דילוג לתוכן

הS&P 500 כבר לא יניב תשואה של מעל 10% !!

שוק ההון והשקעות
33 12 1.7k 13
  • @ביזנייעס אני חושב שצריך לשנות את הכותרת היא לא קשורה לנאמר
    ומפחידה אנשים

    @שששששש כתב בהS&P 500 כבר לא יניב תשואה של מעל 10% !!:

    @ביזנייעס אני חושב שצריך לשנות את הכותרת היא לא קשורה לנאמר
    ומפחידה אנשים

    שיתכבדו לקרוא ולהירגע

  • חברה במקום להתעסק כול פעם בכותרות של ידידינו @ביזנייעס תתמקדו בדברים הנכונים שאוה כותב
    אפרופו הכותרות לדעתי זה נועד רק כדי למשוך את העין וטוב שכך כי אם הכותרת תהייה ''פידבק למשקיעי S&P 500''
    כולנו נעשה נקסט

  • למה הכותרות האלו לא אמורות להשפיע על תיק ההשקעות שלי?

    בשנים האחרונות נוצר טרנד עולמי, שב"ה גם מחלחל עמוק לתוך עולם התורה, 
    הלא הוא ההשקעה הפסיבית. 
    אצל כולנו, כהקשר ישיר, נתפס הS&P 500 כאפיק ההשקעה הפסיבי האולטימטיבי.

    אמנם ישנם מומחים שבמטרה כנראה לגרוף תשומת לב מקשקשים אודות מדדים עולמיים וכו', אך בסופו של יום - הכל סובב סביב הסנופי חביבנו.

    תיאוריית ההשקעות הפסיביות לא חתומה על שם של אדם אחד. 
    כמו כל דבר טוב, היה את מיישם הרעיון הראשוני, ועם הזמן נוספו עקרונות ומחקרים חדשים וישנים שאיששו את התזה הקיימת. 
    במקרה שלנו, ללא ספק אבי השיטה היה ג'ון בוגל, שכבר כתבתי אודותיו ע"ג במה חשובה זו. 
    ג'ון ייסד את קרן הסל הראשונה, שאפשרה הלכה למעשה חיקוי של הסנופי.
    הרעיון המרכזי שהנחה אותו היה כזה: במקום למצוא מחט בערימת שחת - נקנה את כל הערימה, וכך נרוויח את התשואה הממוצעת של כלל השוק. 
    להיגיון זה הצטרף אפקט הריבית דריבית, שמשמעותו הינה שככל שטווח ההשקעה ארוך יותר, התשואה המתקבלת מכפילה בצורה אקספוננציאלית את התיק כולו. 
    ובהתאם לכך גם החיסכון בדמי ניהול ועמלות ק/מ, שמצטבר בסופו של תהליך לכדי סכומים משמעותיים.
    תיאוריה נוספת שתומכת בסגנון ההשקעה הפסיבי הינה תיאוריית השוק היעיל, שבמסגרתה נטען שמחירי מניות נקבעים על סמך כלל המידע הקיים.
    כך שככל וכולנו יודעים, למשל, שטראמפ הטיל מכסים גבוהים על חברות סיניות - המשמעות של צעד זה כבר מגולמת במחיר המניה;
    מה ששומט למעשה את הקרקע סביב הניסיונות להכות את השוק במסחר אקטיבי לאורך זמן.
    כמובן שישנם עוד לא מעט מחקרים שנכללים בקטגורייה זו, אך כאן קיבצתי את העיקריים בעיניי. 
    ישנו נתון נוסף שהשתרבב לכאן והינו הנחת התשואה ההיסטורית.
    כל דרדק יודע לצטט שהS&P 500 מניב %10 בשנה. 
    ולמרבה הטעות, ישנם שסבורים שזהו ההיגיון בהשקעה הזו, היות והמדד קיים כל כך הרבה שנים והניב כזו תשואה. 
    אך זו טעות מסוכנת במיוחד, מהסיבה שאם אנו עוסקים בניתוחי עבר - מהר מאוד מתחילים להתלהב משוק הקריפטו, מדדים מקומיים וסקטורים ספציפיים,
    שאינספור מומחים חסרי אחריות מחבבים לפמפם בתקווה שתשתמשו בקישור השיווקי שבתחתית העמוד.
    אז בואו נעשה סדר: אני לא משקיע בS&P 500 כי הוא מרוויח 10% בשנה. 
    אני משקיע בS&P 500 כי אני מבין שלהכות את השוק לאורך זמן זו פעולה שקרוב לוודאי שאכשל בה. 
    וכדי להנות מפירות שוק ההון, אני בעצם מצמיד את הכסף לתשואה הממוצעת של כלל השוק,
    ובכדי לקבל חשיפה מגוונת סקטוריאלית - אך כזו המתמקדת בחברות הגדולות, שמטבע הדברים קובעות את הטון בכלל השוק. 
    אני משקיע במדד הS&P 500, וכל עוד והכלכלה האמריקאית הינה המעצמה הגדולה - הS&P 500 מייצג באופן הכי נכון את כלל השוק.
    איפה כן נכנס נתון התשואה ההיסטורי?
    כשנבוא לחשב אחוז תשואה עתידי, אז נוכל להשתמש בסטטיסטיקה,
    כדי לשער מה נצרך להשקיע כיום כדי להגיע למטרות בעתיד.

