דילוג לתוכן

התייעצויות בנוגע למיחזורי משכנתא

נדל"ן ומשכנתאות
475 43 15.6k 32
  • אשמח לחוות דעת האם מדובר בריביות טובות?
    09ad4814-27ca-493e-9c21-2fe763ed1763-image.jpeg
    תודה רבה

    @יאיר-אלדרק
    שתי דברים
    א' ישנו אשכול ייעודי לשאלות בנוגע למשכנתאות, מנהלי הפורום לא רוצים שיפתחו אשכולות נפרדים לכל שאלה.
    ב' לא ניתן להגיב על שאלה כזו כללית, צריך לדעת קצת יותר נתונים על התיק, אחוזי מימון, יחס החזר, ממה מורכב ההכנסות, נתוני אשראי וכד'
    בהצלחה

  • @יאיר-אלדרק
    שתי דברים
    א' ישנו אשכול ייעודי לשאלות בנוגע למשכנתאות, מנהלי הפורום לא רוצים שיפתחו אשכולות נפרדים לכל שאלה.
    ב' לא ניתן להגיב על שאלה כזו כללית, צריך לדעת קצת יותר נתונים על התיק, אחוזי מימון, יחס החזר, ממה מורכב ההכנסות, נתוני אשראי וכד'
    בהצלחה

    היכן ניתן לשאול?
    הנתונים שלי הם
    מימון של 75 אחוז
    דירוג אשראי מעולה
    הכנסות: מלגה של כולל, עבודה בחברת ביטוח 6500 ועצמאי עם ממוצע הכנסות של 7500
    המשכנתא ל20 שנה

  • היכן ניתן לשאול?
    הנתונים שלי הם
    מימון של 75 אחוז
    דירוג אשראי מעולה
    הכנסות: מלגה של כולל, עבודה בחברת ביטוח 6500 ועצמאי עם ממוצע הכנסות של 7500
    המשכנתא ל20 שנה

    @יאיר-אלדרק said:

    היכן ניתן לשאול?

    ישנו אשכול ייעודי התייעצויות בנוגע למיחזורי משכנתא
    https://forum.benakel.org/post/19932

  • אשמח לחוות דעת
    הנתונים שלי הם
    מימון של 75 אחוז
    דירוג אשראי מעולה
    הכנסות: מלגה של כולל, עבודה בחברת ביטוח 6500 ועצמאי עם ממוצע הכנסות של 7500
    המשכנתא ל20 שנה
    8ad06d53-5d54-44fe-ba66-6bde0763044e-image.jpeg

  • אשמח לחוות דעת
    הנתונים שלי הם
    מימון של 75 אחוז
    דירוג אשראי מעולה
    הכנסות: מלגה של כולל, עבודה בחברת ביטוח 6500 ועצמאי עם ממוצע הכנסות של 7500
    המשכנתא ל20 שנה
    8ad06d53-5d54-44fe-ba66-6bde0763044e-image.jpeg

    @יאיר-אלדרק
    אם אתם עם יועץ וביררתם עליו קודם, תסמכו עליו.

    אם אתם מוגבלים למזרחי מבחינת סוג ההכנסה [כפי שזה נראה] אז למזרחי הקל"צ מצויין, המל"צ ניתן לבדוק שיפור.
    בנוסף, כדאי למזער את הקל"צ לשליש ולא יותר

  • הבעיה שכבר אמרתי שזה בשביל לסגור הלוואה בנקאית אחרת.
    אם אני יבקש 90 אלף ויגיד שזה עבור החלפת ריצוף ומטבח וכדו' זה התקבל ללא הצעת מחיר ושמאי?

    חיסכון-לחתונה
    אשמח לשמוע אם יש למשהו תשובה.
    ועוד שאלה אני מקבל מהשווער וההורים כל חודש 3200 ש"ח (בשביל המשכנתא) זה נכנס קבוע באותו תאריך כבר מעל ל4 שנים.
    יש איזה דרך לגרום לבנק לקבל את זה כהכנסה?

  • הבעיה שכבר אמרתי שזה בשביל לסגור הלוואה בנקאית אחרת.
    אם אני יבקש 90 אלף ויגיד שזה עבור החלפת ריצוף ומטבח וכדו' זה התקבל ללא הצעת מחיר ושמאי?

    @חיסכון-לחתונה said:

    אם אני יבקש 90 אלף ויגיד שזה עבור החלפת ריצוף ומטבח וכדו' זה התקבל ללא הצעת מחיר ושמאי?

