דילוג לתוכן

המכירה הסינית של הבורסה: למה לחכות לדצמבר אם אפשר להרוויח כבר עכשיו?

פנסיה, גמל וקרנות השתלמות
6 3 163 3
  • כולנו מכירים את ה"ריצה" של סוף שנה.
    דצמבר מגיע, סוכני הביטוח נזכרים בטלפון שלנו, וכולם לחוצים להפקיד לקופת גמל או לקרן השתלמות כדי "לתפוס את הטבות המס".

    אבל בואו נדבר רגע כשני אנשים שמבינים עניין: עשירים לא מחכים לדצמבר. הם מחפשים הזדמנויות. והמציאות הנוכחית – עם המדדים שקצת ירדו והשקל שרועד – יצרה לנו "מכירה סינית" שחבל לפספס דווקא עכשיו, באמצע השנה.

    1. השוק ב"סייל" – אל תחכו שהמחיר יעלה
    תארו לעצמכם שאתם נכנסים ל'אושר עד' ורואים שמן זית ב-10% הנחה. תגידו לקופאית "תשמרי לי, אני אבוא בדצמבר כשיהיה יקר"? ברור שלא.
    בגלל המצב, השוק (והדולר) נמצאים בנקודה נוחה מאוד. מי שמפקיד היום את המקסימום המוטב (נניח 20,566 ש"ח לעצמאי), קונה את המניות הללו ב-10% פחות מאשר אולי בסוף השנה, כשהרוחות יירגעו והכל יזנק חזרה.

    2. איך 2,000 ש"ח הופכים ל-14,000 ש"ח?
    בואו נעשה חשבון:
    נניח שהפקדתם היום את ה-20,566 ש"ח בזמן שהשוק נמוך ב-10%. ה-10% האלו הם בעצם 2,000 ש"ח שקיבלתם כ"בונוס" על ההתחלה רק כי קניתם בזול.

    בעוד 20 שנה, בזכות הריבית דריבית (לפי ממוצע של 7%):

    אותם 2,000 ש"ח ש"חסכתם" היום – יהיו שווים בערך 14,000 ש"ח נוספים נטו בכיס שלכם!

    זה מעבר לקרן עצמה שתצמח לאזור ה-80,000 ש"ח פטורים ממס.

    כשאתם מפקידים עכשיו, אתם מרוויחים פעמיים: פעם אחת קניתם בזול, ופעם שנייה אתם לא נלחצים בדצמבר כנראה שהשוק יהיה גבוה והדולר יתחזק. השקעה נכונה היא לא לנחש את העתיד, אלא לנצל את ההווה.

  • כולנו מכירים את ה"ריצה" של סוף שנה.
    דצמבר מגיע, סוכני הביטוח נזכרים בטלפון שלנו, וכולם לחוצים להפקיד לקופת גמל או לקרן השתלמות כדי "לתפוס את הטבות המס".

    אבל בואו נדבר רגע כשני אנשים שמבינים עניין: עשירים לא מחכים לדצמבר. הם מחפשים הזדמנויות. והמציאות הנוכחית – עם המדדים שקצת ירדו והשקל שרועד – יצרה לנו "מכירה סינית" שחבל לפספס דווקא עכשיו, באמצע השנה.

    1. השוק ב"סייל" – אל תחכו שהמחיר יעלה
    תארו לעצמכם שאתם נכנסים ל'אושר עד' ורואים שמן זית ב-10% הנחה. תגידו לקופאית "תשמרי לי, אני אבוא בדצמבר כשיהיה יקר"? ברור שלא.
    בגלל המצב, השוק (והדולר) נמצאים בנקודה נוחה מאוד. מי שמפקיד היום את המקסימום המוטב (נניח 20,566 ש"ח לעצמאי), קונה את המניות הללו ב-10% פחות מאשר אולי בסוף השנה, כשהרוחות יירגעו והכל יזנק חזרה.

    2. איך 2,000 ש"ח הופכים ל-14,000 ש"ח?
    בואו נעשה חשבון:
    נניח שהפקדתם היום את ה-20,566 ש"ח בזמן שהשוק נמוך ב-10%. ה-10% האלו הם בעצם 2,000 ש"ח שקיבלתם כ"בונוס" על ההתחלה רק כי קניתם בזול.