    זכרו: נתון התשואה ההיסטורי לא מהווה סיבה להשקעה, אלא כלי לחיזוי עתידי של היעדים.

    @ביזנייעס
    חזק מאוד!

    צודק בהחלט!!

  • @ביזנייעס יפה מאוד!

    רק שאלה, למה יצא קצפך על מדד עולמי שתשואתו נמוכה במעט ופיזורו גדול בהרבה
    בפרט שחלק מאותם מומחים הממליצים לשקול זאת זה @ה.-שלמה ואהרן זלץ

  • @ביזנייעס יפה מאוד!

    רק שאלה, למה יצא קצפך על מדד עולמי שתשואתו נמוכה במעט ופיזורו גדול בהרבה
    בפרט שחלק מאותם מומחים הממליצים לשקול זאת זה @ה.-שלמה ואהרן זלץ

    @שמח-לעזור
    תודה רבה

    לשאלתך, אני לא באמת חושב שכזה נורא להשקיע בעולמי,
    אני די מפקפק בתחושת הפיזור שהוא מעניק, להבנתי זו סתם אשלייה.

    @שמח-לעזור כתב בהS&P 500 כבר לא יניב תשואה של מעל 10% !!:

    בפרט שחלק מאותם מומחים הממליצים לשקול זאת זה @ה.-שלמה ואהרן זלץ

    אני די מחבב לצבוט "פרות קדושות"... 😉

  • @שמח-לעזור
    תודה רבה

    לשאלתך, אני לא באמת חושב שכזה נורא להשקיע בעולמי,
    אני די מפקפק בתחושת הפיזור שהוא מעניק, להבנתי זו סתם אשלייה.

    @שמח-לעזור כתב בהS&P 500 כבר לא יניב תשואה של מעל 10% !!:

    בפרט שחלק מאותם מומחים הממליצים לשקול זאת זה @ה.-שלמה ואהרן זלץ

    אני די מחבב לצבוט "פרות קדושות"... 😉

    @ביזנייעס כתב בהS&P 500 כבר לא יניב תשואה של מעל 10% !!:

    אני די מפקפק בתחושת הפיזור שהוא מעניק, להבנתי זו סתם אשלייה.

    נשמח להסבר.

  • @ביזנייעס כתב בהS&P 500 כבר לא יניב תשואה של מעל 10% !!:

    אני די מפקפק בתחושת הפיזור שהוא מעניק, להבנתי זו סתם אשלייה.

    נשמח להסבר.

    @אבי-ר. כתב בהS&P 500 כבר לא יניב תשואה של מעל 10% !!:

    נשמח להסבר.

    אסביר,
    החסכון לכל ילד של ילדיי נמצא באינפינטי,
    ואני ממש לא חושב שזו טעות להשקיע שם.
    להרגשתי, יש כל מיני "מומחים" שכדי להתמודד עם טענת הפיזור, מנופפים בעולמי,
    כשבסוף, הוא לא באמת מציע פיזור, עם חפיפה של 70% - 60% למדד האמריקאי.
    לא יותר פשוט לענות שאין אופציה מושלמת?

  • למה לא?
    זה אומר שבעיקרון מסתמכים על זה שעיקר הכלכלה זה אמריקה,
    ובעקבות חשש אולי יום אחד משהו יקרה ואמריקה תקרוס, יש לך עוד 30% - 40% בעולם שכביכול יחזיק מעמד אז וישאיר לך יותר.

