דילוג לתוכן

איזו דרך יותר טובה?

שוק ההון והשקעות
19 8 727 2
  • איזה דרך יותר עדיפה לחתונות הילדים?
    דרך א':
    הפקדה חודשית גדולה לכל הילדים קבועה במשך השנים וכשמגיעים לחתונת אחד הילדים מושכים חלק מהכסף לפי הנצרך ומשאירים את השאר שיצבור ריבית?
    [אבל כך לכאורה לפי זה יכול להיות שאחד מהילדים לקחת על חשבון האחים האחרים** שעד שיצבר שוב כסף..]

    דרך ב':
    מספר הפקדות חודשיות קטנות לכל ילד וכשמגיעים לחתונה מושכים את כל ההפקדה?
    [כדי שלכל ילד יקבל בנפרד ממה שיש לו ]
    אשמח לתשובות
    תודה רבה!

    @i90990 ערב טוב

    שוק ההון הוא מקום תנודתי, ובהשקעה לטווח ארוך אנחנו סומכים שלאורך שנים השוק יפצה על הירידות.
    בהפקדה אחת מרוכזת, יכולים להגיע למצב שהרווחים לא יהיו כמצופה וכדי להשלים את החסר, נמשוך כספים שהפקדנו עבור חתונה אחרת,
    אם אתה חושש ממקרה כזה, כנראה שעדיף לפצל את החסכונות. 
    אם התכוונת לשאול על אפקט הריבית דריבית, הוא לא אמור להיפגע מפיצול ההפקדות.
    ולחלק המעשי, בקופות גמל, ובקרן השתלמות לשכיר, קיימת אפשרות לפתיחה של מספר קופות נפרדות לאותו חוסך,
    לעומת זאת, בחשבון מסחר תיאלץ לפתוח חשבונות בכמה בתי מסחר כדי לפצל את ההפקדות.

  • @i90990 ערב טוב

    שוק ההון הוא מקום תנודתי, ובהשקעה לטווח ארוך אנחנו סומכים שלאורך שנים השוק יפצה על הירידות.
    בהפקדה אחת מרוכזת, יכולים להגיע למצב שהרווחים לא יהיו כמצופה וכדי להשלים את החסר, נמשוך כספים שהפקדנו עבור חתונה אחרת,
    אם אתה חושש ממקרה כזה, כנראה שעדיף לפצל את החסכונות. 
    אם התכוונת לשאול על אפקט הריבית דריבית, הוא לא אמור להיפגע מפיצול ההפקדות.
    ולחלק המעשי, בקופות גמל, ובקרן השתלמות לשכיר, קיימת אפשרות לפתיחה של מספר קופות נפרדות לאותו חוסך,
    לעומת זאת, בחשבון מסחר תיאלץ לפתוח חשבונות בכמה בתי מסחר כדי לפצל את ההפקדות.

    @ביזנייעס
    אבל השאלה אם כמה קופות זה שווה מבחינת דמי ניהול ודמי צבירת הפקדה לכל קופה וקופה...?

  • @ביזנייעס
    אבל השאלה אם כמה קופות זה שווה מבחינת דמי ניהול ודמי צבירת הפקדה לכל קופה וקופה...?

    בחישוב פשוט
    אין הבדל בדמי הניהול שישולמו,
    הן מההפקדה והן מהצבירה.

  • בחישוב פשוט
    אין הבדל בדמי הניהול שישולמו,
    הן מההפקדה והן מהצבירה.

    @ביזנייעס
    אין דמי ניהול מהפקדה בקופות גמל להשקעה וקרנות השלמות אלא רק מהצבירה.
    אבל התשובה נכונה, אין הבדל בדמי הניהול מאחר שהוא נקבע באחוזים מהסום הצבור.

  • @ביזנייעס
    אין דמי ניהול מהפקדה בקופות גמל להשקעה וקרנות השלמות אלא רק מהצבירה.
    אבל התשובה נכונה, אין הבדל בדמי הניהול מאחר שהוא נקבע באחוזים מהסום הצבור.

