דילוג לתוכן

בכמה מעלים את השכירות בחידוש חוזה?

נדל"ן ומשכנתאות
5 3 301 2
  • לםני קרוב לשנתיים חתמתי חוזה להשכרת הדירה שלי,
    בקרוב יגיע הזמן לחדש את החוזה, שאלתי מתווך ולדבריו השכירות באזור לדירה כזאת עלתה בלפחות 1000 ש"ח.
    בכמה מקובל להעלות את השכירות לשוכרים קיימים ביחס למחיר השוק?

  • לםני קרוב לשנתיים חתמתי חוזה להשכרת הדירה שלי,
    בקרוב יגיע הזמן לחדש את החוזה, שאלתי מתווך ולדבריו השכירות באזור לדירה כזאת עלתה בלפחות 1000 ש"ח.
    בכמה מקובל להעלות את השכירות לשוכרים קיימים ביחס למחיר השוק?

    @הקול-השפוי
    תלוי בהחלט בכמה דברים.
    בראש ובראשונה - היכולת הכלכלית של השוכר,
    יש והרבה, שמעלים את השכירות, ויכולת הכלכלית של השוכר לא בדיוק תואמת, ומשעוזב את הדירה, מגיעים גרועים ממנו.
    אז בהחלט תלוי לא רק במקובל, אלא גם ביחסים, יכולות וכו'.

  • בפרסומת מדד מחירי הדירות האחרון,

    עליית מחירי שכירות עמד על עלייה בסך 2.8% למחדשי חוזה ועל 3.7% לחוזים חדשים,

    זאת אומרת, ממוצע הנחה בסך 24% לשוכרים וותיקים.

    כאמור, מדובר במגמה על פני חודש אחד, לא בדקתי על פני שנה שלימה,

    ובכל מקרה, הכי טוב זה תמיד להסתמך על מתווך אמין במתמצקע באזור,

    כנזכר, המקובל משתנה לפי עיר ושכונה ומגזר ועוד...

    אגב, כדאי לזכור שחודש חודשיים שהדירה ריקה עקב עזיבת השוכרים, כבר 'מכסה' את ההנחנה החודשית של שנים רבות !

    זה אמור להיות פשוט, אך נוכחתי כמה פעמים להיתקל בבעלי דירה שלא הסכימו להוריד אפילו 200 ש"ח מ5000 ש"ח,
    והעדיפו להשאיר את הדירה ריקה למשך חצי שנה ויותר, העיקר שהשוכר המיוחל ישלם את מבוקשתם....

  • @הקול-השפוי
    תלוי בהחלט בכמה דברים.
    בראש ובראשונה - היכולת הכלכלית של השוכר,
    יש והרבה, שמעלים את השכירות, ויכולת הכלכלית של השוכר לא בדיוק תואמת, ומשעוזב את הדירה, מגיעים גרועים ממנו.
    אז בהחלט תלוי לא רק במקובל, אלא גם ביחסים, יכולות וכו'.

    @פלוס כתב בבכמה מעלים את השכירות בחידוש חוזה?:

    @הקול-השפוי
    תלוי בהחלט בכמה דברים.
    בראש ובראשונה - היכולת הכלכלית של השוכר,
    יש והרבה, שמעלים את השכירות, ויכולת הכלכלית של השוכר לא בדיוק תואמת, ומשעוזב את הדירה, מגיעים גרועים ממנו.
    אז בהחלט תלוי לא רק במקובל, אלא גם ביחסים, יכולות וכו'.

    ברור שכל מקרה לגופו,
    התעניינתי בממוצע כדי לדעת מה הנקודת מוצא,
    את המשך החישוב אעשה בעצמי אם הם מאוד טובים לא אעלה להם הרבה ואם להפך אעשה ההפך.

  • בפרסומת מדד מחירי הדירות האחרון,

    עליית מחירי שכירות עמד על עלייה בסך 2.8% למחדשי חוזה ועל 3.7% לחוזים חדשים,

    זאת אומרת, ממוצע הנחה בסך 24% לשוכרים וותיקים.

