח, ובמקרה דנן הגמ"ח המרכזי. 
    אם ציפיתם לקרוא בשורות הבאות, נתונים ומספרים על תחזיות וסטטיסטיקה של ריביות ואינפלציה,

    צר לי לאכזב אתכם, אני הולך להתמקד בפן אחר של המיזם, הפן הפרסומי דווקא. 
    בימים האחרונים, שמתי לב לתופעה מרתקת,
    אם עד לפני תקופה השאלה שהסעירה את הפורומים הכלכליים למיניהם, הייתה ההיתכנות הפיננסית של הגמ"ח המרכזי, 
    ובכל אתר ואתר אינספור ניקים זעקו בכותרות דרמטיות על הפירמידה שאוטוטו מתרסקת, ניבאו קריסה טוטאלית תוך שנים ספורות,
    ויוזרים אחרים קמו להשיב חורפי הגמ"ח דבר, וחישבו מתמטית עד כמה הוא מבוסס ועמיד בפני כל צרה וצוקה, 
    בהמשך הפולמוס גלש גם לתחקירים עיתונאיים, ששיקפו נתונים די מדאיגים והעלו חששות בלב כולנו,
    כמובן שבתגובה התפרסמו חוות דעת של שלל מומחים לנושא, שחקרו את הנתונים לעומקם והעלו תמונה בטוחה ומעודדת. 
    כך או כך, השאלה שריחפה בהקשר הזה הייתה ההיתכנות הכלכלית לגוף שכזה.

    אך לפתע, כבמטה קסם פרחו להם כל הספיקות והטענות כלא היו, 
    בכל קבוצות הדיונים, הלוהטות סביב המיזם, לא תמצאו ולו איזכור לטענות ההם. 
    ולא זו בלבד, אלא שהגמ"ח הפך לגורם יציב ומאזן,
    עד כדי שמי שבוחר להשקיע במדד אמריקאי רחב, באמצעות גוף פיננסי ענקי שמבוקר ע"י הרגולטור,
    יכול להבטיח את הונו על ידי הפקדה לגמ"ח. 
    האם הגמ"ח קיבל רישיון לפעילות מרשות שוק ההון? לא. 
    האם הוא החל לספק ערבויות בנקאיות למפקידים? גם לא. 
    אפילו ההתנערות מהתחייבות, המעוגנת בחוזה ההתקשרות, לא הוסרה למיטב ידיעתי. 
    מה כן השתנה? במילה אחת, פרסום.

    ללמדנו, שעם פרסום טוב ונכון, לא רק שנוכל להסתיר את נקודות התורפה, אלא גם להפוך אותם לחוזקות.
    חשוב לי להבהיר, שאני לא מביע דעה לכאן או לכאן, בנושא היציבות הפיננסית של הגמ"ח. 
    רק מעלה לתשומת לבכם, את התרגיל הפרסומי המוצלח בעיניי, שכולנו יכולים ללמוד ממנו שיעור.

    @ביזנייעס כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    האם הוא החל לספק ערבויות בנקאיות למפקידים? גם לא. 
    אפילו ההתנערות מהתחייבות, המעוגנת בחוזה ההתקשרות, לא הוסרה למיטב ידיעתי.

    @ia90990 כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    יש כאלה שבאמת לא קיבלו..?
    חמי חיתן ככה 5 ילדים..

  • @ביזנייעס כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    האם הוא החל לספק ערבויות בנקאיות למפקידים? גם לא. 
    אפילו ההתנערות מהתחייבות, המעוגנת בחוזה ההתקשרות, לא הוסרה למיטב ידיעתי.

    @ia90990 כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    יש כאלה שבאמת לא קיבלו..?
    חמי חיתן ככה 5 ילדים..

    @אבי-ר. בשוק ההון היית מגדיר את זה כסיכון גבוה, או על קרן הצבי?

  • @אבי-ר. בשוק ההון היית מגדיר את זה כסיכון גבוה, או על קרן הצבי?

    @המבקר
    אתה שואל אותי?

    אם כן, אז תצטט על מה השאלה.

