דילוג לתוכן

הרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים" מבית "הגמ"ח המרכזי"

חתונות הילדים
16 8 967 7
  • בשבועות האחרונים, הפציע לחיינו בסערה לא מבוטלת, המיזם "משיאים".
    המיזם, כמו שכנראה כולכם כבר הבנתם,
    משלב השקעה בשוק ההון, יחד עם הפקדה לתכניות גמ"ח, ובמקרה דנן הגמ"ח המרכזי. 
    אם ציפיתם לקרוא בשורות הבאות, נתונים ומספרים על תחזיות וסטטיסטיקה של ריביות ואינפלציה,

    צר לי לאכזב אתכם, אני הולך להתמקד בפן אחר של המיזם, הפן הפרסומי דווקא. 
    בימים האחרונים, שמתי לב לתופעה מרתקת,
    אם עד לפני תקופה השאלה שהסעירה את הפורומים הכלכליים למיניהם, הייתה ההיתכנות הפיננסית של הגמ"ח המרכזי, 
    ובכל אתר ואתר אינספור ניקים זעקו בכותרות דרמטיות על הפירמידה שאוטוטו מתרסקת, ניבאו קריסה טוטאלית תוך שנים ספורות,
    ויוזרים אחרים קמו להשיב חורפי הגמ"ח דבר, וחישבו מתמטית עד כמה הוא מבוסס ועמיד בפני כל צרה וצוקה, 
    בהמשך הפולמוס גלש גם לתחקירים עיתונאיים, ששיקפו נתונים די מדאיגים והעלו חששות בלב כולנו,
    כמובן שבתגובה התפרסמו חוות דעת של שלל מומחים לנושא, שחקרו את הנתונים לעומקם והעלו תמונה בטוחה ומעודדת. 
    כך או כך, השאלה שריחפה בהקשר הזה הייתה ההיתכנות הכלכלית לגוף שכזה.

    אך לפתע, כבמטה קסם פרחו להם כל הספיקות והטענות כלא היו, 
    בכל קבוצות הדיונים, הלוהטות סביב המיזם, לא תמצאו ולו איזכור לטענות ההם. 
    ולא זו בלבד, אלא שהגמ"ח הפך לגורם יציב ומאזן,
    עד כדי שמי שבוחר להשקיע במדד אמריקאי רחב, באמצעות גוף פיננסי ענקי שמבוקר ע"י הרגולטור,
    יכול להבטיח את הונו על ידי הפקדה לגמ"ח. 
    האם הגמ"ח קיבל רישיון לפעילות מרשות שוק ההון? לא. 
    האם הוא החל לספק ערבויות בנקאיות למפקידים? גם לא. 
    אפילו ההתנערות מהתחייבות, המעוגנת בחוזה ההתקשרות, לא הוסרה למיטב ידיעתי. 
    מה כן השתנה? במילה אחת, פרסום.

    ללמדנו, שעם פרסום טוב ונכון, לא רק שנוכל להסתיר את נקודות התורפה, אלא גם להפוך אותם לחוזקות.
    חשוב לי להבהיר, שאני לא מביע דעה לכאן או לכאן, בנושא היציבות הפיננסית של הגמ"ח. 
    רק מעלה לתשומת לבכם, את התרגיל הפרסומי המוצלח בעיניי, שכולנו יכולים ללמוד ממנו שיעור.

