דילוג לתוכן

מה אתם מפסידים כשאתם חוסכים את דמי הניהול של קופת גמל להשקעה

  • @יוסף-מינצברג משמח אותי לראות שאדם מקצועי כמוך מעלה את הנושא
    כבר כמה שנים שאני מעלה את נושא המינוף ששוה לאין ערוך וגם בניתי לי וכמה מבני משפחתי תוכנית מעולה למנף בצורה זהירה וחכמה ולהגיע לחתונות הילדים עם רווחים גדולים סקרן לראות את הכיון שלך לענין.

    @השומר
    תוכל אולי להעלות דוגמא שבנית לבני משפחת איך למנף ולהגיע לחתונה מוכן ???

  • @השומר מצטרף לבקשה

  • יש דרישה לדעת?

  • @יוסף-מינצברג האם זה לא אותם פרקים שפירסמת ב-טיפים לכלכלה נכונה ?

    @998877 רק ההקדמה לקוחה משם, הפעם זה מגיע בסדרה של כמה פרקים מסודרת וערוכה מחדש עם כלל הנקודות.

    אינו דומה

  • ב בן עליה התייחס לנושא זה ב
  • לאחרונה מתפתחת תופעה נרחבת גם בציבור הכללי וגם בציבור החרדי המְעוֹדֶדֶת פתיחת חשבון מסחר עצמאי להשקעה פאסיבית, דרך מאמרים, מדריכים, ספרים וקורסים, עם יעד סופי זהה: חשבון מסחר עצמאי. במקביל, מבקרים אותם ספרים וקורסים את ההשקעה דרך קופת גמל להשקעה, בגלל דמי הניהול היקרים

    כל מי ששמע וקרא יודע לספר לכם על על דמי ניהול נמוכים, גמישות בהשקעות, עצמאות ושליטה מלאה, ואולי גם הראו לכם מחשבון ריבית־דריבית כדי שתראו בעיניים כמה תוכלו ”לחסוך“ אם תשקיעו לבד, וזה מאוד פשוט: אם אתה ”חברמן“, כזה שמוכן ללכת ל'מגרש של הגדולים', תפתח כאן ועכשיו חשבון מסחר עצמאי.

    לעיתים גם אני חשבתי שזה אחד מהצעדים החכמים בשוק ההון. אחרי בחינה מעמיקה הגעתי למסקנה, שמעבר גורף למסחר עצמאי עלול להיות הרבה פחות רווחי ואף מסוכן הרבה יותר, נקיף את הנושא מראשיתו ועד סופו כדי שתוכלו להגיע להחלטות הנכונות.

    פרק 1

    דמי ניהול, רַבּוֹתַי דמי ניהול..

    למה אמרו לכם שחשבון מסחר עצמאי עדיף? הטיעון המרכזי להעדפת חשבון מסחר עצמאי נובע מדמי הניהול 'הגבוהים' בקופת גמל להשקעה - 0.6 % מסך ההשקעה, לעומת זאת, בחשבון עצמאי אפשר לעקוב אחרי מדדים מפורסמים כמו S&P500 ומדד הנאסד״ק דרך הקרנות המשוכללות של INVESCO, עם דמי ניהול של 0.05 % בלבד בקרן העוקבת אחר ה־S&P 500 ו 0.2% בלבד בקרן העוקבת אחר מדד הנאסד“ק.

    לפני שנעשה את החישוב הסופי ונראה את הפער, חשוב להבין שדמי הניהול של אינווסקו לא מסתכמים ב־ 0.05 או 0.2 % בלבד, בגלל שהם לא כוללים את עלויות של חוזה הסוואפ, חוזה הסוואפ הוא חוזה הבעלות הקשורה לדרך פעילות הקרן כקרן סינטטית, אשר בפועל אינה רוכשת את כל 500 מניות ממדד ה-S&P, אלא מבצעת עסקת סוואפ (החלף) מול מוסד פיננסי במסגרתה אותו מוסד מתחייב לספק לקרן את תשואת המדד.