  • מכבד אותך להסביר את שני הציטוטים שהעמדת בפוסט האחרון

  • זה נכון כשאתה חושב על זה בראש של 'עסקים' וכבר כתבתי

    כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    שתפתח (או כל אחד אחר) כזה עסק ותיקח ע"ז ריביות תעשה עם הכסף רווחים, וכמובן שזה יהיה עם רישיון וערבויות.

    ברגע שתסתכל ע"ז כגמ"ח שעוזר לחמיו של @ia90990 תתחיל לחשוב ש'קרן הצבי' זה כל דבר שהוא עסק עם רווחים בעוה"ז.

  • הרעיון הגאוני באמת
    זה שעד היום אנשים אמרו שלא שווה לשים בגמ"ח המרכזי כי זה הלוואה בסוף
    אז הגמ"ח אומר לך לשים גם וגם ואז זה נהיה שווה...

  • הרעיון הגאוני שלגמ"ח המרכזי קוראים גמ"ח

  • הרעיון הגאוני שלגמ"ח המרכזי קוראים גמ"ח

    @מור-בראל
    ברוך שובך לאחר הפסקה של חצי שנה !!!!

  • זה איום?

  • @מור-בראל
    ברוך שובך לאחר הפסקה של חצי שנה !!!!

    @משהמשה כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    ברוך שובך לאחר הפסקה של חצי שנה !!!!

    נגמר לו הרוטציה....

    או שזה סתם שפעת...😉 😉

  • בדיוק באתי מפורום אחר...
    נהיה שם משעמם אז אני מגוון

  • כל אחד שיחשבן לפי האפשרויות שלו אבל שיחקתי קצת עם המחשבון של משיאים ויצא לי שאצטרך להגדיל ב85 אחוז (כמעט פי 2) את ההפקדות אצלם מאשר לעשות לבד לפי האסטרטגיה שלי אז נראה לי ששוב זה לא פתרון אמיתי.

  • כל אחד שיחשבן לפי האפשרויות שלו אבל שיחקתי קצת עם המחשבון של משיאים ויצא לי שאצטרך להגדיל ב85 אחוז (כמעט פי 2) את ההפקדות אצלם מאשר לעשות לבד לפי האסטרטגיה שלי אז נראה לי ששוב זה לא פתרון אמיתי.

    @השומר כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    כל אחד שיחשבן לפי האפשרויות שלו אבל שיחקתי קצת עם המחשבון של משיאים ויצא לי שאצטרך להגדיל ב85 אחוז (כמעט פי 2) את ההפקדות אצלם מאשר לעשות לבד לפי האסטרטגיה שלי אז נראה לי ששוב זה לא פתרון אמיתי.

    כדאי שתנמק בפרוטרוט, כדי להחכים גם אותנו. בתודה מראש כמובן

  • @השומר כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    כל אחד שיחשבן לפי האפשרויות שלו אבל שיחקתי קצת עם המחשבון של משיאים ויצא לי שאצטרך להגדיל ב85 אחוז (כמעט פי 2) את ההפקדות אצלם מאשר לעשות לבד לפי האסטרטגיה שלי אז נראה לי ששוב זה לא פתרון אמיתי.

    כדאי שתנמק בפרוטרוט, כדי להחכים גם אותנו. בתודה מראש כמובן

    @חיים-חי לא ניכנס למספרים ולא מה אני עושה באישי, אבל בעיני האסטרטגיה הנכונה למי שרוצה להישאר שקוע בתורתו ולא בנוי לכאבי ראש יותר מתוחכמים, הדרך היא לקחת הלוואה של כמה מאות אלפים בפריסה ארוכה של משכנתא להשקיע בשוק ההון דרך מסחר עצמאי השתלמות וקופות גמל על שם שני הבני זוג ובחתונות הילדים להלואות על חשבון הפנסיה והקופות הנל להחזיק קצת את ההלוואות בבלון או גרייס ולצבור עוד הון, ואז קצת לפרוע קצת להוציא וכן על זה הדרך כמובן כל אחד צריך לדייק את זה לפי היכולות שלו והסכום שלו וכן מספר הילדים בנים ובנות וכדומה בניתי כמה תוכניות כאלה למשפחה ונראה לי שזה ילך טוב בעזרת השם. בהשוואה למה שהם מציעים זה מאד מגביל אותך ומסרבל את מיקסום האפשרוית וכמובן יעלה לך הרבה יותר בהפקדות או החזר כל חודש.

