דילוג לתוכן

האם מחוסרי הדיור יאלצו לסבסד את המשכנתאות של הזוכים במיליונים במחיר למשתכן ברשות השידור???

נדל"ן ומשכנתאות
23 11 532 10
  • שוב מנסים לקדם חוק מטופש לסבסד משכנתאות עבור אנשים שלקחו משכנתא בחוסר אחריות ועזרו לקבלנים ליצור קרטל בשוק הדיור כמו ברמה ד' בבית שמש, ועכשיו השוכרים יאלצו גם לסבסד להם את המשכנתא, מישהו יכול הסביר את היגיון בכך?
    אולי גם לסבסד הפסדים בשוק ההון?

    https://www.boi.org.il/media/41qiomm3/תגובת-בנק-ישראל-להצעה-לסבסד-משכנתאות-קיימות.pdf

  • תעמולת בחירות

  • שוב מנסים לקדם חוק מטופש לסבסד משכנתאות עבור אנשים שלקחו משכנתא בחוסר אחריות ועזרו לקבלנים ליצור קרטל בשוק הדיור כמו ברמה ד' בבית שמש, ועכשיו השוכרים יאלצו גם לסבסד להם את המשכנתא, מישהו יכול הסביר את היגיון בכך?
    אולי גם לסבסד הפסדים בשוק ההון?

    https://www.boi.org.il/media/41qiomm3/תגובת-בנק-ישראל-להצעה-לסבסד-משכנתאות-קיימות.pdf

    @פושט-רגל-מרמה-ד יכול להיות שלא הבנתי ,אבל מה הבעיה בזה שמי שלקח משכנתא גבוהה בלית ברירה כי רצה לקנות במרכז ועוד עלה לו הריביות שהעלו מאוד את ההחזר החודשי, ורוצים עכשיו להוריד ממנו את העול?
    ואיך זה אומר שהשוכרים ישלמו את זה?

    ואגב בינתיים דחו את ההצעה הזאת

  • שוב מנסים לקדם חוק מטופש לסבסד משכנתאות עבור אנשים שלקחו משכנתא בחוסר אחריות ועזרו לקבלנים ליצור קרטל בשוק הדיור כמו ברמה ד' בבית שמש, ועכשיו השוכרים יאלצו גם לסבסד להם את המשכנתא, מישהו יכול הסביר את היגיון בכך?
    אולי גם לסבסד הפסדים בשוק ההון?

    https://www.boi.org.il/media/41qiomm3/תגובת-בנק-ישראל-להצעה-לסבסד-משכנתאות-קיימות.pdf

    @פושט-רגל-מרמה-ד said:

    שוב מנסים לקדם חוק מטופש לסבסד משכנתאות עבור אנשים שלקחו משכנתא בחוסר אחריות ועזרו לקבלנים ליצור קרטל בשוק הדיור כמו ברמה ד' בבית שמש

    החוק הזה מבורך מאוד, וממש לא קשור לרמה ד'...
    זה ממש לא משנה איפה קנו, כל מי שלקח משכנתא גם אם קנה בכל מקום שיהיה, וגם אם קנה בשיא הפריפריה, ובאחריות מקסימלית, בעקבות עליית הריבית עלתה לו המשכנתא מאוד מאוד.., והבנקים הרוויחו את כל העלייה, ברווחים לא פורפציונאלים, וכעת המדינה מהכסף של הרווח של הבנקים מעונינת לסבסד לנוטלי המשכנתאות את עליית הריבית. זה דבר מאוד מבורך ובפרט בציבור שלנו שהרבה רוכשים דירות ונוטלים משכנתאות, והנטל של התייקרות המשכנתאות מכביד עליו ביותר.
    דווקא הטענה של בנק ישראל. ואצטט לשונה : "לסיום, הטלת מיסוי על הבנקים על מנת לממן את הסבסוד רטרואקטיבית ללווי המשכנתאות בעייתית ביותר וצובעת את המשק הישראלי בצבעים שלא הולמים מדינות מפותחות" נשמעת לי קצת דמוגגית, וגם הטענה שלהם שהשכר הממוצע במשק עלה ולכן אין צורך לסבסד..., נשמעת, שפחות מעניין אותם הקושי של המשפחות החלשות או כל משפחה שמכביד עליה יוקר המחייה.
    תבוא ברכה על מי שמקדם את החוק הזה. קצת להקל על יוקר המחייה.

