דילוג לתוכן

האם אפשר לפתוח חשבון השקעות במיטב או הראל וכדומה ולהפקיד לשם מספר אנשים?

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    3 פוסטים
    111 צפיות
    א
    @חיסכון-לחתונה said: א. אשמח לשמוע באיזה בנק ומה הסיבה שקיבלת הלוואה במחיר כזה? (האם לקחת ג"כ משכנתא מאותו בנק באותו זמן? פאג"י, אכן בגלל משכנתא, פלוס המלצה שהיתה לי על החשבון בגלל התנהלות תקינה במשך שנים רבות. ב.כתבת שאתה לא מאמין במדד S&P500, ע"פ מה האמון שלך בנוי? על אנשים אנונימים שכותבים תגובות בפורומים? כי אם אתה שואל כאן מה לעשות אם הכסף אז מסתמא לא עברת קורסים כל שהם... יש די והותר נידונים על זה בכל פורום ותת פורום אפשרי, ובכל פינת קפה מאולתרת, אין ענין גם כאן... בוא נניח שזו תחושת כרס אישית שלי, וזו בעיה שלי. עכ"פ זה הנתון. ג. הפריים ב12 שנה יכול להשתנות הרבה מאוד. ואתה מסתמא מחפש השקעה לתווך ארוך, לכן מי אמר שה"ריבית האטקרטיבית" תשאר גם עוד 3 שנים ממש לאו דווקא לטווח ארוך, אפילו פיקדון עם תחנות יציאה נוחות כדי לברוח ברגע שזה כבר לא ישתלם. או להפך - תשואה שמבוססת גם היא על הפריים או ריבית בנק ישראל והנגזרים ממנה, וכך זה ימשיך להיות משתלם תמיד. ד. בהלוואת שיעבוד נכס במשכנתא שמוצערת עבור שיפוץ וכדו' אפשר להשיג ריביות נמוכות יותר יכול להיות, אבל לא שווה לי את ההתעסקות. גם ההלוואה הנ"ל - כל השאלה שלי מתחילה אחרי שכבר יש לי את הכסף ביד והשאלה היא האם להחזיר או להשקיע אותו. אני לא מאלה שלוקחים הלוואות בשביל להשקיע, לא בשלב זה של החיים.
  • 8 הצבעות
    1 פוסטים
    150 צפיות
    מ
    [image: 1775170697997-49165541-1d43-4312-be55-ec92a0dbb34b-image.jpeg] אחרי שסידרנו את עצמנו, הגיע הזמן לדבר על היקר מכל – הילדים. כמו כל הורה למופת גם אני רוצה שהילדים יצאו ת"ח, בעלי מידות, ו.. אם אפשר בעלי תיק השקעות שיסדר אותם לכל החיים. חנוך לנער על אס אנד פו, גם כי יזקין לא ימכור... הנה כמה תובנות מהשבוע האחרון. 1. דמי כיס חיים (בן 9) ניגש אלי אתמול וביקש 5 שקלים לקנות קלפים של רבנים. הסתכלתי עליו במבט מחנך ואמרתי: "חיים, שב. בא נעשה חשבון. 5 שקלים היום, בריבית דריבית של 8% ל- 50 שנה – זה יוצא כמעט 500 שקלים! אתה באמת רוצה לבזבז 500 שקל על תמונה של רב?!" הילד יצא מבולבל. בסוף הוא ויתר על הקלפים, והלך ללמוד משניות לעילוי נשמתם. 2. האפיקומן. בליל הסדר האחרון כשהילדים מצאו את האפיקומן, ההתרגשות הייתה בשיאה. "מה אתם רוצים?" שאלתי ברוחב לב. "אופניים!" צעק הגדול. "רחפן!" צעק הקטן. חייכתי אליהם את החיוך של וורן באפט. "ילדים חמודים, אופניים זה נכס מתכלה, ורחפן זה נכס בסיכון. השנה אבא קונה לכם משהו שלא מאבד ערך... אני קונה לכם יחידות בקרן מחקה מדד!". הייתה דממה בבית. לא ראיתי אכזבה כזו מהשבת האחרונה שגילינו שאין קידוש. ניסיתי להסביר להם שבעוד 20 שנה הם יודו לי. בינתיים הם הודו לי בזה שהם החביאו לי את האפיקומן בחזרה... 