    @סייעתא-דשמיא
    אבל כאן יש כמה סכומים צבורים?
    אם כאן יקחו לדוגמא 1% כמה פעמים במקום 1% על סכום אחד זה יותר שווה?
    אם יהיה קרן שמפקידים לה בחודש לדוגמא 700
    או 7 קרנות שמפקידים לכל אחת 100
    אז עדיף 1% מ700 או 7% מ700?

  • @סייעתא-דשמיא
    אבל כאן יש כמה סכומים צבורים?
    אם כאן יקחו לדוגמא 1% כמה פעמים במקום 1% על סכום אחד זה יותר שווה?
    אם יהיה קרן שמפקידים לה בחודש לדוגמא 700
    או 7 קרנות שמפקידים לכל אחת 100
    אז עדיף 1% מ700 או 7% מ700?

    @i90990 אני כנראה מפספס משהו.
    1% מ100 ו-1% מ700 זה אותו אחוז, חוץ מאשר שהכסף יתחיל לעבוד יותר מהר ואפקט הריבית דריבית יהיה לו משמעות מהירה מאוד בסכום גבוה, (מהירה כוונתי לא בכמות אלא באיכות הדרבון לחוסך, הוא יראה עלייה בכסף שתדרבן אותו לחסוך יותר).

  • @סייעתא-דשמיא
    אבל כאן יש כמה סכומים צבורים?
    אם כאן יקחו לדוגמא 1% כמה פעמים במקום 1% על סכום אחד זה יותר שווה?
    אם יהיה קרן שמפקידים לה בחודש לדוגמא 700
    או 7 קרנות שמפקידים לכל אחת 100
    אז עדיף 1% מ700 או 7% מ700?

    @i90990 כתב באיזו דרך יותר טובה?:

    אבל כאן יש כמה סכומים צבורים?
    אם כאן יקחו לדוגמא 1% כמה פעמים במקום 1% על סכום אחד זה יותר שווה?
    אם יהיה קרן שמפקידים לה בחודש לדוגמא 700
    או 7 קרנות שמפקידים לכל אחת 100
    אז עדיף 1% מ700 או 7% מ700?

    מה כוונתך 7% מ700?
    בשתי האפשרויות מדובר על 1% מ700, רק שזה או 1% מ700 בפעם אחת או 1% מ100 כפול 7.

  • @i90990 כתב באיזו דרך יותר טובה?:

    אבל כאן יש כמה סכומים צבורים?
    אם כאן יקחו לדוגמא 1% כמה פעמים במקום 1% על סכום אחד זה יותר שווה?
    אם יהיה קרן שמפקידים לה בחודש לדוגמא 700
    או 7 קרנות שמפקידים לכל אחת 100
    אז עדיף 1% מ700 או 7% מ700?

    מה כוונתך 7% מ700?
    בשתי האפשרויות מדובר על 1% מ700, רק שזה או 1% מ700 בפעם אחת או 1% מ100 כפול 7.

    מה כוונתך 7% מ700?
    בשתי האפשרויות מדובר על 1% מ700,
    רק שזה או 1% מ700 בפעם אחת
    או 1% מ100 כפול 7.
    אם זה כפול 7 אז דהיינו 7% מ700 סה"כ.... לא...?
    תקנו אותי אם זה טעות....

  • מה כוונתך 7% מ700?
    בשתי האפשרויות מדובר על 1% מ700,
    רק שזה או 1% מ700 בפעם אחת
    או 1% מ100 כפול 7.
    אם זה כפול 7 אז דהיינו 7% מ700 סה"כ.... לא...?
    תקנו אותי אם זה טעות....

    @i90990
    לא,
    1% מ100 זה 1 ש"ח, וכפול 7 זה 7 ש"ח.
    בדיוק כמו 1% מ700 ש"ח שזה גם 7 ש"ח.

  • @i90990
    לא,
    1% מ100 זה 1 ש"ח, וכפול 7 זה 7 ש"ח.
    בדיוק כמו 1% מ700 ש"ח שזה גם 7 ש"ח.