    מדובר בהוצאה פנימית הנִגְרַעַת מנכסי הקרן. בפועל, עלות זו מגולמת ישירות במחיר היחידה של הקרן ומשפיעה על התשואה נטו שמקבל המשקיע. אינווסקו אינה מְמַמֶּנֶת עלות זו ממקורותיה, אלא מְשִׁיתָה אותה על הקרן כחלק מהעלות הכוללת של אחזקת המדד באופן סינתטי. לכן, בעת בחינת הכדאיות הכלכלית, על המשקיע להתייחס לעלות הכוללת של ההשקעה."

    עלות הסוואפ עומדת היום על 0.07%, כך שאם נִסְכֹּם את שניהם ביחד נקבל עלות דמי ניהול בגובה של 0.12% במקום 0.05 % בקרן עוקבת S&P500, ובקרן עוקבת נאסד״ק נקבל עלות דמי ניהול בגובה 0.27%.

    כך לדוגמא משקיע ל־20 שנה סכום של 100,000 ש״ח בחלוקה של 50,000 ש״ח S&P500 ו־50,000 ש״ח בנאסד״ק, עם תשואה שנתית של 11%, יקבל דמי ניהול ממוצעים בחשבון עצמאי 0.19% לעומת דמי ניהול של 0.6% בקופת גמל להשקעה.

    חישוב מהיר במחשבון ריבית דריבית יציג לנו את הפער הבא:
    בקופת גמל להשקעה נקבל 714,804 ש״ח, ובחשבון עצמאי נקבל 776,141 ש״ח - פער של 61,377 ש״ח (!) לטובת חשבון המסחר העצמאי, לכאורה כשמדובר בפער של עשרות אלפי ש״ח, מי רוצה להשקיע דרך קופת גמל, מי רוצה להפסיד מעל שישים אלף שקל?!...

    כבר בפרק הבא נעמיק ונראה איך דווקא קופת גמל להשקעה מביאה לנו לרוב יותר רווח ויותר תשואה מאשר השקעה דרך חשבון מסחר עצמאי, כך שעלות דמי הניהול הגבוהים הופכים להיות מזעריים לעומת הרווח הגדול בהשקעה עצמה, יהיה מחכים, מעמיק ומעניין! המשיכו לעקוב

    סילבוס תוכנית הלימודים ׳חכמת ההשקעה׳ פותחים מחזור שמיני בטלפון ובדיגיטל, מחכה לכם שם, אפשר להצטרף כאן או בקו חכמת ההשקעה 03-3822-002 שלוחה 3

    image-embedded#
    סילבוס לימודי חכמת ההשקעה יוסף מינצברג.pdf=|=|

    @יוסף-מינצברג said:

    ניהול ממוצעים בחשבון עצמאי 0.19% לעומת דמי ניהול של 0.6% בקופת גמל להשקעה.

    בדמי ניהול 0.6% חישבת גם את ההוצאות השקעה, וגם איך הם משקיעים בS&P500 הם קונים ישירות מניות או שהם גם רוכשים קרנות?

  • לאחרונה מתפתחת תופעה נרחבת גם בציבור הכללי וגם בציבור החרדי המְעוֹדֶדֶת פתיחת חשבון מסחר עצמאי להשקעה פאסיבית, דרך מאמרים, מדריכים, ספרים וקורסים, עם יעד סופי זהה: חשבון מסחר עצמאי. במקביל, מבקרים אותם ספרים וקורסים את ההשקעה דרך קופת גמל להשקעה, בגלל דמי הניהול היקרים

    כל מי ששמע וקרא יודע לספר לכם על על דמי ניהול נמוכים, גמישות בהשקעות, עצמאות ושליטה מלאה, ואולי גם הראו לכם מחשבון ריבית־דריבית כדי שתראו בעיניים כמה תוכלו ”לחסוך“ אם תשקיעו לבד, וזה מאוד פשוט: אם אתה ”חברמן“, כזה שמוכן ללכת ל'מגרש של הגדולים', תפתח כאן ועכשיו חשבון מסחר עצמאי.

