ימות המשיח, לא צריך לשלם יותר מעשרות!
-
היום ניתן לתרום כמעט לכל גוף החל מהגרלות, הגמח המרכזי ועוד שלל עמותות שמבטיחות לך הטבות כאלו ואחרות אם תתרום להם והכל מכספי מעשרות.
לא מזמן ראיתי פרסום על איזה כולל שמבטיח צימר לזוג ללילה אם הוא תורם דרכם 300 שקל לחודש, ואני אומר לעצמי שלפי הקצב הזה בימות המשיח ככל הנראה לא נצטרך לשלם מעשרות, משום שהקופת חולים תעסוק גם בחסד וגמ"ח, הבנק כנראה יתן הלוואות גמח לנזקקים ואין בעיה לשלם את המשכנתא ממעשרות, המכולת השכונתית כנראה גם תעסוק באיזשהוא פעילות של חסד, חברות הביטוח יהיו ערבים וכדו' וכן הלאה והלאה.
ואני שואל את השאלה הבאה, איפה הגבול לדעתכם בו [גם אם מבחינה הלכתית גרידא ניתן לשלם ממעשרות] התשלום ממעשרות מתחיל להיות לא הגיוני ולא סביר] או שאין גבול כזה ובאמת ניתן לבטל בגדול את המושג הזה של מעשרות לעת"ל.
אשמח לתגובותיכם ולדעתכם!!
-
היום ניתן לתרום כמעט לכל גוף החל מהגרלות, הגמח המרכזי ועוד שלל עמותות שמבטיחות לך הטבות כאלו ואחרות אם תתרום להם והכל מכספי מעשרות.
לא מזמן ראיתי פרסום על איזה כולל שמבטיח צימר לזוג ללילה אם הוא תורם דרכם 300 שקל לחודש, ואני אומר לעצמי שלפי הקצב הזה בימות המשיח ככל הנראה לא נצטרך לשלם מעשרות, משום שהקופת חולים תעסוק גם בחסד וגמ"ח, הבנק כנראה יתן הלוואות גמח לנזקקים ואין בעיה לשלם את המשכנתא ממעשרות, המכולת השכונתית כנראה גם תעסוק באיזשהוא פעילות של חסד, חברות הביטוח יהיו ערבים וכדו' וכן הלאה והלאה.
ואני שואל את השאלה הבאה, איפה הגבול לדעתכם בו [גם אם מבחינה הלכתית גרידא ניתן לשלם ממעשרות] התשלום ממעשרות מתחיל להיות לא הגיוני ולא סביר] או שאין גבול כזה ובאמת ניתן לבטל בגדול את המושג הזה של מעשרות לעת"ל.
אשמח לתגובותיכם ולדעתכם!!
@שמיל-שמיל אם לפי ההלכה מותר אז מותר אם אי אפשר אז אי אפשר, זה בערך כמו שתיקנו עם פרוזבול
-
היום ניתן לתרום כמעט לכל גוף החל מהגרלות, הגמח המרכזי ועוד שלל עמותות שמבטיחות לך הטבות כאלו ואחרות אם תתרום להם והכל מכספי מעשרות.
לא מזמן ראיתי פרסום על איזה כולל שמבטיח צימר לזוג ללילה אם הוא תורם דרכם 300 שקל לחודש, ואני אומר לעצמי שלפי הקצב הזה בימות המשיח ככל הנראה לא נצטרך לשלם מעשרות, משום שהקופת חולים תעסוק גם בחסד וגמ"ח, הבנק כנראה יתן הלוואות גמח לנזקקים ואין בעיה לשלם את המשכנתא ממעשרות, המכולת השכונתית כנראה גם תעסוק באיזשהוא פעילות של חסד, חברות הביטוח יהיו ערבים וכדו' וכן הלאה והלאה.
ואני שואל את השאלה הבאה, איפה הגבול לדעתכם בו [גם אם מבחינה הלכתית גרידא ניתן לשלם ממעשרות] התשלום ממעשרות מתחיל להיות לא הגיוני ולא סביר] או שאין גבול כזה ובאמת ניתן לבטל בגדול את המושג הזה של מעשרות לעת"ל.
אשמח לתגובותיכם ולדעתכם!!
@שמיל-שמיל
העיקרון של ההבדל הוא מי בסוף מקבל את הכסף של המעשרות-אם באותו כולל המקבלים הם אברכים שיושבים ולומדים וכן בשאר ההגרלות,
ומה שמקבלים מהם זה לא נחשב שאתה קונה עם כספי המעשרות עצמם (שהם לא שלך) אלא עם הטובת הנאה והזכות לבחור למי תתרום (שהיא כן שלך) וההצעות של אותם ארגונים זה לא בתור מכירה אלא כדי לשכנע את התורמים לתרום להם דווקא.ובאמת פעם שמעתי בשם רב אחד שאדם שזכה בהגרלה כזאת המתנה שייכת למעשרות כיון שהכרטיס נקנה מכספי מעשרות, אז מקסימום תיתן את זה להורים או לשווער וכדו', אבל זה כנראה דעת יחידאה, וכל אחד אחד יעשה כפי שיורו לו רבותיו.
-
הדין הוא שמותר לקבל טובת הנאה,
כל עוד הדבר אינו תשלום אלא רק טובת הנאה אין בזה פסול.
הגמ"ח המרכזי זה נושא אחר,
זה תרומה לגמ"ח המותרת לכו"ע,
וגם אם נאמר שההלוואה היא תשלום על התרומה זה לצורך חתונות הילדים שמותר ממעשרות.