דילוג לתוכן

בקרן פנסיה S&P500 בהראל - לא זכאים להלוואה מהפנסיה.

  • אין אפשרות להלוואה בעקבות הוראה של גלאט הון.
    זאת הסיבה היחידה.

  • אין אפשרות להלוואה בעקבות הוראה של גלאט הון.
    זאת הסיבה היחידה.

    @רחל-עומסי
    כי מה? הם לא סומכים על היתר עיסקא?
    אז בעצם אני צריך לעבור למסלול ללא כשרות ע"מ לקבל הלוואה?

  • אין אפשרות להלוואה בעקבות הוראה של גלאט הון.
    זאת הסיבה היחידה.

    @רחל-עומסי
    גלאט הון לא אשמים. והראיה, שבחברות אחרות ניתן לקבל הלואות, גם מי שנמצא במסלול של גלאט הון.
    זה נכון שגלאט הון לא נותנים לחברות לתת הלואה ממסלול בפיקוחם, כי זה נחשב הלואה מהעמיתים.
    אבל ממסלול S&P 500 לא צריך להגיע לגלאט הון, כי אף חברה אינו יכול להוציא הלואה, כי הרגולציה לא נותנת.

    אבל אין מניעה לחברה לתת הלואה, כי הכסף אינו חייב להגיע מאותו מסלול. וברוב החברות פשוט מביאים לך הלואה ממסלול הכללי/גוי גיל. בהראל לא אוהבים לתת הלואה ממסלול למסלול, ולכן אצלם זה קשה.

  • תכלס
    לא הצלחתי להוציא הלוואה מהראל אפילו כנגד קופת גמל להשקעה.
    א. זה סותר לחלק גדול מהרעיון של העדפת קופת גמל על פני מסחר עצמאי, וכלל ההמלצה של בנקל ושאר גורמי המקצוע לאפשר הלוואה במצב שלא כדאי למשוך את ההשקעה.
    אשמח לדעת על פתרון ישים.
    ב. להבנתי גלאט הון בכלל אוחזים שיש בזה איסור ריבית בעצם הדבר של הלוואה כנגד חסכון.

  • תכלס
    לא הצלחתי להוציא הלוואה מהראל אפילו כנגד קופת גמל להשקעה.
    א. זה סותר לחלק גדול מהרעיון של העדפת קופת גמל על פני מסחר עצמאי, וכלל ההמלצה של בנקל ושאר גורמי המקצוע לאפשר הלוואה במצב שלא כדאי למשוך את ההשקעה.
    אשמח לדעת על פתרון ישים.
    ב. להבנתי גלאט הון בכלל אוחזים שיש בזה איסור ריבית בעצם הדבר של הלוואה כנגד חסכון.

    @צדיק-יסוד-עולם
    אולי יש אפשרות שתוכל לקבל ממסלול כספי (בפנסיה קיימים הלואות מהמסלול, בשאר המוצרים לא).

  • תכלס
    לא הצלחתי להוציא הלוואה מהראל אפילו כנגד קופת גמל להשקעה.
    א. זה סותר לחלק גדול מהרעיון של העדפת קופת גמל על פני מסחר עצמאי, וכלל ההמלצה של בנקל ושאר גורמי המקצוע לאפשר הלוואה במצב שלא כדאי למשוך את ההשקעה.
    אשמח לדעת על פתרון ישים.
    ב. להבנתי גלאט הון בכלל אוחזים שיש בזה איסור ריבית בעצם הדבר של הלוואה כנגד חסכון.

    @צדיק-יסוד-עולם said:

    ב. להבנתי גלאט הון בכלל אוחזים שיש בזה איסור ריבית בעצם הדבר של הלוואה כנגד חסכון.

    הם אומרים את הבעיה ההלכתית שיש בזה, אבל למעשה הם כן מתירים.