  • בשבועות האחרונים, הפציע לחיינו בסערה לא מבוטלת, המיזם "משיאים".
    המיזם, כמו שכנראה כולכם כבר הבנתם,
    משלב השקעה בשוק ההון, יחד עם הפקדה לתכניות גמ"ח, ובמקרה דנן הגמ"ח המרכזי. 
    אם ציפיתם לקרוא בשורות הבאות, נתונים ומספרים על תחזיות וסטטיסטיקה של ריביות ואינפלציה,

    צר לי לאכזב אתכם, אני הולך להתמקד בפן אחר של המיזם, הפן הפרסומי דווקא. 
    בימים האחרונים, שמתי לב לתופעה מרתקת,
    אם עד לפני תקופה השאלה שהסעירה את הפורומים הכלכליים למיניהם, הייתה ההיתכנות הפיננסית של הגמ"ח המרכזי, 
    ובכל אתר ואתר אינספור ניקים זעקו בכותרות דרמטיות על הפירמידה שאוטוטו מתרסקת, ניבאו קריסה טוטאלית תוך שנים ספורות,
    ויוזרים אחרים קמו להשיב חורפי הגמ"ח דבר, וחישבו מתמטית עד כמה הוא מבוסס ועמיד בפני כל צרה וצוקה, 
    בהמשך הפולמוס גלש גם לתחקירים עיתונאיים, ששיקפו נתונים די מדאיגים והעלו חששות בלב כולנו,
    כמובן שבתגובה התפרסמו חוות דעת של שלל מומחים לנושא, שחקרו את הנתונים לעומקם והעלו תמונה בטוחה ומעודדת. 
    כך או כך, השאלה שריחפה בהקשר הזה הייתה ההיתכנות הכלכלית לגוף שכזה.

    אך לפתע, כבמטה קסם פרחו להם כל הספיקות והטענות כלא היו, 
    בכל קבוצות הדיונים, הלוהטות סביב המיזם, לא תמצאו ולו איזכור לטענות ההם. 
    ולא זו בלבד, אלא שהגמ"ח הפך לגורם יציב ומאזן,
    עד כדי שמי שבוחר להשקיע במדד אמריקאי רחב, באמצעות גוף פיננסי ענקי שמבוקר ע"י הרגולטור,
    יכול להבטיח את הונו על ידי הפקדה לגמ"ח. 
    האם הגמ"ח קיבל רישיון לפעילות מרשות שוק ההון? לא. 
    האם הוא החל לספק ערבויות בנקאיות למפקידים? גם לא. 
    אפילו ההתנערות מהתחייבות, המעוגנת בחוזה ההתקשרות, לא הוסרה למיטב ידיעתי. 
    מה כן השתנה? במילה אחת, פרסום.

    ללמדנו, שעם פרסום טוב ונכון, לא רק שנוכל להסתיר את נקודות התורפה, אלא גם להפוך אותם לחוזקות.
    חשוב לי להבהיר, שאני לא מביע דעה לכאן או לכאן, בנושא היציבות הפיננסית של הגמ"ח. 
    רק מעלה לתשומת לבכם, את התרגיל הפרסומי המוצלח בעיניי, שכולנו יכולים ללמוד ממנו שיעור.

    @ביזנייעס
    כמו שאתה אוהב לצעוק בכותרת הפוך מהתוכן עצמו, (כנראה שכך זה משפיע יותר)

    אני בכ"א התחברתי יותר לכותרת,
    כי לגבי כל הדיונים שהיו האם הגמחי"ם יקרסו היו בהנחה שהגמחי"ם לא יתקדמו עם השינויים בציבור,
    ותודה לקל הגמחי"ם דווקא כן קלטו את השינוי, ומיישרים איתו קו, שזה יפה מאוד.

    ואם מצד שזה גורם לגמ"ח להיות יציב, מה לא יותר טוב מזה לאברכים שהסתמכו עליו.

    @ביזנייעס כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    האם הגמ"ח קיבל רישיון לפעילות מרשות שוק ההון? לא.

    האם בנקל קיבלו רישיון?

    @ביזנייעס כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    האם הוא החל לספק ערבויות בנקאיות למפקידים? גם לא. 
    אפילו ההתנערות מהתחייבות, המעוגנת בחוזה ההתקשרות, לא הוסרה למיטב ידיעתי.