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    9 פוסטים
    175 צפיות
    מ
    משה-צבי said: ולקבל ריבית והצמדה ללא מס. מצד שני אם תהיינה עליות מעל 4% + אינפלציה ההפסד הוא על אחוז העליה מעבר לסך זה, תיקון חשוב מאוד לא רק את החזר המס ניתן לקבל "רק" בתום שנת המס, אלא גם הריבית וההצמדה מחושבים החל מתום שנת המס ולכן יש לשקול זאת גם. אני רוצה לעשות סיכום קצר, 1.ככל שהתיק גדול יותר (סך התיק) והרווח הריאלי של התיק לא עולה בהרבה על הרווח שהמס המחויב על רווח זה הוא בשיעור שיזוכה בנקודות הזיכוי הבסיסיות הפנויות לו לדעתי ושוב "לדעתי" כדאי לו לשקול פעולת מכירה וקניה מחדש כבר כעת. 2.ככל שהתיק קטן יותר או שהרווח גבוה בהרבה יורד הכדאיות של מהלך זה במיוחד אם גם וגם גם תיק קטן וגם רווח גדול. בכ"א כדאי לשקול הלוואה עצמית (מהכיס כמו ש @השומר נוהג ) או לקחת הלוואה חיצונית.
  • 1 הצבעות
    7 פוסטים
    240 צפיות
    צ
    @אבישי אתה חותם ע"ז בטפסי ההצטרפות שהכסף הוא תרומה, הם לא חייבים להחזיר אותו, והם גם לא מתחייבים לתת הלוואה, וגם לא מתחייבים לתת מענק. חלק מההפקדה החודשית זה בעצם תשלום ריבית על ההלוואה העתידית שמקבלים. ולכאורה יש בזה גם נפק"מ הלכתית, במקרה שתבקש לקבל את כל הכסף בחזרה, הם ייתנו את זה בתורת מענק, ולא בתור החזר הלוואה, ואז הכסף היה חייב במעשר. לגבי צמצום הוצאות, אני לא מכיר אותך, ברור שיש אברכים שיכולים להתנהל יותר טוב ולחסוך בהוצאות, וברור שיש אברכים שצריכים להתמקד בהגדלת הכנסות, כי אין להם מה לצמצם.
  • 0 הצבעות
    15 פוסטים
    646 צפיות
    ה
    @אפ_על_פי_כן מעולה!!!
  • 1 הצבעות
    35 פוסטים
    2k צפיות
    abaye123A
    @חושב-שאני-גאון אני לא רואה סיבה הגיונית להעדיף חברה ישראלית ע"פ חברה אמריקאית כמו קראקן וכו' - פערי העמלות הם 70%-80% לפחות לרעת החברות הישראליות.. (בקראקן ספציפית ניתן לעשות מינו פרו במחיר של כ20 ש"ח לחודש, אני עושה מינוי כל פעם שאני מבצע רכישות גדולות ומבטל אותו לאחמ"כ) כמובן שאני מדבר על עמלות של הבורסה ולא על תשלומי הגז של הרשת הבעיה היחידה עם חברות חיצוניות שקשה למשוך את זה לבנק אח"כ אבל יש על זה דיונים לאחרונה, ואני מאמין שעד שהחברים פה יעשו רווחים משמעותיים כאלו הענין כבר יסודר..
  • 1 הצבעות
    13 פוסטים
    1k צפיות
    צ
    @נחמן-רוזנבלום אה"נ אין לקוות לסיכוי מבלי להבין את הסיכון, ובמאמר המוסגר כל החיים שלנו הם סביב נטילת סיכונים בגלל הסיכויים.