    בעוד 20 שנה, בזכות הריבית דריבית (לפי ממוצע של 7%):

    אותם 2,000 ש"ח ש"חסכתם" היום – יהיו שווים בערך 14,000 ש"ח נוספים נטו בכיס שלכם!

    זה מעבר לקרן עצמה שתצמח לאזור ה-80,000 ש"ח פטורים ממס.

    כשאתם מפקידים עכשיו, אתם מרוויחים פעמיים: פעם אחת קניתם בזול, ופעם שנייה אתם לא נלחצים בדצמבר כנראה שהשוק יהיה גבוה והדולר יתחזק. השקעה נכונה היא לא לנחש את העתיד, אלא לנצל את ההווה.

    @דוד-גולדברג הדבר בכללותו נכון שכדאי לקנות בזול לא רק שמן זית אלא את כל השוק אבל עדיין זה קצת חוטא לכלל המיצוע אולי השוק ירד, עוד עדיף פשוט לנסות לחלק את זה לכל חודש או ריבעון כי מה יהיה מחר הוא בלתי ידוע(מבחינתי כמשקיע פסיבי לשים את התקרה עכשיו או כל פעם בסוף שנה אף שזה מעיד על דחיינות פסולה זה אותו דבר הפקדה חד שנתית ה ללא מיצוע מקסימלי).

  • מיצוע זה פתרון פסיכולוגי מצוין, אבל מתמטית הוא בדרך כלל מפסיד. ב-75% מהמקרים, להכניס את כל הסכום בבת אחת מנצח את הפיזור לחודשים. למה? כי השוק ברוב הזמן עולה, וכל יום שהכסף שלך בחוץ הוא מפסיד ריבית דריבית.

    מעבר לזה, "מיצוע" זה בעצם ניסיון לתזמן את השוק בתחפושת של זהירות. אם השוק כבר ירד ב-10%, אתה כבר בתוך המבצע. לחכות לעוד ירידה זה לא מיצוע, זה הימור.

    בשורה התחתונה: משקיע פסיבי אמיתי לא מנסה להיות חכם מהשוק. יש כסף? מכניסים אותו כמה שיותר מהר כדי שיתחיל לעבוד.

  • כולנו מכירים את ה"ריצה" של סוף שנה.
    דצמבר מגיע, סוכני הביטוח נזכרים בטלפון שלנו, וכולם לחוצים להפקיד לקופת גמל או לקרן השתלמות כדי "לתפוס את הטבות המס".

    אבל בואו נדבר רגע כשני אנשים שמבינים עניין: עשירים לא מחכים לדצמבר. הם מחפשים הזדמנויות. והמציאות הנוכחית – עם המדדים שקצת ירדו והשקל שרועד – יצרה לנו "מכירה סינית" שחבל לפספס דווקא עכשיו, באמצע השנה.

    1. השוק ב"סייל" – אל תחכו שהמחיר יעלה
    תארו לעצמכם שאתם נכנסים ל'אושר עד' ורואים שמן זית ב-10% הנחה. תגידו לקופאית "תשמרי לי, אני אבוא בדצמבר כשיהיה יקר"? ברור שלא.
    בגלל המצב, השוק (והדולר) נמצאים בנקודה נוחה מאוד. מי שמפקיד היום את המקסימום המוטב (נניח 20,566 ש"ח לעצמאי), קונה את המניות הללו ב-10% פחות מאשר אולי בסוף השנה, כשהרוחות יירגעו והכל יזנק חזרה.

    2. איך 2,000 ש"ח הופכים ל-14,000 ש"ח?
    בואו נעשה חשבון:
    נניח שהפקדתם היום את ה-20,566 ש"ח בזמן שהשוק נמוך ב-10%. ה-10% האלו הם בעצם 2,000 ש"ח שקיבלתם כ"בונוס" על ההתחלה רק כי קניתם בזול.

