דילוג לתוכן

איך עובד המינוף בנדל"ן?

  • איך עובד המינוף בנדל"ן מתומצת?
    נניח יש לי 250,000 הון עצמי ו750,000 מהבנק משכנתא איפה ומתי מגיע הרווח?

  • איך עובד המינוף בנדל"ן מתומצת?
    נניח יש לי 250,000 הון עצמי ו750,000 מהבנק משכנתא איפה ומתי מגיע הרווח?

    @מזומנים כתב בעדכוני משכנתאות:

    איך עובד המינוף בנדל"ן מתומצת?
    נניח יש לי 250,000 הון עצמי ו750,000 מהבנק משכנתא איפה ומתי מגיע הרווח?

    פשוט מאוד
    נניח שב250,000 היה אפשר לקנות דירה שמכניסה שכירות 1000 ש"ח בחודש ועליית מחירי הנדל"ן היא 5% בשנה
    אם תקנה רק בהון העצמי שלך אמנם לא תשלם ריביות אבל תקבל 12,000 בשנה מהשכירות ושערך הדירות יעלה ב5% תרויח 12,500

    אם תקח משכנתא של 750,000 תקבל בשנה 48,000 בשכירות
    ועליית ערך של 5% תיהיה 62,500
    ובנוסף יש כאן חיסכון שיורד לך מהקרן של הלוואת המשכנתא

    כמובן שהסכומים שכתבתי לא שייכים היו אבל זה להסביר את העיקרון של מינוף בנדל"ן בצורה בסיסית ומופשטת
    כמובן שיש עוד היבטים כמו יכולת להיכנס לעסקאות שוות יותר באזורי ביקוש וכו'

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    9 פוסטים
    172 צפיות
    מ
    משה-צבי said: ולקבל ריבית והצמדה ללא מס. מצד שני אם תהיינה עליות מעל 4% + אינפלציה ההפסד הוא על אחוז העליה מעבר לסך זה, תיקון חשוב מאוד לא רק את החזר המס ניתן לקבל "רק" בתום שנת המס, אלא גם הריבית וההצמדה מחושבים החל מתום שנת המס ולכן יש לשקול זאת גם. אני רוצה לעשות סיכום קצר, 1.ככל שהתיק גדול יותר (סך התיק) והרווח הריאלי של התיק לא עולה בהרבה על הרווח שהמס המחויב על רווח זה הוא בשיעור שיזוכה בנקודות הזיכוי הבסיסיות הפנויות לו לדעתי ושוב "לדעתי" כדאי לו לשקול פעולת מכירה וקניה מחדש כבר כעת. 2.ככל שהתיק קטן יותר או שהרווח גבוה בהרבה יורד הכדאיות של מהלך זה במיוחד אם גם וגם גם תיק קטן וגם רווח גדול. בכ"א כדאי לשקול הלוואה עצמית (מהכיס כמו ש @השומר נוהג ) או לקחת הלוואה חיצונית.
  • 1 הצבעות
    50 פוסטים
    1k צפיות
    הקול השפויה
    @מזומנים אולי תכתוב לנו כאן Spoiler אני מאמין שלאיצ'ה יהיה מספיק מאזינים גם בלי הקידום שלך
  • 0 הצבעות
    8 פוסטים
    157 צפיות
    מרים-הורביץ נכסיםמ
    @אבינדב-הכהן אכן הרבה לקוחות עושים את זה. על הנייר אמור להספיק 1000-1500 ש''ח לחודש. למעשה- בכל השקעה שהיא צריך לפחות 2000 ש''ח בחודש. אם רוצים לרכוש השקעה 'חכמה' עם פוטנציאל ממשי להתקדמות, צריך להשקיע יותר כסף בחודש. ככל שיש לכם יותר זמן עד נישואי הילדים- אתם יכולים לרכוש השקעה גם פשוטה כי זמן בנדל''ן לאורך זמן משמעותי מאוד. כחלק מהבדיקה של הנתונים האישיים שלכם, צריך גם לבדוק אילו נזקים ועלויות נלוות יש לכם מרכישת דירה שניה.
  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    699 צפיות
    ח
    בעצם המושג של טאבו משותף אינני רואה חסרון. מה זה משנה כמה שותפים יש בהשקעה בפרט אם כל אחד יכול לצאת בנפרד. הדברים שצריך לבדוק זה מחיר, איכות השותפים ואמינותם, הון עצמי נדרש, אפשרות למכירת הנכס בעתיד והאם המחיר הוא אטרקטיבי צריך שההסכם יהיה מוצלח ושיכסה כמה שיותר בעיות עתידיות צריך בורר מוצלח ובר סמכא שיוכל לטפל בסכסוכים עתידיים אם יקרו. יש המון ניואנסים בדירות שותפות וצריך לפנות לפני הרכישה למומחים בתחום שיתנו את חוות דעתם
  • נדל"ן במרכז או בפריפריה