  • רק מעלה נקודה שאולי לא כולם יודעים.
    כידוע בנקל ממליצים לעבור להראל למסלול הנ"ל אך יש לדעת שבמסלול זה אין זכאות להלוואה.
    (כידוע הלוואות מקרנות פנסיה והשתלמות הם ההלוואות הכי זולות בשוק (למעט משכנתא) בגלל שיש להם ביטחון כספי בכך שהכסף בכל אופן מופקד אצלהם, וכמובן שהכסף לא יוצא מהקופה עצמה וממשיך לצבור תשואה פשוט הוא כפיקדון אצלם ומקבלים בדרך כל לפחות P-0.5 אם לא יותר.)
    כאמור א"א לקבל במסלול הנ"ל ובשביל לקבל צריך לעבור מסלול
    אבל אחרי קבלת ההלוואה אפשר לחזור, אבל לכאו' לעבור מסלול זה להוציא את הכסף וההשקעה הנ"ל וזה לכאו' צריך להיות חכם גדול לדעת מתי לצאת,לא?.
    בכל אופן עוד מידע חשוב שאפשר לקבל הלוואה מינימום 20 אלף ועד 30% מהתגמולים (אפשר לראות במסלול האישי)

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

  • @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    מה המעלה הגדולה ב'הראל', ולמה לא לפתוח ישירות בחברה אחרת - למשל מגדל, שהבנתי שהכי טובה להלואות?

  • @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @לייזרזון said:

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    מה המעלה הגדולה ב'הראל', ולמה לא לפתוח ישירות בחברה אחרת - למשל מגדל, שהבנתי שהכי טובה להלואות?

    המטרה בפנסיה היא לא ההלוואות זה הטבה נחמדה אבל לא בגלל זה אתה בוחר קופה.
    תמצא לי מקום אחר עם תנאי תשלום על הניהול זול יותר ב"תשואה" יותר ממה שבנקל משיגים.
    זה כמו לעבור לבנק שאתה משלם עמלות כפול בשביל לקבל שובר הנחה של 5 אחוז בחג....

  • @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @מתיתיהו אם אני אנייד אני אתחייב במס, זה כמו משיכה

  • @מתיתיהו אם אני אנייד אני אתחייב במס, זה כמו משיכה

    @צדיק-יסוד-עולם said:

    @מתיתיהו אם אני אנייד אני אתחייב במס, זה כמו משיכה

    לא!
    בניוד גמל להשקעה מחברה אחת לחברתה - אין אירוע מס!

  • @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @לייזרזון said:

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    מה המעלה הגדולה ב'הראל', ולמה לא לפתוח ישירות בחברה אחרת - למשל מגדל, שהבנתי שהכי טובה להלואות?

    המטרה בפנסיה היא לא ההלוואות זה הטבה נחמדה אבל לא בגלל זה אתה בוחר קופה.
    תמצא לי מקום אחר עם תנאי תשלום על הניהול זול יותר ב"תשואה" יותר ממה שבנקל משיגים.
    זה כמו לעבור לבנק שאתה משלם עמלות כפול בשביל לקבל שובר הנחה של 5 אחוז בחג....

    @חיסכון-לחתונה said:

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @לייזרזון said:

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    מה המעלה הגדולה ב'הראל', ולמה לא לפתוח ישירות בחברה אחרת - למשל מגדל, שהבנתי שהכי טובה להלואות?

    המטרה בפנסיה היא לא ההלוואות זה הטבה נחמדה אבל לא בגלל זה אתה בוחר קופה.
    תמצא לי מקום אחר עם תנאי תשלום על הניהול זול יותר ב"תשואה" יותר ממה שבנקל משיגים.
    זה כמו לעבור לבנק שאתה משלם עמלות כפול בשביל לקבל שובר הנחה של 5 אחוז בחג....

    ברור!
    אבל אכן יש להם תנאים שא"א לקבלם במגדל?
    מה דמי הניהול?

