דילוג לתוכן

בעלי משכנתא? יכולים לחסוך בהוצאות!!

כלכלת המשפחה
503 40 31.5k 35

נושאים מוצעים


  • 2 הצבעות
    23 פוסטים
    485 צפיות
    צ
    @מחוץ-לקופסא נשמע מעניין, אני מחכה למאמר.
  • 0 הצבעות
    7 פוסטים
    239 צפיות
    מתעניין 1מ
    גם בירושלים
  • 0 הצבעות
    13 פוסטים
    378 צפיות
    אבי ר.א
    @חיסכון-לחתונה כתב ברעיון מוזר על פירעון "מסלול זכאות" במשכנתא: הבנתי התכוונתי החלק של המדד שהוא בעצם ריבית. הוא לא ריבית הוא קרן. (אולי כמו ריבית) @חיסכון-לחתונה כתב ברעיון מוזר על פירעון "מסלול זכאות" במשכנתא: כלומר עם יש לי 8 אלף שעלה לי בכלל צמוד מדד וירד המדד בחצי אחוז אז ירד לי רק 40 ש"ח, נכון? לא. זה יורד בהתאם לכל הקרן, כך שאם זה 98,000 בירידה של 0.5% ירד לך 490 ש"ח, אלא שזה עד שווי התוספת של ההצמדה, כך שאם היא 8,000 המק' שזה יכול לרדת זה 8,000.
  • 0 הצבעות
    2 פוסטים
    165 צפיות
    אבי ר.א
    @אברהם-פרידמן שאלת השאלות. כמובן שלכל אחד יהיה בזה תשובה לפי דרכו וסגנונו וכך גם כל אחד יעשה לפי אישיותו. אני חושב שדבר ראשון זה לכתוב כל הוצאה והכנסה בין אם על מחשב בקובץ אקסל (שמחשב לבד) או על מחברת (יותר פרקטי) (יש לשים לב שתהיה מחברת גדולה עם מספר שורות מתאים) ובסוף כל חודש לחשב הוצאות = הכנסות. טיפ: לא צריך שזה יהיה דווקא לפי 1 לחודש עד 30 לחודש, אלא תלוי כל אחד לפי זמן המשכורת העיקרית שלו, (לדוגמה אם המשכורת נכנסת ב10 ניתן לעשות כל חודש מ10 עד ה9 הבא וכך תוכל לחשב במהלך החודש כמה יש לך עוד בשביל המשך החודש. דבר שני לעשות טבלה מסודרת (כנ"ל או באקסל או במחברת) של הוצאות והכנסות קבועות לפי תאריך בחודש, כך דבר ראשון תדע כמה בכלל יש לך אופציה בחודש קלאסי להוצאות משתנות, וכך גם בקלות יותר תוכל לצפות במצבך להמשך החודש, (לא תמיד זוכרים את כל ההוצאות הקבועות כמו חינוך תקשורת קופ"ח וכד' וע"י פתיחה קלה של המחברת או האקסל תוכל לראות הכל בברור) ובאופן כללי אני (ולא רק...) ממליץ להשתמש כמה שיותר במזומן, כך אתה הרבה יותר מודע לכמה יש לך וכמה אתה מוציא.
  • 0 הצבעות
    30 פוסטים
    2k צפיות
    chavy7032C
    בהמשך למה שלמדנו עד עכשיו דיברנו על ריבית פריים, ריבית קבועה וריבית משתנה, והבנו שבמסלולים המשתנים יש שני מרכיבים מרכזיים: עוגן – המנגנון שעל פיו הריבית משתנה מרווח – התוספת שהבנק מוסיף מעל העוגן עד כאן הכול ברור ️ אבל עכשיו מגיע שלב חשוב אחד קדימה בלמידה שלנו יש הוראה של בנק ישראל שקובעת משהו קריטי: העוגן לא יכול להיות בשליטת הבנק. כלומר – הבנק לא מחליט איך העוגן נקבע, והוא גם לא יכול "לשחק" איתו. העוגן חייב להיות מבוסס על גורם: חיצוני אובייקטיבי שלא תלוי בבנק לשון ההוראה – נב"ת 451, סעיף 16א.(א): "הבסיס לקביעת שיעור הריבית בהלוואה, במועד שינויו, יהיה אובייקטיבי חיצוני (היינו, שלתאגיד לא תהיה השפעה ישירה בקביעתו), כגון: שיעור הריבית הממוצעת כהגדרתה בצו הבנקאות (עמלות פירעון מוקדם), התשס"ב-2002, ריבית פריים או עקום האפס שמפרסם בנק ישראל." אז מה כן נשאר למשא ומתן? המרווח זה החלק היחיד שבו הבנק כן קובע — ועליו בדיוק אתם יכולים להשפיע. ולכן, כשאתם מקבלים הצעת משכנתא: אל תסתכלו רק על הריבית הכוללת. תפרקו אותה: מה העוגן מה המרווח כי מי שמבין את ההבדל — מתחיל לשלוט במשכנתא שלו, ולא להפך ️