  • למה לא?
    זה אומר שבעיקרון מסתמכים על זה שעיקר הכלכלה זה אמריקה,
    ובעקבות חשש אולי יום אחד משהו יקרה ואמריקה תקרוס, יש לך עוד 30% - 40% בעולם שכביכול יחזיק מעמד אז וישאיר לך יותר.

    @אבי-ר. כתב בהS&P 500 כבר לא יניב תשואה של מעל 10% !!:

    בעולם שכביכול יחזיק מעמד

    ענית לעצמך

  • @ביזנייעס כתב בהS&P 500 כבר לא יניב תשואה של מעל 10% !!:

    ענית לעצמך

    אני אישית לא באמת חושב שכשאמריקה תקרוס יישאר משהו שלא יקרוס בעולם,
    רק העמדתי את דברי השואלים כדי שתסביר את עצמך יותר טוב.

    וגם אני לא נגד העולמי וגם החיסכון של ילדי באינפיניטי. (סתם חושב שהיא חברה טובה אם לא הכי טובה)

  • אם סנופי הוא 60% מעולמי
    זה אומר שהעולמי לא מושלם?
    זה רק מוכיח שהסנופי כבר מפוזר

    אז למה בכל זאת לשקול?
    לא, לא בגלל היעלמות של ארה״ב מהכלכלה העולמית
    אלא משחיקה איטית וארוכה בפער רווחיות של ארה״ב על פני שאר העולם

    ייתכן שעוד 20-30 שנה פתאום תגלה שארה״ב ירדה ל50% או אפילו 40% מהכלכלה העולמית
    זה יבוא בהכרח מתשואה עודפת של כלכלות אחרות

    זה תרחיש קיצון או אפוקליפטי? ממש לא
    יהיה רגע שנוכל לדעת שזה שינוי קבוע ולא זמני? גם לא

    לכן בתור משקיע פאסיבי מוחלט
    שלא רוצה להוגיע את מוחו בכל השאלות שהמאמר המצויין שלל
    אפשר לשקול מדד עולמי בחיוב

    אני אישית אוחז בחצי חצי
    ככה התשואה הכוללת נמוכה רק בחצי אחוז!
    מצד שני אם יהיה שינוי גם ההפקדות החודשיות ישתנו בהתאמה

    (לא מצאתי עדיין בית השקעות ישראלי שמפזר את ההפקדות בכל התיק
    אבל אפשר פעם בשנה לשנות את החלוקה בהוראת קבע)

  • אם סנופי הוא 60% מעולמי
    זה אומר שהעולמי לא מושלם?
    זה רק מוכיח שהסנופי כבר מפוזר

    אז למה בכל זאת לשקול?
    לא, לא בגלל היעלמות של ארה״ב מהכלכלה העולמית
    אלא משחיקה איטית וארוכה בפער רווחיות של ארה״ב על פני שאר העולם

    ייתכן שעוד 20-30 שנה פתאום תגלה שארה״ב ירדה ל50% או אפילו 40% מהכלכלה העולמית
    זה יבוא בהכרח מתשואה עודפת של כלכלות אחרות

    זה תרחיש קיצון או אפוקליפטי? ממש לא
    יהיה רגע שנוכל לדעת שזה שינוי קבוע ולא זמני? גם לא

    לכן בתור משקיע פאסיבי מוחלט
    שלא רוצה להוגיע את מוחו בכל השאלות שהמאמר המצויין שלל
    אפשר לשקול מדד עולמי בחיוב

    אני אישית אוחז בחצי חצי
    ככה התשואה הכוללת נמוכה רק בחצי אחוז!
    מצד שני אם יהיה שינוי גם ההפקדות החודשיות ישתנו בהתאמה

    (לא מצאתי עדיין בית השקעות ישראלי שמפזר את ההפקדות בכל התיק
    אבל אפשר פעם בשנה לשנות את החלוקה בהוראת קבע)

    @שמח-לעזור כתב בהS&P 500 כבר לא יניב תשואה של מעל 10% !!:

    לא, לא בגלל היעלמות של ארה״ב מהכלכלה העולמית
    אלא משחיקה איטית וארוכה בפער רווחיות של ארה״ב על פני שאר העולם

    מי זה שאר העולם? סין? ישראל? או אירופה? (לא שולל רק שואל)
    והאם יש לך נתונים של זה?

