דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • 0 לא נקרא 0
  • פוסטים אחרונים
  • תגיות
  • פופולרי
  • נושאים נבחרים
  • כל המאמרים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
עיצובים
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
לוגו אתר

הפורום הכלכלי החרדי הראשון

יושב בגניםי

יושב בגנים

@יושב בגנים
אודות
פוסטים
210
נושאים
3
שיתופים
0
קבוצות
0
עוקבים
0
עוקב אחרי
0

פוסטים

פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

  • השקעת כספי קרנות בשוק ההון.
    יושב בגניםי יושב בגנים

    לקופה אין ידע אך ליתומים ולמי שדואג להם כן
    המעלה בשוק ההון הוא ששוק הנדל"ן דורש התעסקות מרובה אשר גורמת להרבה אנשים לחכות עד החתונה עם הכסף בשונה משוק ההון בצורה מפוקחת שהוא פתרון קל אשר יכול להגדיל את כספי היתומים רבות.
    אם יש מישהו שהתעסק בעבר בנושא אשמח שיגיב ויכתוב מה יצא לו.

    שוק ההון והשקעות השקעות בשוק הון קרנות השקעה קופת העיר ועד הרבנים אפשרויות השקעה

  • השקעת כספי קרנות בשוק ההון.
    יושב בגניםי יושב בגנים

    מה ההיגיון בזה? כאשר המלצת כל המומחים והרבנים להניח את הכסף בשוק ההון, ודאי כשמדובר על חתונה בעוד 10-15 שנה, מדוע שיתום יהיה שונה ולא לפתוח לו קרן חסכון בשוק ההון.

    שוק ההון והשקעות השקעות בשוק הון קרנות השקעה קופת העיר ועד הרבנים אפשרויות השקעה

  • השקעת כספי קרנות בשוק ההון.
    יושב בגניםי יושב בגנים

    האם מישהו שמע על אפשרות להשקיע את הכספים שנאספו על ידי קופת העיר או ועד הרבנים בשוק ההון? ומישהו מכיר סיבה שלא תהיה אפשרות כזאת?

    שוק ההון והשקעות השקעות בשוק הון קרנות השקעה קופת העיר ועד הרבנים אפשרויות השקעה

  • הפורום לאנשים או לבוטים?
    יושב בגניםי יושב בגנים

    @השומר
    א. לפי הנראה לא ירחק היום שתתקשה להבחין בין בינה אמיתית כהגדרתך לבינה מלאכותית,
    ב. הוא באמת לא יכול לצפות עתיד אך הוא יכול לדעת מה אנשים רבים וחכמים צופים לעתיד
    ג. המון אנשים מפרסמים דעות שוגעות לעובדות שנוגעות לעבר, ובזה שאלתי מדוע לא לבדוק זאת קודם בבינה. ואם הם לא עשו זאת זכותו של המגיב להיות זה שיעשה זאת רק חשוב שיציין מה הוא שאל את הבינה כפי שכתבתי בהודעה קודמת.

    על הפורום בינה מלאכותית הפורום

  • הפורום לאנשים או לבוטים?
    יושב בגניםי יושב בגנים

    לחייב כאמור אי אפשר ולזהות גם לא תמיד אפשר,
    בכך אופן כיושרה של אנשים הייתי מצפה שיכתבו זאת,
    הייתי מציע יותר מכך שיכתבו איזה הוראה הם נתנו לבינה שמכח זה נולדה התשובה.

    על הפורום בינה מלאכותית הפורום

  • הפורום לאנשים או לבוטים?
    יושב בגניםי יושב בגנים

    @שששששש said:

    הAI מלא פעמים לא אומר נכון

    לצערינו גם בני אנוש מלא פעמים אומרים לא נכון

    @השומר said:

    להסתמך רק עליו זה כמו לראות רק את תשואות העבר.

    לא הבנתי את עומק דבריך.

    על הפורום בינה מלאכותית הפורום

  • הפורום לאנשים או לבוטים?
    יושב בגניםי יושב בגנים

    @הקול-השפוי

    יש לי כמה מחשבות בענין אך כרגע אין לי זמם לכתוב אותם,
    ואני לא רוצה להעזר בAI,
    אך בכל אופן נפתח בשאלה בשביל מה אנשים מביעים דעות כיום
    למה לא לבדוק את נכונות דבריך בAI?

    על הפורום בינה מלאכותית הפורום

  • פודקאסט של גמ"ח יד שמשון על השקעה ב s&p 500
    יושב בגניםי יושב בגנים

    @רבות-מחשבות

    אתה זה שהולך להגיד להם מתי השוק השלים את התיקון ואת הזמן הנכון לקניה?

