דילוג לתוכן

ריביות מה המשמעות העמוקה של ריביות

כלכלת המשפחה
1 1 69 2
  • בגלל סיבה מיוחדת… משהו גדול עומד להגיע 👀
    באשכול הזה הלמד מה זה ריביות? ממה זה בנוי ? איך משלמים בפועל את הריביות?

    אז אני מתחיל נושא חדש — ועושה סדר בדברים שכולם משלמים עליהם הרבה כסף, אבל לא תמיד מבינים עד הסוף.

    💡 אז מה זה בעצם ריבית?
    ריבית היא עלות האשראי — כלומר, המחיר שאתה משלם על זה שהבנק נותן לך כסף.

    אבל כדי להבין את זה באמת — צריך להסתכל על זה בצורה עמוקה יותר:

    כשאתה לוקח כסף מהבנק, זה לא “כסף חינם”.
    אתה בעצם משתמש בכסף שלא שייך לך — והבנק מאפשר לך להחזיק אותו לאורך זמן.

    כל יום שהכסף הזה אצלך:
    אתה ממשיך להשתמש בו —
    ועל השימוש הזה יש עלות.

    אפשר לחשוב על זה כמו סוג של “שכירות על כסף”:

    אתה לא קונה את הכסף

    אתה רק מחזיק ומשתמש בו

    ועל כל יום כזה אתה משלם

    הבנק, מבחינתו, נתן לך משאב — כסף —
    והריבית היא התשלום שהוא מקבל על זה שהמשאב הזה נמצא אצלך ולא אצלו.

    וזה בדיוק הנקודה שרוב האנשים מפספסים:

    הריבית לא “מחכה לסוף החודש”
    ולא באמת “מתחלקת לחודשים” בצורה קבועה.

    היא נוצרת כל הזמן —
    כל יום שאתה עדיין חייב כסף, אתה משלם עליו עוד קצת.

    👉 כלומר:

    כל יום שאתה מחזיק את הכסף — יש לזה מחיר

    כל יום שעובר — מצטברת עוד עלות קטנה

    וכל עוד החוב קיים — העלות ממשיכה להיבנות

    וכשאתה מתחיל להחזיר:

    אתה מחזיק פחות כסף של הבנק

    ולכן גם “שכר הדירה” שאתה משלם עליו קטן

    📌 בסוף, ריבית היא לא רק מספר או אחוז —
    היא ביטוי לזמן.

    כמה זמן הכסף של הבנק נמצא אצלך —
    וכמה אתה משלם על כל יום כזה.

    וזו בדיוק המשמעות האמיתית של “עלות האשראי” —
    המחיר של להחזיק כסף שלא שייך לך, לאורך זמן.

    בקרוב הולך להיות בשורות ....

    יהיה מעניין....

נושאים מוצעים


  • 2 הצבעות
    23 פוסטים
    508 צפיות
    ר
    @השומר said: @רבנאי-יתרעם-גאון הממשלה עוד לא נפלה ולא יודע עם זה יעלה את מחירי הדירות זה יעלה את האינפלציה כמו בכל פעם שכסף מוזרם בלי שעבדו עליו. זה גם יעלה קצת את המחירים, ובטווח הארוך זה יגרום לאנשים פחות לפחד מעליית הריבית ומלקיחת משכנתאות לא מציאותיות, (ברור שמי שלוקח משכנתא שהוא לא יודע איך הוא ישלם עוד חמש שנים מוסיף לסל התירוצים שלו שהממשלה לא תיתן לו ליפול וזה בעיה של כולם, (בנוסף למה שהיה עד עכשיו ש יעלו את המשכורת, וה' יעזור, ובכלל חייבים לקפוץ למים))
  • 6 הצבעות
    8 פוסטים
    588 צפיות
    משכנתא בקצב שלךמ
    @המוצלח נראה לי שהמנהלים @מונטיפיורי לא רוצים שיהיה כאן נידונים על משכנתאות באשכול הזה אלא באשכול הייעודי של המשכנתאות לכן אענה לך שם בעז"ה
  • שאלות במשכנתאות

    נעול נדל"ן ומשכנתאות משכנתאות
    4
    0 הצבעות
    4 פוסטים
    185 צפיות
    מונטיפיורימ
    יש את האשכולות האלו- https://forum.benakel.org/topic/199/בעלי-משכנתא-יכולים-לחסוך-בהוצאות/503 https://forum.benakel.org/topic/760/התייעצויות-בנוגע-למיחזורי-משכנתא/38 ככל ויש נושאים ספציפיים יותר שאתה מעוניין לדון בהם, אתה יכול לפתוח אשכולות נפרדים.
  • מימון ללא היתר עיסקא?

