דילוג לתוכן

המכירה הסינית של הבורסה: למה לחכות לדצמבר אם אפשר להרוויח כבר עכשיו?

פנסיה, גמל וקרנות השתלמות
6 3 163 3
  • כולנו מכירים את ה"ריצה" של סוף שנה.
    דצמבר מגיע, סוכני הביטוח נזכרים בטלפון שלנו, וכולם לחוצים להפקיד לקופת גמל או לקרן השתלמות כדי "לתפוס את הטבות המס".

    אבל בואו נדבר רגע כשני אנשים שמבינים עניין: עשירים לא מחכים לדצמבר. הם מחפשים הזדמנויות. והמציאות הנוכחית – עם המדדים שקצת ירדו והשקל שרועד – יצרה לנו "מכירה סינית" שחבל לפספס דווקא עכשיו, באמצע השנה.

    1. השוק ב"סייל" – אל תחכו שהמחיר יעלה
    תארו לעצמכם שאתם נכנסים ל'אושר עד' ורואים שמן זית ב-10% הנחה. תגידו לקופאית "תשמרי לי, אני אבוא בדצמבר כשיהיה יקר"? ברור שלא.
    בגלל המצב, השוק (והדולר) נמצאים בנקודה נוחה מאוד. מי שמפקיד היום את המקסימום המוטב (נניח 20,566 ש"ח לעצמאי), קונה את המניות הללו ב-10% פחות מאשר אולי בסוף השנה, כשהרוחות יירגעו והכל יזנק חזרה.

    2. איך 2,000 ש"ח הופכים ל-14,000 ש"ח?
    בואו נעשה חשבון:
    נניח שהפקדתם היום את ה-20,566 ש"ח בזמן שהשוק נמוך ב-10%. ה-10% האלו הם בעצם 2,000 ש"ח שקיבלתם כ"בונוס" על ההתחלה רק כי קניתם בזול.

    בעוד 20 שנה, בזכות הריבית דריבית (לפי ממוצע של 7%):

    אותם 2,000 ש"ח ש"חסכתם" היום – יהיו שווים בערך 14,000 ש"ח נוספים נטו בכיס שלכם!

    זה מעבר לקרן עצמה שתצמח לאזור ה-80,000 ש"ח פטורים ממס.

    כשאתם מפקידים עכשיו, אתם מרוויחים פעמיים: פעם אחת קניתם בזול, ופעם שנייה אתם לא נלחצים בדצמבר כנראה שהשוק יהיה גבוה והדולר יתחזק. השקעה נכונה היא לא לנחש את העתיד, אלא לנצל את ההווה.

  • כולנו מכירים את ה"ריצה" של סוף שנה.
    דצמבר מגיע, סוכני הביטוח נזכרים בטלפון שלנו, וכולם לחוצים להפקיד לקופת גמל או לקרן השתלמות כדי "לתפוס את הטבות המס".

    אבל בואו נדבר רגע כשני אנשים שמבינים עניין: עשירים לא מחכים לדצמבר. הם מחפשים הזדמנויות. והמציאות הנוכחית – עם המדדים שקצת ירדו והשקל שרועד – יצרה לנו "מכירה סינית" שחבל לפספס דווקא עכשיו, באמצע השנה.

    1. השוק ב"סייל" – אל תחכו שהמחיר יעלה
    תארו לעצמכם שאתם נכנסים ל'אושר עד' ורואים שמן זית ב-10% הנחה. תגידו לקופאית "תשמרי לי, אני אבוא בדצמבר כשיהיה יקר"? ברור שלא.
    בגלל המצב, השוק (והדולר) נמצאים בנקודה נוחה מאוד. מי שמפקיד היום את המקסימום המוטב (נניח 20,566 ש"ח לעצמאי), קונה את המניות הללו ב-10% פחות מאשר אולי בסוף השנה, כשהרוחות יירגעו והכל יזנק חזרה.

