דילוג לתוכן

בקרן פנסיה S&P500 בהראל - לא זכאים להלוואה מהפנסיה.

  • אתה בטוח שאין אפשרות כי כמדוני זה חוה חוקית שלהם לתת לך הלוואה

    @דוד-משה-1 said:

    אתה בטוח שאין אפשרות כי כמדוני זה חוה חוקית שלהם לתת לך הלוואה

    אין כזו חובה!
    וכל חברה יש לה כללים משלה

  • אתה בטוח שאין אפשרות כי כמדוני זה חוה חוקית שלהם לתת לך הלוואה

    @דוד-משה-1
    דיברתי איתם וזה מה שנאמר.
    כמובן שהם לא חייבים להלוואות לך כלום

  • אין אפשרות להלוואה בעקבות הוראה של גלאט הון.
    זאת הסיבה היחידה.

  • אין אפשרות להלוואה בעקבות הוראה של גלאט הון.
    זאת הסיבה היחידה.

    @רחל-עומסי
    כי מה? הם לא סומכים על היתר עיסקא?
    אז בעצם אני צריך לעבור למסלול ללא כשרות ע"מ לקבל הלוואה?

  • אין אפשרות להלוואה בעקבות הוראה של גלאט הון.
    זאת הסיבה היחידה.

    @רחל-עומסי
    גלאט הון לא אשמים. והראיה, שבחברות אחרות ניתן לקבל הלואות, גם מי שנמצא במסלול של גלאט הון.
    זה נכון שגלאט הון לא נותנים לחברות לתת הלואה ממסלול בפיקוחם, כי זה נחשב הלואה מהעמיתים.
    אבל ממסלול S&P 500 לא צריך להגיע לגלאט הון, כי אף חברה אינו יכול להוציא הלואה, כי הרגולציה לא נותנת.

    אבל אין מניעה לחברה לתת הלואה, כי הכסף אינו חייב להגיע מאותו מסלול. וברוב החברות פשוט מביאים לך הלואה ממסלול הכללי/גוי גיל. בהראל לא אוהבים לתת הלואה ממסלול למסלול, ולכן אצלם זה קשה.

  • תכלס
    לא הצלחתי להוציא הלוואה מהראל אפילו כנגד קופת גמל להשקעה.
    א. זה סותר לחלק גדול מהרעיון של העדפת קופת גמל על פני מסחר עצמאי, וכלל ההמלצה של בנקל ושאר גורמי המקצוע לאפשר הלוואה במצב שלא כדאי למשוך את ההשקעה.
    אשמח לדעת על פתרון ישים.
    ב. להבנתי גלאט הון בכלל אוחזים שיש בזה איסור ריבית בעצם הדבר של הלוואה כנגד חסכון.

  • תכלס
    לא הצלחתי להוציא הלוואה מהראל אפילו כנגד קופת גמל להשקעה.
    א. זה סותר לחלק גדול מהרעיון של העדפת קופת גמל על פני מסחר עצמאי, וכלל ההמלצה של בנקל ושאר גורמי המקצוע לאפשר הלוואה במצב שלא כדאי למשוך את ההשקעה.
    אשמח לדעת על פתרון ישים.
    ב. להבנתי גלאט הון בכלל אוחזים שיש בזה איסור ריבית בעצם הדבר של הלוואה כנגד חסכון.

    @צדיק-יסוד-עולם
    אולי יש אפשרות שתוכל לקבל ממסלול כספי (בפנסיה קיימים הלואות מהמסלול, בשאר המוצרים לא).

  • תכלס
    לא הצלחתי להוציא הלוואה מהראל אפילו כנגד קופת גמל להשקעה.
    א. זה סותר לחלק גדול מהרעיון של העדפת קופת גמל על פני מסחר עצמאי, וכלל ההמלצה של בנקל ושאר גורמי המקצוע לאפשר הלוואה במצב שלא כדאי למשוך את ההשקעה.
    אשמח לדעת על פתרון ישים.
    ב. להבנתי גלאט הון בכלל אוחזים שיש בזה איסור ריבית בעצם הדבר של הלוואה כנגד חסכון.

    @צדיק-יסוד-עולם said:

    ב. להבנתי גלאט הון בכלל אוחזים שיש בזה איסור ריבית בעצם הדבר של הלוואה כנגד חסכון.