    משכנתא לשיפוץ אף פעם לא תצא ללא הצע"מ ושמאות

    @חיסכון-לחתונה said:

    עוד שאלה אני מקבל מהשווער וההורים כל חודש 3200 ש"ח (בשביל המשכנתא) זה נכנס קבוע באותו תאריך כבר מעל ל4 שנים.
    יש איזה דרך לגרום לבנק לקבל את זה כהכנסה?

    תלוי באילו בנקים

  • @חיסכון-לחתונה said:

    אם אני יבקש 90 אלף ויגיד שזה עבור החלפת ריצוף ומטבח וכדו' זה התקבל ללא הצעת מחיר ושמאי?

    משכנתא לשיפוץ אף פעם לא תצא ללא הצע"מ ושמאות

    @חיסכון-לחתונה said:

    עוד שאלה אני מקבל מהשווער וההורים כל חודש 3200 ש"ח (בשביל המשכנתא) זה נכנס קבוע באותו תאריך כבר מעל ל4 שנים.
    יש איזה דרך לגרום לבנק לקבל את זה כהכנסה?

    תלוי באילו בנקים

    @משכנתא-בקצב-שלך

    עוד שאלה אני מקבל מהשווער וההורים כל חודש 3200 ש"ח (בשביל המשכנתא) זה נכנס קבוע באותו תאריך כבר מעל ל4 שנים.
    יש איזה דרך לגרום לבנק לקבל את זה כהכנסה?

    תלוי באילו בנקים

    איזה יקבלו את זה? אשמח לדעת למי לפנות

  • @משכנתא-בקצב-שלך

    עוד שאלה אני מקבל מהשווער וההורים כל חודש 3200 ש"ח (בשביל המשכנתא) זה נכנס קבוע באותו תאריך כבר מעל ל4 שנים.
    יש איזה דרך לגרום לבנק לקבל את זה כהכנסה?

    תלוי באילו בנקים

    איזה יקבלו את זה? אשמח לדעת למי לפנות

    @חיסכון-לחתונה
    יש לך שאלות מידיי ספציפיות בנהלים הפנימיים בבנקים
    דברים כאלו לא כדאי לפרט ע"ג במת פורום ציבורי
    תוכל לחייג אליי

  • @חיסכון-לחתונה
    יש לך שאלות מידיי ספציפיות בנהלים הפנימיים בבנקים
    דברים כאלו לא כדאי לפרט ע"ג במת פורום ציבורי
    תוכל לחייג אליי

    @משכנתא-בקצב-שלך.
    פניתי במייל. תודה רבה לך

  • פניתי לבנק פועלים. הם שלחו לי אישור עקרוני לא רלוונטי.
    כשאמרתי להם שאלו התנאים שיש לי היום:

    5d3a3db6-91b3-4e9a-9108-21b8cdfd9f32-image.jpeg
    אז אמר לי הבנקאי, לא לפרוע את מה שיש לי ושאני לא יכול לקבל יותר טוב מזה בשום מקום.
    נשמע לי קצת מוזר, שהבנקאי מוריד אותי מהעיסקה איתם, לא?. הוא צודק?

  • פניתי לבנק פועלים. הם שלחו לי אישור עקרוני לא רלוונטי.
    כשאמרתי להם שאלו התנאים שיש לי היום:

    5d3a3db6-91b3-4e9a-9108-21b8cdfd9f32-image.jpeg
    אז אמר לי הבנקאי, לא לפרוע את מה שיש לי ושאני לא יכול לקבל יותר טוב מזה בשום מקום.
    נשמע לי קצת מוזר, שהבנקאי מוריד אותי מהעיסקה איתם, לא?. הוא צודק?

    @חיסכון-לחתונה

    תמתין להורדות.
    כרגע אין באמת מה לשפר.
    יכל להיות גם שהפריים ירד, כך שתרוויח מההורדות הצפויות.

  • @חיסכון-לחתונה

    תמתין להורדות.
    כרגע אין באמת מה לשפר.
    יכל להיות גם שהפריים ירד, כך שתרוויח מההורדות הצפויות.

    @Magshimim
    איזה הורדות? של המשתנים? מתי אמור לרדת?

  • @Magshimim
    איזה הורדות? של המשתנים? מתי אמור לרדת?

    @חיסכון-לחתונה

    כבר ירד בתחילת השנה האזרחית, בפברואר העוגן עמד על 3.5% , כעת שוב מאז תחילת שאגת הארי במגמת עליה, כרגע עומד על 3.78%
    מה שאני חושב זה להמתין כמה שבועות שהמצב יתייצב, ונוכל לראות שוב ירידות בעוגנים בעז"ה.
    כמו"כ הפחתת ריבית בנק ישראל - לפריים.