    2. איך 2,000 ש"ח הופכים ל-14,000 ש"ח?
    בואו נעשה חשבון:
    נניח שהפקדתם היום את ה-20,566 ש"ח בזמן שהשוק נמוך ב-10%. ה-10% האלו הם בעצם 2,000 ש"ח שקיבלתם כ"בונוס" על ההתחלה רק כי קניתם בזול.

    בעוד 20 שנה, בזכות הריבית דריבית (לפי ממוצע של 7%):

    אותם 2,000 ש"ח ש"חסכתם" היום – יהיו שווים בערך 14,000 ש"ח נוספים נטו בכיס שלכם!

    זה מעבר לקרן עצמה שתצמח לאזור ה-80,000 ש"ח פטורים ממס.

    כשאתם מפקידים עכשיו, אתם מרוויחים פעמיים: פעם אחת קניתם בזול, ופעם שנייה אתם לא נלחצים בדצמבר כנראה שהשוק יהיה גבוה והדולר יתחזק. השקעה נכונה היא לא לנחש את העתיד, אלא לנצל את ההווה.

    @דוד-גולדברג הדבר בכללותו נכון שכדאי לקנות בזול לא רק שמן זית אלא את כל השוק אבל עדיין זה קצת חוטא לכלל המיצוע אולי השוק ירד, עוד עדיף פשוט לנסות לחלק את זה לכל חודש או ריבעון כי מה יהיה מחר הוא בלתי ידוע(מבחינתי כמשקיע פסיבי לשים את התקרה עכשיו או כל פעם בסוף שנה אף שזה מעיד על דחיינות פסולה זה אותו דבר הפקדה חד שנתית ה ללא מיצוע מקסימלי).

  • מיצוע זה פתרון פסיכולוגי מצוין, אבל מתמטית הוא בדרך כלל מפסיד. ב-75% מהמקרים, להכניס את כל הסכום בבת אחת מנצח את הפיזור לחודשים. למה? כי השוק ברוב הזמן עולה, וכל יום שהכסף שלך בחוץ הוא מפסיד ריבית דריבית.

    מעבר לזה, "מיצוע" זה בעצם ניסיון לתזמן את השוק בתחפושת של זהירות. אם השוק כבר ירד ב-10%, אתה כבר בתוך המבצע. לחכות לעוד ירידה זה לא מיצוע, זה הימור.

    בשורה התחתונה: משקיע פסיבי אמיתי לא מנסה להיות חכם מהשוק. יש כסף? מכניסים אותו כמה שיותר מהר כדי שיתחיל לעבוד.

  • כולנו מכירים את ה"ריצה" של סוף שנה.
    דצמבר מגיע, סוכני הביטוח נזכרים בטלפון שלנו, וכולם לחוצים להפקיד לקופת גמל או לקרן השתלמות כדי "לתפוס את הטבות המס".

    אבל בואו נדבר רגע כשני אנשים שמבינים עניין: עשירים לא מחכים לדצמבר. הם מחפשים הזדמנויות. והמציאות הנוכחית – עם המדדים שקצת ירדו והשקל שרועד – יצרה לנו "מכירה סינית" שחבל לפספס דווקא עכשיו, באמצע השנה.

    1. השוק ב"סייל" – אל תחכו שהמחיר יעלה
    תארו לעצמכם שאתם נכנסים ל'אושר עד' ורואים שמן זית ב-10% הנחה. תגידו לקופאית "תשמרי לי, אני אבוא בדצמבר כשיהיה יקר"? ברור שלא.
    בגלל המצב, השוק (והדולר) נמצאים בנקודה נוחה מאוד. מי שמפקיד היום את המקסימום המוטב (נניח 20,566 ש"ח לעצמאי), קונה את המניות הללו ב-10% פחות מאשר אולי בסוף השנה, כשהרוחות יירגעו והכל יזנק חזרה.