3. שיחת טלפון מהמלמד. אתמול הרב'ה של חיים התקשר. הלב שלי דפק. "מה חיים עשה?" שאלתי, "דיבר בתפילה? הרביץ?" "יותר גרוע," נאנח המלמד. "בהפסקה הוא פתח 'גמ"ח הלוואות' לחברים שרוצים ארטיק. הוא לוקח להם עמלות, ומחתים אותם על היתר עסקה. והכי גרוע? הוא התחיל למכור 'אופציות' על המקום בתור למגלשה." התמלאתי גאווה. "נו, והוא מרוויח?" שאלתי. "הוא מושעה ליומיים," ענה המלמד. "אנחנו לא בוול סטריט פה". 4. קניות בסופר. אנחנו כבר עומדים בקופה. מיכל בוכה שהיא רוצה ביצת הפתעה. אני מרים את הביצה ומסביר בקול רם (שכל התור ישמע): "את מבינה שביצה עולה 5 שקלים, והשוקולד בפנים שווה אגורה וחצי? זה יחס P/E (מחיר לרווח) לא הגיוני! זו בועה! אנחנו לא משקיעים בבועות!". מאחוריי שמעתי אישה לוחשת לבעלה: "נראה לי המסכן קרא קצת טורים שלך..." רגע ברצינות: חינוך פיננסי לילדים הוא לא רק ללמד אותם מה זה ריבית דריבית, אלא ללמד אותם גם דחיית סיפוקים. הילד שמבין היום ש-5 שקלים זה לא סתם מטבע אלא פוטנציאל לערך עתידי, הוא המבוגר שלא ייקח הלוואה לטיול או לרכב שהוא לא צריך, ובע"ה יזכה לשקט שיאפשר לו לעסוק בעבודת ה'. כמובן שאנחנו רוצים לפנק את הילדים, ואפשר (וצריך!) לקנות להם אופניים, במבה וביצי הפתעה. השמחה שלהם היא ההשקעה הכי טובה שיש. אבל המטרה בטור הזה היא להזכיר ששנייה לפני ששולפים את האשראי, יש לנו הזדמנות פדגוגית - להסביר להם שכל בחירה היום היא ויתור על משהו אחר מחר.
  • 0 הצבעות
    3 פוסטים
    204 צפיות
    נחמן רוזנבלוםנ
    @יום-הדין עקרונית החיסכון לכל ילד שייך בצורה חוקית לילד שלך. מה זה אומר זה לא אומר הרבה, אבל אני מכיר חברה צעירים שהוציאו את הכסף ללא ידיעת ההורים בבחרותם. (אז האמת היא שהם הוציאו דובר על סכומים קטנים אבל זה תמיד יכול לקרות) ככה שכדי שהכסף הזה ישמר ולא יבוזבז על ידי אחד מילדיך אתה תצטרך לחנך את ילדך מגיל צעיר שהכסף הזה מיועד לחתונה או הדירה שלו וכו' או במקרה שח"ו קורה ויורד למישהו ילד מהדרך הכסף יהיה שייך מבחינה חוקית לילד שיוכל גם לבזבז אותו על דברים לא מידי מרנינים.
  • 2 הצבעות
    9 פוסטים
    601 צפיות
    חלמיש צורח
    @אמת-מארץ-תצמח כתב במהפכה בעולם ההשקעות העצמאי !: @חלמיש-צור כתב במהפכה בעולם ההשקעות העצמאי !: העברה לחשבון של בית ההשקעות לפי מה שכתב ר' אהרן זלץ, הם אמרו שדווקא לחשבון שלהם בהפועלים. כמובן. שם נמצא החשבון שלהם. רק צריך ליידע אותם על ההעברה. אגב, אפשר ליידע על הוראת קבע רק בזמן ההקמה, ואין צורך ליידע בכל חודש.
  • 0 הצבעות
    33 פוסטים
    1k צפיות
    ל
    https://www.bizportal.co.il/marketopionion/news/article/20027734 נחשב אדם חכם