דילוג לתוכן

חדשות שוק ההון- עדכונים בלבד

נעוץ שוק ההון והשקעות
51 21 5.6k 21
  • @רואה-את-הנולד
    ב"ה,
    התפילות של חתמנו בספר פרנסה וכלכלה...

  • WhatsApp Image 2025-10-03 at 15.16.52.jpeg

  • WhatsApp Image 2025-10-03 at 16.17.32.jpeg

  • רשימת עשירי העולם:

    אילון מאסק (טסלה, ספייס איקס, X) - 498.6

    לארי אליסון (אורקל) - 349.3

    מארק צוקרברג (מטא פלטפורמס/פייסבוק) - 245.9

    ג'ף בזוס (אמזון) - 234.3

    לארי פייג' (אלפבית/גוגל) - 203.0

    סרגיי ברין (אלפבית/גוגל) - 188.3

    ג'נסן הואנג (אנבידיה) - 162.8

    ברנאר ארנו והמשפחה (LVMH - מוצרי יוקרה) - 160.6

    סטיב באלמר (מיקרוסופט - מנכ"ל לשעבר) - 155.9

    וורן באפט (ברקשייר האת'וויי - השקעות) - 148.6

    מייקל דל (דל טכנולוגיות) - 143.4

    אמאנסיו אורטגה (אינדיטקס/זארה) - 128.9

    רוב וולטון ומשפחתו (וולמארט) - 121.9

    ג'ים וולטון ומשפחתו (וולמארט) - 119.2

    אליס וולטון (וולמארט) - 110.6

    מייקל בלומברג (בלומברג LP) - 109.4

    ביל גייטס (מיקרוסופט - מייסד שותף) - 105.8

    קרלוס סלים הלו ומשפחתו (אמריקה מוביל - תקשורת) - 103.8

    מוקש אמבאני (רילאיינס תעשיות) - 101.4

    פרנסואז בטנקור-מאיירס ומשפחתה (לוריאל) - 89.7

    WhatsApp Image 2025-10-03 at 15.15.38.jpeg

  • נתקלתי בגרף מדהים שמסכם את כל ההיסטוריה של גוגל (שהפכה לאלפבית).
    פשוט שימו לב לטירוף של הצמיחה: משווי התחלתי נמוך ב-1998, הם הגיעו היום לשווי של 3 טריליון דולר!

    התרשים מציג את הרכישות הגדולות שהם עשו ואת המוצרים שהשיקו לאורך השנים. אפשר לראות כאן הכל: מתי נרכשו יוטיוב (YouTube) וווייז (Waze), ומתי השיקו את ג'ימייל (Gmail), כרום (Chrome) וסדרת הטלפונים פיקסל (Pixel).


    1998 גוגל (Google) סרגיי ברין ולארי פייג' משיקים את מנוע החיפוש
    1999 Google Series A גיוס סדרה A ($25 מיליון דולר)
    2000 Google AdWords השקה
    2001 Blogger רכישה
    2002 Google AdSense השקה
    2004 Gmail השקה
    2005 Android רכישה
    Google Maps השקה
    YouTube רכישה ($1.65 מיליארד דולר)
    2006 Google Docs השקה
    2007 DoubleClick רכישה ($3.1 מיליארד דולר)
    2008 Google Chrome השקה
    2009 Google Nexus One השקה
    2010 Motorola Mobility רכישה ($12.5 מיליארד דולר)
    2011 Larry Page back as CEO לארי פייג' חוזר כמנכ"ל
    2012 Google Drive השקה
    2013 Waze רכישה ($1.15 מיליארד דולר)
    Nest רכישה ($3.2 מיליארד דולר)
    Chromecast השקה
    2014 Sundar Pichai becomes CEO סונדאר פיצ'אי הופך למנכ"ל
    2015 Alphabet is created הקמת חברת האם אלפבית
    2016 Google Fiber השקה (בצורתה דאז)
    Pixel השקת סדרת טלפונים
    2017 HTC רכישה ($1.1 מיליארד דולר)
    2018 Waymo released שחרור Waymo
    2019 Looker רכישה ($2.6 מיליארד דולר)
    2020 G Suite becomes Google Workspace שינוי מיתוג
    2021 Fitbit רכישה ($2.1 מיליארד דולר)
    2023 השקת מודל ה -AI Gemini
    2025 (צפוי) Nano Bear פרוייקט ענן צפוי

    30618426-c524-4f78-bc3a-5095726c05db.jpg

  • WhatsApp Image 2025-10-09 at 06.38.17.jpeg

    באפט על הר מזומנים: 344 מיליארד דולר – יותר מכל ארבע ענקיות הטכנולוגיה יחדיו!
    נכון לחציון 2025, ברקשייר האת'אוויי של וורן באפט מחזיקה בסכום שיא של 344 מיליארד דולר נזיל.