    בעוד 20 שנה, בזכות הריבית דריבית (לפי ממוצע של 7%):

    אותם 2,000 ש"ח ש"חסכתם" היום – יהיו שווים בערך 14,000 ש"ח נוספים נטו בכיס שלכם!

    זה מעבר לקרן עצמה שתצמח לאזור ה-80,000 ש"ח פטורים ממס.

    כשאתם מפקידים עכשיו, אתם מרוויחים פעמיים: פעם אחת קניתם בזול, ופעם שנייה אתם לא נלחצים בדצמבר כנראה שהשוק יהיה גבוה והדולר יתחזק. השקעה נכונה היא לא לנחש את העתיד, אלא לנצל את ההווה.

    @דוד-גולדברג אני מאמין שעשית את החשבון אבל איך 2000 נהיה 14.000 וה 20.000 נהיה רק 80.000

    @דוד-גולדברג said:

    אותם 2,000 ש"ח ש"חסכתם" היום – יהיו שווים בערך 14,000 ש"ח נוספים נטו בכיס שלכם!

    זה מעבר לקרן עצמה שתצמח לאזור ה-80,000 ש"ח פטורים ממס

  • @חנינא החשבון הוא כזה: ה-20,000 ש"ח שהפקדת אמורים להכפיל את עצמם כל עשר שנים בערך (לפי ממוצע של 7%). אחרי 20 שנה – הגעת ל-80,000 ש"ח. זה הסטנדרט.

    אבל כשאתה קונה ב-10% הנחה, זה כאילו קיבלת "מתנה" של 2,000 ש"ח כבר ביום הראשון. ה-2,000 האלה לא נשארים בצד, הם מושקעים יחד עם כל השאר. לאורך 20 שנה, ה"מתנה" הקטנה הזו צוברת ריבית דריבית משלה ומנפחת את הקופה הסופית בעוד כמה אלפי שקלים טובים (באזור ה-8,000 עד 14,000, תלוי מתי השוק מתקן).

    בשורה התחתונה: ה-80 אלף זה מה שכולם יקבלו. התוספת היא ה"בונוס" של מי שהיה חכם לקנות בזול ולא חיכה לדצמבר.

  • @חנינא החשבון הוא כזה: ה-20,000 ש"ח שהפקדת אמורים להכפיל את עצמם כל עשר שנים בערך (לפי ממוצע של 7%). אחרי 20 שנה – הגעת ל-80,000 ש"ח. זה הסטנדרט.

    אבל כשאתה קונה ב-10% הנחה, זה כאילו קיבלת "מתנה" של 2,000 ש"ח כבר ביום הראשון. ה-2,000 האלה לא נשארים בצד, הם מושקעים יחד עם כל השאר. לאורך 20 שנה, ה"מתנה" הקטנה הזו צוברת ריבית דריבית משלה ומנפחת את הקופה הסופית בעוד כמה אלפי שקלים טובים (באזור ה-8,000 עד 14,000, תלוי מתי השוק מתקן).

    בשורה התחתונה: ה-80 אלף זה מה שכולם יקבלו. התוספת היא ה"בונוס" של מי שהיה חכם לקנות בזול ולא חיכה לדצמבר.

    @דוד-גולדברג מבלי להיכנס לוויכוח האם עדיף להכניס בבת אחת או מיצוע בסוף לא כדאי לעשות את אחת הפעולות כי עכשיו בעיני השוק ירד ומכאן הוא יעלה זה כבר לא פסיבי.