  • @חיסכון-לחתונה

    כבר ירד בתחילת השנה האזרחית, בפברואר העוגן עמד על 3.5% , כעת שוב מאז תחילת שאגת הארי במגמת עליה, כרגע עומד על 3.78%
    מה שאני חושב זה להמתין כמה שבועות שהמצב יתייצב, ונוכל לראות שוב ירידות בעוגנים בעז"ה.
    כמו"כ הפחתת ריבית בנק ישראל - לפריים.

    @Magshimim
    כל כמה זמן זה מתעדכן ומתי?

  • קיבלתי מכתב מבנק מזרחי שבחודש הקרוב מתעדכן לי הריבית במסלול המשתנה צמודה כל 5 שנים, ואני יכול למחזר בחודש הקרוב.

    מדובר על 71,000 בריבית של 2.41.
    התקשרתי לשאול לכמה זה יעלה, הפקידה לא ידעה להגיד, גם לפי הנתונים של ה-15 למאי או אפריל היא לא ידעה.
    היא הציעה לי:
    משתנה צמודה כל שנתיים וחצי - 3.78%
    משתנה כל שנתיים לא צמודה - 5.19%
    קל"צ - 5.7%

    מישהו יודע לכמה אמור להשתנות לי
    האם במקום אחר אמצא משהו יותר טוב

  • @Magshimim
    כל כמה זמן זה מתעדכן ומתי?

    @חיסכון-לחתונה
    בין פעם לפעמיים בחודש תלוי באיזה בנק.

  • קיבלתי מכתב מבנק מזרחי שבחודש הקרוב מתעדכן לי הריבית במסלול המשתנה צמודה כל 5 שנים, ואני יכול למחזר בחודש הקרוב.

    מדובר על 71,000 בריבית של 2.41.
    התקשרתי לשאול לכמה זה יעלה, הפקידה לא ידעה להגיד, גם לפי הנתונים של ה-15 למאי או אפריל היא לא ידעה.
    היא הציעה לי:
    משתנה צמודה כל שנתיים וחצי - 3.78%
    משתנה כל שנתיים לא צמודה - 5.19%
    קל"צ - 5.7%

    מישהו יודע לכמה אמור להשתנות לי
    האם במקום אחר אמצא משהו יותר טוב

    @מ.ר.-דרור
    תוציא דוח סילוק יתרות, ויהיה אפשר לבדוק את זה.

  • קיבלתי מכתב מבנק מזרחי שבחודש הקרוב מתעדכן לי הריבית במסלול המשתנה צמודה כל 5 שנים, ואני יכול למחזר בחודש הקרוב.

    מדובר על 71,000 בריבית של 2.41.
    התקשרתי לשאול לכמה זה יעלה, הפקידה לא ידעה להגיד, גם לפי הנתונים של ה-15 למאי או אפריל היא לא ידעה.
    היא הציעה לי:
    משתנה צמודה כל שנתיים וחצי - 3.78%
    משתנה כל שנתיים לא צמודה - 5.19%
    קל"צ - 5.7%

    מישהו יודע לכמה אמור להשתנות לי
    האם במקום אחר אמצא משהו יותר טוב

    @מ.ר.-דרור כדאי לראות את הנתונים בדוח יתרות.
    אך לפי הנתונים שציינתם מומלץ מאוד להביא הצעה מתחרה..

  • פניתי לבנק פועלים. הם שלחו לי אישור עקרוני לא רלוונטי.
    כשאמרתי להם שאלו התנאים שיש לי היום:

    5d3a3db6-91b3-4e9a-9108-21b8cdfd9f32-image.jpeg
    אז אמר לי הבנקאי, לא לפרוע את מה שיש לי ושאני לא יכול לקבל יותר טוב מזה בשום מקום.
    נשמע לי קצת מוזר, שהבנקאי מוריד אותי מהעיסקה איתם, לא?. הוא צודק?