    גודל הכסף
    ברקשייר: $344 מיליארד.

    אפל, מייקרוסופט, אנבידיה וגוגל יחד: כ-$$309 מיליארד.

    מתוכם, כמעט רבע טריליון דולר ($243.6B) חונים באג"ח ממשלת ארה"ב קצר טווח.

    היחס ההיסטורי
    יחס המזומנים מסך הנכסים בברקשייר עומד על 29.5% (שיא מאז 2005).

    הממוצע ההיסטורי הוא כ-15%.

    הכסף נצבר בין היתר ממכירה מסיבית של מניות (כמו אפל) ב-11 הרבעונים האחרונים.

    השאלה הגדולה
    בעיצומה של תקופת שווקים חזקה ופריחת ה-AI, באפט מחזיק סכום עתק ככלי אסטרטגי. האם הוא מזהה משבר מתקרב ומכין את המזומן לניצול הזדמנויות, או שמדובר בהחמצה של הגל הנוכחי?

  • קבוצת ה-S&P משיקה מדד חדש שמשלב קריפטו ומניות
    https://www.bizportal.co.il/globalmarkets/news/article/20022299

  • ׳ידיעות׳: לראשונה מתוך רשימת 10 האנשים העשירים בעולם, לא פחות משישה הם יהודים. כולם יהודים אמריקאים וכולם עסוקים בתחום ההייטק.

  • ׳ידיעות׳: לראשונה מתוך רשימת 10 האנשים העשירים בעולם, לא פחות משישה הם יהודים. כולם יהודים אמריקאים וכולם עסוקים בתחום ההייטק.

    @רואה-את-הנולד
    אני דווקא חושב שכל 10 הם יהודים חרדים אברכים מב"ב וכמובן גם מהפריפיה,
    כיון שרק הם יודעים את המשנה "איזהו עשיר השמח בחלקו"
    ואין אדם מת וחצי תאוותו בידו ויש לו מנה רוצה מאתים וכו'
    וכנראה שדווקא ה10 שציינת חסר להם הכי הרבה...

  • @רואה-את-הנולד
    אני דווקא חושב שכל 10 הם יהודים חרדים אברכים מב"ב וכמובן גם מהפריפיה,
    כיון שרק הם יודעים את המשנה "איזהו עשיר השמח בחלקו"
    ואין אדם מת וחצי תאוותו בידו ויש לו מנה רוצה מאתים וכו'
    וכנראה שדווקא ה10 שציינת חסר להם הכי הרבה...

    @אבי-ר. כתב בחדשות שוק ההון- עדכונים בלבד:

    @רואה-את-הנולד
    אני דווקא חושב שכל 10 הם יהודים חרדים אברכים מב"ב וכמובן גם מהפריפיה,
    כיון שרק הם יודעים את המשנה "איזהו עשיר השמח בחלקו"
    ואין אדם מת וחצי תאוותו בידו ויש לו מנה רוצה מאתים וכו'
    וכנראה שדווקא ה10 שציינת חסר להם הכי הרבה...

    נחמת עניים...

  • הדולר יעלה או ירד?
    תלוי את מי שואלים
    70d9e3de-b7de-4943-999c-56a9dc17ef8a-image.png

  • הדולר יעלה או ירד?
    תלוי את מי שואלים
    70d9e3de-b7de-4943-999c-56a9dc17ef8a-image.png

    @חופש-כלכלי והמשכיל בעת ההיא ישקיע עוד ועוד..

  • הדולר יעלה או ירד?
    תלוי את מי שואלים
    70d9e3de-b7de-4943-999c-56a9dc17ef8a-image.png

    @חופש-כלכלי כתב בחדשות שוק ההון- עדכונים בלבד:

    הדולר יעלה או ירד?
    תלוי את מי שואלים
    70d9e3de-b7de-4943-999c-56a9dc17ef8a-image.png

    פח של אתר.

