ימות המשיח, לא צריך לשלם יותר מעשרות!
-
היום ניתן לתרום כמעט לכל גוף החל מהגרלות, הגמח המרכזי ועוד שלל עמותות שמבטיחות לך הטבות כאלו ואחרות אם תתרום להם והכל מכספי מעשרות.
לא מזמן ראיתי פרסום על איזה כולל שמבטיח צימר לזוג ללילה אם הוא תורם דרכם 300 שקל לחודש, ואני אומר לעצמי שלפי הקצב הזה בימות המשיח ככל הנראה לא נצטרך לשלם מעשרות, משום שהקופת חולים תעסוק גם בחסד וגמ"ח, הבנק כנראה יתן הלוואות גמח לנזקקים ואין בעיה לשלם את המשכנתא ממעשרות, המכולת השכונתית כנראה גם תעסוק באיזשהוא פעילות של חסד, חברות הביטוח יהיו ערבים וכדו' וכן הלאה והלאה.
ואני שואל את השאלה הבאה, איפה הגבול לדעתכם בו [גם אם מבחינה הלכתית גרידא ניתן לשלם ממעשרות] התשלום ממעשרות מתחיל להיות לא הגיוני ולא סביר] או שאין גבול כזה ובאמת ניתן לבטל בגדול את המושג הזה של מעשרות לעת"ל.
אשמח לתגובותיכם ולדעתכם!!
-
היום ניתן לתרום כמעט לכל גוף החל מהגרלות, הגמח המרכזי ועוד שלל עמותות שמבטיחות לך הטבות כאלו ואחרות אם תתרום להם והכל מכספי מעשרות.
לא מזמן ראיתי פרסום על איזה כולל שמבטיח צימר לזוג ללילה אם הוא תורם דרכם 300 שקל לחודש, ואני אומר לעצמי שלפי הקצב הזה בימות המשיח ככל הנראה לא נצטרך לשלם מעשרות, משום שהקופת חולים תעסוק גם בחסד וגמ"ח, הבנק כנראה יתן הלוואות גמח לנזקקים ואין בעיה לשלם את המשכנתא ממעשרות, המכולת השכונתית כנראה גם תעסוק באיזשהוא פעילות של חסד, חברות הביטוח יהיו ערבים וכדו' וכן הלאה והלאה.
ואני שואל את השאלה הבאה, איפה הגבול לדעתכם בו [גם אם מבחינה הלכתית גרידא ניתן לשלם ממעשרות] התשלום ממעשרות מתחיל להיות לא הגיוני ולא סביר] או שאין גבול כזה ובאמת ניתן לבטל בגדול את המושג הזה של מעשרות לעת"ל.
אשמח לתגובותיכם ולדעתכם!!
@שמיל-שמיל אם לפי ההלכה מותר אז מותר אם אי אפשר אז אי אפשר, זה בערך כמו שתיקנו עם פרוזבול
-
היום ניתן לתרום כמעט לכל גוף החל מהגרלות, הגמח המרכזי ועוד שלל עמותות שמבטיחות לך הטבות כאלו ואחרות אם תתרום להם והכל מכספי מעשרות.
לא מזמן ראיתי פרסום על איזה כולל שמבטיח צימר לזוג ללילה אם הוא תורם דרכם 300 שקל לחודש, ואני אומר לעצמי שלפי הקצב הזה בימות המשיח ככל הנראה לא נצטרך לשלם מעשרות, משום שהקופת חולים תעסוק גם בחסד וגמ"ח, הבנק כנראה יתן הלוואות גמח לנזקקים ואין בעיה לשלם את המשכנתא ממעשרות, המכולת השכונתית כנראה גם תעסוק באיזשהוא פעילות של חסד, חברות הביטוח יהיו ערבים וכדו' וכן הלאה והלאה.
ואני שואל את השאלה הבאה, איפה הגבול לדעתכם בו [גם אם מבחינה הלכתית גרידא ניתן לשלם ממעשרות] התשלום ממעשרות מתחיל להיות לא הגיוני ולא סביר] או שאין גבול כזה ובאמת ניתן לבטל בגדול את המושג הזה של מעשרות לעת"ל.
אשמח לתגובותיכם ולדעתכם!!
@שמיל-שמיל
העיקרון של ההבדל הוא מי בסוף מקבל את הכסף של המעשרות-אם באותו כולל המקבלים הם אברכים שיושבים ולומדים וכן בשאר ההגרלות,
ומה שמקבלים מהם זה לא נחשב שאתה קונה עם כספי המעשרות עצמם (שהם לא שלך) אלא עם הטובת הנאה והזכות לבחור למי תתרום (שהיא כן שלך) וההצעות של אותם ארגונים זה לא בתור מכירה אלא כדי לשכנע את התורמים לתרום להם דווקא.ובאמת פעם שמעתי בשם רב אחד שאדם שזכה בהגרלה כזאת המתנה שייכת למעשרות כיון שהכרטיס נקנה מכספי מעשרות, אז מקסימום תיתן את זה להורים או לשווער וכדו', אבל זה כנראה דעת יחידאה, וכל אחד אחד יעשה כפי שיורו לו רבותיו.
-
הדין הוא שמותר לקבל טובת הנאה,
כל עוד הדבר אינו תשלום אלא רק טובת הנאה אין בזה פסול.
