דילוג לתוכן

למעיישה לאיפה כדאי עכשיו להעביר חיכון לכל ילד? 02/11/2025

חיסכון לכל ילד
10 6 501 6

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    158 צפיות
    משקיע זהיר מידימ
    @צמיחה אם הסיכון לא גדול הסיכוי גם מוקטן בהתאמה. אני שומע יותר מידי פעמים את התשובה הזו מאנשים שדוחפים לצעדים מסוכנים "זה לא מדובר בסכום גדול" מנין כל אחד יודע להסביר מה נחשב סכום גדול לשני? אם זה נכון לעשות זה גם בסכום גדול ואם זה לא נכון זה גם בסכום קטן הדבר היחיד שיכול להיות מדד זה היחס בין ההשקעה הזו לכל תיק ההשקעות של השואל ורמת הסיכון הכללית של התיק.
  • איך מבקשים החזר מס על חסכון לכל ילד?

    חיסכון לכל ילד
    18
    0 הצבעות
    18 פוסטים
    506 צפיות
    צ
    @שואף-לדעת שאלה טובה, אני משער שכן, אבל אין לי ידיעה בעניין.
  • 2 הצבעות
    22 פוסטים
    1k צפיות
    שמיל שמילש
    @צמיחה לא חידשתי משהו גדול רק חידדתי כשאדם מניח לצורך הענין 100 שקל בשוק ההון והשוק ירד באופן טבעי אנשים נטים למשוך בירידות כאשר בפועל משיכה בירידות היא מימוש ההפסד, ההגיון צריך להיות שאם יש ירידות אז המוצר כרגע הוא בזול וזה הזמן לקנות דברים לא למכור. מאידך כשהשוק עולה ובפרט כשהוא עולה בצורה חדה הנטיה הטבעית היא להניח את הכסף או לחילופין לרכוש עוד ועוד בתקווה שנרויח יותר, אך מכיון ואין הכרח שמה שהיה עד לרגע זה ימשך, מבחינת שווי שוק המוצר כרגע הוא מוצר יקר כך שיש פחות הגיון לרכוש מוצר כזה, מאידך אם אני מוכר בנקודת הזמן הזאת כשאני בעליות אני מממש רווח ולא מממש הפסד. מקוה שהסברתי את המשפט שרשמתי בהודעה הקודמת כתב בהאם כדאי להעביר עכשיו חסכון לכל ילד מהראל הלכה למיטב הלכה?: אם תעבור לסנופי כרגע יש הגיון בכך, אם תעבור מהסנופי לת"א כרגע הייתי קורה לזה צעד פחות הגיוני. לממש את הרווח זה ללכת על בטוח כמו לממש את ההפסד
  • חיסכון לכל ילד

    הועבר חיסכון לכל ילד חיסכון לכל ילד
    7
    0 הצבעות
    7 פוסטים
    401 צפיות
    א
    @סייעתא-דשמיא אכן, טעות שלי. אם כי זכור לי שתשואה כהלכה אמרו שאלטשולר חושבים גם על הכיון.
  • איפה כדאי לשים את החיסכון לכל ילד?

    חיסכון לכל ילד
    41
    5 הצבעות
    41 פוסטים
    3k צפיות
    צ
    @גמל-און כתב באיפה כדאי לשים את החיסכון לכל ילד?: באתר של הראל רשום שזה מושקע במדד ת"א 125 - 30% וMSCI AC - 70% (מדד עולמי) שכוייח, בפעם האחרונה שבדקתי עדיין לא הופיע התחזית לשנת 2025. יש הבדל נוסף, בהראל זה רק 75% מניות, ואילו במיטב זה 98% מניות. הצהרת-מדיניות-השקעות-לשנת-2025-מונגשת-לאתר-גרסה-1.xlsx אז כפי הנראה עדיין מיטב דש עדיף על הראל.