דילוג לתוכן

בקרן פנסיה S&P500 בהראל - לא זכאים להלוואה מהפנסיה.

  • אין אפשרות להלוואה בעקבות הוראה של גלאט הון.
    זאת הסיבה היחידה.

    @רחל-עומסי
    גלאט הון לא אשמים. והראיה, שבחברות אחרות ניתן לקבל הלואות, גם מי שנמצא במסלול של גלאט הון.
    זה נכון שגלאט הון לא נותנים לחברות לתת הלואה ממסלול בפיקוחם, כי זה נחשב הלואה מהעמיתים.
    אבל ממסלול S&P 500 לא צריך להגיע לגלאט הון, כי אף חברה אינו יכול להוציא הלואה, כי הרגולציה לא נותנת.

    אבל אין מניעה לחברה לתת הלואה, כי הכסף אינו חייב להגיע מאותו מסלול. וברוב החברות פשוט מביאים לך הלואה ממסלול הכללי/גוי גיל. בהראל לא אוהבים לתת הלואה ממסלול למסלול, ולכן אצלם זה קשה.

  • תכלס
    לא הצלחתי להוציא הלוואה מהראל אפילו כנגד קופת גמל להשקעה.
    א. זה סותר לחלק גדול מהרעיון של העדפת קופת גמל על פני מסחר עצמאי, וכלל ההמלצה של בנקל ושאר גורמי המקצוע לאפשר הלוואה במצב שלא כדאי למשוך את ההשקעה.
    אשמח לדעת על פתרון ישים.
    ב. להבנתי גלאט הון בכלל אוחזים שיש בזה איסור ריבית בעצם הדבר של הלוואה כנגד חסכון.

  • תכלס
    לא הצלחתי להוציא הלוואה מהראל אפילו כנגד קופת גמל להשקעה.
    א. זה סותר לחלק גדול מהרעיון של העדפת קופת גמל על פני מסחר עצמאי, וכלל ההמלצה של בנקל ושאר גורמי המקצוע לאפשר הלוואה במצב שלא כדאי למשוך את ההשקעה.
    אשמח לדעת על פתרון ישים.
    ב. להבנתי גלאט הון בכלל אוחזים שיש בזה איסור ריבית בעצם הדבר של הלוואה כנגד חסכון.

    @צדיק-יסוד-עולם
    אולי יש אפשרות שתוכל לקבל ממסלול כספי (בפנסיה קיימים הלואות מהמסלול, בשאר המוצרים לא).

  • תכלס
    לא הצלחתי להוציא הלוואה מהראל אפילו כנגד קופת גמל להשקעה.
    א. זה סותר לחלק גדול מהרעיון של העדפת קופת גמל על פני מסחר עצמאי, וכלל ההמלצה של בנקל ושאר גורמי המקצוע לאפשר הלוואה במצב שלא כדאי למשוך את ההשקעה.
    אשמח לדעת על פתרון ישים.
    ב. להבנתי גלאט הון בכלל אוחזים שיש בזה איסור ריבית בעצם הדבר של הלוואה כנגד חסכון.

    @צדיק-יסוד-עולם said:

    ב. להבנתי גלאט הון בכלל אוחזים שיש בזה איסור ריבית בעצם הדבר של הלוואה כנגד חסכון.

    הם אומרים את הבעיה ההלכתית שיש בזה, אבל למעשה הם כן מתירים.

  • רק מעלה נקודה שאולי לא כולם יודעים.
    כידוע בנקל ממליצים לעבור להראל למסלול הנ"ל אך יש לדעת שבמסלול זה אין זכאות להלוואה.
    (כידוע הלוואות מקרנות פנסיה והשתלמות הם ההלוואות הכי זולות בשוק (למעט משכנתא) בגלל שיש להם ביטחון כספי בכך שהכסף בכל אופן מופקד אצלהם, וכמובן שהכסף לא יוצא מהקופה עצמה וממשיך לצבור תשואה פשוט הוא כפיקדון אצלם ומקבלים בדרך כל לפחות P-0.5 אם לא יותר.)
    כאמור א"א לקבל במסלול הנ"ל ובשביל לקבל צריך לעבור מסלול
    אבל אחרי קבלת ההלוואה אפשר לחזור, אבל לכאו' לעבור מסלול זה להוציא את הכסף וההשקעה הנ"ל וזה לכאו' צריך להיות חכם גדול לדעת מתי לצאת,לא?.
    בכל אופן עוד מידע חשוב שאפשר לקבל הלוואה מינימום 20 אלף ועד 30% מהתגמולים (אפשר לראות במסלול האישי)

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

  • @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    מה המעלה הגדולה ב'הראל', ולמה לא לפתוח ישירות בחברה אחרת - למשל מגדל, שהבנתי שהכי טובה להלואות?