  • אני חושב שהנידון הזה תלוי אם יש לך משכנתא או לא...

    ובכל אופן אני חושב שבנק ישראל צודק, (אין לו ענין פוליטי) ובהחלט זה לא התנהלות כלכלית נכונה, צריך לתת לשוק לפעול בחופשיות איך שהוא פועל ולא להתערב בכל מיני כוחות, וצודק @פושט-רגל-מרמה-ד שכתב שאם המשכיר שלו העלה לו בשכירות האם לא מגיע לו ע"ז החזר?!

    לא הארכתי מקווה שהובנתי.

    @רק-יגיעה-בתורה לא חוכמה לצטט משפט אחד ולדבר עליו ספציפית, הרעיון שבנק ישראל טען שם זה שכלכלה תקינה אמורה להתנהל ללא התערבות, (כמובן חוץ ממצבים קיצוניים שמחייבים התערבות)

    גילוי נאות: אין לי משכנתא

  • בכל מקרה,
    נראה לי שמה שקורה כאן זה מאבק פוליטי לגמרי בין שני צדדים,
    וזה קצת מזכיר לי מאבק של שני מלכי כיתה ששולחים את הילדים הפשוטים ללכת לריב בשבילם,
    בסוף שני הניצים ישלימו ויישבו סביב שולחן אחד וכל מי שרב בשבילם בדרך בעיניים עיוורות ילקק את הפצעים של עצמו.

  • אני חושב שהנידון הזה תלוי אם יש לך משכנתא או לא...

    ובכל אופן אני חושב שבנק ישראל צודק, (אין לו ענין פוליטי) ובהחלט זה לא התנהלות כלכלית נכונה, צריך לתת לשוק לפעול בחופשיות איך שהוא פועל ולא להתערב בכל מיני כוחות, וצודק @פושט-רגל-מרמה-ד שכתב שאם המשכיר שלו העלה לו בשכירות האם לא מגיע לו ע"ז החזר?!

    לא הארכתי מקווה שהובנתי.

    @רק-יגיעה-בתורה לא חוכמה לצטט משפט אחד ולדבר עליו ספציפית, הרעיון שבנק ישראל טען שם זה שכלכלה תקינה אמורה להתנהל ללא התערבות, (כמובן חוץ ממצבים קיצוניים שמחייבים התערבות)

    גילוי נאות: אין לי משכנתא

    @אבי-ר. said:

    צריך לתת לשוק לפעול בחופשיות איך שהוא פועל ולא להתערב בכל מיני כוחות,

    אפילו בנק ישראל לא חושב כך. גם בנק ישראל אומר שם שהוא מסכים להתערבות ברווחי הבנקים ושהם צריכים להקל על נוטלי המשכנתאות, רק טוען שמכיון שכבר אימצו את המתווה שלו להחזר של 3 מליארד ש"ח זה מספיק, ואין נחיצות כלכלית ללווים לסבסוד. וזה מראה על ניתוק מהעול הכלכלי הרובץ על הלווים.
    וזה בהחלט שונה משכירות כי כאן זה לא מוצר בשוק החופשי שהתייקר, אלא המדינה באמצעות בנק ישראל ייקרה את המשכנתא בהעלאת הריבית מאילוציה, ואת הרווח גזרו הבנקים. ועכשיו המדינה מעונינת באמצעות מיסוי של חלק מרווחי היתר, לסבסד ללוים את ההתיקרות.

