דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • קטגוריות
  • פוסטים אחרונים
  • תגיות
  • פופולרי
  • משתמשים
עיצובים
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
לוגו מותג

הפורום הכלכלי החרדי הראשון

  1. דף הבית
  2. תורני
  3. השתדלות
  4. דברי הגר"מ קסלר לגמ"ח יד שמשון בעניין השתדלות לחתונות ילדים

דברי הגר"מ קסלר לגמ"ח יד שמשון בעניין השתדלות לחתונות ילדים

מתוזמן נעוץ נעול הועבר השתדלות
השתדלותהגרמ קסלר
72 פוסטים 18 כותבים 1.3k צפיות 17 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • טריידרט טריידר

    מצו"ב הגדרה קולעת בנושא הנ"ל, המחלק את כלל הלומדים ליששכר ולוי,

    שזה בעצם גישת התרומת הדשן זצ"ל מול גישת הגר"מ קסלר שליט"א,

    》שווה קריאה !

    יששכר לוי.pdf

    ש מנותק
    ש מנותק
    שבתי בבית ה'
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
    #61

    @טריידר כתב בדברי הגר"מ קסלר לגמ"ח יד שמשון בעניין השתדלות לחתונות ילדים:

    שווה קריאה !

    לגמרי!
    ברור ומדהים!
    תודה על ההעלאה!

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
    • אבי ה-נערהא אבי ה-נערה

      @צמיחה אני חייב לדייק אותך ע"פ דברי רבינו הגר"מ שליט"א במשאו בכנס יד שמשון שהובא בראשית אשכול זה.
      אין דבר כזה שיהודי ירוויח כסף, אם יש לו כסף הוא צריך מיד לשים אותו בגמח יד שמשון, ומאן דכר שמיה שהוא ילווה אותו לגוי בריבית (כמו שביקשו לייסד בארגון בנקל, שכאשר הכסף מושקע בS&P500 אז מרוויחים מהגויים ריבית וכמובן ברווחים מחזיקים תורה ומחתנים ילדים וכו', וכפי אשר אנוכי הקטן זוכה לעשות).

      ר מנותק
      ר מנותק
      רבנאי יתרעם גאון
      כתב ב נערך לאחרונה על ידי רבנאי יתרעם גאון
      #62

      @אבי-ה-נערה כתב בדברי הגר"מ קסלר לגמ"ח יד שמשון בעניין השתדלות לחתונות ילדים:

      @צמיחה אני חייב לדייק אותך ע"פ דברי רבינו הגר"מ שליט"א במשאו בכנס יד שמשון שהובא בראשית אשכול זה.
      אין דבר כזה שיהודי ירוויח כסף, אם יש לו כסף הוא צריך מיד לשים אותו בגמח יד שמשון, ומאן דכר שמיה שהוא ילווה אותו לגוי בריבית (כמו שביקשו לייסד בארגון בנקל, שכאשר הכסף מושקע בS&P500 אז מרוויחים מהגויים ריבית וכמובן ברווחים מחזיקים תורה ומחתנים ילדים וכו', וכפי אשר אנוכי הקטן זוכה לעשות).

      אם זה ההגדרה אז באמת הגר"מ קסלר צודק וזו גמ' מפורשת שהבאתי למעלה "ישראל בחינם ועכו"ם בריבית ישראל קודם".

      אבי ה-נערהא תגובה 1 תגובה אחרונה
      1
      • ר רבנאי יתרעם גאון

        @אבי-ה-נערה כתב בדברי הגר"מ קסלר לגמ"ח יד שמשון בעניין השתדלות לחתונות ילדים:

        @צמיחה אני חייב לדייק אותך ע"פ דברי רבינו הגר"מ שליט"א במשאו בכנס יד שמשון שהובא בראשית אשכול זה.
        אין דבר כזה שיהודי ירוויח כסף, אם יש לו כסף הוא צריך מיד לשים אותו בגמח יד שמשון, ומאן דכר שמיה שהוא ילווה אותו לגוי בריבית (כמו שביקשו לייסד בארגון בנקל, שכאשר הכסף מושקע בS&P500 אז מרוויחים מהגויים ריבית וכמובן ברווחים מחזיקים תורה ומחתנים ילדים וכו', וכפי אשר אנוכי הקטן זוכה לעשות).