    לעיתים גם אני חשבתי שזה אחד מהצעדים החכמים בשוק ההון. אחרי בחינה מעמיקה הגעתי למסקנה, שמעבר גורף למסחר עצמאי עלול להיות הרבה פחות רווחי ואף מסוכן הרבה יותר, נקיף את הנושא מראשיתו ועד סופו כדי שתוכלו להגיע להחלטות הנכונות.

    פרק 1

    דמי ניהול, רַבּוֹתַי דמי ניהול..

    למה אמרו לכם שחשבון מסחר עצמאי עדיף? הטיעון המרכזי להעדפת חשבון מסחר עצמאי נובע מדמי הניהול 'הגבוהים' בקופת גמל להשקעה - 0.6 % מסך ההשקעה, לעומת זאת, בחשבון עצמאי אפשר לעקוב אחרי מדדים מפורסמים כמו S&P500 ומדד הנאסד״ק דרך הקרנות המשוכללות של INVESCO, עם דמי ניהול של 0.05 % בלבד בקרן העוקבת אחר ה־S&P 500 ו 0.2% בלבד בקרן העוקבת אחר מדד הנאסד“ק.

    לפני שנעשה את החישוב הסופי ונראה את הפער, חשוב להבין שדמי הניהול של אינווסקו לא מסתכמים ב־ 0.05 או 0.2 % בלבד, בגלל שהם לא כוללים את עלויות של חוזה הסוואפ, חוזה הסוואפ הוא חוזה הבעלות הקשורה לדרך פעילות הקרן כקרן סינטטית, אשר בפועל אינה רוכשת את כל 500 מניות ממדד ה-S&P, אלא מבצעת עסקת סוואפ (החלף) מול מוסד פיננסי במסגרתה אותו מוסד מתחייב לספק לקרן את תשואת המדד.

    מדובר בהוצאה פנימית הנִגְרַעַת מנכסי הקרן. בפועל, עלות זו מגולמת ישירות במחיר היחידה של הקרן ומשפיעה על התשואה נטו שמקבל המשקיע. אינווסקו אינה מְמַמֶּנֶת עלות זו ממקורותיה, אלא מְשִׁיתָה אותה על הקרן כחלק מהעלות הכוללת של אחזקת המדד באופן סינתטי. לכן, בעת בחינת הכדאיות הכלכלית, על המשקיע להתייחס לעלות הכוללת של ההשקעה."

    עלות הסוואפ עומדת היום על 0.07%, כך שאם נִסְכֹּם את שניהם ביחד נקבל עלות דמי ניהול בגובה של 0.12% במקום 0.05 % בקרן עוקבת S&P500, ובקרן עוקבת נאסד״ק נקבל עלות דמי ניהול בגובה 0.27%.

    כך לדוגמא משקיע ל־20 שנה סכום של 100,000 ש״ח בחלוקה של 50,000 ש״ח S&P500 ו־50,000 ש״ח בנאסד״ק, עם תשואה שנתית של 11%, יקבל דמי ניהול ממוצעים בחשבון עצמאי 0.19% לעומת דמי ניהול של 0.6% בקופת גמל להשקעה.

    חישוב מהיר במחשבון ריבית דריבית יציג לנו את הפער הבא:
    בקופת גמל להשקעה נקבל 714,804 ש״ח, ובחשבון עצמאי נקבל 776,141 ש״ח - פער של 61,377 ש״ח (!) לטובת חשבון המסחר העצמאי, לכאורה כשמדובר בפער של עשרות אלפי ש״ח, מי רוצה להשקיע דרך קופת גמל, מי רוצה להפסיד מעל שישים אלף שקל?!...

    כבר בפרק הבא נעמיק ונראה איך דווקא קופת גמל להשקעה מביאה לנו לרוב יותר רווח ויותר תשואה מאשר השקעה דרך חשבון מסחר עצמאי, כך שעלות דמי הניהול הגבוהים הופכים להיות מזעריים לעומת הרווח הגדול בהשקעה עצמה, יהיה מחכים, מעמיק ומעניין! המשיכו לעקוב

    סילבוס תוכנית הלימודים ׳חכמת ההשקעה׳ פותחים מחזור שמיני בטלפון ובדיגיטל, מחכה לכם שם, אפשר להצטרף כאן או בקו חכמת ההשקעה 03-3822-002 שלוחה 3

    image-embedded#
    סילבוס לימודי חכמת ההשקעה יוסף מינצברג.pdf=|=|

    @יוסף-מינצברג said:

    עלות הסוואפ עומדת היום על 0.07%, כך שאם נִסְכֹּם את שניהם ביחד נקבל עלות דמי ניהול בגובה של 0.12% במקום 0.05 % בקרן עוקבת S&P500, ובקרן עוקבת נאסד״ק נקבל עלות דמי ניהול בגובה 0.27%.

    כך לדוגמא משקיע ל־20 שנה סכום של 100,000 ש״ח בחלוקה של 50,000 ש״ח S&P500 ו־50,000 ש״ח בנאסד״ק, עם תשואה שנתית של 11%, יקבל דמי ניהול ממוצעים בחשבון עצמאי 0.19% לעומת דמי ניהול של 0.6% בקופת גמל להשקעה.

    בקופת גמל יש עלות שנקראת "הוצאות ניהול השקעות", שזה העלות של העמלות קנייה ומכירה של הקרנות העוקבות אחר המדד, כך שבפועל הדמי ניהול של קופג"ל הרבה יותר יקרים מ0.6%, וכמו שרמז @פושט-רגל-מרמה-ד .

  • @מונטיפיורי
    צריך להכניס את זה למאמרים

  • היכן הפרק הנוסף?

  • כבר העירו על הוצאת ניהול השקעות.

    לגבי אנבסקו - רק בS&P עמלת ההחלף הוא 0.7, בנסדק 0.5. (בימים האחרונים הכנסתי נתונים אלו לאתר).

    לגבי ההשואה, השיטה שמשתמשים בה מסלולי גמל ופנסיה, זהה גם בקרנות הישראליות שמשתמשים באותו שיטה.
    כמובן, בקרנות יש ד"נ משתנים, ובקופת קמל להשקעה אין, אבל הד"נ יקרים יותר.
    בסופו של דבר, מכיון שהשיטה הוא שונה לגמרי, הדרך היחיד להשוות הוא במבחן התוצאות. בהשואה של האפשרויות השונות (אנבסקו, קרנות ישראליות, קופת גמל להשקעה) לאחר ניכוי ד"נ, הקופת גמל להשקעה אינם בתחלת הרשימה (אבל גם לא בסוף הרשימה). היו שנים שהקרנות המחקות הישראליות הובילו, בשנה שנתיים האחרונות אנבסקו היה בראש הרשימה.

  • יכול להיות שהתכונת 0.07 ו0.05

  • יכול להיות שהתכונת 0.07 ו0.05

    @בן-עליה תודה

  • @יוסף-מינצברג
    הנחת כאן פצצה - ונעלמת???????????????

  • @יוסף-מינצברג
    הנחת כאן פצצה - ונעלמת???????????????

    @לייזרזון said:

    @יוסף-מינצברג
    הנחת כאן פצצה - ונעלמת???????????????

    כמו כל סיפור בהמשכים

נושאים מוצעים


  • 6 הצבעות
    4 פוסטים
    313 צפיות
    איציק התותחא
    מעלות הקרן 1185164 – Invesco MSCI World UCITS ETF Acc הקרן נסחרת בשקלים, ולכן במס רווחי הון מנכים את האינפלציה מהרווח משלמים מס רק על התשואה הריאלית. בזכות שהיא קרן אירית (UCITS Ireland) + מנגנון הצבירה (Accumulating), הדיבידנדים חוזרים ומשקיעים אוטומטית בתוך הקרן. זה נותן שני יתרונות: מס של 15% בלבד על דיבידנדים אמריקאיים (במקום 30%) + דחיית המס הישראלי של 25% על דיבידנדים.
  • 7 הצבעות
    2 פוסטים
    144 צפיות
    ש
    להצטרפות לפורום הפיננסי ניתן לשוח הודעה ל khny887@gmail.com
  • 7 הצבעות
    24 פוסטים
    803 צפיות
    רואה את הנולדר
    @דוד-בן-זיקרי כתב בביטקוין צונח: מה עושים עכשיו?: אולי בהזדמנות ארחיב על. זה אני אשמח שתרחיב אני לא באמת מצליח להבין כל פעם שהוא נופל אני חושב שאולי הפעם הוא יהפך להיות היסטוריה
  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    259 צפיות
    רחל עומסיר
    יועץ פנסיוני או יועץ מס המומחה בתכנון פרישה ניתן לפנות אלי
  • 5 הצבעות
    1 פוסטים
    282 צפיות
    ס
    מהו מס PFIC המאיים? אז ככה, מס זה חל על כל השקעה בהתאגדות זרה – שאינה בארה"ב – שמטרתה הכנסה פאסיבית, כולל קרנות נאמנות, קרנות סל, קופת גמל להשקעה ופוליסות חיסכון שאינן מונפקות בארה"ב, בין אם הן משקיעות בארה"ב (כמו במסלולי S&P 500) ובין במקום אחר, ובין אם הקרנות מנוהלות או מחקות. פורסים את הרווח על כל השנים בהם המשקיע החזיק את הקרן, ממסים את הרווח לכל שנה לפי המדרגה הגבוהה ביותר שהייתה קיימת לאותה שנה, שנכון להיום עומד על 39.6% (משנת 2013), והיות והמס היה אמור להיות משולם בשנים ההן, צריך לחשב ריבית פיגורים על אותו מס – ריבית דריבית – לפי ריבית הפד. מס זה יכול להגיע אחרי כמה שנים לכדי כמעט כל הרווח ואפי' לנגוס בקרן. אפשרויות ההשקעה לטווח ארוך: אפשרויות השקעה לטווח הארוך שאינן בעייתיות הן: קרנות סל שמונפקות בארה"ב (גם דרך בית השקעות ישראלי אפשר לקבל גישה לבורסה האמריקאית ולקנות שם קרנות סל שמונפקות בארה"ב ). מניות בודדות (לא מומלץ בעליל). נדל"ן. כמו כן אפשר לפתוח קופת גמל להשקעה על שם בן הזוג או הילדים אם אינם אמריקאים, או על שם קרוב משפחה אחר שאינו אמריקאי. אפשרויות ההשקעה לטווח קצר: קרן כספית וכן קרן אג"ח הן גם בכלל PFIC, ולכן לא מומלץ לאזרח אמריקאי להחזיק בהם. ישנם 3 אפשרויות שאינן בעייתיות להשקעה לטווח קצר: פקדון בנקאי. קניית מק"מ דרך חשבון מסחר (עדיף על פני פיקדון). אגחי"ם ממשלתיים בודדים. יש לשים לב לא לקנות אג"ח ללא קופונים, שכן באג"ח שלא משלם קופונים יש כפל מס בארה"ב וישראל (מאחר שארה"ב ממסה לפי כל שנה את החלק היחסי, ובישראל אין חבות מס עד המכירה ולכן לא יהיה זיכוי, ויהיה חיוב כפול בהמשך לישראל במכירה/פדיון), וכן לא אג"ח שמונפק מתחת לשווי הפדיון. כמו כן אפשר לפתוח קופת גמל להשקעה במסלול אג"ח על שם בן הזוג או הילדים אם אינם אמריקאים, או על שם קרוב משפחה אחר שאינו אמריקאי. בעיקרון אפשר גם לקנות קרן כספית ולמכור אותה באותה שנת מס בה נקנתה ואז אין מס PFIC, אך עדיין נדרש לדווח על כך בטופס 8621 (זהו הטופס על דיווח מוצרי PFIC) ורוב רו"ח לא מתעסקים עם הטופס הזה וגם אם כן התשלום לרו"ח יקר מאוד. בנוגע לקרן השתלמות, פנסיה וחסכון לכל ילד לאזרח אמריקאי, וכן למי שאינו אזרח אמריקאי אבל יש לו מספר ITIN, לא ארחיב בזה כעת, וכבר כתבתי על כך באשכול הזה והזה.