    הועבר נדל"ן ומשכנתאות פריפריה משכנתא
    2
    2 הצבעות
    2 פוסטים
    310 צפיות
    פלוספ
    @טריידר דירה ברמת גן עם משכנתא מלאה: עליית ערך: ברמת גן, במיוחד במרכז, יש עליית ערך עקבית יותר לעומת פריפריה. ניהול נכס במרכז יכול להניב רווחים גבוהים יותר בטווח הארוך, אם כי יש לקחת בחשבון גם את עלות המשכנתא הגבוהה. ביקוש: הביקוש לדירות במרכז תמיד גבוה יותר, ולכן קל יותר למכור דירה במקרה של צורך למכור. ריביות ותזרים חודשי: כמו שהזכרת, ברמת גן תצטרך לקחת משכנתא גבוהה, מה שיגרום לתזרים חודשי שלילי — כלומר, תצטרך לשלם יותר כל חודש מכפי שאתה מרוויח מהשכירות. זה יכול להכביד על המשקיע בטווח הקצר. שתי דירות בדימונה ללא משכנתא: עליית ערך: כפי שציינת, עליית הערך בדימונה לא בהכרח תהיה גבוהה או עקבית כמו במרכז. לדירות בפריפריה יש נטייה להישאר במחיר נמוך יותר לאורך זמן, עם עליות קטנות. ביקוש: בביקוש יש נטייה להיות נמוך יותר, וזה עשוי להקשות על מכירת הדירה במחיר הרצוי במקרה של צורך. זה גם יכול להשפיע על אפשרויות השכירות, אם כי השכירות בסך הכל גבוהה יותר בפריפריה. אחזקת הנכס: במקרה של אחזקת דירות ישנות בפריפריה, עלויות השיפוץ והתחזוקה עשויות להיות גבוהות יותר, וזה יכול למחוק את הרווחיות. שכירות: בפריפריה יש תשואה גבוהה יותר משכירות (למשל 8% בדימונה), מה שיכול להוות יתרון למי שלא מחפש למכור את הנכס מיידית ויכול להתמודד עם תזרים שלילי בטווח הקצר. ריביות: כאן היתרון ברור — אין משכנתא, כך שאין חוב שצריך להחזיר כל חודש, והמשקיע נהנה מתזרים חיובי או לפחות מאוזן. לכן: אם אתה מוכן להשקיע לטווח הארוך ורוצה להיות חלק מהשוק המרכזי עם פוטנציאל עליית ערך גבוה יותר, דירה ברמת גן יכולה להיות משתלמת. אך אם אתה מעדיף להימנע מתשלום ריביות ולהשקיע בטווח הקצר עם תשואות גבוהות יותר משכירות, שתי דירות בדימונה עשויות להיות אופציה טובה יותר — במיוחד אם יש לך גמישות בניהול הנכסים והוצאות תחזוקה.