דילוג לתוכן

מסלול עוקב מדדי מניות

פנסיה, גמל וקרנות השתלמות
13 4 440 4
  • יש לי בפנסיה 92,000 ש"ח ואני משלם דמי ניהול 2.5 מהפקדה ו0.20 מהצבירה הציעו לי לעבור למיטב דש במסלול עוקב מניות כמובן ב S&P 500
    משהו מכיר מה זה מסלול עוקב מדדי מניות והאם זה שווה

  • טעיתי התכווונתי למסלול מנוטרל הצמדה לדולר

  • טעיתי התכווונתי למסלול מנוטרל הצמדה לדולר

    @יוסף-ג
    באמת הדמי ניהול גבוהים,
    ובמעבר לכל חברה אחרת תוכל להוזיל אותם.
    למיטב יש 2 מסלולים מגודרי מט"ח,
    מסלול קימות שזה סנופי,
    מסלול עוקב מדדי מניות שזה נאסד"ק.
    ואי"צ לגדר מט"ח במה שמיועד לטווח הארוך.
    אבל זה יכול להיות מעלה לתקופות שהמדד עולה והדולר יורד.
    אבל מי שלא מבין בזה ולא יודע מתי להעביר מסלול,
    לכאורה לא כדאי לו להפקיד שם.
    עלות הגידור היא בערך 1% לשנה.

  • דיברתי עם סוכנת ביטוח והיא אמרה לי שזה לא עולה כסף הגידור שזה מסלול מנוטרל דולר כמו כל מסלול אחר

  • @יוסף-ג
    באמת הדמי ניהול גבוהים,
    ובמעבר לכל חברה אחרת תוכל להוזיל אותם.
    למיטב יש 2 מסלולים מגודרי מט"ח,
    מסלול קימות שזה סנופי,
    מסלול עוקב מדדי מניות שזה נאסד"ק.
    ואי"צ לגדר מט"ח במה שמיועד לטווח הארוך.
    אבל זה יכול להיות מעלה לתקופות שהמדד עולה והדולר יורד.
    אבל מי שלא מבין בזה ולא יודע מתי להעביר מסלול,
    לכאורה לא כדאי לו להפקיד שם.
    עלות הגידור היא בערך 1% לשנה.

    @צמיחה

    @צמיחה כתב במסלול עוקב מדדי מניות:

    אבל זה יכול להיות מעלה לתקופות שהמדד עולה והדולר יורד.

    אתה מתכווין שהמדד יורד והדולר עולה

  • @צמיחה

    @צמיחה כתב במסלול עוקב מדדי מניות:

    אבל זה יכול להיות מעלה לתקופות שהמדד עולה והדולר יורד.

    אתה מתכווין שהמדד יורד והדולר עולה

    @בוטח-בה
    ממש לא,
    התכוונתי למה שכתבתי,
    כשהמדד עולה והדולר יורד, מי שנמצא במסלול מגודר מט"ח, הוא מרויח את עליית המדד ולא מפסיד את ירידת הדולר.

  • דיברתי עם סוכנת ביטוח והיא אמרה לי שזה לא עולה כסף הגידור שזה מסלול מנוטרל דולר כמו כל מסלול אחר

    @יוסף-ג
    או שהיא לא מבינה,
    או שהיא לא יודעת,
    או שהיא התכוונה שאתה לא צריך לשלם ע"ז עוד כסף,
    כי פשוט זה יורד מהתשואה.

  • @בוטח-בה
    ממש לא,
    התכוונתי למה שכתבתי,
    כשהמדד עולה והדולר יורד, מי שנמצא במסלול מגודר מט"ח, הוא מרויח את עליית המדד ולא מפסיד את ירידת הדולר.

    @צמיחה כתב במסלול עוקב מדדי מניות:

    ממש לא,
    התכוונתי למה שכתבתי,
    כשהמדד עולה והדולר יורד, מי שנמצא במסלול מגודר מט"ח, הוא מרויח את עליית המדד ולא מפסיד את ירידת הדולר.

    אוקיי
    אני חשבתי שאתה מתכוון לזה שאפשר גם לתזמן ולמנף את הרווח הזה
    ושהדולר עולה והמדד יורד להעביר לקרן מגודרת ואז שהדולר יורד בחזר להעביר למסלול לא מגודר

  • @צמיחה כתב במסלול עוקב מדדי מניות:

    ממש לא,
    התכוונתי למה שכתבתי,
    כשהמדד עולה והדולר יורד, מי שנמצא במסלול מגודר מט"ח, הוא מרויח את עליית המדד ולא מפסיד את ירידת הדולר.

    אוקיי
    אני חשבתי שאתה מתכוון לזה שאפשר גם לתזמן ולמנף את הרווח הזה
    ושהדולר עולה והמדד יורד להעביר לקרן מגודרת ואז שהדולר יורד בחזר להעביר למסלול לא מגודר

    @בוטח-בה
    נכון, רוב הזמן זה צריך להיות במסלול רגיל לא מגודר.

  • @יוסף-ג
    או שהיא לא מבינה,
    או שהיא לא יודעת,
    או שהיא התכוונה שאתה לא צריך לשלם ע"ז עוד כסף,
    כי פשוט זה יורד מהתשואה.

    @צמיחה said:

    @יוסף-ג
    או שהיא לא מבינה,
    או שהיא לא יודעת,
    או שהיא התכוונה שאתה לא צריך לשלם ע"ז עוד כסף,
    כי פשוט זה יורד מהתשואה.

