דילוג לתוכן

בקרן פנסיה S&P500 בהראל - לא זכאים להלוואה מהפנסיה.

  • אתה בטוח שאין אפשרות כי כמדוני זה חוה חוקית שלהם לתת לך הלוואה

  • אתה בטוח שאין אפשרות כי כמדוני זה חוה חוקית שלהם לתת לך הלוואה

    @דוד-משה-1 said:

    אתה בטוח שאין אפשרות כי כמדוני זה חוה חוקית שלהם לתת לך הלוואה

    אין כזו חובה!
    וכל חברה יש לה כללים משלה

  • אתה בטוח שאין אפשרות כי כמדוני זה חוה חוקית שלהם לתת לך הלוואה

    @דוד-משה-1
    דיברתי איתם וזה מה שנאמר.
    כמובן שהם לא חייבים להלוואות לך כלום

  • אין אפשרות להלוואה בעקבות הוראה של גלאט הון.
    זאת הסיבה היחידה.

  • אין אפשרות להלוואה בעקבות הוראה של גלאט הון.
    זאת הסיבה היחידה.

    @רחל-עומסי
    כי מה? הם לא סומכים על היתר עיסקא?
    אז בעצם אני צריך לעבור למסלול ללא כשרות ע"מ לקבל הלוואה?

  • אין אפשרות להלוואה בעקבות הוראה של גלאט הון.
    זאת הסיבה היחידה.

    @רחל-עומסי
    גלאט הון לא אשמים. והראיה, שבחברות אחרות ניתן לקבל הלואות, גם מי שנמצא במסלול של גלאט הון.
    זה נכון שגלאט הון לא נותנים לחברות לתת הלואה ממסלול בפיקוחם, כי זה נחשב הלואה מהעמיתים.
    אבל ממסלול S&P 500 לא צריך להגיע לגלאט הון, כי אף חברה אינו יכול להוציא הלואה, כי הרגולציה לא נותנת.

    אבל אין מניעה לחברה לתת הלואה, כי הכסף אינו חייב להגיע מאותו מסלול. וברוב החברות פשוט מביאים לך הלואה ממסלול הכללי/גוי גיל. בהראל לא אוהבים לתת הלואה ממסלול למסלול, ולכן אצלם זה קשה.

  • תכלס
    לא הצלחתי להוציא הלוואה מהראל אפילו כנגד קופת גמל להשקעה.
    א. זה סותר לחלק גדול מהרעיון של העדפת קופת גמל על פני מסחר עצמאי, וכלל ההמלצה של בנקל ושאר גורמי המקצוע לאפשר הלוואה במצב שלא כדאי למשוך את ההשקעה.
    אשמח לדעת על פתרון ישים.
    ב. להבנתי גלאט הון בכלל אוחזים שיש בזה איסור ריבית בעצם הדבר של הלוואה כנגד חסכון.

  • תכלס
    לא הצלחתי להוציא הלוואה מהראל אפילו כנגד קופת גמל להשקעה.
    א. זה סותר לחלק גדול מהרעיון של העדפת קופת גמל על פני מסחר עצמאי, וכלל ההמלצה של בנקל ושאר גורמי המקצוע לאפשר הלוואה במצב שלא כדאי למשוך את ההשקעה.
    אשמח לדעת על פתרון ישים.
    ב. להבנתי גלאט הון בכלל אוחזים שיש בזה איסור ריבית בעצם הדבר של הלוואה כנגד חסכון.

    @צדיק-יסוד-עולם
    אולי יש אפשרות שתוכל לקבל ממסלול כספי (בפנסיה קיימים הלואות מהמסלול, בשאר המוצרים לא).

  • תכלס
    לא הצלחתי להוציא הלוואה מהראל אפילו כנגד קופת גמל להשקעה.
    א. זה סותר לחלק גדול מהרעיון של העדפת קופת גמל על פני מסחר עצמאי, וכלל ההמלצה של בנקל ושאר גורמי המקצוע לאפשר הלוואה במצב שלא כדאי למשוך את ההשקעה.
    אשמח לדעת על פתרון ישים.
    ב. להבנתי גלאט הון בכלל אוחזים שיש בזה איסור ריבית בעצם הדבר של הלוואה כנגד חסכון.