נושאים מוצעים


  • 4 הצבעות
    1 פוסטים
    117 צפיות
    רחל עומסיר
    שילמתם מס? זה אומר שהכסף שלכם עבד האם יצא לכם למשוך כספים מהשקעה, ורק במעמד המשיכה לראות שנוכה מס? זו נקודה שמבלבלת לא מעט אנשים, וגורמת לרבים לחשוב בדיעבד שאולי לא היה שווה להשקיע. אני פוגשת לא מעט שמספרים לי שברגע הזה משהו מתכווץ. הכסף הגיע, אבל התחושה היא ש״לקחו״ ממנו בדרך. וכאן חשוב לעצור ולהסתכל על התמונה המלאה. אם שילמתם מס זה אומר ששמרתם על ערך הכסף שלכם. בעולם שבו כסף שיושב בעו״ש נשחק, עצם זה שהכסף שלכם לא איבד מערכו הוא כבר הישג משמעותי. אבל זה לא נגמר שם. ברוב המקרים, תשלום המס אומר גם דבר נוסף: הרווחתם פי שלוש מהמס שנוכה, מעבר לשמירה על ערך הכסף. בפועל, הרווח הכולל לרוב גבוה פי כמה מסכום המס ששילמתם עליו. כלומר, גם אחרי הניכוי נשארתם עם רווח אמיתי ביד. חשוב לזכור שהמס לא נגבה על כל הסכום. הוא לא נוגע לקרן, ולא לשחיקה של עליית מחירים, אלא רק לרווח שנוצר בפועל. זו בדיוק הסיבה לכך שתשלום מס הוא לא כישלון, אלא תוצאה של תהליך שעבד. ועכשיו בואו נשווה את זה לאלטרנטיבה שנראית לפעמים בטוחה יותר. כסף שלא מושקע. שם אולי לא משלמים מס, אבל משלמים מחיר אחר, שקט ופחות מורגש. שחיקה מתמשכת של ערך הכסף, בלי רווח ובלי צמיחה. הרבה אנשים לא מפחדים מהשחיקה, כי היא לא מופיעה בשורה ברורה. אבל בטווח של שנים, היא כואבת הרבה יותר מכל מס. ועוד נקודה חשובה שכדאי להכיר. תמיד ניתן לנסות לבדוק זכאות להחזר מס. במקרים מסוימים באמצעות בדיקה מסודרת ודוח שנתי אפשר לנסות ולהחזיר חלק מהסכום, לא תמיד זה רלוונטי, אבל בהחלט שווה לדעת ולא לוותר מראש. המסקנה פשוטה. לא לפחד ממס, אלא להבין מה הוא מספר לכם. אם שילמתם מס, סימן שהכסף שלכם שמר על הערך שלו, צמח, והניב רווח אמיתי. הפחד האמיתי צריך להיות מכסף שלא עובד, שלא צומח, ושנשחק בלי שנרגיש. כשמבינים את זה, גם תשלום המס מקבל פרופורציה אחרת לגמרי. אם השאלה הזו מעסיקה אתכם, זה סימן שכדאי לעצור רגע ולעשות סדר. בדיקה מקצועית יכולה לעזור להבין אם אופן ההשקעה שלכם מתאים למטרות, לצרכים ולקצב החיים שלכם היום, או שנכון לדייק את הדרך קדימה כדי להרגיש יותר בטוחים ושלמים עם ההחלטות הכלכליות שלכם. הכותבת הינה יועצת פנסיונית מורשית ומתכננת פרישה [image: 1770030644494-unnamed.png]
  • 1 הצבעות
    13 פוסטים
    482 צפיות
    צ
    @איש-בנימין זה משהו עקרוני, קה"ש לעובדי הוראה מיועדת לשנת שבתון, וממילא הם לא יפתחו מסלולי מניות כדי לא לסכן את הכסף.
  • 1 הצבעות
    2 פוסטים
    186 צפיות
    חופש כלכליח
    [image: 1753737681524-d9c88055-04a1-466e-a5ad-131b461996b6-image.png] זה הגיוני?
  • 2 הצבעות
    8 פוסטים
    374 צפיות
    רחל עומסיר
    @שמואל ניודים והחלפת מסלולים לא קשורים לקופה פעילה או לא. קופה שהיא פעילה תנויד רק לאחר הפקדה ראשונה של המעסיק כדי לשמור על הכיסוי הביטוחי. קופה שאינה פעילה תנויד ללא כיסוי ביטוחי. המעסיק בעבודה חדשה שואל האם הקופה פעילה, מעסיקים גדולים דורשים הוכחה לקופה פעילה.
  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    300 צפיות
    רחל עומסיר
    @שמואל ההמלצה לא למשוך פיצויים ולכן אם אתה לא קרוב לגיל פרישה אין בעיה בשינוי מסלול השקעה.