  • א. הכותרת היא מהמשפחה של "האם מעמד הבינים יאלץ להמשיך לסבסד את החרדים" גיוס של אמוציות+דמגוגיה במקום לטעון טיעונים לוגיים
    ב. החלום של הזוכים ברשות השידור הוא פשיטת רגל, שתאפשר להם למכור את הדירות ללא תקופת המתנה, באמצעות ועדת חריגים.

  • א. הכותרת היא מהמשפחה של "האם מעמד הבינים יאלץ להמשיך לסבסד את החרדים" גיוס של אמוציות+דמגוגיה במקום לטעון טיעונים לוגיים
    ב. החלום של הזוכים ברשות השידור הוא פשיטת רגל, שתאפשר להם למכור את הדירות ללא תקופת המתנה, באמצעות ועדת חריגים.

    @זוטו-של-ים
    באמת לא מבין. מה כ"כ איכפת לאנשים, שהמדינה תסבסד לנוטלי המשכנתאות את ההתיקרות המשמעותית שבקושי מצליחים לעמוד בה, באמצעות מיסוי על הרווחים של הבנקים שהיא יצרה.
    זה לא על חשבון אף אחד חוץ מהבנקים שקצת פחות ירויחו. לא נורא!
    ודרך אגב. לפי התזכיר חוק מי שיקבלו את המענק הגדול ביותר הם מי שרכשו עד למחיר של דירה ממוצעת ולאחמ"כ המענק יפחת. וכן בתקשורת דיווחו בעוינות שהציבור החרדי הרבה יותר יקבל מהמענק הזה מהציבור החילוני.

  • @זוטו-של-ים
    באמת לא מבין. מה כ"כ איכפת לאנשים, שהמדינה תסבסד לנוטלי המשכנתאות את ההתיקרות המשמעותית שבקושי מצליחים לעמוד בה, באמצעות מיסוי על הרווחים של הבנקים שהיא יצרה.
    זה לא על חשבון אף אחד חוץ מהבנקים שקצת פחות ירויחו. לא נורא!
    ודרך אגב. לפי התזכיר חוק מי שיקבלו את המענק הגדול ביותר הם מי שרכשו עד למחיר של דירה ממוצעת ולאחמ"כ המענק יפחת. וכן בתקשורת דיווחו בעוינות שהציבור החרדי הרבה יותר יקבל מהמענק הזה מהציבור החילוני.

    @רק-יגיעה-בתורה said:

    @זוטו-של-ים
    באמת לא מבין. מה כ"כ איכפת לאנשים, שהמדינה תסבסד לנוטלי המשכנתאות את ההתיקרות המשמעותית שבקושי מצליחים לעמוד בה, באמצעות מיסוי על הרווחים של הבנקים שהיא יצרה.
    זה לא על חשבון אף אחד חוץ מהבנקים שקצת פחות ירויחו. לא נורא!
    ודרך אגב. לפי התזכיר חוק מי שיקבלו את המענק הגדול ביותר הם מי שרכשו עד למחיר של דירה ממוצעת ולאחמ"כ המענק יפחת. וכן בתקשורת דיווחו בעוינות שהציבור החרדי הרבה יותר יקבל מהמענק הזה מהציבור החילוני.

    הם לא ידעו שהפריים והמדד יכול לעלות?