  • @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @לייזרזון said:

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    מה המעלה הגדולה ב'הראל', ולמה לא לפתוח ישירות בחברה אחרת - למשל מגדל, שהבנתי שהכי טובה להלואות?

    המטרה בפנסיה היא לא ההלוואות זה הטבה נחמדה אבל לא בגלל זה אתה בוחר קופה.
    תמצא לי מקום אחר עם תנאי תשלום על הניהול זול יותר ב"תשואה" יותר ממה שבנקל משיגים.
    זה כמו לעבור לבנק שאתה משלם עמלות כפול בשביל לקבל שובר הנחה של 5 אחוז בחג....

  • @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @מתיתיהו אם אני אנייד אני אתחייב במס, זה כמו משיכה

  • @מתיתיהו אם אני אנייד אני אתחייב במס, זה כמו משיכה

    @צדיק-יסוד-עולם said:

    @מתיתיהו אם אני אנייד אני אתחייב במס, זה כמו משיכה

    לא!
    בניוד גמל להשקעה מחברה אחת לחברתה - אין אירוע מס!

  • @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @לייזרזון said:

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    מה המעלה הגדולה ב'הראל', ולמה לא לפתוח ישירות בחברה אחרת - למשל מגדל, שהבנתי שהכי טובה להלואות?

    המטרה בפנסיה היא לא ההלוואות זה הטבה נחמדה אבל לא בגלל זה אתה בוחר קופה.
    תמצא לי מקום אחר עם תנאי תשלום על הניהול זול יותר ב"תשואה" יותר ממה שבנקל משיגים.
    זה כמו לעבור לבנק שאתה משלם עמלות כפול בשביל לקבל שובר הנחה של 5 אחוז בחג....

    @חיסכון-לחתונה said:

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    @לייזרזון said:

    @מתיתיהו said:

    @חיסכון-לחתונה מה הבעיה, כשתצטרך הלוואה תנייד לחברה אתרת במסלול S&P.

    מה המעלה הגדולה ב'הראל', ולמה לא לפתוח ישירות בחברה אחרת - למשל מגדל, שהבנתי שהכי טובה להלואות?

    המטרה בפנסיה היא לא ההלוואות זה הטבה נחמדה אבל לא בגלל זה אתה בוחר קופה.
    תמצא לי מקום אחר עם תנאי תשלום על הניהול זול יותר ב"תשואה" יותר ממה שבנקל משיגים.
    זה כמו לעבור לבנק שאתה משלם עמלות כפול בשביל לקבל שובר הנחה של 5 אחוז בחג....

    ברור!
    אבל אכן יש להם תנאים שא"א לקבלם במגדל?
    מה דמי הניהול?