    כי הוא נפתח בתור גמ"ח ואין סיבה שיתחייב, (אין לי מושג מה משכורת המנהלים שם, אבל אני מאמין שבאופן כללי הכסף המופקד הוא ברשות הגמ"ח, ולא להונם האישי)
    ודווקא אני חושב שזה סטארט אפ רציני 😉 שתפתח (או כל אחד אחר) כזה עסק ותיקח ע"ז ריביות תעשה עם הכסף רווחים, וכמובן שזה יהיה עם רישיון וערבויות.

    וכדי שלא תכתוב....😉 😉 😉

    @ביזנייעס כתב בפרשת המן - אז והיום.:

    חריג שאין מתנגדים...

  • בשבועות האחרונים, הפציע לחיינו בסערה לא מבוטלת, המיזם "משיאים".
    המיזם, כמו שכנראה כולכם כבר הבנתם,
    משלב השקעה בשוק ההון, יחד עם הפקדה לתכניות גמ"ח, ובמקרה דנן הגמ"ח המרכזי. 
    אם ציפיתם לקרוא בשורות הבאות, נתונים ומספרים על תחזיות וסטטיסטיקה של ריביות ואינפלציה,

    צר לי לאכזב אתכם, אני הולך להתמקד בפן אחר של המיזם, הפן הפרסומי דווקא. 
    בימים האחרונים, שמתי לב לתופעה מרתקת,
    אם עד לפני תקופה השאלה שהסעירה את הפורומים הכלכליים למיניהם, הייתה ההיתכנות הפיננסית של הגמ"ח המרכזי, 
    ובכל אתר ואתר אינספור ניקים זעקו בכותרות דרמטיות על הפירמידה שאוטוטו מתרסקת, ניבאו קריסה טוטאלית תוך שנים ספורות,
    ויוזרים אחרים קמו להשיב חורפי הגמ"ח דבר, וחישבו מתמטית עד כמה הוא מבוסס ועמיד בפני כל צרה וצוקה, 
    בהמשך הפולמוס גלש גם לתחקירים עיתונאיים, ששיקפו נתונים די מדאיגים והעלו חששות בלב כולנו,
    כמובן שבתגובה התפרסמו חוות דעת של שלל מומחים לנושא, שחקרו את הנתונים לעומקם והעלו תמונה בטוחה ומעודדת. 
    כך או כך, השאלה שריחפה בהקשר הזה הייתה ההיתכנות הכלכלית לגוף שכזה.

    אך לפתע, כבמטה קסם פרחו להם כל הספיקות והטענות כלא היו, 
    בכל קבוצות הדיונים, הלוהטות סביב המיזם, לא תמצאו ולו איזכור לטענות ההם. 
    ולא זו בלבד, אלא שהגמ"ח הפך לגורם יציב ומאזן,
    עד כדי שמי שבוחר להשקיע במדד אמריקאי רחב, באמצעות גוף פיננסי ענקי שמבוקר ע"י הרגולטור,
    יכול להבטיח את הונו על ידי הפקדה לגמ"ח. 
    האם הגמ"ח קיבל רישיון לפעילות מרשות שוק ההון? לא. 
    האם הוא החל לספק ערבויות בנקאיות למפקידים? גם לא. 
    אפילו ההתנערות מהתחייבות, המעוגנת בחוזה ההתקשרות, לא הוסרה למיטב ידיעתי. 
    מה כן השתנה? במילה אחת, פרסום.

    ללמדנו, שעם פרסום טוב ונכון, לא רק שנוכל להסתיר את נקודות התורפה, אלא גם להפוך אותם לחוזקות.
    חשוב לי להבהיר, שאני לא מביע דעה לכאן או לכאן, בנושא היציבות הפיננסית של הגמ"ח. 
    רק מעלה לתשומת לבכם, את התרגיל הפרסומי המוצלח בעיניי, שכולנו יכולים ללמוד ממנו שיעור.

    @ביזנייעס כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    האם הוא החל לספק ערבויות בנקאיות למפקידים? גם לא. 
    אפילו ההתנערות מהתחייבות, המעוגנת בחוזה ההתקשרות, לא הוסרה למיטב ידיעתי.