    @צדיק-יסוד-עולם said:

    ב. להבנתי גלאט הון בכלל אוחזים שיש בזה איסור ריבית בעצם הדבר של הלוואה כנגד חסכון.

    הם אומרים את הבעיה ההלכתית שיש בזה, אבל למעשה הם כן מתירים.

  • רק מעלה נקודה שאולי לא כולם יודעים.
    כידוע בנקל ממליצים לעבור להראל למסלול הנ"ל אך יש לדעת שבמסלול זה אין זכאות להלוואה.
    (כידוע הלוואות מקרנות פנסיה והשתלמות הם ההלוואות הכי זולות בשוק (למעט משכנתא) בגלל שיש להם ביטחון כספי בכך שהכסף בכל אופן מופקד אצלהם, וכמובן שהכסף לא יוצא מהקופה עצמה וממשיך לצבור תשואה פשוט הוא כפיקדון אצלם ומקבלים בדרך כל לפחות P-0.5 אם לא יותר.)
    כאמור א"א לקבל במסלול הנ"ל ובשביל לקבל צריך לעבור מסלול
    אבל אחרי קבלת ההלוואה אפשר לחזור, אבל לכאו' לעבור מסלול זה להוציא את הכסף וההשקעה הנ"ל וזה לכאו' צריך להיות חכם גדול לדעת מתי לצאת,לא?.
    בכל אופן עוד מידע חשוב שאפשר לקבל הלוואה מינימום 20 אלף ועד 30% מהתגמולים (אפשר לראות במסלול האישי)

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

  • @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    מה המעלה הגדולה ב'הראל', ולמה לא לפתוח ישירות בחברה אחרת - למשל מגדל, שהבנתי שהכי טובה להלואות?

  • @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @לייזרזון said:

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    מה המעלה הגדולה ב'הראל', ולמה לא לפתוח ישירות בחברה אחרת - למשל מגדל, שהבנתי שהכי טובה להלואות?

    המטרה בפנסיה היא לא ההלוואות זה הטבה נחמדה אבל לא בגלל זה אתה בוחר קופה.
    תמצא לי מקום אחר עם תנאי תשלום על הניהול זול יותר ב"תשואה" יותר ממה שבנקל משיגים.
    זה כמו לעבור לבנק שאתה משלם עמלות כפול בשביל לקבל שובר הנחה של 5 אחוז בחג....

  • @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @מתיתיהו אם אני אנייד אני אתחייב במס, זה כמו משיכה

  • @מתיתיהו אם אני אנייד אני אתחייב במס, זה כמו משיכה

    @צדיק-יסוד-עולם said:

    @מתיתיהו אם אני אנייד אני אתחייב במס, זה כמו משיכה

    לא!
    בניוד גמל להשקעה מחברה אחת לחברתה - אין אירוע מס!

  • @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @לייזרזון said:

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    מה המעלה הגדולה ב'הראל', ולמה לא לפתוח ישירות בחברה אחרת - למשל מגדל, שהבנתי שהכי טובה להלואות?

    המטרה בפנסיה היא לא ההלוואות זה הטבה נחמדה אבל לא בגלל זה אתה בוחר קופה.
    תמצא לי מקום אחר עם תנאי תשלום על הניהול זול יותר ב"תשואה" יותר ממה שבנקל משיגים.
    זה כמו לעבור לבנק שאתה משלם עמלות כפול בשביל לקבל שובר הנחה של 5 אחוז בחג....

    @חיסכון-לחתונה said:

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @לייזרזון said:

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    מה המעלה הגדולה ב'הראל', ולמה לא לפתוח ישירות בחברה אחרת - למשל מגדל, שהבנתי שהכי טובה להלואות?

    המטרה בפנסיה היא לא ההלוואות זה הטבה נחמדה אבל לא בגלל זה אתה בוחר קופה.
    תמצא לי מקום אחר עם תנאי תשלום על הניהול זול יותר ב"תשואה" יותר ממה שבנקל משיגים.
    זה כמו לעבור לבנק שאתה משלם עמלות כפול בשביל לקבל שובר הנחה של 5 אחוז בחג....

