דברי הגר"מ קסלר לגמ"ח יד שמשון בעניין השתדלות לחתונות ילדים
-
כדי שלא נצטרך לנעול/למחוק את הנושא נא לשמור על כבודם של ת"ח.
-
בכנס דובר על זה שמאז שהאברכים התחילו להשקיע במדד הוא נופל
מה יהיה?......
בגלל שבזמן חורף אמרו על המדד שקוראים לו מדד הכוללים זה מאוד הגיוני שבבין הזמנים הוא נפל ושהתחיל הזמן הכל הסתדר -
@דוד-גולדברג
ברמב"ם בהקדמה לפירוש המשניות מאריך שכל העולם לא נברא אלא בשביל "העוסקים במושכלות", ומביא דוגמא לאיש עשיר שבנה ארמון עם מאות פועלים וכו' וחושב שהכול נעשה בשבילו, והאמת היא שהכול בשביל שלימים יעמוד בצילו אדם "העוסק במושכלות" וינצל ממות.
עד לאחרונה היה צריך הסברים מסובכים איך כל דבר בעולם קשור לבני התורה.
מאז בשורת "בנקל" הכול פשוט- כל דבר שזז בכלכלה העולמית משפיע ישירות על עולם התורה כולו... -
@הקול-השפוי כתב בדברי הגר"מ קסלר לגמ"ח יד שמשון בעניין השתדלות לחתונות ילדים:
מאז בשורת "בנקל" הכול פשוט- כל דבר שזז בכלכלה העולמית משפיע ישירות על עולם התורה כולו...
הפוך, מאז כל דבר שזז בעולם התורה - משפיע על הכלכלה העולמית כולה.
-
שמעתי שהיה כתבה בעיתון בקהילה
אשמח אם מישהו יכול להעלות
תודה מראש -
@דוד-גולדברג בשביל שייחשב שהמדד נפל צריך טווח של לפחות מס' שנים, אז הבדיחה יפה אבל לא קשורה.
(עכשיו סיפרו לי שהמשגיח זצ"ל כבר אמר את זה אז אני חוזר בי)
-
@רבנאי-יתרעם-גאון כתב בדברי הגר"מ קסלר לגמ"ח יד שמשון בעניין השתדלות לחתונות ילדים:
(עכשיו סיפרו לי שהמשגיח זצ"ל כבר אמר את זה אז אני חוזר בי)
מי זה המשגיח ועל מה הוא אמר?
-
@טריידר כתב בדברי הגר"מ קסלר לגמ"ח יד שמשון בעניין השתדלות לחתונות ילדים:
"בפרט שאת הסכום שניתן לחסוך בהחזר המשכנתא, יגיע קרוב למליון או שתי מיליון ש"ח,
איכשהו סטטיסטית המשכורות בפריפריה נמוכות יותר מאשר במרכז, כך שאמנם מניעת הוצאה יש,
אבל חיסכון כספי- פחות.
מי שעובר לפריפריה (ואני בתוכם) צריך לקחת בחשבון השלכות רוחביות לנושא.
פחות נגישות למרכזי קניות, פחות נגישות לסופרים זולים (אלא אם יש רכב, או מוכנות לנסוע זמן רב לכל צד.
ואם קונים רכב לרגל המעבר, שוב, מגדילים הוצאות בשביל הזכות לגור בפריפריה)לא שאין מעלות עצומות בעיניי למעבר,
אבל יש חסרונות שגם אותם צריך להכיר.אנשי יד שמשון גרים בפריפריה או במרכז? ולאן הם שולחים את הילדים שלהם?
-
אני לא רוצה לדבר על רב זה או אחר אבל לגופו של עניין כל הטענות שהוזכרו - הופרכו לחלוטין. בספר שלי כתבתי על זה בארוכה אבל הנה בקיצור נמרץ:
מעשרות - נפסק שאפשר וראוי לחסוך לחתונות ילדים. זה גם גמילות חסדים, ולפי הרמב"ם והשו"ע זה מהודר יותר.
להשקיע - נפסק שמותר (ויש יד לדבר שגם ראוי לכתחילה, כדין אפוטרופוס שמכר בנכסי יתומים להשביח ואכמ"ל ודו"ק.)
מוציא את הראש מהלימוד - ההיפך. אולי למתחילים.רק נזכיר שהיה גם מי שהתעקש שבעיר מסויימת נשים ירוויחו משכורות נמוכות כדי שלא יתנשאו על בעליהן... וד"ל
-
@י-סנדרס כתב בדברי הגר"מ קסלר לגמ"ח יד שמשון בעניין השתדלות לחתונות ילדים:
אני לא רוצה לדבר על רב זה או אחר
'נישט שבת גירעדט', אבל דיברת.
מעשרות - נפסק שאפשר וראוי לחסוך לחתונות ילדים. זה גם גמילות חסדים, ולפי הרמב"ם והשו"ע זה מהודר יותר.
אתה פוסק?
זה מחלוקת (ממתי אפשר לחסוך).
וכל אחד ינהג כדעת רבותיו.להשקיע - נפסק שמותר (ויש יד לדבר שגם ראוי לכתחילה, כדין אפוטרופוס שמכר בנכסי יתומים להשביח ואכמ"ל ודו"ק.)
אאל"ט בזה גופא נחלקו בזה רבני דורינו.
מוציא את הראש מהלימוד - ההיפך. אולי למתחילים.
תלוי למי.
רק נזכיר שהיה גם מי שהתעקש שבעיר מסויימת נשים ירוויחו משכורות נמוכות כדי שלא יתנשאו על בעליהן... וד"ל
אני מבין שזה חלק מההקפדה שלא לדבר על רב כזה או אחר?