    נדל"ן ומשכנתאות משכנתאות
    1
    0 הצבעות
    1 פוסטים
    94 צפיות
    משה עוזיאלמ
    אשמח באם יש למישהוא מידע על אפשרות (באם ישנה כזו) לקבלת משכנתא ללא צורך בהסתמכות על היתר עיסקא, וכמו כן , עקב שאני זקוק לגיוס מימון עבור קנית דירה, ואני מעדיף שלא להזדקק למשכנתא מהבנק ע"י ה"ע, אני מציע למי שיש בידו סכום זמין להשקעה, והוא מעוניין בהשקעה סולידית, ללא חששות כלל, שהוא יוכל לממן לי את הנכס תמורת תשואה (בדומה לריביות משכנתא) קבועה, ורישום הערת אזהרה על הסכום, למעוניינים: 0548597633
  • 1 הצבעות
    12 פוסטים
    758 צפיות
    שמיל שמילש
    תודה רבה ל@קל-זכות ל זכות על ההעלאה אני מצטט נרגעתי, התאוששתי, אך יש משהו שמייסר את מצפוני, וטורד את מנוחתי. אני שואל את עצמי שוב ושוב, במבט לאחור, במה טעיתי. מה עשיתי לא בסדר. האם היה נדרש ממני להישאר בבית של ה-80 מטר. האם לעבור לפריפריה. אולי לגור באוהל. ככל שאני מתבונן, ואני אומר זאת גם לאחר התייעצות עם מורי ורבי, ועם היועץ הכלכלי, נדמה לי שזוהי גזירה משמים. משהו שלא בבחירתי. נגזר עלי הצער ועוגמת הנפש, ולא יכולתי לעשות השתדלות אחרת למנוע ממני. בדיוק כמו מי שנקלע שלא באשמתו לתאונה או פיגוע, או מי שנחלה במחלה מסוכנת. עשיתי השתדלויות רבות לעמוד במסגרת התקציב המקורית. לא שדרגנו, לא התבלבלנו, לא עפנו על עצמינו. הכל במינימום הכי בסיסי והכרחי, הסכמתי לגור בטאבו משותף, רכשתי מטבח הכי בסיסי שרק ניתן. והכל נעשה לאחר התייעצות עם מומחים שונים בכל שלב. אני מודה להקב"ה שלא עזב חסדו מאיתי. ולכל השותפים במגבית החירום שנערכה לטובתי. לא נעיםלי. אני עדיין מתבייש שנזקקתי לבריות. מצטער על הצער שגרמתי. קיימתם מצוות צדקה המהודרת ביותר, ויחד עמה, הצלתם את חיי. אשרי משכיל אל דל. וכעת לאחר הסיפור הבאמת מרגש [כתיבה מצוינת חייב לציין], אני מסכים עם הקביעה שככל הנראה זה מה שנגזר עליו ואין אדם נוקף אצבע מלמטה אא"כ מכריזין עליו מלמעלה. אך אדם שמגיע לאותה סיטואציה בדיוק, האם באמת אין לו מה לעשות? נשאל את השאלה בצורה שונה קצת, אם אותו אדם אחר הנסיון שעבר היה מגיע אליו חבר עם סיפור דומה אחת לאחת, יש לו דירת שלושה חדרים, המשפחה גדלה אין מספיק מקום לכולם, יש לו כמה אפשרויות למכור ולרכוש דירה גדולה יותר, או לעשות טאבו משותף וכו', האם אותו אדם ימליץ לו על אותו מסלול? ושאלת אחרונה אם העסק של אשתן צמח ככל הנראה היה פוטנציאל עיסקי להרוי יותר בתוך אותה מסגרת של עבודה, מדוע בתוך שלל הרעיונות לא עלה הרעיון לשבת עם יועץ עיסקי איך ניתן להגדיל ולמקסם את הרווחים בעסק של אשתו?