דילוג לתוכן

דמי לידה - גם על הפרשים

כלכלת המשפחה
3 2 275 2
  • רציתי להביא לידיעת הציבור ממה שאירע עמי ואולי יכול גם להועיל לאחרים ואתאר את תיאור העובדות ובסוף את המסקנא בהדגשה
    אשתי יצאה לחל"ד בשעטו"מ לפני כשנה וקיבלנו מביטוח לאומי את המגיע לנו בהתאם לתלושים האחרונים.
    לאחר מכן קיבלנו בתמוז אב הפרשים (השלמות משכורת רטרואקטיבית) על כל השנה שזו פרקטיקה רווחת בתחום ההוראה שחלק מהשכורת משולמת רטרו על כל השנה
    עכ"פ, לאחר תקופה חשבתי שלכאו' מגיע לי על כך תוספת מהביטוח לאומי ובפעמים הקודמות זה היה מדווח אוטומטית ע"י המעסיק וכאן לא ראיתי שהגיע הכסף
    ופניתי למעסיק (למחלקה הרלוונטית) ונאמר לי שעקב השינויים שקרה בתחום בתקופה האחרונה אז החליפו מיחשוב ולכן אין עדכון אוטמטי והם משתלים לבדוק ידנית ועקב פנייתי הם אמרו שיבדקו וישלחו את הנתונים לביטוח לאומי ואכן לאחר תקופה נכנס סכום של כמה אלפי ש"ח מהביטו"ל
    אז רציתי להביא לידיעת הציבור את העניין של לבדוק תלושים במשך השנה שאחרי הלידה ובאם נכנס שם הפרשים אזי לעקוב האם זה דווח לביטוח לאומי וככל ולא לטפל בעניין

  • רציתי להביא לידיעת הציבור ממה שאירע עמי ואולי יכול גם להועיל לאחרים ואתאר את תיאור העובדות ובסוף את המסקנא בהדגשה
    אשתי יצאה לחל"ד בשעטו"מ לפני כשנה וקיבלנו מביטוח לאומי את המגיע לנו בהתאם לתלושים האחרונים.
    לאחר מכן קיבלנו בתמוז אב הפרשים (השלמות משכורת רטרואקטיבית) על כל השנה שזו פרקטיקה רווחת בתחום ההוראה שחלק מהשכורת משולמת רטרו על כל השנה
    עכ"פ, לאחר תקופה חשבתי שלכאו' מגיע לי על כך תוספת מהביטוח לאומי ובפעמים הקודמות זה היה מדווח אוטומטית ע"י המעסיק וכאן לא ראיתי שהגיע הכסף
    ופניתי למעסיק (למחלקה הרלוונטית) ונאמר לי שעקב השינויים שקרה בתחום בתקופה האחרונה אז החליפו מיחשוב ולכן אין עדכון אוטמטי והם משתלים לבדוק ידנית ועקב פנייתי הם אמרו שיבדקו וישלחו את הנתונים לביטוח לאומי ואכן לאחר תקופה נכנס סכום של כמה אלפי ש"ח מהביטו"ל
    אז רציתי להביא לידיעת הציבור את העניין של לבדוק תלושים במשך השנה שאחרי הלידה ובאם נכנס שם הפרשים אזי לעקוב האם זה דווח לביטוח לאומי וככל ולא לטפל בעניין

    @משה-עוזיאל
    ההפרשים שקיבלת כנראה זה הבראה וביגוד שמשולמים לעבדי הוראה בד"כ בחודשים אלו,
    ואכן כתבתי על כך כאן בחודש אב, מומלץ לראות שם פרטים מדויקים מתי אפשר לתבוע הפרשי דמי לידה ומתי לא.

  • אכן,
    אך לעובדי הוראה גם מצוי שמקבלים חלקים מהמשכורת חלקים על גמול מקצוע ופיצול כתה ויוח"א באיחור ולעתים אף תקופה ארוכה לאחר כך (לדוג' על שנה פ"ה יכולים לקבל בבת אחת באמצע שנת פ"ו) כך שיש לשים לב לאו דווקא בבחודשים אלו

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    3 פוסטים
    127 צפיות
    משקיע זהיר מידימ
    @פייבל-אשרינו תנסה לראות אם אתה יכול לדווח למפרע שהיא חזרה לשבוע לעבודה אבל תתייעץ עם יועץ מס/רו"ח לפני שאתה עושה משהו
  • 5 הצבעות
    4 פוסטים
    196 צפיות
    אבי ר.א
    @איש-קיש כתב בעובד משק בית: שמעתי שאצל הורים הם דווקא לא עושים בעיות בשונה מקרובי משפחה אחרים אולי זה תלוי באיזה גיל ההורים, אבל זה לא מידיעה.
  • דיסקונט מביאים כסף על העו"ש

    כלכלת המשפחה בנקים
    15
    0 הצבעות
    15 פוסטים
    425 צפיות
    אבי ר.א
    @יעקב-בן-אשר כתב בדיסקונט מביאים כסף על העו"ש: המענק מיועד עבור כל ילד שנולד החל מה7 באוקטובר 23 ועד סוף שנת 2025 לבעלי חשבון במזרחי ולמצטרפים חדשים מצטרפים חדשים יכולים לקבל גם על ילד שנולד לפני שהצטרפו? @יעקב-בן-אשר כתב בדיסקונט מביאים כסף על העו"ש: המענק יופקד לפיקדון עבור הילד באיזה תנאים?
  • 7 הצבעות
    2 פוסטים
    317 צפיות
    קל זכותק
    כל הכבוד על העלאת הנושא שני דגשים נוספים בנושא א. אם אתם עדיין לפני ויש לכם אפשורת לבקש מהמעסיק איך לתת את דמי ההבראה אם בתשלום אחד או שנים, ניתן להשפיע על השאלה האם דמי ההבראה יהיו יותר מקבע משכר הנימום (מה שרצוי אחרי להידה) או פחות מרבע משכר המינימום (מה שרצוי לפני הלידה). ב. למי שהייתה ירידה בשכר בעקבות מבצע עם כלביא (או אף מסיבות אחרות) ניתן לבקש מביטוח לאומי לתקן את החישוב כך שירידת השכר חבודש זה לא תשפיע על דמי הלידה (ראו כאן).
  • 2 הצבעות
    16 פוסטים
    712 צפיות
    א
    @N-R-Y כתב באיך כדאי לנהל את הדמי לידה שתשמש כתחליף למשכורת: לא הבנתי, מה הבעיה להכניס לקרן כספית כך שאינו ממש בעו"ש וגם לא נשחק @מפתח_בינה כתב באיך כדאי לנהל את הדמי לידה שתשמש כתחליף למשכורת: למה בעייתי לי קרן כספית כאזרח אמריקאי.