    @סייעתא-דשמיא
    יש אבל כן דמי ניהול על הוצאות הקופה ללא קשר להכנסות ולא אחוזים מהכסף
    האם אני טועה?!

  • @סייעתא-דשמיא
    יש אבל כן דמי ניהול על הוצאות הקופה ללא קשר להכנסות ולא אחוזים מהכסף
    האם אני טועה?!

    @ANUTKBP
    הדמי ניהול באופן כללי הם רק על הצבירה ולא על ההפקדה. אין דבר כזה הוצאות הקופה.

  • @ANUTKBP
    הדמי ניהול באופן כללי הם רק על הצבירה ולא על ההפקדה. אין דבר כזה הוצאות הקופה.

    @צופה-ומביט כתב באיזו דרך יותר טובה?:

    אין דבר כזה הוצאות הקופה

    יש עלות ניהול השקעה וזה תוספת לדמי ניהול

  • @צופה-ומביט כתב באיזו דרך יותר טובה?:

    אין דבר כזה הוצאות הקופה

    יש עלות ניהול השקעה וזה תוספת לדמי ניהול

    @רואה-את-הנולד
    אכן, יש הוצאות ניהול השקעות.
    זה קיים בכל הקופות - פנסיה קרן השתלמות וקופת גמל.

  • מה כוונתך 7% מ700?
    בשתי האפשרויות מדובר על 1% מ700,
    רק שזה או 1% מ700 בפעם אחת
    או 1% מ100 כפול 7.
    אם זה כפול 7 אז דהיינו 7% מ700 סה"כ.... לא...?
    תקנו אותי אם זה טעות....

    @i90990

    א. אם עדיין לא מתיישב על הלב,
    קח מחשבון ריבית דריבית ותבדוק.
    ב. בין האופציות שהזכרתי למעלה,
    היה גם מסחר עצמאי,
    שבו כן יש ד"נ מההפקדה.

  • @i90990

    א. אם עדיין לא מתיישב על הלב,
    קח מחשבון ריבית דריבית ותבדוק.
    ב. בין האופציות שהזכרתי למעלה,
    היה גם מסחר עצמאי,
    שבו כן יש ד"נ מההפקדה.

    @ביזנייעס כתב באיזו דרך יותר טובה?:

    ב. בין האופציות שהזכרתי למעלה,
    היה גם מסחר עצמאי,
    שבו כן יש ד"נ מההפקדה.

    בתיק מסחר עצמאי גם משלמים דמי ניהול רק מהצבירה
    מה שכן, יש עמלה חודשית של 15 שקל ברוב בתי ההשקעות (בדרך כלל מקוזז מעמלות הפעילות)

  • @ביזנייעס כתב באיזו דרך יותר טובה?:

    ב. בין האופציות שהזכרתי למעלה,
    היה גם מסחר עצמאי,
    שבו כן יש ד"נ מההפקדה.

    בתיק מסחר עצמאי גם משלמים דמי ניהול רק מהצבירה
    מה שכן, יש עמלה חודשית של 15 שקל ברוב בתי ההשקעות (בדרך כלל מקוזז מעמלות הפעילות)

    @ניסן-עציוני עמלה חודשית כללית? לא תלויה בכמות הפעילות או היקף הפעילות?

  • @ביזנייעס כתב באיזו דרך יותר טובה?:

    ב. בין האופציות שהזכרתי למעלה,
    היה גם מסחר עצמאי,
    שבו כן יש ד"נ מההפקדה.

    בתיק מסחר עצמאי גם משלמים דמי ניהול רק מהצבירה
    מה שכן, יש עמלה חודשית של 15 שקל ברוב בתי ההשקעות (בדרך כלל מקוזז מעמלות הפעילות)

    @ניסן-עציוני בחשבון מסחר, הכינוי לדמי ניהול מהפקדה הוא עמלת קניה.

  • @ניסן-עציוני עמלה חודשית כללית? לא תלויה בכמות הפעילות או היקף הפעילות?

    @אבי-ה-נערה כתב באיזו דרך יותר טובה?:

    @ניסן-עציוני עמלה חודשית כללית? לא תלויה בכמות הפעילות או היקף הפעילות?

