דילוג לתוכן

איך מקבלים החלטות בנדל"ן..?

נדל"ן ומשכנתאות
3 3 119 3
  • בתהליך עם משפחות לעיתים רבות עולה דיון סביב הנכס שלהם.
    לפעמים זה משהו שניתן לשפר בשוטף, לפעמים בסוגיה של צבירת הון,
    ולפעמים מדובר באיזו תפיסה שמחזיקה אותם במקום...
    אני משתף כאן שאלות מתוך מקרים שפגשתי, והמטרה היא לאו דוקא לומר לי מה לייעץ להם (ואני עוד לא יועץ נדל"ן),
    אלא לתרגם לחיים שלכם את השאלות הללו, ולהרגיש מתי כדאי לשלוח חבר להתייעץ עם בעל מקצוע.

    ובכן:

    משפחת ב. גרים בשכירות, יש להם דירה בשווי 1.5 מיליון ש"ח, יתרת משכנתא לסילוק 150 אלף, שכירות מתקבלת 2500 ש"ח, עלות משכנתא 1500 בחודש, אתגר כלכלי של כמה אלפים בשוטף.
    הבעיה - ההון העצמי שלהם מניב 0.88% בשנה.
    האם יש כאן משהו לעשות כדי לשפר את החודשי, או לבדוק אם כדאי להחליף להשקעה אחרת - עבור העתיד..?

    משפחת ה. מתגוררים בדירה שלהם ללא משכנתא בשווי 2.9 מיליון, הצטברו להם חובות של 700 אל"ש מהתנהלות של עשרות שנים, לא מוכנים להשקיע מספיק בהגדלת הכנסה כדי לעצור את הגירעון החודשי הממוצע של 10 אלף ש"ח...
    האם כדאי להם למכור את הנכס ולפרוע חובות, לגור בשכירות - ולהתקדם עם 2.2 מיליון הון עצמי ליצירת פתרון כלשהו?

    משפחת ג. יש להם מתנה מההורים של 140 אל"ש + הולך להיכנס להם 50 אלף פיצויים מב"ל + יתרה חודשית של 2000 ש"ח.
    לשים בצד לנישואי הילדים - או שיש להם דרך להתדם לדירה ראשונה?

    משפחת ס. יש להם מתנה מההורים של 900 אל"ש, החודשי שלהם דחוק - גרים ביחי"ד עם 2 ילדים בעלות של 4500 ש"ח.
    מחפשים נכס שגם ייצר להם הכנסה חודשית כדי לשלם את השכירות וגם מינוף טוב שיגרום לכסף להמשיך לגדול.
    יש כזה דבר?

    משפחת ל. גרים בנכס שלהם ללא משכנתא - בשווי 2.5 מיליון. רוצים להתקדם להשקעה בנכס נוסף אבל יש להם רק אלף ש"ח פנוי בתזרים החודשי.
    יש להם מה לעשות?

    משפחת ב. גרים בדירה שלהם בשווי 3 מיליון, יש משכנתא + חובות בגובה 1.7 מיליון. עובדים עכשיו על איחוד הלוואות שיתן להם החזר חודשי של 10 אלף למשכנתא החדשה. מתחילים לחתן עוד שנתיים, מסתפקים אם יש להם דרך להגיע להכנסות של 30 אלף בחודש מיגיע כפיים.
    מה האלטרנטיבה שלהם? לעבור לפריפריה לא מתאים להם בגיל הזה.
    האם כדאי למכור את הדירה ולגור בשכירות כדי להתחיל פרק חדש עם 1.3 ש"ח..?

    משפחת ל. קנו להם דירה מפוצלת בדרום. היא שווה מיליון ש"ח ויש עליה משכנתא של 250.
    כיום 1 מתוך 3 יחידות שם מושכרות בפועל, והגירעון בתקציב החודשי שלהם נובע מהעובדה שהם כבר תקופה מקווים שכבר ייכנסו עוד שוכרים...
    האם כדאי להם למכור את הנכס ולהתקדם להשקעה אחרת..?

  • @משה-חיים תודה על הפירוט המעשיר,
    אשמח לשוחח איתכם באישי ע''מ לייצר שיתוף פעולה בעז''ה לטובת הלקוחות כשיש דילמות.

    כמה הארות מהכיוון שלי-
    א. פעמים רבות כשנמצאים באמצע תהליך כלכלי,
    או גרוע מכך שהוא לא התחיל... רק נודעו למצב ועדיין לא אזרו את הכוחות הנדרשים לשיוי,
    כניסה לעיסקת נדל''ן שכאילו פותרת את המצב מעמיקה בפועל את הבור והבעיה בהתנהלות-
    כי אח''כ אין כבר איך לסייע להם כי מיצינו את האפשרויות.
    ב. מעבר לשכירות הוא אמנם כלכלי כיום,
    אבל הוא מאוד לא פשוט, והולך ונעשה מורכב משנה לשנה עם התגברות מצוקת הדיור,
    התבגרות הזוגות הצעירים,
    והצורך שלהם בדירות גדולות יותר.
    ג. יש הרבה פעמים שיש אנשים ששווה להם למכור את ההשקעה שעשו על אף ההפסד,
    אבל רבים מהם לא ירצו לעשות את זה כדי לא להוכיח לעצמם שטעו.
    לצערי הרב יש לי הרבה דוגמאות על זה.