  • יש קרן פנסיה או קופת גמל של מדד עולמי?
    או שההתלבטות היא רק בנוגע מסחר עצמאי וחסכון לכל ילד?

  • @שמח-לעזור כתב בהS&P 500 כבר לא יניב תשואה של מעל 10% !!:

    לא, לא בגלל היעלמות של ארה״ב מהכלכלה העולמית
    אלא משחיקה איטית וארוכה בפער רווחיות של ארה״ב על פני שאר העולם

    מי זה שאר העולם? סין? ישראל? או אירופה? (לא שולל רק שואל)
    והאם יש לך נתונים של זה?

    @אבי-ר. הכל
    ולכן עולמי

  • @עומק-הסיכוי
    אפשר להגיד שהכלכלה כרגע מאוד ריכוזית ולצורך העניין היא בדוט קום , ויותר מזה אפשרי להתלבט האם להשקיע במדד זה נכון עכשיו למרות שיש צדדים אחרים.
    לדוגמא: יכול להיות שזה שלא ראינו צמיחה גדולה בתוצר ללא AI בשנה האחרונה בארצות הברית ובכל אופן המדד היה חזק אולי אומר שהמדד הזה בכלל לא מבטא את הכלכלה האמריקאית אלא את החברות הגדולות בעולם .

  • @עומק-הסיכוי
    אפשר להגיד שהכלכלה כרגע מאוד ריכוזית ולצורך העניין היא בדוט קום , ויותר מזה אפשרי להתלבט האם להשקיע במדד זה נכון עכשיו למרות שיש צדדים אחרים.
    לדוגמא: יכול להיות שזה שלא ראינו צמיחה גדולה בתוצר ללא AI בשנה האחרונה בארצות הברית ובכל אופן המדד היה חזק אולי אומר שהמדד הזה בכלל לא מבטא את הכלכלה האמריקאית אלא את החברות הגדולות בעולם .

    @דוד-בן-זיקרי
    גם אני מתחבר לדבריך,
    אני לא מבין למה אומרים שזה מבטא את הכלכלה האמריקאית,
    זה בהחלט מבטא את החברות הגדולות בעולם.
    במקרה הם חברות אמריקאיות,
    אבל נמצאות בכל העולם, ומוכרות מוצרים בכל העולם.
    והחוזק של אמריקה לא אומר כלום על החברות,
    כל שנה יש חברות שנפלטות מהמדד ונכנסות אחרות במקומם.
    בטווח הארוך המחיר של המניות עולה בגלל הצריכה של המוצרים שלהם.

  • יש קרן פנסיה או קופת גמל של מדד עולמי?
    או שההתלבטות היא רק בנוגע מסחר עצמאי וחסכון לכל ילד?

    @מ.ר.-דרור כתב בהS&P 500 כבר לא יניב תשואה של מעל 10% !!:

    יש קרן פנסיה או קופת גמל של מדד עולמי?

    יש,
    אינפיניטי מסלול הלכה הוא מדד עולמי,
    בפנסיה, בקרן השתלמות ובגמל להשקעה.
    ובחיסכון לכל ילד.

    וגם מיטב מניות סחיר.

  • @ביזנייעס כתב בהS&P 500 כבר לא יניב תשואה של מעל 10% !!:

    ענית לעצמך

    אני אישית לא באמת חושב שכשאמריקה תקרוס יישאר משהו שלא יקרוס בעולם,
    רק העמדתי את דברי השואלים כדי שתסביר את עצמך יותר טוב.

    וגם אני לא נגד העולמי וגם החיסכון של ילדי באינפיניטי. (סתם חושב שהיא חברה טובה אם לא הכי טובה)

    @אבי-ר. כתב בהS&P 500 כבר לא יניב תשואה של מעל 10% !!:

    וגם אני לא נגד העולמי וגם החיסכון של ילדי באינפיניטי. (סתם חושב שהיא חברה טובה אם לא הכי טובה)

    מעניין מאוד למה אתה חושב שהיא חברה טובה.
    ייתכן מאוד שאתה טועה.