    יש עמלה בסיסית של 15 שקל, ברוב בתי המסחר מידי חודש
    בכולם תקבל הטבה של פטור מתשלום בשנתיים הראשונות, ובמידה ותבצע פעולות שיעלו לך כסף, זה יקזז את העלות של העמלה.
    בסוף הם צריכים להרויח גם ממשקיעים פסיביים שלא עושים פעולות בחשבון

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    14 פוסטים
    203 צפיות
    צ
    @המסתפק חסר הרבה פרטים, מה גובה השכירות, באיזה איזור הם רוצים לקנות דירה. מה יכולת ההחזר שלהם עבור תשלום משכנתא. בכזה גיל צעיר בלי דירה ממש לא מומלץ להשקיע את כל הכסף בלי ידע והבנה מקצועית. סביר להניח שהדבר הכי טוב בשבילם זה לקנות דירה עם משכנתא, ורק חלק מהכסף הם יכולים להשקיע בשוק ההון. אם הם מוכנים לגור בשכירות כדי להשיג יותר כסף, כדאי להם לפנות לאנשים שעוסקים בתחום, בהחלט יש לזה מענה.
  • 13 הצבעות
    17 פוסטים
    410 צפיות
    העץ הרענןה
    @לא-רק-סנופי said: חבל להתפלמס יותר מידי. מי שחוברת כזאת או אחרת מצליחה לבלבל אותו באמת לא כדאי שישקיע בשוק ההון. הרי כשיהיה משבר הוא ירוץ למשוך את הפנסיה שלו, ואח"כ עוד יספרו ש"בסוף כולם מפסידים"... אכן אני מסכים איתך, לעיתים אני חושב כי ה"שירות" שטופורוביץ עושה למשקיעים פאסיביים, הוא נפלא. הוא באמת טוב בלהנגיש את הסיכון לציבור, דא עקא שהוא לא צודק. אבל מי שנבהל מכל ירידה בשוק, או אפילו מכל חוברת בהחלט מקומו לא בשוק ההון.
  • הקיפול ה 42

    שוק ההון והשקעות ריבית דריבית אקספוננציאליות
    56
    25 הצבעות
    56 פוסטים
    2k צפיות
    מ
    @שמח-לעזור השלם קטן מסך חלקיו?! @יצירתי דרך אגב את הטקסט של הבועה כותבים היכן שכתוב טקסט המידע ולא היכן שכתוב fa-info אשמח מאוד אם כן תעבור על הדברים ולשמוע דעתך!!
  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    134 צפיות
    חיסכון לחתונהח
    מצורף שני סקירות בנושא מהיום האחרון. וזה כמובן ללא חשבון של נפילת המשטר באירן שיכול להרים את השוק והשקל לגובה שלא נראה... https://www.funder.co.il/article/193697 https://www.funder.co.il/article/193701
  • 0 הצבעות
    16 פוסטים
    694 צפיות
    ה. שלמהה
    @שמש-מרפא כתב בשאלה על קרן ממונפת S&P 500 כפול 2 לטווח ארוך (30 שנה) – למה התשואה לא גבוהה יותר?: @ה-שלמה כתב בשאלה על קרן ממונפת S&P 500 כפול 2 לטווח ארוך (30 שנה) – למה התשואה לא גבוהה יותר?: בנוסף, לא בטוח שקרן ממונפת תשרוד נפילות כמו 1999-1008 הממונפות הכפולות שרדו יפה את 2008. צודק, אבל לא היו ממונפות משולשות. בכל אופן, למי שישים שם 10% הירידה לא תהיה כ"כ דרמטית (זה אומר בערך שכשכל התיקים ירדו 30%, שלו ירד 35-39. כואב אבל לא נורא. וזה במקרה שכל הכסף הושקע בשיא). מצד שני, פוטנציאל התשואה דמיוני ממש. כפי שהסברתי מעלה, פוטנציאל התשואה הוא גדול, אך בסיכון גדול. ועיקר הסיכון הוא סיכון המשקיע מעצמו.