דילוג לתוכן

הרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים" מבית "הגמ"ח המרכזי"

חתונות הילדים
16 8 967 7
  • בשבועות האחרונים, הפציע לחיינו בסערה לא מבוטלת, המיזם "משיאים".
    המיזם, כמו שכנראה כולכם כבר הבנתם,
    משלב השקעה בשוק ההון, יחד עם הפקדה לתכניות גמ"ח, ובמקרה דנן הגמ"ח המרכזי. 
    אם ציפיתם לקרוא בשורות הבאות, נתונים ומספרים על תחזיות וסטטיסטיקה של ריביות ואינפלציה,

    צר לי לאכזב אתכם, אני הולך להתמקד בפן אחר של המיזם, הפן הפרסומי דווקא. 
    בימים האחרונים, שמתי לב לתופעה מרתקת,
    אם עד לפני תקופה השאלה שהסעירה את הפורומים הכלכליים למיניהם, הייתה ההיתכנות הפיננסית של הגמ"ח המרכזי, 
    ובכל אתר ואתר אינספור ניקים זעקו בכותרות דרמטיות על הפירמידה שאוטוטו מתרסקת, ניבאו קריסה טוטאלית תוך שנים ספורות,
    ויוזרים אחרים קמו להשיב חורפי הגמ"ח דבר, וחישבו מתמטית עד כמה הוא מבוסס ועמיד בפני כל צרה וצוקה, 
    בהמשך הפולמוס גלש גם לתחקירים עיתונאיים, ששיקפו נתונים די מדאיגים והעלו חששות בלב כולנו,
    כמובן שבתגובה התפרסמו חוות דעת של שלל מומחים לנושא, שחקרו את הנתונים לעומקם והעלו תמונה בטוחה ומעודדת. 
    כך או כך, השאלה שריחפה בהקשר הזה הייתה ההיתכנות הכלכלית לגוף שכזה.

    אך לפתע, כבמטה קסם פרחו להם כל הספיקות והטענות כלא היו, 
    בכל קבוצות הדיונים, הלוהטות סביב המיזם, לא תמצאו ולו איזכור לטענות ההם. 
    ולא זו בלבד, אלא שהגמ"ח הפך לגורם יציב ומאזן,
    עד כדי שמי שבוחר להשקיע במדד אמריקאי רחב, באמצעות גוף פיננסי ענקי שמבוקר ע"י הרגולטור,
    יכול להבטיח את הונו על ידי הפקדה לגמ"ח. 
    האם הגמ"ח קיבל רישיון לפעילות מרשות שוק ההון? לא. 
    האם הוא החל לספק ערבויות בנקאיות למפקידים? גם לא. 
    אפילו ההתנערות מהתחייבות, המעוגנת בחוזה ההתקשרות, לא הוסרה למיטב ידיעתי. 
    מה כן השתנה? במילה אחת, פרסום.

    ללמדנו, שעם פרסום טוב ונכון, לא רק שנוכל להסתיר את נקודות התורפה, אלא גם להפוך אותם לחוזקות.
    חשוב לי להבהיר, שאני לא מביע דעה לכאן או לכאן, בנושא היציבות הפיננסית של הגמ"ח. 
    רק מעלה לתשומת לבכם, את התרגיל הפרסומי המוצלח בעיניי, שכולנו יכולים ללמוד ממנו שיעור.

    @ביזנייעס כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    האם הוא החל לספק ערבויות בנקאיות למפקידים? גם לא. 
    אפילו ההתנערות מהתחייבות, המעוגנת בחוזה ההתקשרות, לא הוסרה למיטב ידיעתי.

    @ia90990 כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    יש כאלה שבאמת לא קיבלו..?
    חמי חיתן ככה 5 ילדים..

  • @ביזנייעס כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    האם הוא החל לספק ערבויות בנקאיות למפקידים? גם לא. 
    אפילו ההתנערות מהתחייבות, המעוגנת בחוזה ההתקשרות, לא הוסרה למיטב ידיעתי.

    @ia90990 כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    יש כאלה שבאמת לא קיבלו..?
    חמי חיתן ככה 5 ילדים..

    @אבי-ר. בשוק ההון היית מגדיר את זה כסיכון גבוה, או על קרן הצבי?

