דילוג לתוכן

לקיחת הלוואה מקרן פנסיה

פנסיה, גמל וקרנות השתלמות
5 5 256 5

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    103 צפיות
    הון_כשרה
    @דרור לא עוזר להפעיל - אין שום הבדל בין להפקיד לשם או לפתוח חדש
  • 1 הצבעות
    8 פוסטים
    164 צפיות
    M
    תודה רבה לכל המגיבים אני מגיב באיחור, עדיף מאוחר מאשר לא , רק עכשיו קראתי את התגובות מפאת חוסר זמן אבל החכמתם אותי, ואעשה שיעורי בית, תודה רבה
  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    391 צפיות
    BRISKERB
    @רחל-עומסי הבנתי שבהראל וכדומה אפשר לקבל 0.6 אבל בתשואות זה נראה שמיטב עושים עבודה יותר טובה ונראה לי ששוה לוותר על 0.15 בשביל לקבל תשואה גבוהה יותר בפער ולגבי הנטרול מטח ככה בנוי המסלול עוקב מדדי מניות של מיטב אבל אני אשמח לשמוע אם את חושבת שכדאי מסלולים אחרים ו/או חברה אחרת ובכל מקרה בהתחלה הסכומים נמוכים וזה לא כל כך משנה...לא??
  • 0 הצבעות
    7 פוסטים
    387 צפיות
    בוטח בה'ב
    דבר שני, המעסיק בעיקרון מפריש פנסיה גם בתקופת חל"ד, אבל לא יודע אם זה גם כשהקרן עדיין לא הייתה פעילה לפני הלידה (אם כי כאמור במקרה הזה המעסיק אמור להפריש למפרע כשתדווח לו שהיה לה במקום העבודה הקודם קרן פעילה ואז הוא ודאי אמור להפריש גם בתקופת חל"ד). חוקית מעסיק לא חייב להפריש בחל"ד אא"כ העובדת התחילה לעבוד חצי שנה לפני הכניסה להריון (והיו מקרים במשרדים שחישבנו תאריך ו. אחרונה.. רמז: בוס שאינו גלוי ראש:(... ) יכול להיות שסוכן ביטוח יכול לסדר מעבר לקופה אחרת עם דמי ניהול זולים גם על התקופה הזאת בידיעה שעוד חודשיים ההפקדות חוזרות בכל מקרה מדובר רק על שקלים של הדמי ניהול בחודשיים האלה כי המעסיק צריך להפקיד מתחילת ההעסקה כיון שהקרן היית פעילה ואחר החל"ד היא תפעל שוב ככה נראה לענ"ד
  • 3 הצבעות
    52 פוסטים
    3k צפיות
    ס
    @למען-הציבור כתב בקרן השתלמות לעובדי הוראה. האם היא באמת יותר משתלמת מקרן השתלמות רגילה?: אני מנסה להבין משהו בסיסי שלא מצאתי לו תשובה. מה קורה לכל הכסף שצבור בקרן השתלמות כאשר העובד יוצא לשבתון. לפי מה שידוע לי: אם יוצאים לשבתון אחרי 6 שנים מקבלים 66% ממשכורת אחרונה. אחרי 7 שנים שנים מקבלים 77% ממשכורת אחרונה. אחרי 8 שנים שנים מקבלים 88% ממשכורת אחרונה. מה שאומר שאין קשר בין הכסף שנצבר בקופה לבין הסכום שמקבלים כאשר יוצאים לשבתון. אם אכן כך, מה רלוונטי לי התשואה? נכון, אם העובד יוצא לשבתון לא משנה לו כלל כמה התשואה בקרן, הדבר היחיד שמשנה לו זה כמה המשכורת האחרונה לפני השבתון, והוא מקבל אחוזים ממשכורת זו כתלות במספר שנות הוותק כמו שציינת, פלוס הפקדה לפנסיה. רק אם אין יציאה לשבתון רלוונטי אחוז התשואה. @למען-הציבור כתב בקרן השתלמות לעובדי הוראה. האם היא באמת יותר משתלמת מקרן השתלמות רגילה?: נקודה נוספת: מי מרוויח/מפסיד במקרה של עובד הוראה שמשכורת עלתה/ירדה ויוצא כעת לשבתון: הקרן/העמיתים/המורה. הקרן שזה בעצם העמיתים. הקרן היא חברה ללא מטרת רווח, וממילא ההפסד או הרווח מתחלק בין כלל העמיתים.