דילוג לתוכן

עובדים בלבן – ומקבלים מענק מהמדינה!

כלכלת המשפחה
3 3 128 3
  • אברכים חשובים
    הגיע הזמן לנפץ את המיתוס:
    עבודה "בשחור" לא באמת משתלמת. כשאתם מדווחים על הכנסות כחוק, אתם לא רק ישנים בשקט, אלא גם זכאים למענק עבודה (מס הכנסה שלילי) שיכול להגיע לאלפי שקלים בשנה.

    למה כדאי לפתוח עוסק פטור?
    גם אם אתם עוסקים בתחומים כמו עריכה תורנית, לומדים בכולל, כתיבת סת"ם או כל תחום אחר – כדאי לכם לפתוח "עוסק פטור". זה מאפשר לכם להוציא קבלות כחוק, לעבוד מול מוסדות וארגונים בצורה מסודרת, וחשוב מכל: לקבל מענק כספי מהמדינה.

    אברך כולל שמדווח על הכנסותיו בצורה מסודרת הופך לזכאי למענק, בעוד שמי שעובד ללא דיווח פשוט משאיר את הכסף הזה בקופת המדינה.

    התכל'ס – מי זכאי?
    גיל ומשפחה: בני 21+ עם ילדים (עד גיל 19), או בני 55+ (גם ללא ילדים).

    הכנסה חודשית: ממוצע הכנסות (רווח נקי) בטווח שבין כ-2,300 ש"ח לכ-7,500 ש"ח (התקרה עולה משמעותית להורים ל-3 ילדים ומעלה).

    הגשת דו"ח: פשוט מגישים את הדו"ח השנתי למס הכנסה ובקשה למענק באזור האישי באתר רשות המסים.

    השורה התחתונה:
    צריך שראשי הכוללים יתנו משכורת ולא מילגה.
    (גם חייבי גיוס מקבלים מענק עבודה)

  • יש לזכור רק כשיש עוד הכנסה יש לזה גם השלכות על כמה דברים כמו
    הנחה בארנונה (שבזה תלוי גם תלושי מזון אם וכאשר)
    הנחה במעונות היום
    כמו"כ מחיר הביטוח לאומי עולה בעוד כמאה ש"ח(תלמיד משלם 161 ועצמאי מינמום 266)

  • @יהודי-טוב אין הבדל בין קבלת מילגה מהכולל לחשבונית הכוונה היא שההכנסה תשאר על אותו הסכום רק שזה יהיה מוכר ולא מילגה