    אין בעיה שהמדינה תסבסד משכנתאות, אבל שתסבסד גם שכירות, וגם הלוואות לרכבים

  • @אבי-ר. said:

    צריך לתת לשוק לפעול בחופשיות איך שהוא פועל ולא להתערב בכל מיני כוחות,

    אפילו בנק ישראל לא חושב כך. גם בנק ישראל אומר שם שהוא מסכים להתערבות ברווחי הבנקים ושהם צריכים להקל על נוטלי המשכנתאות, רק טוען שמכיון שכבר אימצו את המתווה שלו להחזר של 3 מליארד ש"ח זה מספיק, ואין נחיצות כלכלית ללווים לסבסוד. וזה מראה על ניתוק מהעול הכלכלי הרובץ על הלווים.
    וזה בהחלט שונה משכירות כי כאן זה לא מוצר בשוק החופשי שהתייקר, אלא המדינה באמצעות בנק ישראל ייקרה את המשכנתא בהעלאת הריבית מאילוציה, ואת הרווח גזרו הבנקים. ועכשיו המדינה מעונינת באמצעות מיסוי של חלק מרווחי היתר, לסבסד ללוים את ההתיקרות.

    @רק-יגיעה-בתורה said:

    אלא המדינה באמצעות בנק ישראל ייקרה את המשכנתא בהעלאת הריבית מאילוציה

    בנק ישראל הוא גוף אוטונומי שלא מקבל הוראות פופוליסטיות מפוליטיקאים חסרי אחריות
    והמהלך של העלאת הריבית נועדה להרגיע את האינפלציה.

  • @רק-יגיעה-בתורה said:

    @זוטו-של-ים
    באמת לא מבין. מה כ"כ איכפת לאנשים, שהמדינה תסבסד לנוטלי המשכנתאות את ההתיקרות המשמעותית שבקושי מצליחים לעמוד בה, באמצעות מיסוי על הרווחים של הבנקים שהיא יצרה.
    זה לא על חשבון אף אחד חוץ מהבנקים שקצת פחות ירויחו. לא נורא!
    ודרך אגב. לפי התזכיר חוק מי שיקבלו את המענק הגדול ביותר הם מי שרכשו עד למחיר של דירה ממוצעת ולאחמ"כ המענק יפחת. וכן בתקשורת דיווחו בעוינות שהציבור החרדי הרבה יותר יקבל מהמענק הזה מהציבור החילוני.

    הם לא ידעו שהפריים והמדד יכול לעלות?

    אין בעיה שהמדינה תסבסד משכנתאות, אבל שתסבסד גם שכירות, וגם הלוואות לרכבים

    @פושט-רגל-מרמה-ד said:

    ואז נוכל באמצעות השקעה S&P500 לקנות כמה דירות

    ואז נוכל להשקיע בנדל"ן כי המחיר של הדירות כל הזמן יעלה...

  • @רק-יגיעה-בתורה said:

    אלא המדינה באמצעות בנק ישראל ייקרה את המשכנתא בהעלאת הריבית מאילוציה

    בנק ישראל הוא גוף אוטונומי שלא מקבל הוראות פופוליסטיות מפוליטיקאים חסרי אחריות
    והמהלך של העלאת הריבית נועדה להרגיע את האינפלציה.

    @פושט-רגל-מרמה-ד said:

    בנק ישראל הוא גוף אוטונומי שלא מקבל הוראות פופוליסטיות מפוליטיקאים חסרי אחריות
    והמהלך של העלאת הריבית נועדה להרגיע את האינפלציה.

    זכור לי שנגיד הבנק פרסם את דעתו בנוגע לחוק הגיוס
    לענ"ד אם היה פועל ללא קשר פוליטי לא היה מוציא את המכתב

  • @פושט-רגל-מרמה-ד said:

    בנק ישראל הוא גוף אוטונומי שלא מקבל הוראות פופוליסטיות מפוליטיקאים חסרי אחריות
    והמהלך של העלאת הריבית נועדה להרגיע את האינפלציה.

    זכור לי שנגיד הבנק פרסם את דעתו בנוגע לחוק הגיוס
    לענ"ד אם היה פועל ללא קשר פוליטי לא היה מוציא את המכתב

    @מ.ר.-דרור said:

    זכור לי שנגיד הבנק פרסם את דעתו בנוגע לחוק הגיוס

    נכון, אבל זה היה בקשר להתנהלות הכלכלה במדינה, וכאפיקורס הוא צודק.