        אם זה ההגדרה אז באמת הגר"מ קסלר צודק וזו גמ' מפורשת שהבאתי למעלה "ישראל בחינם ועכו"ם בריבית ישראל קודם".

        אבי ה-נערהא מנותק
        אבי ה-נערהא מנותק
        אבי ה-נערה
        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
        #63

        @רבנאי-יתרעם-גאון צר לי של עיין מר כראוי בדברי הגמרא בב"מ ע"א.(ובע' ע"ב למטה עיקר ההיתר), שלתמיד חכם מותר בכדי חייו.
        וביותר, שכך נפסק להלכה ולא כדברי ה'איכא דמתני לה'. עיין שוע ח"מ סימן נט שלא כתב שם המחבר שום אזכור בדיני הלוואה, לחלק בין עכום בריבית וכו', וביו"ד קנט פסק במפורש כדברי הגמרא הראשונים (וכך פסק הטור) "דבר תורה מותר להלוות לעובד כוכבים ברבית וחכמים אסרוהו אם לא כדי חייו או לת"ח או ברבית דרבנן והאידנא מותר "
        ומה שמובא בר"מ פ"ה מהלכות מלוה ולוה 'מצוה להקדים הלואת ישראל בחנם להלואת עכו"ם ברבית' כבר מבואר בנושאי כלים שכוונתו על ראשית הפרק ובו חידש שיש מצוות עשה להללות בריבית לעכו"ם ואעפ"כ המצווה של הלוואת ישראל בלי ריבית יותר גדולה (ולא מדובר על מי שפרנסתו מזה וכ"ש לא כספי חתונת ילדיו).
        ודו"ק כי קיצרתי.

        ר תגובה 1 תגובה אחרונה
        2
        • אבי ה-נערהא אבי ה-נערה

          @רבנאי-יתרעם-גאון צר לי של עיין מר כראוי בדברי הגמרא בב"מ ע"א.(ובע' ע"ב למטה עיקר ההיתר), שלתמיד חכם מותר בכדי חייו.
          וביותר, שכך נפסק להלכה ולא כדברי ה'איכא דמתני לה'. עיין שוע ח"מ סימן נט שלא כתב שם המחבר שום אזכור בדיני הלוואה, לחלק בין עכום בריבית וכו', וביו"ד קנט פסק במפורש כדברי הגמרא הראשונים (וכך פסק הטור) "דבר תורה מותר להלוות לעובד כוכבים ברבית וחכמים אסרוהו אם לא כדי חייו או לת"ח או ברבית דרבנן והאידנא מותר "
          ומה שמובא בר"מ פ"ה מהלכות מלוה ולוה 'מצוה להקדים הלואת ישראל בחנם להלואת עכו"ם ברבית' כבר מבואר בנושאי כלים שכוונתו על ראשית הפרק ובו חידש שיש מצוות עשה להללות בריבית לעכו"ם ואעפ"כ המצווה של הלוואת ישראל בלי ריבית יותר גדולה (ולא מדובר על מי שפרנסתו מזה וכ"ש לא כספי חתונת ילדיו).
          ודו"ק כי קיצרתי.

          ר מנותק
          ר מנותק
          רבנאי יתרעם גאון
          כתב ב נערך לאחרונה על ידי רבנאי יתרעם גאון
          #64

          @אבי-ה-נערה כתב בדברי הגר"מ קסלר לגמ"ח יד שמשון בעניין השתדלות לחתונות ילדים:

          @רבנאי-יתרעם-גאון צר לי של עיין מר כראוי בדברי הגמרא בב"מ ע"א.(ובע' ע"ב למטה עיקר ההיתר), שלתמיד חכם מותר בכדי חייו.
          וביותר, שכך נפסק להלכה ולא כדברי ה'איכא דמתני לה'. עיין שוע ח"מ סימן נט שלא כתב שם המחבר שום אזכור בדיני הלוואה, לחלק בין עכום בריבית וכו', וביו"ד קנט פסק במפורש כדברי הגמרא הראשונים (וכך פסק הטור) "דבר תורה מותר להלוות לעובד כוכבים ברבית וחכמים אסרוהו אם לא כדי חייו או לת"ח או ברבית דרבנן והאידנא מותר "
          ומה שמובא בר"מ פ"ה מהלכות מלוה ולוה 'מצוה להקדים הלואת ישראל בחנם להלואת עכו"ם ברבית' כבר מבואר בנושאי כלים שכוונתו על ראשית הפרק ובו חידש שיש מצוות עשה להללות בריבית לעכו"ם ואעפ"כ המצווה של הלוואת ישראל בלי ריבית יותר גדולה (ולא מדובר על מי שפרנסתו מזה וכ"ש לא כספי חתונת ילדיו).
          ודו"ק כי קיצרתי.

          מה שמובא בע: הוא על אי' דר' ללוות מעכו"ם בריבית, הראיה משתיקת המחבר ממה שכשמתיר הלוואה לעכו"ם מהלוואת ישראל אינה מוכרחת כה"צ, "והאידנא מותר" הוא חידוש הפוסקים שבימינו הותר האי' דר' דריבית לעכו"ם.
          הר"מ פ"ה ה"ז אשמח למקור שמבאר כך את הר"מ כי משער המשפט (סי' צז) לא משמע כן.

          לגוף הנידון נתבאר כבר שאין זה מדין הלוואת עכו"ם בריבית אלא מדין צדקה ועשיית חסד עם נפשו ומותר לאדם לעסוק במסחר שיהיה לו ממה להתפרנס ולפרנס את ילדיו וגם אם היום יש לו לחם מותר לו לעשות סחר בשביל מחר ואין בזה איסור.

          דברי הגר"מ אינם מובנים לי כלל ולהבנתי טענתו שאין שייך השתדלות בכה"ג.

          ר תגובה 1 תגובה אחרונה
          1
          • ר רבנאי יתרעם גאון

            @אבי-ה-נערה כתב בדברי הגר"מ קסלר לגמ"ח יד שמשון בעניין השתדלות לחתונות ילדים:

            @רבנאי-יתרעם-גאון צר לי של עיין מר כראוי בדברי הגמרא בב"מ ע"א.(ובע' ע"ב למטה עיקר ההיתר), שלתמיד חכם מותר בכדי חייו.
            וביותר, שכך נפסק להלכה ולא כדברי ה'איכא דמתני לה'. עיין שוע ח"מ סימן נט שלא כתב שם המחבר שום אזכור בדיני הלוואה, לחלק בין עכום בריבית וכו', וביו"ד קנט פסק במפורש כדברי הגמרא הראשונים (וכך פסק הטור) "דבר תורה מותר להלוות לעובד כוכבים ברבית וחכמים אסרוהו אם לא כדי חייו או לת"ח או ברבית דרבנן והאידנא מותר "
            ומה שמובא בר"מ פ"ה מהלכות מלוה ולוה 'מצוה להקדים הלואת ישראל בחנם להלואת עכו"ם ברבית' כבר מבואר בנושאי כלים שכוונתו על ראשית הפרק ובו חידש שיש מצוות עשה להללות בריבית לעכו"ם ואעפ"כ המצווה של הלוואת ישראל בלי ריבית יותר גדולה (ולא מדובר על מי שפרנסתו מזה וכ"ש לא כספי חתונת ילדיו).
            ודו"ק כי קיצרתי.

            מה שמובא בע: הוא על אי' דר' ללוות מעכו"ם בריבית, הראיה משתיקת המחבר ממה שכשמתיר הלוואה לעכו"ם מהלוואת ישראל אינה מוכרחת כה"צ, "והאידנא מותר" הוא חידוש הפוסקים שבימינו הותר האי' דר' דריבית לעכו"ם.
            הר"מ פ"ה ה"ז אשמח למקור שמבאר כך את הר"מ כי משער המשפט (סי' צז) לא משמע כן.

            לגוף הנידון נתבאר כבר שאין זה מדין הלוואת עכו"ם בריבית אלא מדין צדקה ועשיית חסד עם נפשו ומותר לאדם לעסוק במסחר שיהיה לו ממה להתפרנס ולפרנס את ילדיו וגם אם היום יש לו לחם מותר לו לעשות סחר בשביל מחר ואין בזה איסור.

            דברי הגר"מ אינם מובנים לי כלל ולהבנתי טענתו שאין שייך השתדלות בכה"ג.

            ר מנותק
            ר מנותק
            רבנאי יתרעם גאון
            כתב ב נערך לאחרונה על ידי
            #65
            פוסט זה נמחק!
            אבי ה-נערהא תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • הקול השפויה מחובר
              הקול השפויה מחובר
              הקול השפוי
              כתב ב נערך לאחרונה על ידי
              #66

              צריך לזכור בכל הדיון בנושא הזה,
              שגם אותם הפוסקים שאוחזים שאין ראוי להשקיע ממעשרות הוא רק מדיני קדימה בצדקה.
              אבל לכו"ע לחתן את ילדיו זה מצוות צדקה,
              כך שלהשקיע בשבילה זה מצווה כשלעצמה.
              ואם התירו כדי חייו אין ספק שהתירו בשביל צדקה לילדיו.

              קונים באינטרנט? זה בשבילכם!

              ר ש 2 תגובות תגובה אחרונה
              2
              • הקול השפויה הקול השפוי

                צריך לזכור בכל הדיון בנושא הזה,
                שגם אותם הפוסקים שאוחזים שאין ראוי להשקיע ממעשרות הוא רק מדיני קדימה בצדקה.
                אבל לכו"ע לחתן את ילדיו זה מצוות צדקה,
                כך שלהשקיע בשבילה זה מצווה כשלעצמה.
                ואם התירו כדי חייו אין ספק שהתירו בשביל צדקה לילדיו.

                ר מנותק
                ר מנותק
                רבנאי יתרעם גאון
                כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                #67

                @הקול-השפוי אבל לא ברור שכל השקעה כשירה שבכספי צדקה אסור לעשות קרוב להפסד וכבר דנו בזה בעבר.

                הקול השפויה תגובה 1 תגובה אחרונה
                1
                • ר רבנאי יתרעם גאון

                  @הקול-השפוי אבל לא ברור שכל השקעה כשירה שבכספי צדקה אסור לעשות קרוב להפסד וכבר דנו בזה בעבר.

                  הקול השפויה מחובר
                  הקול השפויה מחובר
                  הקול השפוי
                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                  #68

                  @רבנאי-יתרעם-גאון כתב בדברי הגר"מ קסלר לגמ"ח יד שמשון בעניין השתדלות לחתונות ילדים:

                  @הקול-השפוי אבל לא ברור שכל השקעה כשירה שבכספי צדקה אסור לעשות קרוב להפסד וכבר דנו בזה בעבר.

                  אני מקווה שכל בר דעת מבין שלא עושים קרוב להפסד גם אם זה מותר על פי הלכה,
                  ברור שכל הנושא כאן מדבר על השקעה בטוחה הקרובה לרווח.

                  קונים באינטרנט? זה בשבילכם!

                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                  2
                  • ר רבנאי יתרעם גאון

                    פוסט זה נמחק!

                    אבי ה-נערהא מנותק
                    אבי ה-נערהא מנותק
                    אבי ה-נערה
                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                    #69

                    @רבנאי-יתרעם-גאון כתב בדברי הגר"מ קסלר לגמ"ח יד שמשון בעניין השתדלות לחתונות ילדים:

                    הר"מ פ"ה ה"ז אשמח למקור שמבאר כך את הר"מ כי משער המשפט (סי' צז) לא משמע כן.

                    אני בחדר המיטות ואין עמדי לעיין, אך מימה שיש כאן ולחידודא בעלמא ה'קרית ספר' הבין כדבריך בר"מ
                    a0c2870c-cc75-4b1f-a2c6-2001861d085c-image.png
                    ולענין שאלתך, אולי ב'מרכבת המשנה' (בל"נ מחר אנסה לצלול לנושא) הבין כך וכן הוא בפשיטות רצף דברי הר"מ.

                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                    2
                    • הקול השפויה הקול השפוי

                      צריך לזכור בכל הדיון בנושא הזה,
                      שגם אותם הפוסקים שאוחזים שאין ראוי להשקיע ממעשרות הוא רק מדיני קדימה בצדקה.
                      אבל לכו"ע לחתן את ילדיו זה מצוות צדקה,
                      כך שלהשקיע בשבילה זה מצווה כשלעצמה.
                      ואם התירו כדי חייו אין ספק שהתירו בשביל צדקה לילדיו.