  • @אבי-ר. בשוק ההון היית מגדיר את זה כסיכון גבוה, או על קרן הצבי?

    @המבקר
    אתה שואל אותי?

    אם כן, אז תצטט על מה השאלה.

  • מכבד אותך להסביר את שני הציטוטים שהעמדת בפוסט האחרון

  • זה נכון כשאתה חושב על זה בראש של 'עסקים' וכבר כתבתי

    כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    שתפתח (או כל אחד אחר) כזה עסק ותיקח ע"ז ריביות תעשה עם הכסף רווחים, וכמובן שזה יהיה עם רישיון וערבויות.

    ברגע שתסתכל ע"ז כגמ"ח שעוזר לחמיו של @ia90990 תתחיל לחשוב ש'קרן הצבי' זה כל דבר שהוא עסק עם רווחים בעוה"ז.

  • הרעיון הגאוני באמת
    זה שעד היום אנשים אמרו שלא שווה לשים בגמ"ח המרכזי כי זה הלוואה בסוף
    אז הגמ"ח אומר לך לשים גם וגם ואז זה נהיה שווה...

  • הרעיון הגאוני שלגמ"ח המרכזי קוראים גמ"ח

  • הרעיון הגאוני שלגמ"ח המרכזי קוראים גמ"ח

    @מור-בראל
    ברוך שובך לאחר הפסקה של חצי שנה !!!!

  • זה איום?

  • @מור-בראל
    ברוך שובך לאחר הפסקה של חצי שנה !!!!

    @משהמשה כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    ברוך שובך לאחר הפסקה של חצי שנה !!!!

    נגמר לו הרוטציה....

    או שזה סתם שפעת...😉 😉

  • בדיוק באתי מפורום אחר...
    נהיה שם משעמם אז אני מגוון

  • כל אחד שיחשבן לפי האפשרויות שלו אבל שיחקתי קצת עם המחשבון של משיאים ויצא לי שאצטרך להגדיל ב85 אחוז (כמעט פי 2) את ההפקדות אצלם מאשר לעשות לבד לפי האסטרטגיה שלי אז נראה לי ששוב זה לא פתרון אמיתי.

  • כל אחד שיחשבן לפי האפשרויות שלו אבל שיחקתי קצת עם המחשבון של משיאים ויצא לי שאצטרך להגדיל ב85 אחוז (כמעט פי 2) את ההפקדות אצלם מאשר לעשות לבד לפי האסטרטגיה שלי אז נראה לי ששוב זה לא פתרון אמיתי.

    @השומר כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    כל אחד שיחשבן לפי האפשרויות שלו אבל שיחקתי קצת עם המחשבון של משיאים ויצא לי שאצטרך להגדיל ב85 אחוז (כמעט פי 2) את ההפקדות אצלם מאשר לעשות לבד לפי האסטרטגיה שלי אז נראה לי ששוב זה לא פתרון אמיתי.

    כדאי שתנמק בפרוטרוט, כדי להחכים גם אותנו. בתודה מראש כמובן

  • @השומר כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    כל אחד שיחשבן לפי האפשרויות שלו אבל שיחקתי קצת עם המחשבון של משיאים ויצא לי שאצטרך להגדיל ב85 אחוז (כמעט פי 2) את ההפקדות אצלם מאשר לעשות לבד לפי האסטרטגיה שלי אז נראה לי ששוב זה לא פתרון אמיתי.

    כדאי שתנמק בפרוטרוט, כדי להחכים גם אותנו. בתודה מראש כמובן

    @חיים-חי לא ניכנס למספרים ולא מה אני עושה באישי, אבל בעיני האסטרטגיה הנכונה למי שרוצה להישאר שקוע בתורתו ולא בנוי לכאבי ראש יותר מתוחכמים, הדרך היא לקחת הלוואה של כמה מאות אלפים בפריסה ארוכה של משכנתא להשקיע בשוק ההון דרך מסחר עצמאי השתלמות וקופות גמל על שם שני הבני זוג ובחתונות הילדים להלואות על חשבון הפנסיה והקופות הנל להחזיק קצת את ההלוואות בבלון או גרייס ולצבור עוד הון, ואז קצת לפרוע קצת להוציא וכן על זה הדרך כמובן כל אחד צריך לדייק את זה לפי היכולות שלו והסכום שלו וכן מספר הילדים בנים ובנות וכדומה בניתי כמה תוכניות כאלה למשפחה ונראה לי שזה ילך טוב בעזרת השם. בהשוואה למה שהם מציעים זה מאד מגביל אותך ומסרבל את מיקסום האפשרוית וכמובן יעלה לך הרבה יותר בהפקדות או החזר כל חודש.