  • סוציאליזם וקפיטלזם זה ג"כ פוליטיקה

  • סוציאליזם וקפיטלזם זה ג"כ פוליטיקה

    @מ.ר.-דרור said:

    סוציאליזם וקפיטלזם זה ג"כ פוליטיקה

    קפיטליזם הוכיח את עצמו יותר מהסוציאליזם.

  • @מ.ר.-דרור said:

    זכור לי שנגיד הבנק פרסם את דעתו בנוגע לחוק הגיוס

    נכון, אבל זה היה בקשר להתנהלות הכלכלה במדינה, וכאפיקורס הוא צודק.

    @אבי-ר. @פושט-רגל-מרמה-ד.
    הוא מזוהה פוליטית, הוא היה מהראשונים שזעק כנגד הרפורמה המשפטית.
    ובנוגע לסבסוד המשנתאות, ברור שיש גם שיקול כלכלי של שוק חופשי וכו' וכו' אבל השאלה האם נותנים משקל רב גם לקושי הכלכלי של לוקחי המשכנתאות, ואותו זה לא מענין בכלל, ויכול להיות שבצדק כי זה תפקידו להביא רק את השיקול הכלכלי, אבל במקום הזה בדיוק תפקידם של נבחרי הציבור לשקול את מכלול השיקולים גם של רווחה וקושי הציבור בהעלאת הריבית, ולהחליט לסבסבד את ההתייקרות שהמדינה גרמה.

  • אני חושב שהנידון הזה תלוי אם יש לך משכנתא או לא...

    ובכל אופן אני חושב שבנק ישראל צודק, (אין לו ענין פוליטי) ובהחלט זה לא התנהלות כלכלית נכונה, צריך לתת לשוק לפעול בחופשיות איך שהוא פועל ולא להתערב בכל מיני כוחות, וצודק @פושט-רגל-מרמה-ד שכתב שאם המשכיר שלו העלה לו בשכירות האם לא מגיע לו ע"ז החזר?!

    לא הארכתי מקווה שהובנתי.

    @רק-יגיעה-בתורה לא חוכמה לצטט משפט אחד ולדבר עליו ספציפית, הרעיון שבנק ישראל טען שם זה שכלכלה תקינה אמורה להתנהל ללא התערבות, (כמובן חוץ ממצבים קיצוניים שמחייבים התערבות)

    גילוי נאות: אין לי משכנתא

    @אבי-ר. said:

    ובהחלט זה לא התנהלות כלכלית נכונה, צריך לתת לשוק לפעול בחופשיות איך שהוא פועל ולא להתערב בכל מיני כוחות,

    ובנוגע לטענה הזו שצריך לשמור על שוק חופשי בכדי שירצו להמשיך לבוא לפה משקיעים.
    איזה חברה לא תרצה לבוא לפה, ולחתום בשתי ידיים על עיסקה שהמדינה נותנת לה רווחים של מליארדים, בהעלאת הריבית, ומטילה עליה מיסוי של שליש מרווחי היתר, הרי זה עיסקא כדאית ביותר. אפילו בשוק ההון המדינה לוקחת רבע מהרווחים. ואתה ממשיך להשקיע.

  • שוב מנסים לקדם חוק מטופש לסבסד משכנתאות עבור אנשים שלקחו משכנתא בחוסר אחריות ועזרו לקבלנים ליצור קרטל בשוק הדיור כמו ברמה ד' בבית שמש, ועכשיו השוכרים יאלצו גם לסבסד להם את המשכנתא, מישהו יכול הסביר את היגיון בכך?
    אולי גם לסבסד הפסדים בשוק ההון?

    https://www.boi.org.il/media/41qiomm3/תגובת-בנק-ישראל-להצעה-לסבסד-משכנתאות-קיימות.pdf

    @פושט-רגל-מרמה-ד
    שים לב רק לתאריך שבו נכתב המסמך :
    335a81f7-caba-4828-bf6e-85a5fb980c5b-image.jpeg

    קצת לא בטוח שזה רלונטי היום....

