דילוג לתוכן

רעיון קטן שהציל לנו את השבוע בבית עם הילדים

כלכלת המשפחה
3 3 223 3
  • בהתחלה עוד הייתי בטוחה שזה עניין של יום־יומיים.

    מכירים את זה…
    כשמשהו מטלטל את השגרה וכולם אומרים לעצמם:
    עוד קצת… עוד רגע חוזרים למסלול.

    ככה בדיוק חשבתי בהתחלה.

    אבל לאט לאט, בין החדשות, הילדים בבית, והשגרה שהשתנתה —
    התחיל לחלחל לי שזה כנראה לא סיפור של יום או יומיים.

    ושהמציאות עכשיו דורשת התארגנות אחרת.

    כי כשהילדים הרבה בבית קורים כמה דברים במקביל:
    הם משתעממים מהר,
    הבית מתבלגן מהר יותר,
    ואנחנו מוצאות את עצמנו כל הזמן מחפשות איך להעסיק אותם.

    ולפעמים, בלי לשים לב —
    זה גם עולה לנו כסף.

    עוד יציאה.
    עוד פעילות.
    עוד משהו קטן שקונים רק כדי להעביר את הזמן.

    ואז עלה אצלנו בבית רעיון קטן.

    בהתחלה זה היה כמעט בצחוק.

    אמרתי לילדים:
    מי שעוזר בבית – מרוויח מטבעות.

    סידור חדר.
    עזרה לאח קטן.
    משימה קטנה במטבח.
    ניקיון של פינה בבית.

    ופתאום קרה משהו מעניין.

    הילדים התחילו לחפש משימות בעצמם.
    להציע רעיונות.
    להתארגן ביחד כדי להרוויח יותר.

    וככה נולד המשחק שלנו:
    “מרוץ המטבעות המשפחתי”.

    זה משחק פשוט שבו הילדים מרוויחים כסף על משימות בבית,
    משתמשים בכרטיסי הזדמנות,
    ולבסוף בוחרים איך להשתמש בכסף שצברו.

    אבל תוך כדי קורים כמה דברים יפים —
    ובעיקר מאוד פרקטיים לחיים בבית.

    במילים פשוטות, אתם מרוויחים:

    ✨ ילדים עסוקים עם מטרה
    במקום לשמוע כל כמה דקות “משעמם לי”,
    יש להם משחק שמניע אותם לפעולה.

    ✨ יותר שקט להתעסק בדברים שלכם
    כשהילדים שקועים במשחק ובמשימות –
    פתאום מתפנה זמן לעבוד, לסגור דברים או פשוט לנשום רגע.

    ✨ פחות הוצאות על תעסוקות
    לא צריך כל הזמן לחפש פעילויות שעולות כסף כדי להעביר את היום.

    ✨ הבית מתקדם תוך כדי
    דברים קטנים שנדחים בדרך כלל –
    פתאום נעשים כחלק מהמשחק.

    ✨ חיסכון כלכלי אמיתי
    כשמתארגנים בזמן, הבית מתקדם בצורה רגועה יותר,
    ולא מגיעים לרגע האחרון שבו צריך לשלם יותר על פתרונות מהירים.

    ✨ והילדים מרוויחים שיעור לחיים
    הם לומדים להרוויח, לחסוך, לבחור אם לבזבז עכשיו או לחכות.

    בתוך מציאות כל כך לא יציבה,
    יש בזה משהו שמכניס קצת סדר.

    כדי שיהיה קל להתחיל, הכנתי ערכת משחק מוכנה להדפסה
    שכוללת:

    • טבלת משימות לילדים
    • שטרות משחק לגזירה
    • כרטיסי הזדמנות (השקעה, סיכון וחיסכון)
    • רעיונות לחנות המשחק
    • ורעיון לסיום חגיגי עם הגרלה

    פשוט מדפיסים – ומתחילים.

    אם גם אצלך הילדים יותר בבית בתקופה הזו
    ואתם מחפשים דרך שתיתן להם תעסוקה טובה
    וגם תעזור להתארגנות בבית —

    אפשר להוריד את הערכה כאן 👇

    ואם תוך כדי קריאה חשבת על חברה, אחות או שכנה
    שגם יכולה להיעזר בזה עכשיו —

    את ממש מוזמנת להעביר לה את הקישור.

    הערכה זמינה לגמרי בחינם,
    ואשמח שעוד משפחות ייהנו ממנה.

    ואם ניסיתם את המשחק אצלכם בבית —
    ממש אשמח לשמוע.

    מה עבד טוב?
    מה הילדים הכי אהבו?
    ואילו רעיונות חדשים נולדו תוך כדי?

    התובנות שלכם תמיד הכי מעניינות אותי.

    ימים רגועים יותר לכולנו 💛

    אביגיל
    מ"זוג מעושר"

  • מה זה זוג מעושר?

