דילוג לתוכן

עובדים בלבן – ומקבלים מענק מהמדינה!

כלכלת המשפחה
3 3 145 3
  • אברכים חשובים
    הגיע הזמן לנפץ את המיתוס:
    עבודה "בשחור" לא באמת משתלמת. כשאתם מדווחים על הכנסות כחוק, אתם לא רק ישנים בשקט, אלא גם זכאים למענק עבודה (מס הכנסה שלילי) שיכול להגיע לאלפי שקלים בשנה.

    למה כדאי לפתוח עוסק פטור?
    גם אם אתם עוסקים בתחומים כמו עריכה תורנית, לומדים בכולל, כתיבת סת"ם או כל תחום אחר – כדאי לכם לפתוח "עוסק פטור". זה מאפשר לכם להוציא קבלות כחוק, לעבוד מול מוסדות וארגונים בצורה מסודרת, וחשוב מכל: לקבל מענק כספי מהמדינה.

    אברך כולל שמדווח על הכנסותיו בצורה מסודרת הופך לזכאי למענק, בעוד שמי שעובד ללא דיווח פשוט משאיר את הכסף הזה בקופת המדינה.

    התכל'ס – מי זכאי?
    גיל ומשפחה: בני 21+ עם ילדים (עד גיל 19), או בני 55+ (גם ללא ילדים).

    הכנסה חודשית: ממוצע הכנסות (רווח נקי) בטווח שבין כ-2,300 ש"ח לכ-7,500 ש"ח (התקרה עולה משמעותית להורים ל-3 ילדים ומעלה).

    הגשת דו"ח: פשוט מגישים את הדו"ח השנתי למס הכנסה ובקשה למענק באזור האישי באתר רשות המסים.

    השורה התחתונה:
    צריך שראשי הכוללים יתנו משכורת ולא מילגה.
    (גם חייבי גיוס מקבלים מענק עבודה)

  • יש לזכור רק כשיש עוד הכנסה יש לזה גם השלכות על כמה דברים כמו
    הנחה בארנונה (שבזה תלוי גם תלושי מזון אם וכאשר)
    הנחה במעונות היום
    כמו"כ מחיר הביטוח לאומי עולה בעוד כמאה ש"ח(תלמיד משלם 161 ועצמאי מינמום 266)

  • @יהודי-טוב אין הבדל בין קבלת מילגה מהכולל לחשבונית הכוונה היא שההכנסה תשאר על אותו הסכום רק שזה יהיה מוכר ולא מילגה

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    3 פוסטים
    182 צפיות
    moshe39M
    לעניין מענק עבודה דמי לידה כן נחשב מקור כל זכות לגבי השאלה הראשונה אני לא יודע, אני מניח שזה יחשב, אפשר לנסות.
  • 4 הצבעות
    1 פוסטים
    117 צפיות
    רחל עומסיר
    שילמתם מס? זה אומר שהכסף שלכם עבד האם יצא לכם למשוך כספים מהשקעה, ורק במעמד המשיכה לראות שנוכה מס? זו נקודה שמבלבלת לא מעט אנשים, וגורמת לרבים לחשוב בדיעבד שאולי לא היה שווה להשקיע. אני פוגשת לא מעט שמספרים לי שברגע הזה משהו מתכווץ. הכסף הגיע, אבל התחושה היא ש״לקחו״ ממנו בדרך. וכאן חשוב לעצור ולהסתכל על התמונה המלאה. אם שילמתם מס זה אומר ששמרתם על ערך הכסף שלכם. בעולם שבו כסף שיושב בעו״ש נשחק, עצם זה שהכסף שלכם לא איבד מערכו הוא כבר הישג משמעותי. אבל זה לא נגמר שם. ברוב המקרים, תשלום המס אומר גם דבר נוסף: הרווחתם פי שלוש מהמס שנוכה, מעבר לשמירה על ערך הכסף. בפועל, הרווח הכולל לרוב גבוה פי כמה מסכום המס ששילמתם עליו. כלומר, גם אחרי הניכוי נשארתם עם רווח אמיתי ביד. חשוב לזכור שהמס לא נגבה על כל הסכום. הוא לא נוגע לקרן, ולא לשחיקה של עליית מחירים, אלא רק לרווח שנוצר בפועל. זו בדיוק הסיבה לכך שתשלום מס הוא לא כישלון, אלא תוצאה של תהליך שעבד. ועכשיו בואו נשווה את זה לאלטרנטיבה שנראית לפעמים בטוחה יותר. כסף שלא מושקע. שם אולי לא משלמים מס, אבל משלמים מחיר אחר, שקט ופחות מורגש. שחיקה מתמשכת של ערך הכסף, בלי רווח ובלי צמיחה. הרבה אנשים לא מפחדים מהשחיקה, כי היא לא מופיעה בשורה ברורה. אבל בטווח של שנים, היא כואבת הרבה יותר מכל מס. ועוד נקודה חשובה שכדאי להכיר. תמיד ניתן לנסות לבדוק זכאות להחזר מס. במקרים מסוימים באמצעות בדיקה מסודרת ודוח שנתי אפשר לנסות ולהחזיר חלק מהסכום, לא תמיד זה רלוונטי, אבל בהחלט שווה לדעת ולא לוותר מראש. המסקנה פשוטה. לא לפחד ממס, אלא להבין מה הוא מספר לכם. אם שילמתם מס, סימן שהכסף שלכם שמר על הערך שלו, צמח, והניב רווח אמיתי. הפחד האמיתי צריך להיות מכסף שלא עובד, שלא צומח, ושנשחק בלי שנרגיש. כשמבינים את זה, גם תשלום המס מקבל פרופורציה אחרת לגמרי. אם השאלה הזו מעסיקה אתכם, זה סימן שכדאי לעצור רגע ולעשות סדר. בדיקה מקצועית יכולה לעזור להבין אם אופן ההשקעה שלכם מתאים למטרות, לצרכים ולקצב החיים שלכם היום, או שנכון לדייק את הדרך קדימה כדי להרגיש יותר בטוחים ושלמים עם ההחלטות הכלכליות שלכם. הכותבת הינה יועצת פנסיונית מורשית ומתכננת פרישה [image: 1770030644494-unnamed.png]
  • 0 הצבעות
    4 פוסטים
    172 צפיות
    א
    @אבי-ר. בעלי עסק זעיר צריכים להגיש דו"ח ע"י המערכת של תיאום מס, אין לי עוד עבודה חוץ מהעסק העצמאי.
  • 4 הצבעות
    37 פוסטים
    2k צפיות
    ה
    @ia90990 באמת מוזר אבל תנסה לראות באיזור אישי ברשות המיסים בטפסי 106 אם הכל אותו דבר כי אצלי למשל חודש 12/23 היהמחושב ב 2024 בגלל שהמשכורת לא שולמה בזמן ולא התעדכנה ב 106 של 2023
  • 4 הצבעות
    2 פוסטים
    189 צפיות
    מ
    לתועלת הציבור מודעה זכויות מלחמה אגף ותקננו - מושיע ומגן.pdf