דילוג לתוכן

עם מי התייעצת כשקנית דירה? הרחבות ודיונים

נדל"ן ומשכנתאות
5 5 331 6
  • כחלק מסקר שפתחתי באשכול נפרד כאן
    נשמח לדעת כל אחד ואחד, עם מי אתם מתייעצים כשאתם רוכשים דירה?
    וכמובן למה כן ולמה לא?
    מוזמנים להביע את דעתכם.

  • כחלק מסקר שפתחתי באשכול נפרד כאן
    נשמח לדעת כל אחד ואחד, עם מי אתם מתייעצים כשאתם רוכשים דירה?
    וכמובן למה כן ולמה לא?
    מוזמנים להביע את דעתכם.

    @ועדת-הדיור-בצפון לפני שנתיים בבין הזמנים אב חודש אחרי החתונה פגשתי חבר צאלמר שקנה שנתיים קודם בצפת ב500 והדירה שווה כבר 900 והוא שאל אותי מה אני מתכונן לעשות אמרתי לו אתה יודע מחיר למשתכן יש לי 300 אני יזכה בבית שמש ב1.2 וכו' וכו' אמר לי החבר תפסיק לבלבל את המוח חברים שלך יושבים ומחכים שנתיים גם אם תזכה יהיה לך החזר של 5400 אם אתה רוצה תוך 20 שנה , לך תקנה בבית שאן יש שם עכשיו התקדמות והקמת קהילה זה האפשרוית שלך
    ההורים זרמו שאלתי רב מהישיבה והוא ממש נהנה לשמע על דירה ב540 4 חדרים במצב מצוין עם מחסן וכו' וזרמנו
    כשקיבלתי את המפתח אשתי ברוך השם ילדה ולהמשיך ביחי''ד בבני ברק לא היה אפשרי החלטנו לעבור יחידה דרך בית שאן הרי אנחנו צרכים לעשות עברה של הדירה נהיה שם חודשי הקיץ כנופש בחינם ואח''כ באלול נחזור ליחידה גדולה יותר בבני ברק ומשם הכל היסטוריה

  • @ועדת-הדיור-בצפון לפני שנתיים בבין הזמנים אב חודש אחרי החתונה פגשתי חבר צאלמר שקנה שנתיים קודם בצפת ב500 והדירה שווה כבר 900 והוא שאל אותי מה אני מתכונן לעשות אמרתי לו אתה יודע מחיר למשתכן יש לי 300 אני יזכה בבית שמש ב1.2 וכו' וכו' אמר לי החבר תפסיק לבלבל את המוח חברים שלך יושבים ומחכים שנתיים גם אם תזכה יהיה לך החזר של 5400 אם אתה רוצה תוך 20 שנה , לך תקנה בבית שאן יש שם עכשיו התקדמות והקמת קהילה זה האפשרוית שלך
    ההורים זרמו שאלתי רב מהישיבה והוא ממש נהנה לשמע על דירה ב540 4 חדרים במצב מצוין עם מחסן וכו' וזרמנו
    כשקיבלתי את המפתח אשתי ברוך השם ילדה ולהמשיך ביחי''ד בבני ברק לא היה אפשרי החלטנו לעבור יחידה דרך בית שאן הרי אנחנו צרכים לעשות עברה של הדירה נהיה שם חודשי הקיץ כנופש בחינם ואח''כ באלול נחזור ליחידה גדולה יותר בבני ברק ומשם הכל היסטוריה

    @תיווך-בית-שאן אשמח לדבבר איתך בטלפון, תוכל לשלוח לי מייל?

  • האמת היא שכשקניתי את הדירה שלי, זה היה ממש ערב פסח (יומיים לפני בדיקת חמץ הייתה חתימת חוזה)...
    הדירה היא בפריפריה (ואני גר שם ומבסוט עד הגג) וההורים משני הצדדים הם מבני ברק,
    כך שלא ממש היה להם זמן לבדוק מי מו מה ו.... קפצנו למים ועשינו את זה לבד (עם הרבה אמונה וביטחון)

  • כחלק מסקר שפתחתי באשכול נפרד כאן
    נשמח לדעת כל אחד ואחד, עם מי אתם מתייעצים כשאתם רוכשים דירה?
    וכמובן למה כן ולמה לא?
    מוזמנים להביע את דעתכם.