    @ia90990 כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    יש כאלה שבאמת לא קיבלו..?
    חמי חיתן ככה 5 ילדים..

  • @ביזנייעס כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    האם הוא החל לספק ערבויות בנקאיות למפקידים? גם לא. 
    אפילו ההתנערות מהתחייבות, המעוגנת בחוזה ההתקשרות, לא הוסרה למיטב ידיעתי.

    @ia90990 כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    יש כאלה שבאמת לא קיבלו..?
    חמי חיתן ככה 5 ילדים..

    @אבי-ר. בשוק ההון היית מגדיר את זה כסיכון גבוה, או על קרן הצבי?

  • @אבי-ר. בשוק ההון היית מגדיר את זה כסיכון גבוה, או על קרן הצבי?

    @המבקר
    אתה שואל אותי?

    אם כן, אז תצטט על מה השאלה.

  • מכבד אותך להסביר את שני הציטוטים שהעמדת בפוסט האחרון

  • זה נכון כשאתה חושב על זה בראש של 'עסקים' וכבר כתבתי

    כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    שתפתח (או כל אחד אחר) כזה עסק ותיקח ע"ז ריביות תעשה עם הכסף רווחים, וכמובן שזה יהיה עם רישיון וערבויות.

    ברגע שתסתכל ע"ז כגמ"ח שעוזר לחמיו של @ia90990 תתחיל לחשוב ש'קרן הצבי' זה כל דבר שהוא עסק עם רווחים בעוה"ז.

  • הרעיון הגאוני באמת
    זה שעד היום אנשים אמרו שלא שווה לשים בגמ"ח המרכזי כי זה הלוואה בסוף
    אז הגמ"ח אומר לך לשים גם וגם ואז זה נהיה שווה...

  • הרעיון הגאוני שלגמ"ח המרכזי קוראים גמ"ח

  • הרעיון הגאוני שלגמ"ח המרכזי קוראים גמ"ח

    @מור-בראל
    ברוך שובך לאחר הפסקה של חצי שנה !!!!

  • זה איום?

  • @מור-בראל
    ברוך שובך לאחר הפסקה של חצי שנה !!!!

    @משהמשה כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    ברוך שובך לאחר הפסקה של חצי שנה !!!!

    נגמר לו הרוטציה....

    או שזה סתם שפעת...😉 😉

  • בדיוק באתי מפורום אחר...
    נהיה שם משעמם אז אני מגוון

  • כל אחד שיחשבן לפי האפשרויות שלו אבל שיחקתי קצת עם המחשבון של משיאים ויצא לי שאצטרך להגדיל ב85 אחוז (כמעט פי 2) את ההפקדות אצלם מאשר לעשות לבד לפי האסטרטגיה שלי אז נראה לי ששוב זה לא פתרון אמיתי.

  • כל אחד שיחשבן לפי האפשרויות שלו אבל שיחקתי קצת עם המחשבון של משיאים ויצא לי שאצטרך להגדיל ב85 אחוז (כמעט פי 2) את ההפקדות אצלם מאשר לעשות לבד לפי האסטרטגיה שלי אז נראה לי ששוב זה לא פתרון אמיתי.

    @השומר כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    כל אחד שיחשבן לפי האפשרויות שלו אבל שיחקתי קצת עם המחשבון של משיאים ויצא לי שאצטרך להגדיל ב85 אחוז (כמעט פי 2) את ההפקדות אצלם מאשר לעשות לבד לפי האסטרטגיה שלי אז נראה לי ששוב זה לא פתרון אמיתי.

    כדאי שתנמק בפרוטרוט, כדי להחכים גם אותנו. בתודה מראש כמובן

  • @השומר כתב בהרעיון הגאוני שעומד מאחורי "משיאים":

    כל אחד שיחשבן לפי האפשרויות שלו אבל שיחקתי קצת עם המחשבון של משיאים ויצא לי שאצטרך להגדיל ב85 אחוז (כמעט פי 2) את ההפקדות אצלם מאשר לעשות לבד לפי האסטרטגיה שלי אז נראה לי ששוב זה לא פתרון אמיתי.