  • @אבי-ר. כתב בהS&P 500 כבר לא יניב תשואה של מעל 10% !!:

    וגם אני לא נגד העולמי וגם החיסכון של ילדי באינפיניטי. (סתם חושב שהיא חברה טובה אם לא הכי טובה)

    מעניין מאוד למה אתה חושב שהיא חברה טובה.
    ייתכן מאוד שאתה טועה.

    @צמיחה כתב בהS&P 500 כבר לא יניב תשואה של מעל 10% !!:

    מעניין מאוד למה אתה חושב שהיא חברה טובה.
    ייתכן מאוד שאתה טועה.

    מעניין מאוד למה אתה חושב שאני טועה?

  • כהוספה על דברי @ביזנייעס
    המדד העולמי מחזיק כל מיני מניות שאולי לא הייתם רוצים להחזיק אותם, אבל אתם מחזיקים אותם כי אתם נמצאים במדד עולמי וזה מה שהוא מציע.
    לדוגמא בעשור האבוד המשקיעים אמרו הסנופי כבר לא מוכיח את עצמו, אז נשקיע במדינות מתפתחות שם יש סיכוי לעליות גדולות.
    ואז הגיע העשור שאח"כ, הסנופי עלה מאוד, ואילו המדינות המתפתחות נשארו בהתפתחות.
    כמו כן מי אמר שאתם מאמינים באירופה, אולי דוקא הגירת המוסלמים תהפוך את המקום לפחות משתלם.