    @ועדת-הדיור-בצפון חושב שיש הבדל גדול בין דירה ראשונה שזו״צ קונה
    לדירה שניה ושלישית 😉

    בפרט לזוג ליטאי שהיכולת הכלכלית לקנות דירה, היא רק בזכות ההורים (בדר״כ)

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    5 פוסטים
    197 צפיות
    מרים-הורביץ נכסיםמ
    @מבין-עניין said: בקיצור החישוב לא מדוייק. לגמרי. במחשבונים אחרים שלהם בנדל''ן ידעתי לזהות את זה לבד, בשוק ההון לא. @פושט-רגל-מרמה-ד said: א. הבדיקה מתבססת על נתוני עבר בעוד שהסיכוי שהעבר ישכפל את עצמו אפסי. התכוונתי גם למחירי השכירות. הסיכוי שמחירי השכירות יישארו כפי שהם אפסי לגמרי.
  • 4 הצבעות
    37 פוסטים
    1k צפיות
    ג
    @בניהו-לוי said: @מרים-הורביץ-נכסים said: פתיחת ההגרלה שהייתה אמורה להיפתח היום נדחית כיון שההחלטה תעלה לדיון במועצה ב 26/04. ההגרלה נפתחה לאיפה כדאי להירשם? [image: 1779800987164-86fdbbfb-c877-4fd7-be31-04d3e2d464b3-image.jpeg] יש באתר הנ"ל שגיאות במחיר הדירה מומלץ להשתמש עם האתר https://hagralot-dira.vercel.app/
  • 5 הצבעות
    24 פוסטים
    1k צפיות
    ה
    @מגשש-באפילה נשמח רק אם הוא באמת עזר ולא עזר לך להסתדר לבד
  • 1 הצבעות
    189 פוסטים
    13k צפיות
    ש
    לתועלת הציבור הגר באזור רכסים קריית אתא והסביבה - עצומה של התושבים המשתמשים בתח"צ לחברת אגד ע"מ שתשפר את תדירות זמני האוטובוסים במוצאי שבתות. www.atzuma.co.il/988998
  • פרק א' - דירה למגורים

    נעול הועבר נדל"ן ומשכנתאות יהודה נקר
    1
    1
    2 הצבעות
    1 פוסטים
    341 צפיות
    יהודה נקרי
    הצעד הכלכלי הראשון שמשפחה תעשה על פי רוב הוא רכישת דירה,  אמנם אצל רבים מאיתנו הוא נתפס כצעד הכרחי וחלק בלתי נמנע מחיי הנישואין,  בעיקר בגלל תחושת היציבות והביטחון שהוא מעניק.  אך בסופו של דבר מדובר בפעולה פיננסית שדורשת חשיבה ותכנון מתאימים,  ישנם נקודות שכולנו נותנים עליהם את הדגש בעת קניית הדירה,  כמו הון העצמי נדרש, התאמה לאופי השכונה, קרבה למקומות לימוד ותעסוקה וכו',  בשורות הבאות אני רוצה להרחיב מעט על כך, ולהעניק מספר טיפים,  שבעז"ה יהפכו את הרכישה שלכם למוצלחת יותר. אופציות בנייה - על פי רוב רכישת הדירה נעשית בשלבים הצעירים של המשפחה, ומספר הנפשות נמוך מכפי שיהיה בעתיד,  לכן משפחות רבות מעדיפות לרכוש בשלב ראשון דירה קטנה, במחשבה שכשיגיע הצורך יעברו לדירה גדולה יותר.  אני אישית ממליץ לעיתים, לקנות דירה קטנה אך בעלת אופציות להרחבה,  אפילו במחיר גבוה יותר. כשהפער בין מחיר דירה גדולה יותר, לעלויות הרחבת הדירה הקיימת הוא משמעותי מאוד.  מה גם שבצעד כזה, לא נאלץ להתמודד עם שינוי מקום מגורים אחרי שהתרגלנו לאזור מסוים. מחיר למשתכן - המצב כיום במדינה (בצדק או שלא) שלחסרי הדיור ישנם הטבות מיוחדות, המשמעותית שבהם הינה הגרלת מחיר למשתכן, אך יש גם סיוע בשכר דירה ועוד. כדאי לבדוק לפני רכישת הדירה האם יש אופציה לנצל הטבות אלו שיכולות להגיע לסכומים משמעותיים. נוף - חשוב לדעת שישנם פעמים שבזמן הרכישה יש נוף ושטחים פתוחים, מה שיכול להעלות את ערך הדירה בעינינו,  אך רחוק מהעין, ישנם הליכי תכנון לשכונה חדשה או מרכז עסקים שיחסמו את הנוף והאוויר לדירה,  לכן מומלץ להתייעץ על כך עם איש מקצוע, שידע לבדוק דברים כאלו. כיווני אוויר - במבט ראשוני לא תמיד ברורה המשמעות של בחירה זו, אך לכיווני האוויר ישנה השפעה די משמעותית לאורך זמן.  דירה שפונה לכיוון דרום מסתבר שתסבול פחות מרטיבויות ואפלולית, מהסיבה שקרני השמש מגיעות לכיוונה הרבה.  דירה צפונית לעומת זאת, תהנה בקיץ מהצללה טבעית ופחות חום.  דירה מערבית מועדפת על רבים, בעיקר בגלל האוויר והרוח שבד"כ יזרמו בה יותר.  זו המזרחית, תתאים יותר לאנשי הבוקר שישמחו לראות את השמש בשעות היום המוקדמות. כמובן שישנם עוד נושאים שלא הזכרתי, אתם מוזמנים לכתוב על כך באשכול המתאים, ואשתדל להגיב.