דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • פוסטים אחרונים
  • תגיות
  • פופולרי
  • נושאים נבחרים
  • כל המאמרים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
עיצובים
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
לוגו אתר

הפורום הכלכלי החרדי הראשון

  1. דף הבית
  2. תורני
  3. צדקה ומעשר כספים
  4. ימות המשיח, לא צריך לשלם יותר מעשרות!

ימות המשיח, לא צריך לשלם יותר מעשרות!

מתוזמן נעוץ נעול הועבר צדקה ומעשר כספים
מעשר כספיםמעשרותגמחים
4 פוסטים 4 כותבים 63 צפיות 4 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • שמיל שמילש מנותק
    שמיל שמילש מנותק
    שמיל שמיל
    כתב נערך לאחרונה על ידי
    #1

    היום ניתן לתרום כמעט לכל גוף החל מהגרלות, הגמח המרכזי ועוד שלל עמותות שמבטיחות לך הטבות כאלו ואחרות אם תתרום להם והכל מכספי מעשרות.

    לא מזמן ראיתי פרסום על איזה כולל שמבטיח צימר לזוג ללילה אם הוא תורם דרכם 300 שקל לחודש, ואני אומר לעצמי שלפי הקצב הזה בימות המשיח ככל הנראה לא נצטרך לשלם מעשרות, משום שהקופת חולים תעסוק גם בחסד וגמ"ח, הבנק כנראה יתן הלוואות גמח לנזקקים ואין בעיה לשלם את המשכנתא ממעשרות, המכולת השכונתית כנראה גם תעסוק באיזשהוא פעילות של חסד, חברות הביטוח יהיו ערבים וכדו' וכן הלאה והלאה.

    ואני שואל את השאלה הבאה, איפה הגבול לדעתכם בו [גם אם מבחינה הלכתית גרידא ניתן לשלם ממעשרות] התשלום ממעשרות מתחיל להיות לא הגיוני ולא סביר] או שאין גבול כזה ובאמת ניתן לבטל בגדול את המושג הזה של מעשרות לעת"ל.

    אשמח לתגובותיכם ולדעתכם!!

    ש א 2 תגובות תגובה אחרונה
    1
    • שמיל שמילש שמיל שמיל

      היום ניתן לתרום כמעט לכל גוף החל מהגרלות, הגמח המרכזי ועוד שלל עמותות שמבטיחות לך הטבות כאלו ואחרות אם תתרום להם והכל מכספי מעשרות.

      לא מזמן ראיתי פרסום על איזה כולל שמבטיח צימר לזוג ללילה אם הוא תורם דרכם 300 שקל לחודש, ואני אומר לעצמי שלפי הקצב הזה בימות המשיח ככל הנראה לא נצטרך לשלם מעשרות, משום שהקופת חולים תעסוק גם בחסד וגמ"ח, הבנק כנראה יתן הלוואות גמח לנזקקים ואין בעיה לשלם את המשכנתא ממעשרות, המכולת השכונתית כנראה גם תעסוק באיזשהוא פעילות של חסד, חברות הביטוח יהיו ערבים וכדו' וכן הלאה והלאה.

      ואני שואל את השאלה הבאה, איפה הגבול לדעתכם בו [גם אם מבחינה הלכתית גרידא ניתן לשלם ממעשרות] התשלום ממעשרות מתחיל להיות לא הגיוני ולא סביר] או שאין גבול כזה ובאמת ניתן לבטל בגדול את המושג הזה של מעשרות לעת"ל.

      אשמח לתגובותיכם ולדעתכם!!

      ש מחובר
      ש מחובר
      שששששש
      כתב נערך לאחרונה על ידי שששששש
      #2

      @שמיל-שמיל אם לפי ההלכה מותר אז מותר אם אי אפשר אז אי אפשר, זה בערך כמו שתיקנו עם פרוזבול

      תגובה 1 תגובה אחרונה
      0
      • שמיל שמילש שמיל שמיל

        היום ניתן לתרום כמעט לכל גוף החל מהגרלות, הגמח המרכזי ועוד שלל עמותות שמבטיחות לך הטבות כאלו ואחרות אם תתרום להם והכל מכספי מעשרות.

        לא מזמן ראיתי פרסום על איזה כולל שמבטיח צימר לזוג ללילה אם הוא תורם דרכם 300 שקל לחודש, ואני אומר לעצמי שלפי הקצב הזה בימות המשיח ככל הנראה לא נצטרך לשלם מעשרות, משום שהקופת חולים תעסוק גם בחסד וגמ"ח, הבנק כנראה יתן הלוואות גמח לנזקקים ואין בעיה לשלם את המשכנתא ממעשרות, המכולת השכונתית כנראה גם תעסוק באיזשהוא פעילות של חסד, חברות הביטוח יהיו ערבים וכדו' וכן הלאה והלאה.

        ואני שואל את השאלה הבאה, איפה הגבול לדעתכם בו [גם אם מבחינה הלכתית גרידא ניתן לשלם ממעשרות] התשלום ממעשרות מתחיל להיות לא הגיוני ולא סביר] או שאין גבול כזה ובאמת ניתן לבטל בגדול את המושג הזה של מעשרות לעת"ל.

        אשמח לתגובותיכם ולדעתכם!!

        א מחובר
        א מחובר
        אבי ר.
        כתב נערך לאחרונה על ידי
        #3

        @שמיל-שמיל
        העיקרון של ההבדל הוא מי בסוף מקבל את הכסף של המעשרות-אם באותו כולל המקבלים הם אברכים שיושבים ולומדים וכן בשאר ההגרלות,
        ומה שמקבלים מהם זה לא נחשב שאתה קונה עם כספי המעשרות עצמם (שהם לא שלך) אלא עם הטובת הנאה והזכות לבחור למי תתרום (שהיא כן שלך) וההצעות של אותם ארגונים זה לא בתור מכירה אלא כדי לשכנע את התורמים לתרום להם דווקא.

        ובאמת פעם שמעתי בשם רב אחד שאדם שזכה בהגרלה כזאת המתנה שייכת למעשרות כיון שהכרטיס נקנה מכספי מעשרות, אז מקסימום תיתן את זה להורים או לשווער וכדו', אבל זה כנראה דעת יחידאה, וכל אחד אחד יעשה כפי שיורו לו רבותיו.

        תגובה 1 תגובה אחרונה
        0
        • הקול השפויה מנותק
          הקול השפויה מנותק
          הקול השפוי
          כתב נערך לאחרונה על ידי
          #4

          הדין הוא שמותר לקבל טובת הנאה,
          כל עוד הדבר אינו תשלום אלא רק טובת הנאה אין בזה פסול.
          הגמ"ח המרכזי זה נושא אחר,
          זה תרומה לגמ"ח המותרת לכו"ע,
          וגם אם נאמר שההלוואה היא תשלום על התרומה זה לצורך חתונות הילדים שמותר ממעשרות.

          קונים באינטרנט? זה בשבילכם!
          החזר כספי על קניות אונליין + מתנת הצטרפות

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          1
          תגובה
          • תגובה כנושא
          התחברו כדי לפרסם תגובה
          • מהישן לחדש
          • מהחדש לישן
          • הכי הרבה הצבעות


          • התחברות

          • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

          • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
          • פוסט ראשון
            פוסט אחרון
          0
          • דף הבית
          • פוסטים אחרונים
          • תגיות
          • פופולרי
          • נושאים נבחרים
          • כל המאמרים
          • משתמשים
          • חיפוש גוגל בפורום