  • @חופש-כלכלי כתב בחדשות שוק ההון- עדכונים בלבד:

    הדולר יעלה או ירד?
    תלוי את מי שואלים
    70d9e3de-b7de-4943-999c-56a9dc17ef8a-image.png

    פח של אתר.

    @הקול-השפוי כתב בחדשות שוק ההון- עדכונים בלבד:

    פח של אתר.

    אתר של פח.

  • שוק ההון יורד בימים האחרונים וזה הזמן לכמה סטטיסטיקות מעניינות:

    👈 מדד S&P 500 סגר אמש מתחת ממוצע 50 בגרף היומי לראשונה מזה 138 ימי מסחר,
    הרצף השלישי באורכו מאז שנת 1995 נהרס.

    👈 ב 5 וחצי החודשים האחרונים מדד S&P 500 נסחר במרחק של עד 3% משיא כל הזמנים (Drawdown של פחות מ3%), אתמול הרצף הזה נשבר.
    זה היה הרצף השני באורכו מאז שנת 2000 (הרצף הארוך ביותר היה קרוב ל 15 חודשים בין נובמבר 2016 לינואר 2018).

    👈 במשך 219 ימי מסחר ברציפות הביטקוין נסחר במרחק של עד 25% משיא כל הזמנים, אתמול גם הרצף הזה נשבר.
    זה היה הרצף הארוך ביותר של הביטקוין ללא ירידה של 25% מהשיא.

    👈 תאמינו או לא אבל הדולר/שקל יודע גם לעלות.
    הוא זינק מ 3.19 בחמישי האחרון עד לשער 3.27 כרגע,
    עליה של 2.5% שמאזנת מעט את הירידות האחרונות עבור מי שחשוף לדולר.

    👈 קצת פרופורציות לסיום - למרות הירידות הנוכחיות מדד S&P 500 נסחר במרחק של 3.91% בלבד משיא כל הזמנים.

  • טראמפ משיק רשמית את תוכנית “כרטיס הזהב”: נתיב הגירה מהיר לזרים
    התוכנית החדשה מעניקה לזרים אפשרות לרכוש תושבות קבע בארה"ב בתהליך מואץ בתמורה לתשלום של מיליון דולר ו-15,000 דולר עמלת עיבוד, ומציפה מחלוקת על שינוי מדיניות ההגירה האמריקאית
    בחדרי חרדים
    נשיא ארה"ב דונלד טראמפ השיק את תוכנית "ויזת הזהב" החדשה שלו, אשר מציעה נתיב הגירה ייחודי לאזרחים זרים. לפי התוכנית, זרים יוכלו לשלם מיליון דולר כדי לזרז את בקשת הוויזה שלהם, או לחילופין, חברות יוכלו לשלם 2 מיליון דולר על מנת לממן עובד זר שיביאו לארה"ב. כך דווח בוואלה.

    האתר הרשמי של התוכנית, http://trumpcard.gov/ הושק ביום רביעי ובו ניתן למצוא את הקישור לבקשה הרשמית. באתר נמסר כי התוכנית מבטיחה "תושבות בארה"ב בזמן שיא". תהליך הגשת הבקשה כולל תשלום של 15,000 דולר עמלת עיבוד למחלקת הביטחון הפנימי (DHS) ותרומה של מיליון דולר לאחר אישור רקע.

    לאחר הגשת הבקשה, תהליך קבלת הוויזה צפוי לקחת "כמה שבועות" ויכלול ריאיון עם המועמד. ייתכנו עמלות נוספות למחלקת המדינה, תלוי במועמד. מועמדים אשר יצליחו לעבור את תהליך ההגשה יקבלו מעמד של תושב קבע חוקי בארה"ב, ויוכלו לקבל ויזת EB-1 או EB-2, ויזות שמוענקות לאנשים בעלי יכולות יוצאות דופן.

    בנוסף, באתר צוין כי בקרוב תושק גם האפשרות "כרטיס פלטינה של טראמפ", בתמורה ל-5 מיליון דולר. על פי המידע באתר, מועמדים שיקבלו את הכרטיס הפלטינה ייהנו מיכולת להימצא עד 270 ימים בארה"ב מבלי להיות חשופים למס הכנסה על הכנסות מחוץ לארה"ב.