    כדאי שתנמק בפרוטרוט, כדי להחכים גם אותנו. בתודה מראש כמובן

    @חיים-חי לא ניכנס למספרים ולא מה אני עושה באישי, אבל בעיני האסטרטגיה הנכונה למי שרוצה להישאר שקוע בתורתו ולא בנוי לכאבי ראש יותר מתוחכמים, הדרך היא לקחת הלוואה של כמה מאות אלפים בפריסה ארוכה של משכנתא להשקיע בשוק ההון דרך מסחר עצמאי השתלמות וקופות גמל על שם שני הבני זוג ובחתונות הילדים להלואות על חשבון הפנסיה והקופות הנל להחזיק קצת את ההלוואות בבלון או גרייס ולצבור עוד הון, ואז קצת לפרוע קצת להוציא וכן על זה הדרך כמובן כל אחד צריך לדייק את זה לפי היכולות שלו והסכום שלו וכן מספר הילדים בנים ובנות וכדומה בניתי כמה תוכניות כאלה למשפחה ונראה לי שזה ילך טוב בעזרת השם. בהשוואה למה שהם מציעים זה מאד מגביל אותך ומסרבל את מיקסום האפשרוית וכמובן יעלה לך הרבה יותר בהפקדות או החזר כל חודש.

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    7 פוסטים
    240 צפיות
    צ
    @אבישי אתה חותם ע"ז בטפסי ההצטרפות שהכסף הוא תרומה, הם לא חייבים להחזיר אותו, והם גם לא מתחייבים לתת הלוואה, וגם לא מתחייבים לתת מענק. חלק מההפקדה החודשית זה בעצם תשלום ריבית על ההלוואה העתידית שמקבלים. ולכאורה יש בזה גם נפק"מ הלכתית, במקרה שתבקש לקבל את כל הכסף בחזרה, הם ייתנו את זה בתורת מענק, ולא בתור החזר הלוואה, ואז הכסף היה חייב במעשר. לגבי צמצום הוצאות, אני לא מכיר אותך, ברור שיש אברכים שיכולים להתנהל יותר טוב ולחסוך בהוצאות, וברור שיש אברכים שצריכים להתמקד בהגדלת הכנסות, כי אין להם מה לצמצם.
  • דברים שלא רואים משם...