    אני במסלול עוקב מדדי מניות של מיטב והם לא כתבו לי שאני משלם על הגידור ולא השתנה לי הדמי ניהול או התשואה

  • @צמיחה said:

    @יוסף-ג
    או שהיא לא מבינה,
    או שהיא לא יודעת,
    או שהיא התכוונה שאתה לא צריך לשלם ע"ז עוד כסף,
    כי פשוט זה יורד מהתשואה.

    אני במסלול עוקב מדדי מניות של מיטב והם לא כתבו לי שאני משלם על הגידור ולא השתנה לי הדמי ניהול או התשואה

    @חיים2
    הם לא אמורים לכתוב כלום.
    מה התכוונת שלא השתנה התשואה.

  • @חיים2
    הם לא אמורים לכתוב כלום.
    מה התכוונת שלא השתנה התשואה.

    @צמיחה said:

    @חיים2
    הם לא אמורים לכתוב כלום.
    מה התכוונת שלא השתנה התשואה.

    הם לא כתבו לי שהם לוקחים לי דמי ניהול או תשלום על הגידור וכן לא השתקף לי הורדה מהתשואה בגלל הגידור
    וא"כ אשמח לדעת כמה הם לוקחים על הגידור
    וכן אם הם לוקחים כסף על הגידור האם זה עדיין שווה להיות במדדי מניות יחד עם הסיכון שיש במדדי מניות ויחד ע"ז שהגידור לרוב הוא דוקא להפסד במיוחד למי שנכנס עכשיו שהדולר נמוך

  • @צמיחה said:

    @חיים2
    הם לא אמורים לכתוב כלום.
    מה התכוונת שלא השתנה התשואה.

    הם לא כתבו לי שהם לוקחים לי דמי ניהול או תשלום על הגידור וכן לא השתקף לי הורדה מהתשואה בגלל הגידור
    וא"כ אשמח לדעת כמה הם לוקחים על הגידור
    וכן אם הם לוקחים כסף על הגידור האם זה עדיין שווה להיות במדדי מניות יחד עם הסיכון שיש במדדי מניות ויחד ע"ז שהגידור לרוב הוא דוקא להפסד במיוחד למי שנכנס עכשיו שהדולר נמוך

    @חיים2
    עלות הגידור משתנה מעת לעת, זה תלוי בפערי הריבית בין ארה"ב לישראל.
    אולי אפשר לומר שזה ממוצע של 1% בשנה.

    האם כדאי לגדר,
    ברור שההיגיון אומר שלא כדאי לגדר מט"ח כאשר הדולר נמוך,
    ומצד שני א"א לדעת מתי הדולר יעלה.
    תחפש ע"ז כאן בפורום, יש הרבה חומר שנכתב ע"ז.

נושאים מוצעים


  • 3 הצבעות
    1 פוסטים
    111 צפיות
    רחל עומסיר
    עדכון מסלול השקעה עוקב מדדי מניות בחברת כלל בוצע עדכון במדיניות ההשקעה של מסלול עוקב מדדי מניות בחברת כלל, כחלק מהתאמות שוטפות של מסלולי ההשקעה למדיניות ולתנאי השוק. המסלול ממשיך להיות מסלול מנייתי פאסיבי, המבוסס על השקעה באמצעות מכשירים עוקבי מדד, תוך שמירה על חשיפה למניות דרך מספר מדדים מרכזיים. במסגרת העדכון, בוצע שינוי בהרכב המדדים המרכיבים את המסלול, כאשר החלוקה מתמקדת בשלושה סקטורים מרכזיים בשוק האמריקאי: טכנולוגיה שירותי תקשורת צריכה מחזורית המסלול ממשיך להיות בכשרות בד"ץ העדה החרדית. הכותבת הינה יועצת פנסיונית מורשית ומתכננת פרישה [image: 1776673777838-unnamed-resized.png]
  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    214 צפיות
    מ
    @צמיחה בדיוק זה מה ששאלתי, אם אף אחד אין לו מידע בעניין, אולי מומלץ לעבור בכלל לחברה אחרת שכן אכפת לה כל העניין של ההכשרים והיא מתחזקת אותם? תודה.
  • 0 הצבעות
    7 פוסטים
    381 צפיות
    בוטח בה'ב
    דבר שני, המעסיק בעיקרון מפריש פנסיה גם בתקופת חל"ד, אבל לא יודע אם זה גם כשהקרן עדיין לא הייתה פעילה לפני הלידה (אם כי כאמור במקרה הזה המעסיק אמור להפריש למפרע כשתדווח לו שהיה לה במקום העבודה הקודם קרן פעילה ואז הוא ודאי אמור להפריש גם בתקופת חל"ד). חוקית מעסיק לא חייב להפריש בחל"ד אא"כ העובדת התחילה לעבוד חצי שנה לפני הכניסה להריון (והיו מקרים במשרדים שחישבנו תאריך ו. אחרונה.. רמז: בוס שאינו גלוי ראש:(... ) יכול להיות שסוכן ביטוח יכול לסדר מעבר לקופה אחרת עם דמי ניהול זולים גם על התקופה הזאת בידיעה שעוד חודשיים ההפקדות חוזרות בכל מקרה מדובר רק על שקלים של הדמי ניהול בחודשיים האלה כי המעסיק צריך להפקיד מתחילת ההעסקה כיון שהקרן היית פעילה ואחר החל"ד היא תפעל שוב ככה נראה לענ"ד
  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    394 צפיות
    צ
    @משה-חיים אני מוסיף, שכל מי ששלחתי אליה, סיפר לי בעיניים בורקות כמה הוא יצא מרוצה.
  • 0 הצבעות
    22 פוסטים
    1k צפיות
    רחל עומסיר
    וזה של חברת מגדל [image: 1750266541843-63fdd58d-aa60-43e8-b0eb-3305b8beedc7-image.png]