    2. איך 2,000 ש"ח הופכים ל-14,000 ש"ח?
    בואו נעשה חשבון:
    נניח שהפקדתם היום את ה-20,566 ש"ח בזמן שהשוק נמוך ב-10%. ה-10% האלו הם בעצם 2,000 ש"ח שקיבלתם כ"בונוס" על ההתחלה רק כי קניתם בזול.

    בעוד 20 שנה, בזכות הריבית דריבית (לפי ממוצע של 7%):

    אותם 2,000 ש"ח ש"חסכתם" היום – יהיו שווים בערך 14,000 ש"ח נוספים נטו בכיס שלכם!

    זה מעבר לקרן עצמה שתצמח לאזור ה-80,000 ש"ח פטורים ממס.

    כשאתם מפקידים עכשיו, אתם מרוויחים פעמיים: פעם אחת קניתם בזול, ופעם שנייה אתם לא נלחצים בדצמבר כנראה שהשוק יהיה גבוה והדולר יתחזק. השקעה נכונה היא לא לנחש את העתיד, אלא לנצל את ההווה.

    @דוד-גולדברג אני מאמין שעשית את החשבון אבל איך 2000 נהיה 14.000 וה 20.000 נהיה רק 80.000

    @דוד-גולדברג said:

    אותם 2,000 ש"ח ש"חסכתם" היום – יהיו שווים בערך 14,000 ש"ח נוספים נטו בכיס שלכם!

    זה מעבר לקרן עצמה שתצמח לאזור ה-80,000 ש"ח פטורים ממס

  • @חנינא החשבון הוא כזה: ה-20,000 ש"ח שהפקדת אמורים להכפיל את עצמם כל עשר שנים בערך (לפי ממוצע של 7%). אחרי 20 שנה – הגעת ל-80,000 ש"ח. זה הסטנדרט.

    אבל כשאתה קונה ב-10% הנחה, זה כאילו קיבלת "מתנה" של 2,000 ש"ח כבר ביום הראשון. ה-2,000 האלה לא נשארים בצד, הם מושקעים יחד עם כל השאר. לאורך 20 שנה, ה"מתנה" הקטנה הזו צוברת ריבית דריבית משלה ומנפחת את הקופה הסופית בעוד כמה אלפי שקלים טובים (באזור ה-8,000 עד 14,000, תלוי מתי השוק מתקן).

    בשורה התחתונה: ה-80 אלף זה מה שכולם יקבלו. התוספת היא ה"בונוס" של מי שהיה חכם לקנות בזול ולא חיכה לדצמבר.

  • @חנינא החשבון הוא כזה: ה-20,000 ש"ח שהפקדת אמורים להכפיל את עצמם כל עשר שנים בערך (לפי ממוצע של 7%). אחרי 20 שנה – הגעת ל-80,000 ש"ח. זה הסטנדרט.

    אבל כשאתה קונה ב-10% הנחה, זה כאילו קיבלת "מתנה" של 2,000 ש"ח כבר ביום הראשון. ה-2,000 האלה לא נשארים בצד, הם מושקעים יחד עם כל השאר. לאורך 20 שנה, ה"מתנה" הקטנה הזו צוברת ריבית דריבית משלה ומנפחת את הקופה הסופית בעוד כמה אלפי שקלים טובים (באזור ה-8,000 עד 14,000, תלוי מתי השוק מתקן).

    בשורה התחתונה: ה-80 אלף זה מה שכולם יקבלו. התוספת היא ה"בונוס" של מי שהיה חכם לקנות בזול ולא חיכה לדצמבר.

    @דוד-גולדברג מבלי להיכנס לוויכוח האם עדיף להכניס בבת אחת או מיצוע בסוף לא כדאי לעשות את אחת הפעולות כי עכשיו בעיני השוק ירד ומכאן הוא יעלה זה כבר לא פסיבי.