    שר הסחר האוורד לוטניק ציין כי הוויזה החדשה תסדיר את תוכנית EB-5 הקיימת, אשר מאפשרת למשקיעים זרים להשקיע בפרויקטים שיצרו מקומות עבודה בארה"ב, ולאחר מכן להגיש בקשה לוויזה לצורך הגירה

  • image.png

    עזבו S&P500 ורוצו להשקיע במדד הסופגניות😆

  • ויש גם שיא לכיון ההפוך!!!!
    c4c5965c-3ca5-4372-8680-ad0900368ea3-image.png

    @רואה-את-הנולד
    אפשר לומר שממש רואים את העלייה של המדד והירידה של הדולר.

  • @אבי-ר. כתב בחדשות שוק ההון- עדכונים בלבד:

    @רואה-את-הנולד
    אני דווקא חושב שכל 10 הם יהודים חרדים אברכים מב"ב וכמובן גם מהפריפיה,
    כיון שרק הם יודעים את המשנה "איזהו עשיר השמח בחלקו"
    ואין אדם מת וחצי תאוותו בידו ויש לו מנה רוצה מאתים וכו'
    וכנראה שדווקא ה10 שציינת חסר להם הכי הרבה...

    נחמת עניים...

    @hlrzyepy54 כתב בחדשות שוק ההון- עדכונים בלבד:

    נחמת עניים...

    התורה היא נחמת עשירים ולא נחמת ענים
    רק צריך לפקוח את העניים [לפחות להאמין ולא ללגלג]