    @חיסכון-לחתונה לפי הנתונים כיום אכן זה זול ואין מה למחזר, ודאי שלא במיחזור פנימי
    [פריים ניתן לקבל בתיקים חדשים קצת פחות]
    מה שכן כדאי לשקול בחודשים הקרובים, אם הריביות מתחילות לרדת, למחזר חלק מהקבוע למל"צ/פריים כיון שיש לך כיום יותר משליש

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    79 צפיות
    chavy7032C
    בגלל סיבה מיוחדת… משהו גדול עומד להגיע באשכול הזה הלמד מה זה ריביות? ממה זה בנוי ? איך משלמים בפועל את הריביות? אז אני מתחיל נושא חדש — ועושה סדר בדברים שכולם משלמים עליהם הרבה כסף, אבל לא תמיד מבינים עד הסוף. אז מה זה בעצם ריבית? ריבית היא עלות האשראי — כלומר, המחיר שאתה משלם על זה שהבנק נותן לך כסף. אבל כדי להבין את זה באמת — צריך להסתכל על זה בצורה עמוקה יותר: כשאתה לוקח כסף מהבנק, זה לא “כסף חינם”. אתה בעצם משתמש בכסף שלא שייך לך — והבנק מאפשר לך להחזיק אותו לאורך זמן. כל יום שהכסף הזה אצלך: אתה ממשיך להשתמש בו — ועל השימוש הזה יש עלות. אפשר לחשוב על זה כמו סוג של “שכירות על כסף”: אתה לא קונה את הכסף אתה רק מחזיק ומשתמש בו ועל כל יום כזה אתה משלם הבנק, מבחינתו, נתן לך משאב — כסף — והריבית היא התשלום שהוא מקבל על זה שהמשאב הזה נמצא אצלך ולא אצלו. וזה בדיוק הנקודה שרוב האנשים מפספסים: הריבית לא “מחכה לסוף החודש” ולא באמת “מתחלקת לחודשים” בצורה קבועה. היא נוצרת כל הזמן — כל יום שאתה עדיין חייב כסף, אתה משלם עליו עוד קצת. כלומר: כל יום שאתה מחזיק את הכסף — יש לזה מחיר כל יום שעובר — מצטברת עוד עלות קטנה וכל עוד החוב קיים — העלות ממשיכה להיבנות וכשאתה מתחיל להחזיר: אתה מחזיק פחות כסף של הבנק ולכן גם “שכר הדירה” שאתה משלם עליו קטן בסוף, ריבית היא לא רק מספר או אחוז — היא ביטוי לזמן. כמה זמן הכסף של הבנק נמצא אצלך — וכמה אתה משלם על כל יום כזה. וזו בדיוק המשמעות האמיתית של “עלות האשראי” — המחיר של להחזיק כסף שלא שייך לך, לאורך זמן. בקרוב הולך להיות בשורות .... יהיה מעניין....
  • 2 הצבעות
    8 פוסטים
    263 צפיות
    ש
    הנה הקישור לפוסט הנ"ל. https://forum.benakel.org/post/3943
  • ירידה נוספת של הריבית

    נעול נדל"ן ומשכנתאות ריבית
    5
    1 הצבעות
    5 פוסטים
    195 צפיות
    בית שמשב
    @ia90990 כתב בירידה נוספת של הריבית: ולמה..? למה שואלים כשמעלים לא שמורידים....
  • 1 הצבעות
    6 פוסטים
    254 צפיות
    אבי ר.א
    באופן כללי אתה צודק בדבריך. @BRISKER כתב במשכנתא מסובסדת ממשרד הבינוי והשיכון – הטבה אמיתית או אשליה יקרה?: בשנים האחרונות המדד בישראל עלה סביב 3%–4% בשנה (ובשנים מסוימות אף יותר). לא מסתכלים בזה לפי השנים האחרונות שספציפית היה בהם קורונה ומלחמה, אלא לאורך השנים שהממוצע הוא מתחת ל2% אינפלציה בשנה, וכך גם הציפיות לשנים הקרובות. (אם לא יקרה עוד משהו לא צפוי) @BRISKER כתב במשכנתא מסובסדת ממשרד הבינוי והשיכון – הטבה אמיתית או אשליה יקרה?: כיום ניתן לקחת מסלולים לא צמודים בריבית קבועה של כ־5.5%–5.7%: כמו שכבר תיקנו אותך. ולמעשה כמו שכתב @משכנתא-בקצב-שלך ההמלצה בד"כ היא לקחת מזה סכום נמוך, כך שאין השפעה רצינית מהאינפלציה, ויש מקרים שכן כדאי לשקול לקחת מזה סכומים גדולים יותר.
  • 2 הצבעות
    280 פוסטים
    13k צפיות
    ל
    @משהמשה said: מי שמתעניין יכול לפנות אלי למייל ‫A054840548@gmail.com‬ הוא לא מגיב במייל הזה?