דילוג לתוכן

איך עובד המינוף בנדל"ן?

  • איך עובד המינוף בנדל"ן מתומצת?
    נניח יש לי 250,000 הון עצמי ו750,000 מהבנק משכנתא איפה ומתי מגיע הרווח?

  • איך עובד המינוף בנדל"ן מתומצת?
    נניח יש לי 250,000 הון עצמי ו750,000 מהבנק משכנתא איפה ומתי מגיע הרווח?

    @מזומנים כתב בעדכוני משכנתאות:

    איך עובד המינוף בנדל"ן מתומצת?
    נניח יש לי 250,000 הון עצמי ו750,000 מהבנק משכנתא איפה ומתי מגיע הרווח?

    פשוט מאוד
    נניח שב250,000 היה אפשר לקנות דירה שמכניסה שכירות 1000 ש"ח בחודש ועליית מחירי הנדל"ן היא 5% בשנה
    אם תקנה רק בהון העצמי שלך אמנם לא תשלם ריביות אבל תקבל 12,000 בשנה מהשכירות ושערך הדירות יעלה ב5% תרויח 12,500

    אם תקח משכנתא של 750,000 תקבל בשנה 48,000 בשכירות
    ועליית ערך של 5% תיהיה 62,500
    ובנוסף יש כאן חיסכון שיורד לך מהקרן של הלוואת המשכנתא

    כמובן שהסכומים שכתבתי לא שייכים היו אבל זה להסביר את העיקרון של מינוף בנדל"ן בצורה בסיסית ומופשטת
    כמובן שיש עוד היבטים כמו יכולת להיכנס לעסקאות שוות יותר באזורי ביקוש וכו'

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    50 פוסטים
    1k צפיות
    הקול השפויה
    @מזומנים אולי תכתוב לנו כאן Spoiler אני מאמין שלאיצ'ה יהיה מספיק מאזינים גם בלי הקידום שלך
  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    113 צפיות
    מרים-הורביץ נכסיםמ
    @שואף-ליותר באופן כללי בהחלט הנקודה הזו חשובה מאוד, אחד הדברים הראשונים שאני מבררת עם אנשים זה את הנקודה הזו- האם הם מרוצים מדירת המגורים שלהם ואם לא לכמה זמן. היו לי לקוחות שאחרי הרבה עבודה הגענו למסקנה שגם אם יחשבו על מעבר זה לא יהיה לפני עוד 8 שנים בערך ואז נכנסנו להשקעה. תלוי בגיל הילדים שכפי שאמרו לך יש כל מיני דרכים ועוד נקודות שצריך לבדוק באופן אישי. אתם מוזמנים לקרוא עלי כאן (בעז''ה עוד ארשום על זה בפוסט נפרד)
  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    699 צפיות
    ח
    בעצם המושג של טאבו משותף אינני רואה חסרון. מה זה משנה כמה שותפים יש בהשקעה בפרט אם כל אחד יכול לצאת בנפרד. הדברים שצריך לבדוק זה מחיר, איכות השותפים ואמינותם, הון עצמי נדרש, אפשרות למכירת הנכס בעתיד והאם המחיר הוא אטרקטיבי צריך שההסכם יהיה מוצלח ושיכסה כמה שיותר בעיות עתידיות צריך בורר מוצלח ובר סמכא שיוכל לטפל בסכסוכים עתידיים אם יקרו. יש המון ניואנסים בדירות שותפות וצריך לפנות לפני הרכישה למומחים בתחום שיתנו את חוות דעתם
  • נדל"ן במרכז או בפריפריה

    הועבר נדל"ן ומשכנתאות פריפריה משכנתא
    2
    2 הצבעות
    2 פוסטים
    310 צפיות
    פלוספ
    @טריידר דירה ברמת גן עם משכנתא מלאה: עליית ערך: ברמת גן, במיוחד במרכז, יש עליית ערך עקבית יותר לעומת פריפריה. ניהול נכס במרכז יכול להניב רווחים גבוהים יותר בטווח הארוך, אם כי יש לקחת בחשבון גם את עלות המשכנתא הגבוהה. ביקוש: הביקוש לדירות במרכז תמיד גבוה יותר, ולכן קל יותר למכור דירה במקרה של צורך למכור. ריביות ותזרים חודשי: כמו שהזכרת, ברמת גן תצטרך לקחת משכנתא גבוהה, מה שיגרום לתזרים חודשי שלילי — כלומר, תצטרך לשלם יותר כל חודש מכפי שאתה מרוויח מהשכירות. זה יכול להכביד על המשקיע בטווח הקצר. שתי דירות בדימונה ללא משכנתא: עליית ערך: כפי שציינת, עליית הערך בדימונה לא בהכרח תהיה גבוהה או עקבית כמו במרכז. לדירות בפריפריה יש נטייה להישאר במחיר נמוך יותר לאורך זמן, עם עליות קטנות. ביקוש: בביקוש יש נטייה להיות נמוך יותר, וזה עשוי להקשות על מכירת הדירה במחיר הרצוי במקרה של צורך. זה גם יכול להשפיע על אפשרויות השכירות, אם כי השכירות בסך הכל גבוהה יותר בפריפריה. אחזקת הנכס: במקרה של אחזקת דירות ישנות בפריפריה, עלויות השיפוץ והתחזוקה עשויות להיות גבוהות יותר, וזה יכול למחוק את הרווחיות. שכירות: בפריפריה יש תשואה גבוהה יותר משכירות (למשל 8% בדימונה), מה שיכול להוות יתרון למי שלא מחפש למכור את הנכס מיידית ויכול להתמודד עם תזרים שלילי בטווח הקצר. ריביות: כאן היתרון ברור — אין משכנתא, כך שאין חוב שצריך להחזיר כל חודש, והמשקיע נהנה מתזרים חיובי או לפחות מאוזן. לכן: אם אתה מוכן להשקיע לטווח הארוך ורוצה להיות חלק מהשוק המרכזי עם פוטנציאל עליית ערך גבוה יותר, דירה ברמת גן יכולה להיות משתלמת. אך אם אתה מעדיף להימנע מתשלום ריביות ולהשקיע בטווח הקצר עם תשואות גבוהות יותר משכירות, שתי דירות בדימונה עשויות להיות אופציה טובה יותר — במיוחד אם יש לך גמישות בניהול הנכסים והוצאות תחזוקה.
  • 4 הצבעות
    26 פוסטים
    1k צפיות
    ה
    @טריידר האותיות הקטנות גם לא מענינות כאן כ"כ, בתחום הזה יש לבחור את הבנאדם לפי איך שהוא מתנהל בשטח. כי בפועל לא תתבע אותו על הפרת חוזה וגם בלי להפר חוזה הוא יכול לסובב אותך בלי בעיה