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    102 צפיות
    הון_כשרה
    @דרור לא עוזר להפעיל - אין שום הבדל בין להפקיד לשם או לפתוח חדש
  • 9 הצבעות
    9 פוסטים
    431 צפיות
    E
    @פשוט-יהודי בשלב זה עדיין לא, יש את מה שיש בגוף הפוסט אם יש לך שאלות נוספות אני זמין במייל או כאן, לבחירתך
  • 3 הצבעות
    1 פוסטים
    90 צפיות
    ד
    כולנו אוהבים לחשוב שאנחנו משקיעים רציונליים. אנחנו בוחנים גרפים, בודקים נתונים כלכליים ומקשיבים למומחים. אבל האמת היא שבזמן אמת, המוח שלנו פועל לפי יצרים עתיקים שנועדו להציל אותנו מסכנות בטבע, ולא לעזור לנו לקבל החלטות פיננסיות נבונות. הנה שלוש תופעות פסיכולוגיות מרתקות (ומסוכנות) שכל משקיע חייב להכיר כדי לא ליפול בפח של עצמו: 1. הטיית האישור – "אל תבלבלו אותי עם עובדות" שמתם לב שכשאתם ננעלים על השקעה מסוימת, אתם פתאום נחשפים רק לכתבות חיוביות עליה? המוח שלנו מסנן באופן אוטומטי מידע שסותר את דעתנו ומחפש חיזוקים למה שכבר החלטנו. התוצאה: אנחנו נשארים עם השקעות פחות טובות רק כי "קראנו פוסט אחד שחיזק את מה שרצינו לשמוע". 2. הטיית הזיכרון הקרוב – "מה שהיה הוא שיהיה" המוח האנושי נוטה לתת משקל יתר לאירועים שקרו ממש עכשיו. אם השוק עלה בחודשים האחרונים, אנחנו בטוחים שהוא ימשיך לעלות לנצח. אם הוא ירד – אנחנו בטוחים שסוף העולם הגיע. הטעות: זה גורם לנו לקנות ביוקר (כשיש התלהבות כללית) ולמכור בזול (כשכולם בלחץ). 3. כאב ההפסד מול עונג הרווח מחקרים פסיכולוגיים הוכיחו שהכאב שאנחנו חשים מהפסד כספי מסוים, צורב וחזק פי כמה מהשמחה שנרגיש אם נרוויח את אותו הסכום בדיוק. איך זה פוגע בנו? הפחד מהפסד גורם לנו לברוח מהשוק בדיוק ברגעים שבהם נוצרות ההזדמנויות הגדולות ביותר, או לחילופין – להחזיק נכס יורד "עד שיעלה חזרה" רק כדי לא להודות בהפסד. איך עוקפים את המוח של עצמנו? (הפתרון המעשי) כדי לנצח את הפסיכולוגיה, צריך להפסיק לנסות להיות "חכמים" בכל רגע נתון ולעבור לעבודה מתוכננת מראש: קביעת סכום קבוע: הפקדה חודשית קבועה בלי קשר למצב השוק. בשיטה הזו, כשהמחירים נמוכים אנחנו קונים יותר יחידות, וכשהם גבוהים אנחנו קונים פחות – באופן אוטומטי. כלל ההמתנה: לעולם לא לבצע פעולת קנייה או מכירה ברגע שקראתם חדשות מרעישות. חכו יום שלם כדי שהסערה הרגשית תשקע. תיעוד ההחלטות: תכתבו לעצמכם למה בחרתם בהשקעה מסוימת. כשיגיעו ימים של ירידות (והם תמיד מגיעים), תקראו את מה שכתבתם כדי להיזכר בתכנית המקורית ולא לפעול מתוך דחף רגעי.
  • 0 הצבעות
    21 פוסטים
    743 צפיות
    ברכת ה' תעשירב
    @רחל-עומסי כתב ב"פנסיה" בגיל 33: רק לאחר גיל 60 על זה נידון האשכול - פנסיה לגיל הזקנה
  • 0 הצבעות
    7 פוסטים
    386 צפיות
    בוטח בה'ב
    דבר שני, המעסיק בעיקרון מפריש פנסיה גם בתקופת חל"ד, אבל לא יודע אם זה גם כשהקרן עדיין לא הייתה פעילה לפני הלידה (אם כי כאמור במקרה הזה המעסיק אמור להפריש למפרע כשתדווח לו שהיה לה במקום העבודה הקודם קרן פעילה ואז הוא ודאי אמור להפריש גם בתקופת חל"ד). חוקית מעסיק לא חייב להפריש בחל"ד אא"כ העובדת התחילה לעבוד חצי שנה לפני הכניסה להריון (והיו מקרים במשרדים שחישבנו תאריך ו. אחרונה.. רמז: בוס שאינו גלוי ראש:(... ) יכול להיות שסוכן ביטוח יכול לסדר מעבר לקופה אחרת עם דמי ניהול זולים גם על התקופה הזאת בידיעה שעוד חודשיים ההפקדות חוזרות בכל מקרה מדובר רק על שקלים של הדמי ניהול בחודשיים האלה כי המעסיק צריך להפקיד מתחילת ההעסקה כיון שהקרן היית פעילה ואחר החל"ד היא תפעל שוב ככה נראה לענ"ד