דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • קטגוריות
  • פוסטים אחרונים
  • תגיות
  • פופולרי
  • משתמשים
עיצובים
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
לוגו מותג

הפורום הכלכלי החרדי הראשון

  1. דף הבית
  2. כלכלת המשפחה
  3. דילמת כלכלת המשפחה: איך לתמרן בין רצונות לצרכים בתקציב המשפחתי?

דילמת כלכלת המשפחה: איך לתמרן בין רצונות לצרכים בתקציב המשפחתי?

מתוזמן נעוץ נעול הועבר כלכלת המשפחה
כלכלת משפחהתקציבסדרי עדיפויותתכנון תקציב
7 פוסטים 4 כותבים 80 צפיות 3 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • ד מנותק
    ד מנותק
    דוד גולדברג
    מאמן מבית גוט פלוס
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
    #1

    (שואל בשביל משפחה שאני מלווה)
    אני מתמודד עם דילמה נפוצה בתכנון כלכלת המשפחה, ואני בטוח שרבים מכם מכירים אותה: איך אנחנו מתעדפים ומנהלים את הכסף כשיש פער בין הרצונות שלנו לבין הצרכים הבסיסיים?

    לפעמים אנחנו רוצים "לחיות עכשיו" ולרכוש דברים שישמחו אותנו או יעניקו נוחות, אבל מצד שני אנחנו יודעים שיש צרכים חיוניים – כמו חיסכון, כיסוי הוצאות בלתי צפויות, או השקעה בעתיד. אני מלווה משפחה שגם מתמודדת עם זה מאוד.

    אשמח לשמוע מניסיונכם או ממומחיותכם:

    איך אתם מגדירים וקובעים סדרי עדיפויות בין "רצונות" ל"צרכים" בתקציב המשפחתי שלכם?
    האם יש לכם שיטות או כלים ספציפיים שעוזרים לכם לקבל החלטות פיננסיות בנושא הזה? (למשל, תקציב לפי אחוזים, "מעטפות", או שיחות משפחתיות קבועות).
    איך מתמודדים עם תחושת ה"ויתור" או ה"החמצה" כשבוחרים צורך על פני רצון?
    כל תובנה שתעזור לנו לאזן טוב יותר בין ההווה לעתיד, ובין הרצוי למצוי, תתקבל בברכה.

    תודה רבה!

    טריידרט תגובה 1 תגובה אחרונה
    2
    • ד דוד גולדברג

      (שואל בשביל משפחה שאני מלווה)
      אני מתמודד עם דילמה נפוצה בתכנון כלכלת המשפחה, ואני בטוח שרבים מכם מכירים אותה: איך אנחנו מתעדפים ומנהלים את הכסף כשיש פער בין הרצונות שלנו לבין הצרכים הבסיסיים?

      לפעמים אנחנו רוצים "לחיות עכשיו" ולרכוש דברים שישמחו אותנו או יעניקו נוחות, אבל מצד שני אנחנו יודעים שיש צרכים חיוניים – כמו חיסכון, כיסוי הוצאות בלתי צפויות, או השקעה בעתיד. אני מלווה משפחה שגם מתמודדת עם זה מאוד.

      אשמח לשמוע מניסיונכם או ממומחיותכם:

      איך אתם מגדירים וקובעים סדרי עדיפויות בין "רצונות" ל"צרכים" בתקציב המשפחתי שלכם?
      האם יש לכם שיטות או כלים ספציפיים שעוזרים לכם לקבל החלטות פיננסיות בנושא הזה? (למשל, תקציב לפי אחוזים, "מעטפות", או שיחות משפחתיות קבועות).
      איך מתמודדים עם תחושת ה"ויתור" או ה"החמצה" כשבוחרים צורך על פני רצון?
      כל תובנה שתעזור לנו לאזן טוב יותר בין ההווה לעתיד, ובין הרצוי למצוי, תתקבל בברכה.

      תודה רבה!