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    4 פוסטים
    199 צפיות
    Y
    לא הצלחתי להבין התלבטות בין איזה שתי דברים אבל אני רוצה להסביר קצת יש שתי הקלות בעוסק זעיר 1 30% מההכנסות נחשבים להוצאות שזה הגורם שלא צריך מייצג עם רישיון (אבל אם אתה מסתבך תסתדר לבד גם בתשלום לא מכיר מי שיעזור לך) וגם הצורה לדווח יותר קל מי שלא שולט בהכנסות שלו לדוגמה מי שעובד רק עם פרויקטים גדולים והוא לא יכול לקחת פחות עבודות ואין לו הוצאות ודאי כדאי לו להיות זעיר (אם הוא זכאי למענק עבודה אם אין 2 דירות אם יש 2 דירות לא כדאי לו להיות פטור לאשה שיש לה דמי לידה ) מי שיכול לשלוט בעסק שלו לא צריך להיות זעיר המייצג לוקח אותו מחיר כי התשלום הוא על האחריות והוא לא יכול להעסיק עובדים עוד משהו שזעיר יש לו פטור מהצהרות הון לשנתיים אבל בהנחה בארנונה יש עיריות שלא מורידים את השלושים אחוז מי ששולט בהכנסות שלו יש רווח 1 הצהרות הון וסיכון בארנונה (להיות בלי מייצג לא הכנסתי בסיכום עקב הפסוק ולפני עור לא תתן מכשול ויראת מאלקיך אני ה)
  • 4 הצבעות
    1 פוסטים
    115 צפיות
    רחל עומסיר
    שילמתם מס? זה אומר שהכסף שלכם עבד האם יצא לכם למשוך כספים מהשקעה, ורק במעמד המשיכה לראות שנוכה מס? זו נקודה שמבלבלת לא מעט אנשים, וגורמת לרבים לחשוב בדיעבד שאולי לא היה שווה להשקיע. אני פוגשת לא מעט שמספרים לי שברגע הזה משהו מתכווץ. הכסף הגיע, אבל התחושה היא ש״לקחו״ ממנו בדרך. וכאן חשוב לעצור ולהסתכל על התמונה המלאה. אם שילמתם מס זה אומר ששמרתם על ערך הכסף שלכם. בעולם שבו כסף שיושב בעו״ש נשחק, עצם זה שהכסף שלכם לא איבד מערכו הוא כבר הישג משמעותי. אבל זה לא נגמר שם. ברוב המקרים, תשלום המס אומר גם דבר נוסף: הרווחתם פי שלוש מהמס שנוכה, מעבר לשמירה על ערך הכסף. בפועל, הרווח הכולל לרוב גבוה פי כמה מסכום המס ששילמתם עליו. כלומר, גם אחרי הניכוי נשארתם עם רווח אמיתי ביד. חשוב לזכור שהמס לא נגבה על כל הסכום. הוא לא נוגע לקרן, ולא לשחיקה של עליית מחירים, אלא רק לרווח שנוצר בפועל. זו בדיוק הסיבה לכך שתשלום מס הוא לא כישלון, אלא תוצאה של תהליך שעבד. ועכשיו בואו נשווה את זה לאלטרנטיבה שנראית לפעמים בטוחה יותר. כסף שלא מושקע. שם אולי לא משלמים מס, אבל משלמים מחיר אחר, שקט ופחות מורגש. שחיקה מתמשכת של ערך הכסף, בלי רווח ובלי צמיחה. הרבה אנשים לא מפחדים מהשחיקה, כי היא לא מופיעה בשורה ברורה. אבל בטווח של שנים, היא כואבת הרבה יותר מכל מס. ועוד נקודה חשובה שכדאי להכיר. תמיד ניתן לנסות לבדוק זכאות להחזר מס. במקרים מסוימים באמצעות בדיקה מסודרת ודוח שנתי אפשר לנסות ולהחזיר חלק מהסכום, לא תמיד זה רלוונטי, אבל בהחלט שווה לדעת ולא לוותר מראש. המסקנה פשוטה. לא לפחד ממס, אלא להבין מה הוא מספר לכם. אם שילמתם מס, סימן שהכסף שלכם שמר על הערך שלו, צמח, והניב רווח אמיתי. הפחד האמיתי צריך להיות מכסף שלא עובד, שלא צומח, ושנשחק בלי שנרגיש. כשמבינים את זה, גם תשלום המס מקבל פרופורציה אחרת לגמרי. אם השאלה הזו מעסיקה אתכם, זה סימן שכדאי לעצור רגע ולעשות סדר. בדיקה מקצועית יכולה לעזור להבין אם אופן ההשקעה שלכם מתאים למטרות, לצרכים ולקצב החיים שלכם היום, או שנכון לדייק את הדרך קדימה כדי להרגיש יותר בטוחים ושלמים עם ההחלטות הכלכליות שלכם. הכותבת הינה יועצת פנסיונית מורשית ומתכננת פרישה [image: 1770030644494-unnamed.png]
  • 0 הצבעות
    18 פוסטים
    734 צפיות
    ב
    יש עסק זעיר ויש עסק רגיל, תלוי באופי במחזור (בעיקר) ואפשר תמיד להגדיר עסק רגיל. יחד עם זאת יש עוסק מורשה פטור ועוסק מורשה רגיל (שאינו פטור). כל אדם שיש לו עסק נקרא 'עוסק' ומוטלת עליו לקבל רישיון מהרשויות עבור כך. אם המחזור הוא קטן, וגם, הוא אינו מקבוצת העסקים שמפורסמת ברשות המיסים, הוא מקבל רישיון אך הוא פטור מתשלום מע"מ על הרווחים שהעסק מניב לו. כל הפטור הוא רק על הרווחים שלו, לכן, מוצרים שהוא קונה לעסק הוא אינו מזדכה מהמע"מ שהוא משלם עליו. לעומתו, עוסק רגיל, שמשלם מע"מ, הוא מזדכה ממע"מ על כל המוצרים שהוא קונה, אך משלם זאת בעת מכירתו את המוצר, שאז נגבה מע"מ לכל הסכום אותו הוא קיבל תמורת המוצר (שבעצם כולל גם את עלות החומר ושאר הוצאות וגם את הרווחים). עד כה דברנו על המע"מ, ישנו היטל נוסף שנקרא 'מס הכנסה' (חבר של כולנו ..), הוא חל על כולם בשווה, אלא מה, יש את עניין הנקודות, לכל אזרח ישראלי יש ניקוד זכות במ"ה על עצם היותו ישראלי (מגיע לא?) ולאישה יש עוד, לאם לילדים קטנים יש עוד, נכות וכו'. כל נקודה מזכה ממס עד סכום מסויים. לכן יתכן ואחד יצטרך לשלם החל מסכום מסויים וחבירו על אותו סכום ואף יותר לא יחוייב שקל. לתשומת לב, הניקוד משתנה במהלך החיים, לכן יש לעקוב אולי 'פתאום' אתם חייבים לשלם מעכשיו .. חובה שלישית על הפותח עסק היא תשלום ביטוח לאומי, בדרך כלל הוא עומד על כ6% ממה שהוצהר כהנסה במהלך השנה. ויש שרשומים כאינו בהגדרה, שאינם משלמים עד משהו כמו 26 אלף (תקנו אותי) ומעל הסכום הזה 12%, וכבר הרחיבו פה מה צריך לדעת כדי לבחור מעמד. לסיום, אני לא רו"ח, כך שאל תראו בשום דבר שכתוב כאן כאל הצעה או לא יודע מה ...
  • 0 הצבעות
    4 פוסטים
    286 צפיות
    בנימין 26ב
    הבנתי שיתכן שיהיה סנכרון אם קיים אותו בנק מתפעל, לדוג' בהראל ובמגדל הבנק המתפעל שלהם זה בנק לאומי, יתכן ויהיה סנכרון ביניהם. במיטב לדוג' הבנק המתפעל זה מזרחי טפחות.
  • זכויות עובדים במגזר בחרדי

    הועבר כלכלת המשפחה מיצוי זכויות
    4
    7 הצבעות
    4 פוסטים
    300 צפיות
    א
    @רק-בס-ד תכנס לאזור אישי ברשות המיסים, ותנסה להוציא טפסי 106 לשנים המדוברות.