    כאמור, מדובר במגמה על פני חודש אחד, לא בדקתי על פני שנה שלימה,

    ובכל מקרה, הכי טוב זה תמיד להסתמך על מתווך אמין במתמצקע באזור,

    כנזכר, המקובל משתנה לפי עיר ושכונה ומגזר ועוד...

    אגב, כדאי לזכור שחודש חודשיים שהדירה ריקה עקב עזיבת השוכרים, כבר 'מכסה' את ההנחנה החודשית של שנים רבות !

    זה אמור להיות פשוט, אך נוכחתי כמה פעמים להיתקל בבעלי דירה שלא הסכימו להוריד אפילו 200 ש"ח מ5000 ש"ח,
    והעדיפו להשאיר את הדירה ריקה למשך חצי שנה ויותר, העיקר שהשוכר המיוחל ישלם את מבוקשתם....

    @טריידר כתב בבכמה מעלים את השכירות בחידוש חוזה?:

    אגב, כדאי לזכור שחודש חודשיים שהדירה ריקה עקב עזיבת השוכרים, כבר 'מכסה' את ההנחנה החודשית של שנים רבות !

    זה אמור להיות פשוט, אך נוכחתי כמה פעמים להיתקל בבעלי דירה שלא הסכימו להוריד אפילו 200 ש"ח מ5000 ש"ח,
    והעדיפו להשאיר את הדירה ריקה למשך חצי שנה ויותר, העיקר שהשוכר המיוחל ישלם את מבוקשתם....

    זה מאוד נכון ופלא לראות אנשים שנוהגים אחרת.
    אמנם גם לזה יש גבול.
    אם שוכריי יתעקשו שלא אעלה להם כלום, יהיה לי שווה להפסיד חודש ואולי גם קצת יותר כדי להעלות להם את השכירות ב1000.