    חתונות הילדים משיאים אפיריון לובסט
    1
    4 הצבעות
    1 פוסטים
    223 צפיות
    ביזנייעסב
    ישנו משפט מפורסם, שנעשה בו שימוש בהתרחשות פוליטית עתיקה, "דברים שרואים מכאן לא רואים משם" ההיגיון שטמון במשפט, מצביע על העובדה, שישנם זוויות ראיה שונות לכל נתון, ובהחלט יתכנו מסקנות שונות, על פי נקודת המוצא של המתבונן. דוגמא לדבר נוכל למצוא בענייני ציבור, שם ייתכן שראשי הקהל, שמטבע הדברים נחשפים לכלל הציבור, ינהגו באחריות יתרה בהחלטות שעלולות לגרום לנזקים לחלקים מסוימים. לצערי, בימים האחרונים כולנו נחשפים למספר התרחשויות, שמצביעות על כך שדווקא אלו שאמורים להכיר את כלל רבדי הציבור, ולהתאים את התנהגותם לסכנות שעומדות בדרכם, טומנים את ראשם בחול. רבות נדונו כבר, המיזמים החדשים לשילוב השקעה בשוק ההון עם תוכניות הגמ"חים, אותם יזמו מספר קהילות חשובות, וגמ"חים גדולים, אכן, יש הדורשים את המיזמים הללו לגנאי, יש הדורשים לשבח, ויש המסתפקים האם הם בגדר דבר שבא לעולם בכלל. מה שמטריד אותי בסיפור הזה, הוא דווקא האנשים אותם בחרו להציב בפרונט של אותם מיזמים, אין ספק, שזה מוסיף נופך של רצינות ומקצועיות חיוביים לעניין. אותם מומחים, אכן בעלי הבנה רחבה ומעמיקה בעולם ההשקעות, ומתוקף עומק הבנתם זכותם המלאה, לעסוק ולהמליץ על השקעות שאינם שוות לכל נפש, כך לדוגמא נוכל למצוא בחיפוש קצר, הסכתים, מאמרים והרצאות, בהם הם מסבירים בטוב טעם ודעת, מדוע מומלץ להשקיע בסקטור הביטחוני במטבעות קריפטו או לגדר מט"ח וכן על זו הדרך, יתכן בהחלט שהצדק איתם, ואיני נוקט דעה בעצם הנושא. אך פה נשאלת השאלה, באיזו אחריות אותם אנשי ציבור יקרים, ראשי קהילות וגמ"חים נכבדים, מעניקים במה ותפוצה כה נרחבת, למומחים ולהמלצותיהם. האם כל כך מהר שכחנו את הסכנה העצומה, בהפקעת האברכים מבין כותלי בית המדרש והשלכתם אל הביצה הבורסאית, כדברי ה"מעוררים" דאז. אם כבר יוצאים ביוזמה נפלאה ומבורכת כל כך, שוודאי תורמת רבות להעלאת המודעות לאפשרות לחתן ילדים בקלות, לא חבל להסתכן לשווא? מלבד החשש הנ"ל, והסיכון העצום לאיבוד ממון רב, שקיים בהשקעות שמיועדות למקצוענים, דומני, שיש סיכון לא מבוטל נוסף שמתעורר בהתנהגות פסולה שכזו, עצם העובדה שאברך ששמע על פתרון קולקטיבי, ואז ציפור קטנה תלחש על אוזנו, שאותו מומחה שהגה את השיטה, ממליץ על השקעה אחרת שתניב תשואה כפולה ומכופלת, בוודאי שהוא ינסה לברר ולהבין איך מצטרפים להצלחה הזו, ומה הכשרות שיש עליה, וכמה דמי הניהול שיש, והאם אפשר לקבל הנחה, וכו' וכך יחלפו להם שנה ושנתיים, ועוד רווח פוטנציאלי יתאדה לשווא, אני רוצה לשוב ולחדד, אין בי כל תלונה כלפי אנשי מקצוע נכבדים אלו, זו המומחיות שלהם, ובהחלט שמורה להם הפריבילגיה להרחיב אופקים לאלו המעוניינים בכך, ג.נ. אישית החכמתי מהם רבות. אך מכאן ועד להפוך אותם למעתיקי השמועה ומפיצי הבשורה, לדעתי זו פעולה מסוכנת, שמוטב יחשבו עליה שוב הנוגעים בדבר, למען לא תצא תקלה תחת ידם ח"ו.
  • 6 הצבעות
    300 פוסטים
    16k צפיות
    ה
    @ia90990 2500 כפול 12 30.000 ש"ח אין הטבת מס אלא לפי התקרה השנתית