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    4 פוסטים
    127 צפיות
    צ
    @S1252 ברור שלא כדאי לחכות, קודם כל תפתח פנסיה ברירת מחדל, שם תקבל את הדמי ניהול הכי זולים למתחילים - 1% מהפקדה 0.22% מהצבירה. החל מיוני 2025 ניתן להצטרף לקרן ברירת מחדל ללא מילוי טפסים ושאלון בריאות, רק בהתאם ל: אם ספרת הביקורת של העובד היא אחת הספרות 7, 8 או 9, יצורפו עובדים אלה לקרן הפנסיה של אינפיניטי אם ספרת הביקורת של העובד היא אחת הספרות 4, 5 או 6, יצורפו עובדים אלה לקרן הפנסיה של מור אם ספרת הביקורת של העובד היא אחת הספרות 2 או 3, יצורפו עובדים אלה לקרן הפנסיה של אלטשולר שחם. אם ספרת הביקורת של העובד היא אחת הספרות 0 או 1, יצורפו עובדים אלה לקרן הפנסיה של מיטב. במידה ורוצים קופה אחרת יש למלא טופס הצטרפות ושאלון בריאות (שאלון בריאות רק אם אין קופה פעילה אחרת שמניידים אליה). קה"ש תפתח דרך בנקל - הם פותחים בהראל בדמי ניהול 0.6. תבחר לך מסלול מנייתי כשר - לטווח הארוך. או מסלול הלכה של אינפיניטי. ותתחיל להתעמק בנושא. כמובן שתמיד תוכל לשבת עם איש מקצוע ולקצר את הלמידה. בהצלחה.
  • 1 הצבעות
    10 פוסטים
    327 צפיות
    מרים-הורביץ נכסיםמ
    זה גם מאוד תלוי האם הכסף כבר נזיל (ואז הרבה פעמים זה 50%) לבין כסף שלא נזיל (ואז זה 30%) מניסיון של לקוחות שליוויתי, אני לא מתמצאת בשוק ההון.
  • 1 הצבעות
    2 פוסטים
    207 צפיות
    ש
    תלוי אלו מסלולים לקחת ובאיזה בנק במסלול הפריים העדכון הוא מיידי במסלולים שמשתנים לפי האג״ח תלוי מתי הבנק מעדכן והאם האג״ח ירדה
  • 0 הצבעות
    7 פוסטים
    386 צפיות
    בוטח בה'ב
    דבר שני, המעסיק בעיקרון מפריש פנסיה גם בתקופת חל"ד, אבל לא יודע אם זה גם כשהקרן עדיין לא הייתה פעילה לפני הלידה (אם כי כאמור במקרה הזה המעסיק אמור להפריש למפרע כשתדווח לו שהיה לה במקום העבודה הקודם קרן פעילה ואז הוא ודאי אמור להפריש גם בתקופת חל"ד). חוקית מעסיק לא חייב להפריש בחל"ד אא"כ העובדת התחילה לעבוד חצי שנה לפני הכניסה להריון (והיו מקרים במשרדים שחישבנו תאריך ו. אחרונה.. רמז: בוס שאינו גלוי ראש:(... ) יכול להיות שסוכן ביטוח יכול לסדר מעבר לקופה אחרת עם דמי ניהול זולים גם על התקופה הזאת בידיעה שעוד חודשיים ההפקדות חוזרות בכל מקרה מדובר רק על שקלים של הדמי ניהול בחודשיים האלה כי המעסיק צריך להפקיד מתחילת ההעסקה כיון שהקרן היית פעילה ואחר החל"ד היא תפעל שוב ככה נראה לענ"ד
  • אם לא תתכננו, תפסידו!