נושאים מוצעים


  • 5 הצבעות
    1 פוסטים
    60 צפיות
    ש
    אי שם במרתף קטן באחת מערי אירופה, אחרי אין ספור ניסיונות, כישלונות והצלחות, הצליחו ג'וש והארי להגיע לתוצאה המושלמת... בירה שלדעתם תהיה הכי טעימה בעולם. כמובן שהם בחנו, בדקו, שתו וטעמו מכל הבירות שיש בשוק, ולבסוף הגיעו לתוצאה המושלמת מבחינתם. אך הם ידעו שייקח להם הרבה זמן להיכנס לשוק, מכיוון שיש כל כך הרבה סוגים של בירות וטעמים שונים ומגוונים. ️ מוחם החל לתור אחר פתרון קסם שיכניס אותם לשוק בצורה מהירה ובלי הרבה הוצאות. לאחר שעשו סיעור מוחות וחשיבה מחדש, הם הגיעו למסקנה: לא נצטרך שלטי חוצות, פרסומות או תשדירים, אלא בקבוקי בירה ריקים... כל ערב, ג'וש והארי שילמו לחבורת נערים שיפזרו בקבוקי בירה ריקים עם סמל המותג שלהם בפתח של מסעדות ובתי מרזח. לאחר זמן לא רב, החל גל ביקוש של מותג הבירה שלהם, ומפה הכל היסטוריה – החברה שלהם צמחה לממדי ענק שהם לא דמיינו לעצמם! אז מה קרה לנו פה? 🧐 אנחנו, בני האדם, כשאנחנו באים לבחון מוצר חדש, מתנהגים בחשדנות ומנסים לברר לעומק. אבל ברגע שאנחנו רואים כמות של אנשים שנוהרים לקנות את המוצר, אז אנחנו עושים אחד ועוד אחד: אם כולם רצים לקנות, אז בטח הם בדקו את האמינות והאיכות, אז אני אחסוך לעצמי עבודה ופשוט אקנה כמו כולם. ‍️ אבל פה טמונה הנקודה הקריטית, במיוחד בעולם של הרשתות החברתיות שמגבירות את הנהירה של ההמונים. אנחנו צריכים להיות חכמים יותר ולשאול את עצמנו: האם אני קונה את המנייה בגלל שכולם קונים? האם אני חושב כך בגלל שכולם חושבים? 🧠 או שבדקתי, התעמקתי וחקרתי, ואפילו לקחתי בחשבון שהרוב עושה כך – אבל ההחלטה באה משכל ולא מנהירה? ️ לקבלת תוכן פיננסי איכותי ניתן להצטרף לפורום הפיננסי במייל khny887@gmail.com או בווצאפ 0506719079
  • 13 הצבעות
    7 פוסטים
    331 צפיות
    מ
    @צמיחה said: אתה ממש טוב. תודה רבה. @צמיחה said: הערה קטנה - אחד מי יודע שרים לפני חג גדיא. צודק... (איך שמת לב בכלל?) תיקנתי.
  • 13 הצבעות
    5 פוסטים
    266 צפיות
    ביזנייעסב
    חריג שאין מתנגדים...
  • 6 הצבעות
    300 פוסטים
    16k צפיות
    ה
    @ia90990 2500 כפול 12 30.000 ש"ח אין הטבת מס אלא לפי התקרה השנתית
  • 2 הצבעות
    55 פוסטים
    3k צפיות
    ש
    @אנונימי2 חושב שזה יחס מינוף מאוד גבוה מספיק ירידות של 10-15% שיגיע למרג׳ין קול אם החלטת על מינוף אתה יכול לעשות את זה על 20 אלף שהמינוף יהיה 50% תחזיר את ההלוואה הרבה יותר מהר עם פחות ריבית ושתסיים את ההחזר תמנף שוב (כמו במשיאים)