    שוק ההון והשקעות פודקאסט s&p 500 יד שמשון

  • פודקאסט של גמ"ח יד שמשון על השקעה ב s&p 500
    יושב בגניםי יושב בגנים

    @איש-בנימין

    אף אחד לא חשב שיש לנו הוכחה מנתוני העבר אך התפיסה של רוב אלו שעסקו בסוגיא ומבינים בה היא שנותני העבר ימשיכו.
    עיקר הטענה נגד הבאת השיחה כיון שהיא פשוט מייצגת דעת מיעוט דומה הדבר שיביאו מישהו שיכנע מתוך הסוגיות כדעת ר"ת ושכל ישראל הם קרקפתא דלא מנח תפילין,
    להביא מישהו שמכח שהשתכנע מטענת מיעוט כלכלנים להסביר שזו פשיעה בהשתדלות להשקיע במדד הפסיבי זו פשוט חוצפה בעיקר משום שזה עלול לגרום להרבה אברכים להשקיע את ראשם בסוגיא ולדון בעד ונגד ואין לזה כל טעם.
    הדבר שצריך לחזור ולהתריע הוא ראשית שמי שחייב את הכסף לטווח הקצר זה אסון להניח את הכסף בכל השקעה שאינו בטוח בה והמדד אינו בטוח כלל, ושצריך להערך למקרה של ירידות חדות לפני חתונות.
    כל שאר נראה כיצירת ערפל, בשביל לגרום לאנשים להמשיך להפקיד בגמחי"ם...

    שוק ההון והשקעות פודקאסט s&p 500 יד שמשון

  • לקראת הכינוס מחר של יד שמשון - האם מציגים לנו דעת יחיד כעובדה מוגמרת?
    יושב בגניםי יושב בגנים

    כיון שרוב טענות המאמר נסמכים על דעת כלכלנים אין בהם שקר אך יש בהם עיוות מסוים אשר מכח כך רוב הכלכלנים נגד,
    אחת הטענות שהועלו במאמר הוא מדוע וורן באפט כרגע מחזיק מזומן או אג"ח האם לא שמע על הסנפ והתשובה היא בהחזקתו את המזומן בבא העת יוכל להרויח יותר מאשר אם ישקיע במדד, למשקיע שלא מבין הוא ממליץ מאד על הסנפ והנה המלצתו בצוואתו לגבי הנכסים המיועדים לאשתו: "העצה שלי לנאמן לא יכולה להיות פשוטה יותר: השקע 10% מהמזומן באגרות חוב ממשלתיות לטווח קצר ו-90% בקרן מחקה על מדד ה-S&P 500 בעלת דמי ניהול נמוכים מאוד (אני ממליץ על זו של חברת ואנגארד)."

    שוק ההון והשקעות כינוס כלכלי השקעה פסיבית ביקורת כלכלית יד שמשון

  • לקראת הכינוס מחר של יד שמשון - האם מציגים לנו דעת יחיד כעובדה מוגמרת?
    יושב בגניםי יושב בגנים

    כעת פורסם שההרצאה לא תמסר ונשלח במייל סיכום של ההרצאה
    כאמור צריך לזכור שזו דעת מיעוט קיימת, והמחבר לא גילה את אמריקה בטענות חדשות שלא נלקחו בחשבון על ידי יועצי ההשקעות והכלכלנים,
    כדאיות ההשקעה במדד אס אנד פי 500 - אריה ליבוביץ.pdf

    שוק ההון והשקעות כינוס כלכלי השקעה פסיבית ביקורת כלכלית יד שמשון

  • לקראת הכינוס מחר של יד שמשון - האם מציגים לנו דעת יחיד כעובדה מוגמרת?
    יושב בגניםי יושב בגנים

    מחר מתקיים במודיעין עילית כינוס לאברכים מטעם 'יד שמשון', שבו תישמע הרצאה מקיפה של הרב טופורוביץ' נגד ההשקעה הפסיבית במדד ה-S&P 500. קודם כל, מגיעה הערכה גדולה למארגנים. ניכר שהם פועלים מתוך אכפתיות למצב הכלכלי של הציבור ומרצון למנוע עוגמת נפש מאברכים שחוסכים פרוטה לפרוטה.

    עם זאת, בתור מי שקצת בירר את הנושא, חשוב להניח על השולחן ביקורת לגבי צורת ההצגה של הדברים. הכינוס הזה מקבל אצטלה של ערב מקצועי ואובייקטיבי שבא לחשוף בפנינו את "האמת על השוק". אבל מי שקצת 'מונח' בעולם העסקים והכלכלה יודע עובדה פשוטה: הגישה שתשמעו מחר היא דעת מיעוט מובהקת.

    צריך לומר את האמת: המרצה לא 'חידש' פה איזו סברא משלו. כל הטענות שתשמעו מחר על "בועות", "התרסקויות" ו"מטוסים בלי טייס", אלו לא המצאות שלו, אלא טענות שהוא ליקט וריכז מתוך דעת מיעוט של כלכלנים מסוימים (נקראים בעולם הכלכלה הם נקראים "דובים" - רואי שחורות). אלא ש"הדעה הרווחת" בעולם הפיננסי – רוב הכלכלנים וגופי ההשקעות הגדולים – חולקת לחלוטין על המסקנות הללו.