נושאים מוצעים


  • 2 הצבעות
    4 פוסטים
    83 צפיות
    א
    @לייזרזון said: אני מחפש להשקעה, אדרבה, אולי תקנה ממני, רק שהפורום וג'מיני לא יבקשו דמי תיווך... 050-4133851 ירידת השכירות בבנייה: היזם ישלם לך שכירות במהלך הבנייה לפי דירת 55 מ"ר (להערכתי באזור ה-2,500-2,800 ש"ח בחודש), ולא לפי ה-3,900 ש"ח שאתה מקבל כיום מהחלוקה. זהו הפסד תזרימי של כ-1,200 ש"ח בחודש למשך כ-4 שנים (סך הכל קרוב ל-60,000 ש"ח פחות בתקופת הבנייה). דבר ראשון מקבלים דמי שכירות פלוס עשרה אחוז, בתוספת הצמדה למדד, ולפי ניקוד של השמאי שמן הסתם יתן משמעות לעובדה שזו קומת קרקע נגישה. דבר שני, בל נשכח שעל תקופה זו ה"שכירות" מתקבלת בצורה מסודרת מהיזם, ללא הוצאות בדק בית כלל, ללא חשש מיציאת שוכרים כלל, וללא צורך בתשלום לחברת ניהול, כך שההפסד התזרימי מתקזז כמעט לגמרי. דבר שלישי, יש התייחסות מפורשת בחוזה למקרה של דירה שכבר היתה מושכרת במחיר גבוה יותר מהניקוד של השמאי. המלצה פרקטית: בקש לראות את הסכם הפינוי-בינוי החתום ובדוק מהו גובה "דמי השכירות המובטחים" שהיזם מתחייב לשלם בזמן הבנייה. הנתון הזה יעזור לך לדייק את הצעת המחיר שלך. בבקשה: [image: 1781991665028-f13eb3ea-d8a9-458b-b2ed-6199d48da8c3-image.jpeg] מחירי דירות חדשות של 3.5-4 חדרים במגדלים מודרניים בקרית מוצקין (למשל באזורים כמו משכנות אמנים או פרויקטים חדשים במרכז העיר) נעים כיום באזור ה-1,750,000 ש"ח עד 1,950,000 ש"ח (תלוי במיקום המדויק ובקומה). אכן, זה גם הנתון שעלה בידי כשאני ביררתי על המחירים שם, אבל בל נשכח שבמדינתנו מחירי הדירות נוהגים לעלות בממוצע בשלושה אחוזים לשנה לפחות. מה שאומר שווי של 2,280,000 עד 2,540,000 ש"ח לדירת התמורה... נכון שבשנה האחרונה זה נעצר קצת, אבל כעת עם הורדות הריבית זה צפי להמשיך, אולי ביתר שאת. ובשמונה שנים ודאי שתהיה עלייה. השורה התחתונה: מהו "מחיר שווה"? מחיר מצוין (עסקת מציאה): כל מחיר שבין 1,100,000 ש"ח ל-1,250,000 ש"ח. בטווח הזה אתה קונה את הנכס קרוב למחיר השוק הנוכחי שלו, ומקבל את כל האפסייד העצום של הפינוי-בינוי כמעט בחינם. מחיר שוק הוגן: בין 1,250,000 ש"ח ל-1,350,000 ש"ח. במחיר הזה המוכר כבר "מגלגל" אליך חלק מהרווח העתידי של הפינוי-בינוי, אך עדיין נשאר לך רווח הון (אפסייד) של כמה מאות אלפי שקלים ביום קבלת המפתח. נשמע לי סביר בהחלט למכור על הגבול שבין מחיר המציאה למחיר ההוגן. אם אתה רציני אתה מוזמן ליצור קשר.
  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    116 צפיות
    מ
    @חיסכון-לחתונה said: ומה גם שמה שגורם לאנשים לחכות אינה הגובה הריבית אלא הצפיה והמחשבה שמחירי הדירות ימשיכו לרדת. לכן הורדה של רבע אחוז שהיא בערך הורדה של 15 ש"ח על כל 100 אלף. כלומר לא משהו רציני לכשעצמו אינו משנה את התמונה אני חשוב שהפוך, למרות שהירידה לא משמעותית, אנשים יחשבו ו/או יפחדו שהמחירים יעלו.... אנשים מסתכלים גם לטווח ארוך, והציפייה היא להמשך הורדות ריבית גם בהמשך. מלבד זאת יש לזכור שבמצטבר יהיה מדובר בירידה של 125 נקודות בסיס (כלומר ירידה של 1.25%).
  • 2 הצבעות
    23 פוסטים
    532 צפיות
    ר
    @השומר said: @רבנאי-יתרעם-גאון הממשלה עוד לא נפלה ולא יודע עם זה יעלה את מחירי הדירות זה יעלה את האינפלציה כמו בכל פעם שכסף מוזרם בלי שעבדו עליו. זה גם יעלה קצת את המחירים, ובטווח הארוך זה יגרום לאנשים פחות לפחד מעליית הריבית ומלקיחת משכנתאות לא מציאותיות, (ברור שמי שלוקח משכנתא שהוא לא יודע איך הוא ישלם עוד חמש שנים מוסיף לסל התירוצים שלו שהממשלה לא תיתן לו ליפול וזה בעיה של כולם, (בנוסף למה שהיה עד עכשיו ש יעלו את המשכורת, וה' יעזור, ובכלל חייבים לקפוץ למים))
  • 0 הצבעות
    1 פוסטים
    110 צפיות
    י
    מחפש דירת 3 חדרים במורדות גילה{הפרויקט החדש}....אשמח למידע על אנשם שמשכירים עדיפות לטווח ארוך....
  • 1 הצבעות
    15 פוסטים
    654 צפיות
    הקול השפויה
    @טריידר אני הייתי לוקח את דבריך למקום אחר, אם אינך יכול לקנות דירה גדולה יותר היום, סיכויים גדולים שגם בעתיד לא תוכל לקנות אותה, וממילא זה אמור לגרום לך לעשות חושבים ואולי להשתקע במקום אחר שבו כן יש לך את היכולת לקנות דירה גדולה יותר.