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    9 פוסטים
    508 צפיות
    מ
    משכנתא היא הלוואה בריבית הכי נמוכה בשוק. כמעט כל דבר כדאי לעשות עם הכסף במקום להחזיר משכנתא. אלא אם יש סיבות אחרות שלא קשורות לכסף
  • 1 הצבעות
    42 פוסטים
    2k צפיות
    יוסף מינצברגי
    מאמר חדש בנושא
  • 9 הצבעות
    9 פוסטים
    723 צפיות
    מ
    @טריידר כתב במשקיעים ! אבל שקועים בלימוד !!!!: ג] יש קצת "באג" בהפיכת העיסוק לערכי עבור "חתנין רבנן", מאחר (ולפי התרשמותי) ככל שאברך יותר רואה בעסק ענין רוחני, או אפילו קיום "חובת השתדלות שבתיירה", זה אוטומטית מוריד חלק ניכר מתחושת האחריות הכספית, וכמו שכתבת במקו"א שחונכנו לכסף קל וסייעתא דשמיא מופלגת, לכן ככל שהעסק יותר קשור להקב"ה, כך מובטחת יותר יביא סייעתא דשמיא, ובבחינת "אם נגזר עלי לחתן בכבוד, זו עסקה עם פוטנציאל מפסיקה לטשטש את הנס, ולהיכנס לפרטי פרטים ולבדוק כל האפשרויות והבטוחות זה כבר בגדר ספיקות בביטחון וכו'"... אדרבה לסוג אברך כזה זה יעזור לבדוק את העיסקה מכל כיוון, כי מקובלנו מרבותינו בעלי המוסר שרק בגשמיות יש גבול להשתדלות. אבל ברוחניות צריך לשאוף להגיע למקסימום ולעשות כל מאמץ ואין גבול להשתדלות, וככל שמתאמצים יותר הקב"ה נותן יותר. בגדר "הרחב פיך ואמלאהו". ואברך שמשוכנע [או שמשכנע את עצמו - כמוני], שכל העיסוק בהשקעות הוא נטו השתדלות לרוחניות, מובטח לנו שלא יחסוך כל מאמץ בזה, כי ברוחניות זו העבודה של האדם ולא של הקב"ה. והוא באמת יקבל סייעתא דשמיא יותר.... כמו שאמר ר' שלום שבדרון 2 אנשים סוללים את אותו הכביש, אחד עוסק במצוות ישוב ארץ ישראל, והשני עובד במע"צ - הגלגול הקודם של "נתיבי ישראל". הכל תלוי בכוונה.... [image: 1755623079861-865d5034-19e5-4478-8613-28d19baafeb2-image.png] אוצר החכמה_-_ ברכת אברהם - מאמרים והדרכות תורה א - ארלנגר, אברהם בן שמשון רפאל__ 248_249.pdf [image: 1755622759758-a95beb2a-bf52-41d6-ac43-d4ba7ac0b103-image.png]
  • 2 הצבעות
    6 פוסטים
    455 צפיות
    שמש מרפאש
    חשבתי פעם על השקעה בברייקשיר הת'אווי של וורן באפט, שזה אומר להיות שותף עם המשקיע מס' 1. למפרע זה היה יכול להיות רעיון טוב. אמנם כשהנ"ל עומד לפני פרישה (בגיל 94!) זה לא ממש רלוונטי. בכל אופן השקעה רוחבית מבוססת על הרעיון שהשוק בכללותו תמיד עולה. הגיון כלכלי פשוט שגם עומד יפה במבחן ההיסטוריה, והוא נשען על יסוד יציב יותר מאסטרטגיית השקעה של אדם אחד, אגדי ככל שיהיה.
  • 7 הצבעות
    1 פוסטים
    283 צפיות
    מ
    ערכתי לאחרונה מחקר קצר - מהו באמת הכאב השורף שיש לאברך מן השורה בכל הנושא הכלכלי? (למה אני חוקר את זה..? כי אני מחפש לתת בע"ה מענה ופתרון לכאבים שלהם- לא סתם לדבר על איך שהעולם 'לא בסדר'...) אשתף אתכם במה ששמעתי בינתיים, ומה יש לי לומר, ואשמח לקבל עוד משוב בעניין החשוב הזה. אז הנה תיאור קלאסי של משפחת אברך תשפ"ה: יש קצת מחנק תמידי מכל ההוצאות בשוטף, סוג של 'גומרים בנס את החודש', דוחים חלק תשלומים למועד מאוחר יותר... ומבפנים מנקרת לה השאלה הגדולה - עם כל המידע שיש היום בנושא ההשקעות השונות; המקובלויות בחברה שדורשות סכומי עתק לנישואי הילדים, הסיפורים השונים על מגלגלי גמחי"ם מחד, על סיפורי הניסים מאידך, ועל כל אלו שיצאו לדרך והשקיעו בפועל כדי להכין להוצאות העתידיות במשפחה... אז איפה אני עומד? אני בסדר שלא קניתי דירה שניה להשקעה? נורמלי שאני ממשיך ללמוד בכולל ולא מוצא הכנסה פנויה של 2000 ש"ח כדי לפתוח קופת חיסכון ארוכת טווח בשוק ההון..? אז מבלי להיכנס כרגע לנושא ההשקפתי, אני רוצה לתת כאן את ההסתכלות הנכונה לגבי התזמון הנכון להשקעות בבית עם ילדים, כשהחודשי גם דורש את שלו... מבחינת הסדר הבריא, בודאי ראוי לנו קודם כל לראות שיש בבית את הצרכים של היום-יום, אח"כ לתכנן נכון להוצאות שנתיות ובלתי צפויות, ורק לאחר מכן להתעסק בסידור ההוצאות של העתיד; -גדולות ומאיימות ככל שיהיו. לפעמים הנטייה שלנו היא דווקא לעבוד בכיוון ההפוך. ולמה? מכיון