  • 5 הצבעות
    1 פוסטים
    282 צפיות
    ס
    מהו מס PFIC המאיים? אז ככה, מס זה חל על כל השקעה בהתאגדות זרה – שאינה בארה"ב – שמטרתה הכנסה פאסיבית, כולל קרנות נאמנות, קרנות סל, קופת גמל להשקעה ופוליסות חיסכון שאינן מונפקות בארה"ב, בין אם הן משקיעות בארה"ב (כמו במסלולי S&P 500) ובין במקום אחר, ובין אם הקרנות מנוהלות או מחקות. פורסים את הרווח על כל השנים בהם המשקיע החזיק את הקרן, ממסים את הרווח לכל שנה לפי המדרגה הגבוהה ביותר שהייתה קיימת לאותה שנה, שנכון להיום עומד על 39.6% (משנת 2013), והיות והמס היה אמור להיות משולם בשנים ההן, צריך לחשב ריבית פיגורים על אותו מס – ריבית דריבית – לפי ריבית הפד. מס זה יכול להגיע אחרי כמה שנים לכדי כמעט כל הרווח ואפי' לנגוס בקרן. אפשרויות ההשקעה לטווח ארוך: אפשרויות השקעה לטווח הארוך שאינן בעייתיות הן: קרנות סל שמונפקות בארה"ב (גם דרך בית השקעות ישראלי אפשר לקבל גישה לבורסה האמריקאית ולקנות שם קרנות סל שמונפקות בארה"ב ). מניות בודדות (לא מומלץ בעליל). נדל"ן. כמו כן אפשר לפתוח קופת גמל להשקעה על שם בן הזוג או הילדים אם אינם אמריקאים, או על שם קרוב משפחה אחר שאינו אמריקאי. אפשרויות ההשקעה לטווח קצר: קרן כספית וכן קרן אג"ח הן גם בכלל PFIC, ולכן לא מומלץ לאזרח אמריקאי להחזיק בהם. ישנם 3 אפשרויות שאינן בעייתיות להשקעה לטווח קצר: פקדון בנקאי. קניית מק"מ דרך חשבון מסחר (עדיף על פני פיקדון). אגחי"ם ממשלתיים בודדים. יש לשים לב לא לקנות אג"ח ללא קופונים, שכן באג"ח שלא משלם קופונים יש כפל מס בארה"ב וישראל (מאחר שארה"ב ממסה לפי כל שנה את החלק היחסי, ובישראל אין חבות מס עד המכירה ולכן לא יהיה זיכוי, ויהיה חיוב כפול בהמשך לישראל במכירה/פדיון), וכן לא אג"ח שמונפק מתחת לשווי הפדיון. כמו כן אפשר לפתוח קופת גמל להשקעה במסלול אג"ח על שם בן הזוג או הילדים אם אינם אמריקאים, או על שם קרוב משפחה אחר שאינו אמריקאי. בעיקרון אפשר גם לקנות קרן כספית ולמכור אותה באותה שנת מס בה נקנתה ואז אין מס PFIC, אך עדיין נדרש לדווח על כך בטופס 8621 (זהו הטופס על דיווח מוצרי PFIC) ורוב רו"ח לא מתעסקים עם הטופס הזה וגם אם כן התשלום לרו"ח יקר מאוד. בנוגע לקרן השתלמות, פנסיה וחסכון לכל ילד לאזרח אמריקאי, וכן למי שאינו אזרח אמריקאי אבל יש לו מספר ITIN, לא ארחיב בזה כעת, וכבר כתבתי על כך באשכול הזה והזה.
  • 7 הצבעות
    12 פוסטים
    1k צפיות
    איציק התותחא
    @shimon כתב בדיונים על מאמר - "גמחי"ם או שוק ההון?": יש אברכים שטוענים שהטענה "שממילא יצטרכו לשלם את הסכום הזה לפרעון ההלוואה ולכן שיתחילו לשלם את זה בלידת הילד" לא כ"כ נכונה בהשקפה רוחנית שהקב"ה זן ומפרנס לכ"א כפי צורכו בזמן הנצרך א. יש עניין מאוד גדול לא להגיע לידי מתנת בשר ודם, בימנו שחתונה עולה הרבה כסף זה לא סוד, ובכדי לחתן בכבוד צריך להתכונן לזה כשהילד נולד, ולא להגיע לשלב של החתונה "בהפתעה גמורה" ולשבור את הראש מהיכן להביא כסף ב. הזמן הכי טוב להתחיל להניח כסף בצד זה בגיל צעיר, ולא אחרי שיש משפחה עם ילדים שאז מאוד קשה להתרגל להניח כסף בצד