  • @מרים-הורביץ-נכסים
    כדי לפנות ל @משה-חיים באישי ניתן לשלוח מייל לכתובת שמופיעה בחתימת הפוסט שלו

נושאים מוצעים


  • אולי זה בכלל גזירת שמים..??

    כלכלת המשפחה 613
    2
    5 הצבעות
    2 פוסטים
    208 צפיות
    הקול השפויה
    פעם הצעתי למישהו עסקה שבעיני רבים היא לא לכתחילה, למרות שבעיני אחרים הוא מצווה גדולה. הייתי צריך את עזרתו בעניין, עזרה שמתן שכרה בצדה. הוא לא רוצה לעזור באומרו ש"זה לא השתדלות". לרגע התרשמתי מאמונתו הפועמת, אלא שבהמשך השיחה הוא אמר לי שאם אני אתן לו רווח יותר גדול אולי הוא כן ירצה. כלומר לדעתו להרוויח אלפיים ש"ח זה לא השתדלות אבל להרוויח 5 אל"ש זה כן...
  • 0 הצבעות
    21 פוסטים
    913 צפיות
    טריידרט
    דה מרקר: ללא 15 אלף עובדים זרים נוספים לשיקום ההרס בגוש דן — ענף הבנייה עשוי לקפוא! במשרד השיכון מתגבשת תוכנית להטיל על חברות בנייה את שיפוץ ושיקום המבנים שנפגעו מהטילים ■ ואולם בהיעדר עובדים נוספים שיוקצו לכך, ענף הבנייה כולו עלול לשלם בהאטה חדה של התחלות הבנייה ■ "עוד לא החל השיקום של הנגב המערבי והצפון — וכבר חסרים עובדים".
  • ה'כלום' הזה שמנהל לנו את החיים...

    כלכלת המשפחה 613
    4
    5 הצבעות
    4 פוסטים
    282 צפיות
    התותח זה אניה
    @מפתח_בינה אבל לפעמים צריך לפתוח את הראש להגדלת הכנסות ורק אז להתקדם אם הכסף בחיים קשה להתקדם בחיים עם סכום שבקושי מכסה את החודש
  • דירה בהנחה שו"ת ללא צורך בהמתנה שבוע...

    נדל"ן ומשכנתאות
    1
    1 הצבעות
    1 פוסטים
    295 צפיות
    ס
    הודעת משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל מודיעים: ביום רביעי, ה-25.12.24, כ"ד בכסלו תשפ"ה, תיפתח ההרשמה להגרלה התשיעית של דירה בהנחה, בה יוגרלו כ-4,000 דירות ברחבי הארץ.כ-20% מהדירות יוקצו למשרתי מילואים פעילים.אישור זכאות להרשמה ניתן להנפיק עד ליום חמישי ה-9.1.25, ט' בטבת תשפ"ה. כאן תוכלו לשאול שאלות טכניות איפה כדאי ואיך להירשם. @הנהלה אולי כדאי לפתוח קטגוריית משנה מיוחד לדירה בהנחה \ מחיר למשתכן.
  • למי אפשר להמליץ על רכישת נכס בארה"ב?

    הועבר נדל"ן ומשכנתאות
    1
    0 הצבעות
    1 פוסטים
    243 צפיות
    מ
    בכדי להעדיף השקעה בחו"ל על פני ארצנו הקדושה - צריכים בודאי סיבה טובה. אשתף מה שעלה בדעתי, ואשמח לשמוע את תגובות הציבור. אני מכיר באופן אישי מספר אברכים צעירים שבבעלותם דירה באזור המרכז ללא משכנתא כלל (!). כשמדברים על תכנון הוצאות העתיד כחתונות הילדים בע"ה, ישנם אלו שאינם מוכנים להשתדל בחסכון חודשי בסכום מכובד, ואף שעי"ז השמחות יעלו רבע מחיר. אז אברכים אומרים לי - 'אני מוכן להוציא משכנתא של מיליון ש"ח - רק תמצא לי השקעה שמכניסה בחודשי 6000 ש"ח כדי שאוכל להחזיר את המשכנתא...' אשמח לשמוע אם מישהו מכיר חיה כזאת... - לרכישת דירה שניה בארץ ללא הון עצמי, אדם זקוק ליכולת של הוצאה חודשית של כ-2000 ש"ח. גם שוק ההון לא מציע פתרון להנ"ל, כידוע. במקרה כזה, אני חושב שאפשר לשקול השקעה פאסיבית בנדל"ן בארה"ב, שם הנתונים של גובה השכירות לעומת מחירי הבתים - מראים על תזרים גבוה שמאפשר כיסוי החזר משכנתא בארץ. אז המטרה היא לא לשכנע אנשים שכדאי להרוויח 8% בחו"ל במקום 3.5% בארץ. - הרי יש כאן עליית ערך..! אבל אם הפתרון הזה יביא מישהו להשקיע במקום לעשות את ה'כלום' שהוא עושה עכשיו - אז כדאי שיבדוק את האפשרות...