    הועבר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות
    1
    2
    2 הצבעות
    1 פוסטים
    240 צפיות
    רחל עומסיר
    ריבית דריבית: מנגנון שעובד בשבילך - או נגדך האם אי פעם חשבתם על האופן שבו הכסף שלכם צומח לאורך זמן? או להיפך – איך חובות יכולים להתנפח ולצאת משליטה? התשובה לשאלות האלה טמונה במנגנון שנקרא ריבית דריבית – כלי שיכול להיות חברכם הטוב ביותר או האויב הגדול שלכם. "ריבית דריבית היא הפלא השמיני בתבל. מי שמבין זאת, מרוויח. מי שלא-משלם." אלברט איינשטיין מהי ריבית דריבית? ריבית דריבית היא המנגנון שבו הרווחים שלכם מייצרים רווחים נוספים, כלומר, הכסף לא רק עובד עבורכם אלא גם צובר תאוצה לאורך זמן. במילים פשוטות: כאשר אתם משקיעים או חוסכים, הריבית שמתקבלת על הקרן (הסכום הראשוני שהשקעתם) מצטרפת לקרן המקורית, ובסבב הבא הריבית מחושבת על סכום גדול יותר. לעומת זאת, במצבים של חוב או הלוואות – הריבית דריבית יכולה להגדיל את החוב בצורה דרמטית, ולגרום לכם להחזיר הרבה יותר ממה שתכננתם. איך הריבית דריבית עובדת לטובתכם? אם אתם חוסכים או משקיעים, ריבית דריבית יכולה להפוך את הכסף שלכם למכונת צמיחה: דוגמה פשוטה: נניח שהפקדתם 100,000 ש"ח בקרן השקעות עם תשואה שנתית של 8%. אחרי שנה, יהיו לכם 108,000 ש"ח. בשנה השנייה, הריבית תחושב על כל הסכום (108,000 ש"ח), כך שבסוף השנה יהיו לכם 116,640 ש"ח – והרווח רק ילך ויגדל. ככל שתשאירו את הכסף להשקעה לאורך זמן, האפקט של הריבית דריבית יתחזק, ויגדיל משמעותית את החיסכון שלכם. כלל הזהב: בריבית דריבית, זמן הוא הכוח המשמעותי ביותר. ככל שתתחילו מוקדם יותר, כך תוכלו ליהנות מצמיחה גדולה יותר בטווח הארוך. איך הריבית דריבית יכולה לעבוד נגדכם? אם אתם לא מתכננים נכון את ההתנהלות הכלכלית שלכם, ריבית דריבית עלולה להיות מלכודת מסוכנת: הלוואות וחובות: כאשר לוקחים הלוואה עם ריבית גבוהה, החוב יכול לגדול במהירות אם לא מחזירים את הסכום במועד. לדוגמה, הלוואה של 50,000 ש"ח עם ריבית שנתית של 5% יכולה להפוך ל-52,500 ש"ח תוך שנה. אם לא מחזירים את הקרן, הריבית תחושב על הסכום החדש, והחוב ימשיך לגדול. תשלומים מינימליים בכרטיסי אשראי: כשמשלמים רק את המינימום, הריבית דריבית עובדת נגדכם וגורמת לחוב להתנפח. מי שלא מתכנן - משלם את המחיר "מי שלא תכנן הצלחה, באופן אוטומטי תכנן כישלון." ריבית דריבית לא סלחנית כלפי מי שלא מתכנן את ההתנהלות הפיננסית שלו. אם לא תתכננו את החסכונות וההשקעות שלכם, או לחילופין לא תנהלו את החובות שלכם בצורה חכמה, אתם עלולים להיכנס למצב שבו אתם מפסידים במקום להרוויח. אז איך מנצלים את הכוח של ריבית דריבית לטובתכם? התחילו מוקדם: כל שנה מוקדמת בחיסכון או השקעה מוסיפה לאפקט הריבית דריבית. חסכו באופן קבוע: הפקדות חודשיות עקביות מגדילות את הקרן ומזרזות את הצמיחה. הימנעו מחובות יקרים: היו זהירים עם הלוואות, במיוחד בכרטיסי אשראי, ובדקו תמיד את תנאי הריבית. תכננו לטווח ארוך: התייעצו עם יועץ פיננסי כדי לבנות תוכנית שמנצלת את הכוח של ריבית דריבית למקסימום. לסיכום ריבית דריבית היא כלי עוצמתי שיכול לשנות את עתידכם הכלכלי. אם תשתמשו בו בחוכמה – תוכלו ליהנות מחיסכון והשקעות שצומחים לאורך זמן. מצד שני, אם לא תנהלו נכון את החובות שלכם – תגלו שהריבית דריבית הופכת לנטל מכביד. אל תחכו – התחילו לתכנן את ההתנהלות הפיננסית שלכם היום, כדי להבטיח שהריבית דריבית תעבוד בשבילכם, ולא נגדכם. [image: 1735127143960-%D7%94%D7%9E%D7%A6%D7%9C%D7%99%D7%97-%D7%9E%D7%95%D7%9C-%D7%94%D7%9E%D7%A4%D7%A1%D7%99%D7%93.png] הכותבת הינה יועצת פנסיונית מורשית ומתכננת פרישה [image: 1735127189847-%D7%97%D7%AA%D7%99%D7%9E%D7%94-%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%99%D7%9C-resized.png]