    הם אומרים את הבעיה ההלכתית שיש בזה, אבל למעשה הם כן מתירים.

  • רק מעלה נקודה שאולי לא כולם יודעים.
    כידוע בנקל ממליצים לעבור להראל למסלול הנ"ל אך יש לדעת שבמסלול זה אין זכאות להלוואה.
    (כידוע הלוואות מקרנות פנסיה והשתלמות הם ההלוואות הכי זולות בשוק (למעט משכנתא) בגלל שיש להם ביטחון כספי בכך שהכסף בכל אופן מופקד אצלהם, וכמובן שהכסף לא יוצא מהקופה עצמה וממשיך לצבור תשואה פשוט הוא כפיקדון אצלם ומקבלים בדרך כל לפחות P-0.5 אם לא יותר.)
    כאמור א"א לקבל במסלול הנ"ל ובשביל לקבל צריך לעבור מסלול
    אבל אחרי קבלת ההלוואה אפשר לחזור, אבל לכאו' לעבור מסלול זה להוציא את הכסף וההשקעה הנ"ל וזה לכאו' צריך להיות חכם גדול לדעת מתי לצאת,לא?.
    בכל אופן עוד מידע חשוב שאפשר לקבל הלוואה מינימום 20 אלף ועד 30% מהתגמולים (אפשר לראות במסלול האישי)

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

  • @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    מה המעלה הגדולה ב'הראל', ולמה לא לפתוח ישירות בחברה אחרת - למשל מגדל, שהבנתי שהכי טובה להלואות?

  • @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @לייזרזון said:

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    מה המעלה הגדולה ב'הראל', ולמה לא לפתוח ישירות בחברה אחרת - למשל מגדל, שהבנתי שהכי טובה להלואות?

    המטרה בפנסיה היא לא ההלוואות זה הטבה נחמדה אבל לא בגלל זה אתה בוחר קופה.
    תמצא לי מקום אחר עם תנאי תשלום על הניהול זול יותר ב"תשואה" יותר ממה שבנקל משיגים.
    זה כמו לעבור לבנק שאתה משלם עמלות כפול בשביל לקבל שובר הנחה של 5 אחוז בחג....

  • @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @מתיתיהו אם אני אנייד אני אתחייב במס, זה כמו משיכה

  • @מתיתיהו אם אני אנייד אני אתחייב במס, זה כמו משיכה

    @צדיק-יסוד-עולם said:

    @מתיתיהו אם אני אנייד אני אתחייב במס, זה כמו משיכה

    לא!
    בניוד גמל להשקעה מחברה אחת לחברתה - אין אירוע מס!

  • @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @לייזרזון said:

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    מה המעלה הגדולה ב'הראל', ולמה לא לפתוח ישירות בחברה אחרת - למשל מגדל, שהבנתי שהכי טובה להלואות?

    המטרה בפנסיה היא לא ההלוואות זה הטבה נחמדה אבל לא בגלל זה אתה בוחר קופה.
    תמצא לי מקום אחר עם תנאי תשלום על הניהול זול יותר ב"תשואה" יותר ממה שבנקל משיגים.
    זה כמו לעבור לבנק שאתה משלם עמלות כפול בשביל לקבל שובר הנחה של 5 אחוז בחג....

    @חיסכון-לחתונה said:

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @לייזרזון said:

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    מה המעלה הגדולה ב'הראל', ולמה לא לפתוח ישירות בחברה אחרת - למשל מגדל, שהבנתי שהכי טובה להלואות?

    המטרה בפנסיה היא לא ההלוואות זה הטבה נחמדה אבל לא בגלל זה אתה בוחר קופה.
    תמצא לי מקום אחר עם תנאי תשלום על הניהול זול יותר ב"תשואה" יותר ממה שבנקל משיגים.
    זה כמו לעבור לבנק שאתה משלם עמלות כפול בשביל לקבל שובר הנחה של 5 אחוז בחג....

    ברור!
    אבל אכן יש להם תנאים שא"א לקבלם במגדל?
    מה דמי הניהול?