הגמ"ח המרכזי זה נושא אחר,
זה תרומה לגמ"ח המותרת לכו"ע,
וגם אם נאמר שההלוואה היא תשלום על התרומה זה לצורך חתונות הילדים שמותר ממעשרות. -
הדין הוא שמותר לקבל טובת הנאה,
כל עוד הדבר אינו תשלום אלא רק טובת הנאה אין בזה פסול.
הגמ"ח המרכזי זה נושא אחר,
זה תרומה לגמ"ח המותרת לכו"ע,
וגם אם נאמר שההלוואה היא תשלום על התרומה זה לצורך חתונות הילדים שמותר ממעשרות.@הקול-השפוי כתב בימות המשיח, לא צריך לשלם יותר מעשרות!:
כל עוד הדבר אינו תשלום אלא רק טובת הנאה אין בזה פסול.
האם לדעתך צימר עם בריכה פרטית ללילה לזוג בתרומה של 300 שקל לחודש זה טובת הנאה או תשלום?
[הערכה גסה צימר כזה עולה בין 900 ל1000 שח ללילה]. -
@הקול-השפוי כתב בימות המשיח, לא צריך לשלם יותר מעשרות!:
כל עוד הדבר אינו תשלום אלא רק טובת הנאה אין בזה פסול.
האם לדעתך צימר עם בריכה פרטית ללילה לזוג בתרומה של 300 שקל לחודש זה טובת הנאה או תשלום?
[הערכה גסה צימר כזה עולה בין 900 ל1000 שח ללילה].@שמיל-שמיל כתב בימות המשיח, לא צריך לשלם יותר מעשרות!:
[הערכה גסה צימר כזה עולה בין 900 ל1000 שח ללילה].
זה הראיה שזה לא תשלום אלא טובת הנאה.
-
@שמיל-שמיל כתב בימות המשיח, לא צריך לשלם יותר מעשרות!:
[הערכה גסה צימר כזה עולה בין 900 ל1000 שח ללילה].
זה הראיה שזה לא תשלום אלא טובת הנאה.
-
@שמיל-שמיל
זה וודאי לא מכירה רגילה,
אלא מתנה שמקבל מי שתורם (ואפי' שזה מתנה גדולה). -
@שמיל-שמיל
זה וודאי לא מכירה רגילה,
אלא מתנה שמקבל מי שתורם (ואפי' שזה מתנה גדולה). -
@אבי-ר. כתב בימות המשיח, לא צריך לשלם יותר מעשרות!:
אלא מתנה שמקבל מי שתורם (ואפי' שזה מתנה גדולה).
עד כמה אחוז זה נראה לך טובת הנאה ולא תשלום, עד 80 אחוז?
@שמיל-שמיל לא הצלחתי להבין את השאלה.
אתה כותב שהתורם מקבל פי כמה מהערך שנותן, א"כ זה וודאי לא מכירה רגילה,
(כנראה בעל הצימר החליט לתרום בדרך הזאת, (אולי זה פרסומת, ואולי כך הוא לא מתחזק את זה וכדו') וכך ראש הכולל יכול לתת למי שתורם לו סכום מסויים) -
@שמיל-שמיל לא הצלחתי להבין את השאלה.
אתה כותב שהתורם מקבל פי כמה מהערך שנותן, א"כ זה וודאי לא מכירה רגילה,
(כנראה בעל הצימר החליט לתרום בדרך הזאת, (אולי זה פרסומת, ואולי כך הוא לא מתחזק את זה וכדו') וכך ראש הכולל יכול לתת למי שתורם לו סכום מסויים) -
@אבי-ר.
אם לצורך הענין התורם מקבל 50 אחוז חזרה בטובת הנאה זה מוגדר כ'תרומה' עם קבלת טובת הנאה או כיסוי לצימר שהוא רוצה לצאת עם 50 אחוז דמי מעשרות?@שמיל-שמיל
זה לא נקרא שהוא יוצא לצימר עם 50% דמי מעשרות, (אם זה היה כך גם לא היה אפשר עם 0.0001%)
אלא הדמי מעשרות כולם הולכים לטובת הכולל והם יגיעו בשלמותם לאברכים,
אלא שהתורם מקבל זכות לצימר בחינם, (הצימר נתרם בחינם, והוא לא משלם על הצימר)
וזה טובת הנאה שמשמעותה היא שיש לבעל המעשרות (כל סוגי המעשרות) זכות לבחור למי לתת את המעשרות,
ז"א שלמרות שכספי המעשרות כלל אינם שלו אבל יש לו זכות בהם לבחור למי לתת אותם וגם להביא למישהו שיחזיר לו ע"ז משהו, זה נקרא טובת הנאה, שאין לי בכסף משהו מסוים אלא זכות לבחור למי להביא ועי"כ לקבל ממנו טובת הנאה.אני לא יודע אבל בהחלט יכול להיות שאם אדם מחפש לצאת לצימר ובמהלך חיפושו הוא רואה את הצימר הזה ואז הוא אומר יעל'ה נשלם את זה כבר ממעשרות, בהחלט יכול להיות שזה בעיה מצדו, אלא שבד"כ לא כך מדובר ובפרט שבד"כ זה גם לא לפי היום שאתה בוחר להיות.
-
-
רק מציין שלדעת הרבה פוסקים אין חיוב לתת מעשר כספים.
אלא מה - במצוות צדקה עין רעה - שלישית השקל לשנה.
מעשר כספים - עין בינונית.
חומש - עין יפה.
בכל מקרה שמציעים לכם מבצעים על מעשר כספים תחשבו לבד האם זה נראה לכם עדיין עין בינונית או שזה כבר עין רעה.
בהצלחה.