      טריידרט מנותק
      טריידרט מנותק
      טריידר
      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
      #2

      @דוד-גולדברג כתב בדילמת כלכלת המשפחה: איך לתמרן בין רצונות לצרכים בתקציב המשפחתי?:

      איך מתמודדים עם תחושת ה"ויתור" או ה"החמצה" כשבוחרים צורך על פני רצון?

      לדעתי, כדאי להגיע לידי הכרה פנימית מבוססת, שבחירה בצורך על פני רצון, נחשבה הישג והצלחה.

      כמו אותו אברך מודרני, שנוסע ברכב טויוטה אברכים משנת 2003, אך הוא מרגיש ממש "מתוחכם" עם הרכב, כי במקום רכב מבריק הוא מפקיד מדי חודש 2000 ש"ח בתוכנית חיסכון בסיכון מוגבר, ומרגיש בעצם החזקת הרכב עליונות מסוימת על אחרים, שחיים בטווח ראייה קצר ובסוף נדפקים בחתונות ובפנסיה.

      "אין כאן סוד. רק שכבות שלא כולם רואים."

      תגובה 1 תגובה אחרונה
      5
      • אבישי ויינגולדא מנותק
        אבישי ויינגולדא מנותק
        אבישי ויינגולד
        מאמן מבית גוט פלוס
        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
        #3

        אכן חיסכון שהולך ומצטבר
        נותן בדר''כ תחושה טובה יותר
        ומפצה על הצער שבהפחתה בהוצאות של ההווה
        שווה לנסות לתקופה ולהיווכח האם גם אצלכם זה כך?

        תגובה 1 תגובה אחרונה
        4
        • פרנסה משמיםפ מנותק
          פרנסה משמיםפ מנותק
          פרנסה משמים
          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
          #4

          אני לא מנוסה ולא מומחה ,אני רק רוצה להוסיף דבר ששמעתי שעזר לי הרבה בהגדרה הזאת:
          לחפש סיבות למה לא לקנות את זה ואם כל הסיבות נופלות ,כי צריך משהו איכותי במקום מלא זולים ,כי אי אפשר בלי זהו וכו' וכו',זה באמת אומר שחייבים את זה.
          ברוב המקרים פשוט מתברר המקום האמיתי של המוצר.
          זה בעצם הדרך שכידוע עובדות הרשתות רק בהפוך שמים דברים שתרגיש בהם צורך מול העיניים.

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          3
          • ד מנותק
            ד מנותק
            דוד גולדברג
            מאמן מבית גוט פלוס
            כתב ב נערך לאחרונה על ידי
            #5

            יש למישהו סיפור אמיתי שנותן השראה?

            פרנסה משמיםפ תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • ד דוד גולדברג

              יש למישהו סיפור אמיתי שנותן השראה?

              פרנסה משמיםפ מנותק
              פרנסה משמיםפ מנותק
              פרנסה משמים
              כתב ב נערך לאחרונה על ידי פרנסה משמים
              #6

              @דוד-גולדברג אני אחרי ששמעתי את המושג הזה זה שינה לי בהרבה את המאזן.
              (אמנם לא לכזה סיפור התכוונת אבל בטוח שזה גם מוסיף)

              פרנסה משמיםפ תגובה 1 תגובה אחרונה
              0
              • פרנסה משמיםפ פרנסה משמים

                @דוד-גולדברג אני אחרי ששמעתי את המושג הזה זה שינה לי בהרבה את המאזן.
                (אמנם לא לכזה סיפור התכוונת אבל בטוח שזה גם מוסיף)

                פרנסה משמיםפ מנותק
                פרנסה משמיםפ מנותק
                פרנסה משמים
                כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                #7
                פוסט זה נמחק!
                תגובה 1 תגובה אחרונה
                0
                תגובה
                • תגובה כנושא
                התחברו כדי לפרסם תגובה
                • מהישן לחדש
                • מהחדש לישן
                • הכי הרבה הצבעות


                • התחברות

                • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                • פוסט ראשון
                  פוסט אחרון
                0
                • דף הבית
                • קטגוריות
                • פוסטים אחרונים
                • תגיות
                • פופולרי
                • משתמשים