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    2 פוסטים
    114 צפיות
    צ
    @רוצה-לדעת-0 said: שאלה לי אל המבינים בתחום, עבדתי בעבודה מספר חודשים והמעסיק הפריש לי לקרן השתלמות, כעת אינני עובד יותר, האם אני יכול להמשיך להפריש לקופה זו ולקבל את ההטבה של פטור ממס? לא. לקרן השתלמות של שכיר - רק המעסיק יכול להפריש. (והאם מעסיק יכול להפריש לי לקרן השתלמות יותר מה12 אחוז של המשכורת?) כנראה התכוונת 10%. אא"כ אתה עובד הוראה. הוא יכול להפריש יותר, אבל כל מה שמעבר לתקרה, יהיה חייב במס רווחי הון בעת המשיכה, והפטור של מס רווחי הון יחול רק על הכספים שהופקדו עד התקרה. ייתכן מאוד שהחברה תחזיר את הכספים שהופקדו מעל התקרה. כמו כן הסכום שמעבר לתקרה יהיה חייב גם במס הכנסה.
  • "בנקל" לא עובדים בחנוכה?

    פנסיה, גמל וקרנות השתלמות חנוכה
    2
    -1 הצבעות
    2 פוסטים
    154 צפיות
    חיסכון לחתונהח
    לא יודע אם זה קשור. אבל חצי שעה אחרי פתיחת הנושא כאן קיבלתי למייל לאחר שבוע את ההודעה הנ"ל: "שלום וברכה, אכן קיבלנו, אך בימי החנוכה יש חוסר בנציגים ומנגד יש עומס פניות, אנו עושים כמיטב יכולתנו לחזור במהירות ובכל מקרה לפני סוף השנה. בהצלחה."
  • 0 הצבעות
    2 פוסטים
    132 צפיות
    צ
    @יוסף-ג הכוונה למסלול שנקרא קימות, אי"צ לנטרל מט"ח לטווח ארוך. תחפש כאן בפורום על גידור מט"ח יש הרבה חומר ע"ז.
  • 0 הצבעות
    15 פוסטים
    427 צפיות
    צ
    @בן-עליה כתב בהתייעצות לגבי קרן פנסיה: את זה הבנתי א. אבל השאלה שלי היתה זה שהקרן משקיעה 2% במטח לא נראה לי הופך אותה למנוטרלת מטח השפעה של 2% היא כמעט לא רלוונטית. וזה נקרא מנוטרל מט"ח. ב. גם אם נאמר שזה כן נקרא מנוטרלת מטח בפועל התשואות שלה טובות והתשואות נמדדות אחרי העמלת גידור אז מה הבעיה בזה בדקת תשואות לפי שנה אחת מסויימת שאז באמת היה תועלת בגידור בגלל שהדולר ירד. ג.לענין הפנסיה עצמה אולי כדאי לשלב הראל הלכתי וסנופי או מיטב הלכתי וסנופי או מניות לאדם צעיר שיש לו עוד הרבה שנים עד הפנסיה עדיף כמה שיותר מניות, ולכן אין ענין לשלב מסלול הלכה שהוא רק 40% מניות.
  • 4 הצבעות
    2 פוסטים
    138 צפיות
    בוטח בה'ב
    @רחל-עומסי את מעלה כאן נושא חשוב מאוד! בדיוק לא מזמן הגיעה אלי עצמאית בהווה שכירה בעבר בגיל קרוב לפרישה והתברר שאיפה שהיא עבדה בעבר לא הפרישו לה ואז היא אמרה שלא תריב בשביל 20,000 ש"ח ובתור עצמאית היא גם כן לא הפרישה מה שאומר שביום שהיא תפסיק לעבוד היא צריכה למצוא הכנסות מהנכסים הקיימים שלה במקרה הטוב.... פנסיה זה לא לוקסוס זה השתדלות הכרחית להמשך החיים ולזקנה בכבוד לפעמים אני פוגש אנשים שאומרים בסדר גם אם אני לא אטפל בפנסיה אז לא יהיה לי עשרות מיליונים אבל יהיה קצבה יפה זה לא נכון! שבודקים במחשבוני ריבית דריבית קצבה של עשרות אלפים נשמע לנו הרבה אבל אם זה יהיה הפנסיה הממוצעת בעוד 30 40 שנה אז מי שלא טיפל ודאג לזה היום יהיה חלילה עני לסוף ימיו וגם אם יהיה לו קצבה של 18 אלף זה יהיה שווה ערך לשכר מינימום