נושאים מוצעים


  • 6 הצבעות
    1 פוסטים
    92 צפיות
    י
    האם גם הפנסיה שלך עברה ל־S&P 500? שמתי לב להרבה מאוד שאלות שעולות לאחרונה בין חברים ובפורומים, בין היתר גם כאן, שאלות שקשורות לכדאיות ההשקעה במדדי מניות לאורך זמן. לכן ישבתי לכתוב את הטור הבא, החשוב במיוחד משום שהוא עשוי למנוע טעויות יקרות בהמשך הדרך. שימו לב: אני לא נכנס כאן בכלל למהות ההשקעה במדדי מניות, אלא מתמקד באחד הסיכונים המרכזיים שלה - ההתנהגות של המשקיע בזמן משבר. אשמח מאוד לשמוע תגובות, הערות או הארות. אפשר לסכם את ההיגיון של השקעה פסיבית במדדי מניות רחבים במשפט אחד של ג'ון בוגל: "במקום לנסות למצוא את המחט בתוך ערימת השחת, פשוט קנה את כל ערימת השחת". במקום לנסות למצוא את המניה הבאה שתניב את התשואה הגבוהה ביותר, פשוט להיות הבעלים של כולן, וכך ליהנות מהממוצע של הכלכלה כולה. אחד הסיכונים המרכזיים בהשקעה במדדי מניות הוא מימוש התיק דווקא בתקופות ירידה. ולכן הגישה של המשקיע הפסיבי היא לא להיבהל מהתנודתיות, אלא להבין שירידות הן חלק טבעי מהדרך. מי שמצליח להישאר לאורך זמן, בסופו של דבר נהנה מהתיקון ומהצמיחה. רוב המשקיעים נמשכים לפשטות של ההשקעה הפסיבית. כאשר מסתכלים על הגרפים ועל העלייה המתמשכת לאורך השנים, ההשקעה נראית קלה, כמעט “אוטומטית”, ולכן נוצרת תחושה שגם בזמן משבר נעמוד בזה בלי קושי. זה מזכיר לי שאלה שאני אוהב לשאול: האם הייתם רוצים לזכות בלוטו, למרות שלא מעט מחקרים ועדויות מצביעים על כך שזוכים רבים מאבדים בסופו של דבר את הונם? ובכל זאת, כמעט כולם עונים מיד: “אצלי זה יהיה אחרת”. מדוע אנחנו כל כך בטוחים שאצלנו הדברים ייראו אחרת? קל לנו לחשוב בצורה הגיונית כאשר השוק עולה לאורך זמן. כולנו בטוחים שאין שום סיכוי שנממש הפסד בזמן ירידות. אבל בפועל, בני אדם פועלים לא רק מתוך היגיון, אלא גם מתוך פחד. תנסו לדמיין מצב שבו תיק השקעות של 400,000 ש"ח נחתך ל־200,000 ש"ח ונשאר תקופה ארוכה בירידות. האם גם אז תהיו בטוחים שלא תעשו טעויות? שלא תתחילו לחשוב שאולי “הפעם זה שונה”? צ׳ארלי מאנגר, שותפו הוותיק של וורן באפט ואחד המשקיעים המוערכים בעולם, אמר פעם שאם אינך מסוגל להגיב ברוגע לירידה של 50% בשווי תיק המניות שלך, תופעה שמתרחשת פעמיים־שלוש במאה שנה, כנראה ששוק המניות אינו מתאים עבורך. אז כיצד ניתן להשקיע בצורה אחראית, כאשר ברור שיש סיכוי שגם אנחנו נעמוד יום אחד מול ירידות חדות ופחד אמיתי? להלן כמה עקרונות שיכולים לסייע: א. להבין שכל השקעה כוללת סיכון אין השקעה בלי סיכון. אם הייתה דרך בטוחה להתעשר ללא אפשרות להפסד, כולם היו עושים זאת. דווקא האפשרות להפסיד היא חלק בלתי נפרד מהסיכוי להרוויח. גם אם השתכנעת שבטווח של 15 שנה “אין סיכוי להפסיד”, חשוב להבין שהסיכון האמיתי הוא מה יקרה עד שיחלפו אותן 15 שנים. ב. ללמוד לפני שמשקיעים אתם עומדים להשקיע מאות אלפי שקלים לאורך שנים? המינימום הנדרש הוא להקדיש לכך כמה שעות לימוד רציניות. מי שפועל רק כי “כולם עושים”, עלול לגלות שבשעת משבר הוא מתנהג בדיוק כמו העדר. ככל שתבינו טוב יותר במה אתם משקיעים, כך יגדל הסיכוי שתישארו רגועים גם בתקופות קשות. ג. להתחיל בהדרגה גם אחרי שלמדנו, עדיין זה לא מבטיח שנעמוד רגשית בירידות. לכן לפעמים נכון להתחיל בסכומים קטנים יחסית, לחוות תנודתיות אמיתית, ולבדוק כיצד אנחנו מגיבים כשהמספרים באמת נצבעים באדום. אם הצלחתם לעבור תקופה כזו בצורה שקולה, יש היגיון להניח שתוכלו להתמודד טוב יותר גם בסכומים גבוהים יותר. ד. לפני ההשקעה להיחשף גם לדעות נגד אל תקשיבו רק לתומכים. עוד לפני ההשקעה או כאשר ההשקעה נמוכה יחסית כשהכול עדיין רגוע, כדאי לקרוא גם ביקורות, לשמוע פודקאסטים של מתנגדים, ולהכיר את הטענות מהצד השני. אם גם אחרי החשיפה הזו אתם שלמים עם הדרך, יש סיכוי גבוה יותר שלא תיבהלו בכל כותרת מלחיצה. ה. פיזור ואג"ח פיזור נכון אינו מבטיח את הרווח המקסימלי, אבל בהחלט עשוי לצמצם סיכונים מיותרים. שקלו