    שיטת הרוב המוחלט גורסת שהשקעה פסיבית היא עדיין הדרך הנכונה והיעילה ביותר לטווח הארוך (במיוחד עבור מי שאינו מקצוען). הכלכלנים הבכירים מסבירים שלמדד יש מנגנון "ניקוי עצמי" שמתאים את עצמו למציאות, ושהניסיונות של משקיעים לתזמן מפולות או להקשיב לנבואות זעם, עלו להם לאורך ההיסטוריה בהפסדי עתק.

    זה לגיטימי לגמרי להציג שיטה אחרת וגישה ביקורתית, אבל לארגן כנס שמתיימר להיות הדרכה כלכלית לאברכים (שרובנו לא מבינים בזה דבר), ולהביא רק דעת מיעוט – מבלי להעמיד מנגד שום 'בר פלוגתא' שיציג את שיטת המיינסטרים – זה בעייתי. זה עלול ליצור פאניקה מיותרת, ואנשים עוד עלולים לרוץ מחר בבוקר למשוך את כספי החתונות של הילדים שלהם בגלל פחד מדברים שנאמרו בצד אחד של המתרס.

    שוק ההון והשקעות כינוס כלכלי השקעה פסיבית ביקורת כלכלית יד שמשון

  • פודקאסט של גמ"ח יד שמשון על השקעה ב s&p 500
    יושב בגניםי יושב בגנים

    האם יש מישהו שמרים את הכפפה
    לסכם את עיקרי טענות של הרב טופרביץ,
    ואת תשבות הרב לבקוביץ.

    שוק ההון והשקעות פודקאסט s&p 500 יד שמשון

  • מכראיזו השקעה יותר מסוכנת? מכרה באתיופיה או קרקעות חקלאיות עם סיכוי להפשרה?
    יושב בגניםי יושב בגנים

    @חופש-כלכלי
    רק לי זה מרגיש שמישהו מעדיף שיפסיקו לדבר על המכרות וניסה להעביר נושא?

    נדל"ן ומשכנתאות השקעות הפורום החרדי קרקעות מכרות זהב השקעה במכרות

  • מישהו יכול לתת פרטים על סערת מכרות הזהב באתיופיה?
    יושב בגניםי יושב בגנים

    @אבא-תודה
    כיון שאתה שואל כאן הצורה ענינית אני יענה לך איצ'ה ודאי סבור שאין סיכוי למיזם כמו שהוא הצביע בסקר,
    הדבר שהוא עבד עליו הוא שכספי המשקיעים לא ילכו לטמיון ולזה יעזור כנראה מנהל חיצוני שידע איך לדאוג שלא יגרמו יותר הפסדים,
    אם הייתי יודע פרטים, מה בדיוק קורה שם, כמה שווי החברה וכדו', הייתי יכול יותר לענות, אך כיון שהכל נכתב מאי ידיעה,
    אני עונה רק לדברים שאני מבין.

    שוק ההון והשקעות איצה דזלובסקי השקעה במכרות מכרות זהב איצה קו המידע

  • מישהו יכול לתת פרטים על סערת מכרות הזהב באתיופיה?
    יושב בגניםי יושב בגנים

    @אבא-תודה

    אתה יכול לסבור או לדעת שהמיזם הולך להצליח ואני מבין אותך
    אתה יכול לסבור שמכתב הרבנים ממש מביע תמיכה במיזם, גם את זה אני מנסה להבין,
    אבל להגיד ש@איצ-ה-דז-אלובסקי ירד מהעץ אני באמת לא מבין.
    מטרתו המוצהרת של איצ'ה (חוץ משאר המטרות שכתבתי בהומור) הוא הצלת ממון יהודים
    לטענתו הוא גילה שהפילו אברכים במיזם כושל ועמדו להפיל בכך עוד עשרות אברכים,
    הוא פעל במרץ לעצור זאת (ואם תרצה להגיד בצורות לא כשרות אני שוב יבין אותך)
    יחד עם זאת היה חשוב שכספי האברכים שנמצאים כבר במיזם לא ילכו לטמיון מכח שכאשר לא יהיו משקיעים יעשו פעולות לא נכונות.
    שתי מטרות אלו הושגו על ידי הב"ד של הרב הייזלר.
    אז בו תסביר לי היכן הוא ירד מהעץ?

    שוק ההון והשקעות איצה דזלובסקי השקעה במכרות מכרות זהב איצה קו המידע

  • הפורום להגנת הצרכן: לכל מטבע יש 2 צדדים ההערצה עיוורת למשקיעים ולמתריעים
    יושב בגניםי יושב בגנים

    @משהמשה
    כשיש כאלה שחושבים את הדברים וכותבים את כל הכתוב כאן ברצינות מותר לי לכתוב זאת בהומור.

    תורני דעת היחיד דעת העדר איצה זלובסקי
  • התחברות

  • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

  • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
  • פוסט ראשון
    פוסט אחרון
0
  • דף הבית
  • לא נקרא 0
  • פוסטים אחרונים
  • תגיות
  • פופולרי
  • נושאים נבחרים
  • כל המאמרים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום