דילוג לתוכן

עובדים בלבן – ומקבלים מענק מהמדינה!

כלכלת המשפחה
3 3 145 3
  • אברכים חשובים
    הגיע הזמן לנפץ את המיתוס:
    עבודה "בשחור" לא באמת משתלמת. כשאתם מדווחים על הכנסות כחוק, אתם לא רק ישנים בשקט, אלא גם זכאים למענק עבודה (מס הכנסה שלילי) שיכול להגיע לאלפי שקלים בשנה.

    למה כדאי לפתוח עוסק פטור?
    גם אם אתם עוסקים בתחומים כמו עריכה תורנית, לומדים בכולל, כתיבת סת"ם או כל תחום אחר – כדאי לכם לפתוח "עוסק פטור". זה מאפשר לכם להוציא קבלות כחוק, לעבוד מול מוסדות וארגונים בצורה מסודרת, וחשוב מכל: לקבל מענק כספי מהמדינה.

    אברך כולל שמדווח על הכנסותיו בצורה מסודרת הופך לזכאי למענק, בעוד שמי שעובד ללא דיווח פשוט משאיר את הכסף הזה בקופת המדינה.

    התכל'ס – מי זכאי?
    גיל ומשפחה: בני 21+ עם ילדים (עד גיל 19), או בני 55+ (גם ללא ילדים).

    הכנסה חודשית: ממוצע הכנסות (רווח נקי) בטווח שבין כ-2,300 ש"ח לכ-7,500 ש"ח (התקרה עולה משמעותית להורים ל-3 ילדים ומעלה).

    הגשת דו"ח: פשוט מגישים את הדו"ח השנתי למס הכנסה ובקשה למענק באזור האישי באתר רשות המסים.

    השורה התחתונה:
    צריך שראשי הכוללים יתנו משכורת ולא מילגה.
    (גם חייבי גיוס מקבלים מענק עבודה)

  • יש לזכור רק כשיש עוד הכנסה יש לזה גם השלכות על כמה דברים כמו
    הנחה בארנונה (שבזה תלוי גם תלושי מזון אם וכאשר)
    הנחה במעונות היום
    כמו"כ מחיר הביטוח לאומי עולה בעוד כמאה ש"ח(תלמיד משלם 161 ועצמאי מינמום 266)

  • @יהודי-טוב אין הבדל בין קבלת מילגה מהכולל לחשבונית הכוונה היא שההכנסה תשאר על אותו הסכום רק שזה יהיה מוכר ולא מילגה

נושאים מוצעים


  • 4 הצבעות
    14 פוסטים
    556 צפיות
    אסתר קונינסקיא
    @שואף-ליותר אין כלל תשלום לביטוח לאומי כעצמאי. אך במידה ואתה גם לא שכיר אז אתה חוזר בחזרה למצב של "לא עובד" ומשלם את המינימום לביטוח לאומי. שים לב: אישה נשואה היא באמת פטורה לגמרי ,גם אם היא לא שכירה. כי היא חוזרת למצב של "לא עובד" אך לא צריכה לשלם את המינימום היות ומבוטחת בזה שבעלה משלם. (לא משנה אם הוא משלם כעצמאי/שכיר/כלא עובד, עצם זה שהוא משלם זה פוטר אותה מלשלם את המינימום)
  • 0 הצבעות
    1 פוסטים
    171 צפיות
    ב
    ערב טוב רציתי להתייעץ כיוון שיש כאן רואי חשבון אני חושב שזה המקום אני מנהל גמ"ח הלוואות כספים משנת 2011 הגמ"ח הוא לא עמותה והוא מנוהל בבנק פאג"י בתור גמ"ח בצורה רשמית וחוקית לפני מספר חודשים הבנק פנה אלי למילוי טפסים (דבר שקורה מעת לעת) ובין היתר הביא לי למלא טופס 942 בקשה לרישום מוסד פיננסי ישראלי שאינו מדווח לצורך FATCA ואני צריך להחזיר להם אישור ממס הכנסה אני כבר חודשיים מנסה לסיים עם זה ולא מצליח הלכתי לרשות המיסים פ"ת וראש העין הם לא יודעים מה זה ואמרו לי שזה דרך החטיבה המקצועית\ היחידה הבין לאומית פניתי לרואי חשבון שלא ידעו איך למלא את זה שלחתי מייל למס הכנסה ל-mikzoit ולא נעניתי גם הבנקאית עצמה לא יודעת איך אני אמור לעשות את זה כיוון שאין הרבה גמחי"ם שהם לא עמותות בקיצור אני אובד עצות מי שיודע איך אפשר למלא את האישור אשמח שיעדכן תודה רבה
  • 0 הצבעות
    21 פוסטים
    743 צפיות
    ברכת ה' תעשירב
    @רחל-עומסי כתב ב"פנסיה" בגיל 33: רק לאחר גיל 60 על זה נידון האשכול - פנסיה לגיל הזקנה
  • בן זוג רשום במס הכנסה

    תעסוקה, עסקים ויזמות מס הכנסה
    2
    0 הצבעות
    2 פוסטים
    224 צפיות
    ח
    @אבינדב-הכהן אין הבדל ב'מס הכנסה' מי בן הזוג ומי בן הזוג הרשום. ובכל מקרה אין אפשרות לשנות.
  • 1 הצבעות
    25 פוסטים
    1k צפיות
    כרמיאליכ
    @אביב זה הטופס https://www.gov.il/BlobFolder/service/itc-request-spread-income-over-number-years/he/Service_Pages_Income_tax_itc116c.pdf?&~nfopt(fileDistorted=24800583253128117) הוא משוייך לרשות המיסים, צריך לפנות לרשותהמיסים ולהסדיר זאת מולם.