שלא לשים את כל הכסף במקום אחד, לא להיות תלויים לחלוטין בסקטור מסוים או במדינה אחת. שילוב מסוים של אג"ח בתיק עשוי להפחית תנודתיות ולאפשר לעבור תקופות קשות בצורה רגועה יותר. ו. “שגר ושכח” אחת הטעויות הנפוצות היא לבדוק את התיק ללא הפסקה. מי שנכנס להשקעה ארוכת טווח צריך להבין מראש שיהיו גם תקופות לא נעימות. מעקב אובססיבי אחרי כל ירידה קטנה בדרך כלל אינו תורם לקבלת החלטות שקולות. ז. להיזהר מצריכת יתר של חדשות כלכליות שמתם לב שכאשר יש תנודות במט"ח, הכותרות בדרך כלל ינוסחו בצורה מלחיצה? אם הדולר עולה, ידברו על היחלשות השקל. ואם הדולר יורד, ידברו על קריסת הדולר. התקשורת הכלכלית נוטה מטבע הדברים להבליט דרמות, ירידות ומשברים, משום שאלו נושאים שמושכים תשומת לב. בתקופות של לחץ, צריכה בלתי פוסקת של כותרות מלחיצות עלולה לגרום גם לאנשים שקולים לקבל החלטות מתוך פחד. ח. להכין מראש תוכנית מתי מורידים סיכון השקעתם כספים עבור חתונת ילד בעוד 15 שנים? תכננו מראש מתי אתם מתחילים להוריד סיכון. שנתיים לפני מועד הצורך בכסף? שלוש? ומה תעשו אם בדיוק אז יהיו ירידות? דווקא החלטות שמתקבלות בשקט, לפני הסערה, עשויות למנוע טעויות יקרות בזמן אמת. ט. לבדוק מראש אילו אלטרנטיבות עומדות לרשותכם מה יקרה אם בדיוק בזמן שתצטרכו את הכסף, השוק יהיה בירידות? בדקו מראש האם קיימת אפשרות אחרת לגשר על התקופה: חיסכון נוסף, קרן חירום, או פתרון אחר שיאפשר לכם לא לממש דווקא בזמן לחץ. י. לא למנף בלי להבין היטב את המשמעות מינוף, כלומר לקיחת הלוואה או משכנתא לצורך השקעה בשוק ההון, אינו משחק. כאשר משקיעים כסף שאינו שלכם, הלחץ הפסיכולוגי גדל משמעותית, ובהתאם גם הסיכוי לקבל החלטות שגויות בזמן משבר. יא. לא לקבל החלטות לבד בזמן לחץ רבים מתלבטים בין השקעה עצמאית דרך חשבון מסחר לבין השקעה באמצעות גוף מוסדי. לפעמים עצם העובדה שיש איש מקצוע נוסף בתהליך, סוכן ביטוח, יועץ השקעות או מתכנן פיננסי, יכולה לסייע למשקיע להימנע מהחלטות אימפולסיביות בזמן משבר. כי בסופו של דבר, הצלחה בהשקעות אינה תלויה רק בבחירת המסלול הנכון, אלא בעיקר ביכולת להישאר בו גם בתקופות שבהן הפחד משתלט על השוק. פעמים רבות, האתגר הגדול ביותר של המשקיע אינו השוק עצמו, אלא ההתמודדות מול הרגשות של עצמו. בהצלחה רבה! יהודה נפוסי יועץ ומאמן לכלכלת המשפחה YN607773@GMAIL.COM | 052-7607773 הטור נועד למטרות העשרה כללית בלבד ואינו מהווה ייעוץ השקעות אישי או המלצה לביצוע פעולה כלשהי בשוק ההון. לפני קבלת החלטות פיננסיות משמעותיות מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע מתאים.
  • 1 הצבעות
    41 פוסטים
    2k צפיות
    משקיע זהיר מידימ
    @השומר המנכל״ים צריכים להרוויח הם לא צריכים מכפילי רווח
  • 1 הצבעות
    10 פוסטים
    390 צפיות
    מ
    @חופש-כלכלי כתב בהשקעת חברות בחוזים עתידיים על מדד S&P 500 – שאלת הבהרה: אם הם יצטרכו לגדר טריליון שקל הוא לא מוגבל כי הוא שוק ענק ענק ענק (ספציפית על S&P500 נראה לי הגדול בעולם!), וטריליון שקל נראה לך הרבה אבל זה נסחר מידי יום בשוק הגלובלי!!! מי שסוחר מול הראל מחזיק טריליוני דולרים ויכול לקזז באופן מיידי מול אלפי סוחרים בעולם! לכן תמיד יש נזילות ויכולת עסקה.
  • 2 הצבעות
    55 פוסטים
    3k צפיות
    ש
    @אנונימי2 חושב שזה יחס מינוף מאוד גבוה מספיק ירידות של 10-15% שיגיע למרג׳ין קול אם החלטת על מינוף אתה יכול לעשות את זה על 20 אלף שהמינוף יהיה 50% תחזיר את ההלוואה הרבה יותר מהר עם פחות ריבית ושתסיים את ההחזר תמנף שוב (כמו במשיאים)
  • 3 הצבעות
    19 פוסטים
    1k צפיות
    שמש מרפאש
    @בן-עליה כתב בלא להשבר בירידות!!!: ראיתי במספר מאמרים שכן ממליצים על קרנות מגודרות כמדומני בסולידית ובחתול פיננסי 0 ב בן עליה ראיתי במספר מאמרים שכן ממליצים על קרנות מגודרות כמדומני בסולידית ובחתול פיננסי לא מאמין שהסולידית המליצה לגדר. בכל אופן אין לזה שום הגיון.