    ברור!
    אבל אכן יש להם תנאים שא"א לקבלם במגדל?
    מה דמי הניהול?

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    4 פוסטים
    127 צפיות
    צ
    @S1252 ברור שלא כדאי לחכות, קודם כל תפתח פנסיה ברירת מחדל, שם תקבל את הדמי ניהול הכי זולים למתחילים - 1% מהפקדה 0.22% מהצבירה. החל מיוני 2025 ניתן להצטרף לקרן ברירת מחדל ללא מילוי טפסים ושאלון בריאות, רק בהתאם ל: אם ספרת הביקורת של העובד היא אחת הספרות 7, 8 או 9, יצורפו עובדים אלה לקרן הפנסיה של אינפיניטי אם ספרת הביקורת של העובד היא אחת הספרות 4, 5 או 6, יצורפו עובדים אלה לקרן הפנסיה של מור אם ספרת הביקורת של העובד היא אחת הספרות 2 או 3, יצורפו עובדים אלה לקרן הפנסיה של אלטשולר שחם. אם ספרת הביקורת של העובד היא אחת הספרות 0 או 1, יצורפו עובדים אלה לקרן הפנסיה של מיטב. במידה ורוצים קופה אחרת יש למלא טופס הצטרפות ושאלון בריאות (שאלון בריאות רק אם אין קופה פעילה אחרת שמניידים אליה). קה"ש תפתח דרך בנקל - הם פותחים בהראל בדמי ניהול 0.6. תבחר לך מסלול מנייתי כשר - לטווח הארוך. או מסלול הלכה של אינפיניטי. ותתחיל להתעמק בנושא. כמובן שתמיד תוכל לשבת עם איש מקצוע ולקצר את הלמידה. בהצלחה.
  • "בנקל" לא עובדים בחנוכה?

    פנסיה, גמל וקרנות השתלמות חנוכה
    2
    -1 הצבעות
    2 פוסטים
    154 צפיות
    חיסכון לחתונהח
    לא יודע אם זה קשור. אבל חצי שעה אחרי פתיחת הנושא כאן קיבלתי למייל לאחר שבוע את ההודעה הנ"ל: "שלום וברכה, אכן קיבלנו, אך בימי החנוכה יש חוסר בנציגים ומנגד יש עומס פניות, אנו עושים כמיטב יכולתנו לחזור במהירות ובכל מקרה לפני סוף השנה. בהצלחה."
  • 0 הצבעות
    7 פוסטים
    386 צפיות
    בוטח בה'ב
    דבר שני, המעסיק בעיקרון מפריש פנסיה גם בתקופת חל"ד, אבל לא יודע אם זה גם כשהקרן עדיין לא הייתה פעילה לפני הלידה (אם כי כאמור במקרה הזה המעסיק אמור להפריש למפרע כשתדווח לו שהיה לה במקום העבודה הקודם קרן פעילה ואז הוא ודאי אמור להפריש גם בתקופת חל"ד). חוקית מעסיק לא חייב להפריש בחל"ד אא"כ העובדת התחילה לעבוד חצי שנה לפני הכניסה להריון (והיו מקרים במשרדים שחישבנו תאריך ו. אחרונה.. רמז: בוס שאינו גלוי ראש:(... ) יכול להיות שסוכן ביטוח יכול לסדר מעבר לקופה אחרת עם דמי ניהול זולים גם על התקופה הזאת בידיעה שעוד חודשיים ההפקדות חוזרות בכל מקרה מדובר רק על שקלים של הדמי ניהול בחודשיים האלה כי המעסיק צריך להפקיד מתחילת ההעסקה כיון שהקרן היית פעילה ואחר החל"ד היא תפעל שוב ככה נראה לענ"ד
  • 1 הצבעות
    13 פוסטים
    494 צפיות
    צ
    @קל-זכות תודה על העדכונים, את המידע לקחתי מאתר פנסיוני להבין את הפנסיה. וכן מעיון קל בתקנוני הקרנות פנסיה.
  • 0 הצבעות
    22 פוסטים
    1k צפיות
    רחל עומסיר
    וזה של חברת מגדל [image: 1750266541843-63fdd58d-aa60-43e8-b0eb-3305b8beedc7-image.png]