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    2 פוסטים
    114 צפיות
    צ
    @רוצה-לדעת-0 said: שאלה לי אל המבינים בתחום, עבדתי בעבודה מספר חודשים והמעסיק הפריש לי לקרן השתלמות, כעת אינני עובד יותר, האם אני יכול להמשיך להפריש לקופה זו ולקבל את ההטבה של פטור ממס? לא. לקרן השתלמות של שכיר - רק המעסיק יכול להפריש. (והאם מעסיק יכול להפריש לי לקרן השתלמות יותר מה12 אחוז של המשכורת?) כנראה התכוונת 10%. אא"כ אתה עובד הוראה. הוא יכול להפריש יותר, אבל כל מה שמעבר לתקרה, יהיה חייב במס רווחי הון בעת המשיכה, והפטור של מס רווחי הון יחול רק על הכספים שהופקדו עד התקרה. ייתכן מאוד שהחברה תחזיר את הכספים שהופקדו מעל התקרה. כמו כן הסכום שמעבר לתקרה יהיה חייב גם במס הכנסה.
  • 0 הצבעות
    7 פוסטים
    245 צפיות
    בנימין 26ב
    וכלל נוסף בהחלת וותק: זה רק מקופה אחת נזילה לקופה אחת שאינה נזילה. אי אפשר להשתמש באחת נזילה על כמה שאינן.
  • 3 הצבעות
    6 פוסטים
    348 צפיות
    רחל עומסיר
    @בן-עליה נחשב זאת ביחד: בדמי ניהול של 0.9+0.15 מההפקדה יגבה 9 ש"ח לחודש, מהצבירה 19 ש"ח לחודש= 28 ש"ח בדמי ניהול של 1.5+0.05 מההפקדה 15 ש"ח מהצבירה 6= 21 ש"ח ולכן למשל בדוגמא כאן עדיף מהצבירה נמוך יותר. במיוחד שההפקדה כאן לא גבוהה רק 1000 ש"ח לחודש ולכן דמי הניהול על ההפקדה פחות משמעותיים.
  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    300 צפיות
    רחל עומסיר
    @שמואל ההמלצה לא למשוך פיצויים ולכן אם אתה לא קרוב לגיל פרישה אין בעיה בשינוי מסלול השקעה.
  • 8 הצבעות
    7 פוסטים
    355 צפיות
    רואה את הנולדר
    @עמית-של-סגל כתב בתתחילו לעקוב אם הפנסיה שלכם באמת מגיעה אליכם: @רואה-את-הנולד כתב בתתחילו לעקוב אם הפנסיה שלכם באמת מגיעה אליכם: ועוד דבר יש עובדים שזכאים לקרן השתלמות ולא מבקשים מהמעסיק וכל שנה שעוברת הם מפסידים כסף זכאים אתה מתכוון שהמעסיק מחויב להפריש להם? מעניין מה הכללים בזה. לדוגמה עובדי ההוראה זכאים לקרן השתלמות אבל הם צריכים למלא טופס ואם הם לא עושים את זה לא מתחילים להפריש להם במקרה הטוב המזכירות מבקשת מהם במקרה הגרוע המוסד מנסה להתחמק אבל הוא חייב חוקית גם עובדי מדינה זכאים אחרי שנה לקבל קרן השתלמות תוך כדי חיפוש מצאתי את הנתון הזה וזה ממש מדהים לכ- 150,000 עובדי הוראה החוסכים בקרנות ההשתלמות, הזכאים לצאת לשנת השתלמות בתום 6/7/8 שנות חיסכון, ולכ – 3500 עובדי הוראה מממשים את זכאותם ויוצאים לשנת השתלמות מידי שנה. זה אומר שרוב עובדי ההוראה שחוסכים בקרן למורים וגננות לא יוצאים לשנת שבתון וזה אומר שהם מפרישים בקופה לא רווחית ומורכבת להוצאת הכסף סתם כי הם לא עצרו רגע לחשוב חבל!!!