שאנחנו מרגישים אתגר כלכלי ביום-יום, ואנחנו קצת זולגים מחוץ למסגרת וכו', אז יש מין פחד כזה של 'מה יהיה כשהדיון לא יהיה סביב אלפיים שקל, ולא עשרים אלף - אלא 200 אלף..?!' אז הבנאדם אומר לעצמו: 'עם החודשי והשנתי אני יכול עוד להמשיך ולסחוב איכשהו - אני כבר מתמקצע בזה... אבל בסכומי עתק--- איך אני מסתכל על זה בכלל..? אז אולי פשוט נעשה הוראת קבע של אלפיים ש"ח, או נקפוץ למים עם איזו דירה להשקעה בדימונה - והשם יעזור... אה, סליחה - השם עוזר!' הבעיה שזה לא עובד ככה... המושג של להכין מראש לנישואי הילדים, הוא שהאדם בוחר להוביל את החיים שלו בתבונה מתוך לקיחת אחריות וחשיבה איך לבוא למאורעות שונות בצורה מחושבת ומתוכננת, בסייעתא דשמיא. אם אני מתנהג בחוסר סדר ביום-יום, קונה 'מה שצריך' (-איך אני אוהב את המילים האלו...) ואח"כ מחפש איך להכניס מהר איזה סכום לחשבון כדי שיהיה כיסוי לאשראי שיורד מחר... -אז זאת אומרת שאני עוד לא מוביל את החיים; אלא עוסק בתגובתיות תמידית וכיבוי שריפות... איך אני מנסה אם כן לקפוץ ישר לעתיד, ולהרגיש טוב עם עצמי שאני ככה 'מכין מראש' לימים יבואו..?? ומבחינה פרקטית גם כן- בואו נחשוב איך נראית התקשורת בבית כשהאשה רוצה לקנות בגדי חורף לילדים או תיק לבית הספר ומחברות, רישום לצהרון וחוגים וכו'; והבעל בחכמתו הרבה משיב ש'לא נראה לי שיש לנו כסף לזה עכשיו...' כשהיא מתפלאת לעומתו 'ואיך יש לנו אלף ש"ח לחיסכון...?' (ומה לעשות שהיא צודקת...) ומצד שני: לפעמים פתיחת הוראת קבע קטנה עבור העתיד, מייצרת תשדיר חיובי בראש שלנו, ש'הנה תראה איזה אחראי אתה..! אתה כבר לוקח אחריות על העתיד של המשפחה! אתה פועל מתוך בחירה כדי לייצר מצב תקין ובריא לתקופת נישואי הילדים..! אז אולי ר' ייד אתה יכול גם לעשות סדר בחודשי, וללמוד איך לחיות מתוך ההכנסות שלכם בכיף ובשמחה..?' ההמלצה שלי: אם אתם ניגשים לחיסכון לפני איזון בחודשי - אז בסכום צנוע בלבד. אתן לכם משל לסיום - חשבתי עליו בשעה האחרונה: נגיד אני שוקל מאה ועשר ק"ג, והגיע זמן לטפל בזה... אז חשבתי על תמריץ גאוני! כבר תקופה ארוכה שאני חולם 'לפנק את עצמי' בחליפה יוקרתית כזאת של 1300 ש"ח.. ככה אני - עוד אוהב בגדים איכותיים כמו השנים בישיבה גדולה... אז אני הולך להיכנס לליבוביץ, ולקנות מידה אחת קטנה יותר ממה שאני צריך... ככה אני אהיה מוכרח להיכנס לתלם - התעמלות יומית וארוחות מסודרות ומזינות. ואז אני אומר לעצמי; 'מה, לא חבל לבזבז את ההזדמנות הנפלאה הזאת..? בוא תבקש מהמוכר שיתן לך חלפיה במידה 48, וככה אתה הולך להרביץ דיאטת רצח - רק מים!!!' נו; איזה מהלך אתם חושבים יביא ביצועים טובים יותר..? (אולי זה משתנה קצת לפי האופי של האדם, אבל להישאר בפורפורציה הנכונה...) קחו המחשה אחרונה לרעיון שאני מנסה להעביר כאן - אני מקבל מיילים בסגנון הזה: 'שלום, אנחנו ראינו באתר של בנקל שאתה מבין בהשקעות. תראה, יש לנו אמנם איזה גירעון של כמה אלפים בחודש כעת, (סגרתי עסק כושל, וגם עזבתי את העבודה כשכירה... פותחים עכשיו עסק חדש של הדרכת כלות...) אז אנחנו לא מוכנים באמת לאיזו הדרכה יקרה עכשיו... רק רצינו לדעת - יש לנו דירה בירושלים שבעצם אפשר להוציא עליה עוד משכנתא של איזה מיליון ש"ח, והגיסות שלי כבר אומרות לי - את משוגעת הילדים שלך כבר בגיל 10, את חייבת לעשות משהו... ואמרתי לעצמי - די, הן צודקות... אז תכל'ס אנחנו מחפשים רעיון איפה הכי כדאי להשקיע סכום כזה, זאת אומרת מה יכניס לנו הכי הרבה; שוק ההון או נדל"ן... ואיך זה בדיוק עובד... למי פונים לייעוץ... כמה אתה לוקח על פגישה חד-פעמית..? אתה יכול גם בזום..?' הבנתם את הנוסחה. אל תעשו את זה! אני עשיתי את זה - נכנסתי לחובות של מעל מיליון ש"ח בתור אברך יום שלם, אני עדיין מתאושש מזה ( הקב"ה ברחמיו עוזר גם לטיפשים לצאת מהבוץ...). אז אני מתחנן שוב - אל תגזימו. אל תקפצו מדרגות. תפעלו נכון. תלמדו איך לסדר את החודשי שנתי בטוב, תכירו את היכולות שלכם, תתייעצו, תתקדמו... וה' ברחמיו יפתח לכם שערי ברכה, שפע, וכל מילי דמיטב! צריכים עזרה? דברו איתי! 0583282028