  • @פושט-רגל-מרמה-ד
    שים לב רק לתאריך שבו נכתב המסמך :
    335a81f7-caba-4828-bf6e-85a5fb980c5b-image.jpeg

    קצת לא בטוח שזה רלונטי היום....

    @כרמיאלי למה לא רלוונטי להיום?

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    113 צפיות
    מרים-הורביץ נכסיםמ
    @שואף-ליותר באופן כללי בהחלט הנקודה הזו חשובה מאוד, אחד הדברים הראשונים שאני מבררת עם אנשים זה את הנקודה הזו- האם הם מרוצים מדירת המגורים שלהם ואם לא לכמה זמן. היו לי לקוחות שאחרי הרבה עבודה הגענו למסקנה שגם אם יחשבו על מעבר זה לא יהיה לפני עוד 8 שנים בערך ואז נכנסנו להשקעה. תלוי בגיל הילדים שכפי שאמרו לך יש כל מיני דרכים ועוד נקודות שצריך לבדוק באופן אישי. אתם מוזמנים לקרוא עלי כאן (בעז''ה עוד ארשום על זה בפוסט נפרד)
  • 5 הצבעות
    69 פוסטים
    2k צפיות
    ש
    כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?: @משהמשה חושב שהאסטרטגיה היחידה היא לחסוך כל חודש סכום יפה @אפ_על_פי_כן נראה שזה נכון גם במקרה שלך… בעז״ה שתצליח בזה
  • 2 הצבעות
    5 פוסטים
    297 צפיות
    fishelF
    @חופש-כלכלי כתב במדוע נדל"ן להשקעה אינו תחליף לפנסיה?: @fishel כתב במדוע נדל"ן להשקעה אינו תחליף לפנסיה?: ביטוח דירה מחריג מלחמה וטרור ואין פיצוי אחר? לא...
  • הרצאה מאת ועד הדיור.

    נדל"ן ומשכנתאות
    2
    0 הצבעות
    2 פוסטים
    241 צפיות
    אבישי ויינגולדא
    @שמואל כתב בהרצאה מאת ועד הדיור.: היום יום ב' בערב (י' אדר), התקיימה הרצאת זום וכן דרך הטלפון של ועד הדיור, בנושא 'פריפריה לאן' , אשמח מאד אם מישהו שיש לו תיעוד או סיכום אם אפשר לשתף, בתודה. גם אני אשמח מאוד לקבל בבקשה קישור לכך. @עו-ד-נתן-רוזנבלט
  • מכירה לצורך מחיר למשתכן

    הועבר נדל"ן ומשכנתאות מחיר למשתכן
    10
    0 הצבעות
    10 פוסטים
    469 צפיות
    מ
    @סתם-אדם כתב במכירה לצורך מחיר למשתכן: @מנסה-להבין על פי דברי עו"ד נתן רוזנבלט מי שנרשם למקומות הפחות נוצצים שזה אומר ערים שאינם חרדיות, שגם בהם יש רווח של כחצי מליון, מבחינה סטטיסטית בסוף יזכה לצערי מטעים את הציבור, להלן האחוזים בהגרלה האחרונה במקומות עם האחוזים הגבוהים ביותר כמובן חוץ מאום אל פאחם ונצרת הנתונים הם מתוך אתר שמשכלל את האחוזים: נוף הגליל-1.6, אשקלון-0.98, דימונה-0.94, אופקים-0.73, וכן הלאה. בשאר המקומות האחוזים נמוכים בהרבה. ישמע חכם ויוסיף לקח ואל ישגו הציבור באשליות שווא. מי שרוצה בכל אופן יכול למלא פיס.