                      ש מנותק
                      ש מנותק
                      שבתי בבית ה'
                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                      #70

                      @הקול-השפוי
                      בנוסף למה שטען @רבנאי-יתרעם-גאון , ישנו חילוק נוסף,
                      שלכו"ע מה שהותר לחתן עם מעשרות את הילדים זה כשאתה משלם על ההוצאות,
                      אבל לעשות את זה בצורה שכמה שנים טובות קודם אתה שם את זה במסלול השקעה,
                      בזה כבר נחלקו האם אפשר לעשות זאת או לא.

                      הקול השפויה תגובה 1 תגובה אחרונה
                      0
                      • ש שבתי בבית ה'

                        @הקול-השפוי
                        בנוסף למה שטען @רבנאי-יתרעם-גאון , ישנו חילוק נוסף,
                        שלכו"ע מה שהותר לחתן עם מעשרות את הילדים זה כשאתה משלם על ההוצאות,
                        אבל לעשות את זה בצורה שכמה שנים טובות קודם אתה שם את זה במסלול השקעה,
                        בזה כבר נחלקו האם אפשר לעשות זאת או לא.

                        הקול השפויה מחובר
                        הקול השפויה מחובר
                        הקול השפוי
                        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                        #71

                        @שבתי-בבית-ה כתב בדברי הגר"מ קסלר לגמ"ח יד שמשון בעניין השתדלות לחתונות ילדים:

                        @הקול-השפוי
                        בנוסף למה שטען @רבנאי-יתרעם-גאון , ישנו חילוק נוסף,
                        שלכו"ע מה שהותר לחתן עם מעשרות את הילדים זה כשאתה משלם על ההוצאות,
                        אבל לעשות את זה בצורה שכמה שנים טובות קודם אתה שם את זה במסלול השקעה,
                        בזה כבר נחלקו האם אפשר לעשות זאת או לא.

                        תקרא את דברי שוב,
                        אני אומר שגם מי שאסר מחמת דיני קדימה הוא לא אמר שאין בזה מצוה,
                        כמו שלמרות שחובה לתת מעשרות להורים עדיין גם לתרום לקופת העיר זה מצוה.
                        כך שגם אם לא ראוי להשקיע לחתונות הילדים זה עדיין מצווה.
                        וממילא יש מקום להקדים השקעה על פני הלוואה (לא ממעשרות) מחמת המצווה שבכך.

                        קונים באינטרנט? זה בשבילכם!

                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                        1
                        • ד דרור

                          @טריידר כתב בדברי הגר"מ קסלר לגמ"ח יד שמשון בעניין השתדלות לחתונות ילדים:

                          "בפרט שאת הסכום שניתן לחסוך בהחזר המשכנתא, יגיע קרוב למליון או שתי מיליון ש"ח,

                          איכשהו סטטיסטית המשכורות בפריפריה נמוכות יותר מאשר במרכז, כך שאמנם מניעת הוצאה יש,
                          אבל חיסכון כספי- פחות.
                          מי שעובר לפריפריה (ואני בתוכם) צריך לקחת בחשבון השלכות רוחביות לנושא.
                          פחות נגישות למרכזי קניות, פחות נגישות לסופרים זולים (אלא אם יש רכב, או מוכנות לנסוע זמן רב לכל צד.
                          ואם קונים רכב לרגל המעבר, שוב, מגדילים הוצאות בשביל הזכות לגור בפריפריה)

                          לא שאין מעלות עצומות בעיניי למעבר,
                          אבל יש חסרונות שגם אותם צריך להכיר.

                          אנשי יד שמשון גרים בפריפריה או במרכז? ולאן הם שולחים את הילדים שלהם?

                          ש מנותק
                          ש מנותק
                          שמעיה טמסקין
                          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                          #72
                          פוסט זה נמחק!
                          תגובה 1 תגובה אחרונה
                          0
                          תגובה
                          • תגובה כנושא
                          התחברו כדי לפרסם תגובה
                          • מהישן לחדש
                          • מהחדש לישן
                          • הכי הרבה הצבעות


                          • 1
                          • 2
                          • 3
                          • 4
                          • התחברות

                          • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                          • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                          • פוסט ראשון
                            פוסט אחרון
                          0
                          • דף הבית
                          • קטגוריות
                          • פוסטים אחרונים
                          • תגיות
                          • פופולרי
                          • משתמשים