  • אני רואה שגב' ליבוביץ' לא ענתה עדין,
    אז אענה במקומה-
    זה האתר שלה-
    https://zoog-meushar.co.il/?ref=horvitz

    אני פרסמתי פעם את המשחק במסגרת שת''פ,
    אח''כ קיבלתי מגב' ליבוביץ אץ המשחק בהפתעה ווללא תאום,
    כהתרשמות החיוביות והמאוד מופתעת שלי מהרמה,
    על אף שאני מכירה הרבה חומרים כלכליים וספרים,
    פרסמתי ברשימה שלי את הפוסט הבא:

    בס''ד

    גם לכם נמאס מלשמוע על התנהלות כלכלית נכונה?

    יש לי שאלה בשבילכם:

    מי מצליח להתקדם לרכישת השקעה בנדל''ן?

    ספוילר:

    לאו דווקא מי שמרוויח הכי הרבה.

    שוב ושוב אני רואה שמגיעים אלי אנשים ורוצים להתקדם להשקעות נדל''ן,

    כאשר הם מציגים הון עצמי מרשים ויכולת החזר נהדרת

    על אף שההכנסה החודשית שלהם לא גבוהה ביחס לנתונים האישיים שלהם.

    לעומתם-

    יש משפחות עם הכנסות יפות ואפילו גבוהות ממש שמתקשים להתקדם להשקעות נדל''ן.

    המסקנה שלי:

    ההתנהלות הכלכלית הנכונה משפיעה על היכולת להתקדם בנדל''ן יותר מאשר רמת ההכנסות.

    טוב תודה.

    שבענו מלשמוע זאת,

    כבר עשינו סיבוב או שתים אצל מאמנים כלכליים כאלה ואחרים,

    או, לחילופין,

    אני מאוד רוצה אבל בן/ בת הזוג לא מוכנים לשמוע על הנושא הכלכלי הטעון כל כך.

    אני רוצה לחשוף אתכם לחוויה אחרת שעדיין לא פגשתם:

    זוג מעושר.

    המשחק הזוגי שיחזיר לכם את תחושת השליטה בכסף,

    תעזור לכם לבנות הרגלים כלכליים נכונים יותר

    ותוביל אתכם לעתיד שבו תוכלו להרשות לעצמכם הרבה יותר ממה שחשבתם.

    את זה העתקתי מהאתר.

    אבל האמת?

    מניסיון אישי,

    זוהי חוויה יוצאת מגדר הרגיל.

    בין אם אתם מנהלים את עצמכם למופת-

    תופתעו לראות כמה אסימונים יפלו לכם,

    בין אם אחד מכם אוהב את תחום הכספים ורעהו סולד ממנו,

    ובין אם- ופגשתי גם הרבה זוגות כאלו-

    אף אחד מכם לא רוצה להתעסק עם הכסף.

    המשחק הזה יקדם אתכם וירוויח לכם הרבה.

    כי כשאנחנו נמצאים מול הכסף במקום חיובי ואופטימי-

    השפע בעז''ה מגיע.

    כעת,

    לקראת חג הפורים,

    ושלל ההוצאות שבאות יחד איתו ועם פסח שבעקבותיו.

    זה הזמן האידיאלי ביותר-

    לרכוש מתנה לבן בת הזוג או למי שאתם מעריכים.

    וכמה עולה המשחק המיוחד הזה?

    רק 397 ש''ח,

    אבל לא זה מה שתשלמו.

    ביקשתי מאביגיל ליבוביץ', מחברת המשחק המדהימה שתעניק לכם קוד קופון-

    horvitz

    הוא שווה,

    היכנסו לאתר ונסו אותו...

    אל תפסידו!

    חוץ מזה,

    המשחק נעים במיוחד,

    ארוז באריזה מהודרת,

    מלא במשפטים חכמים.

    שווה לכם!

    התחילו לשחק,

    ובעז''ה עוד תקופה קצרה אשמח לשבת איתכם בפגישה על השקעת הנדל''ן המתאימה לכם ביותר!

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    12 פוסטים
    768 צפיות
    שמיל שמילש
    תודה רבה ל@קל-זכות ל זכות על ההעלאה אני מצטט נרגעתי, התאוששתי, אך יש משהו שמייסר את מצפוני, וטורד את מנוחתי. אני שואל את עצמי שוב ושוב, במבט לאחור, במה טעיתי. מה עשיתי לא בסדר. האם היה נדרש ממני להישאר בבית של ה-80 מטר. האם לעבור לפריפריה. אולי לגור באוהל. ככל שאני מתבונן, ואני אומר זאת גם לאחר התייעצות עם מורי ורבי, ועם היועץ הכלכלי, נדמה לי שזוהי גזירה משמים. משהו שלא בבחירתי. נגזר עלי הצער ועוגמת הנפש, ולא יכולתי לעשות השתדלות אחרת למנוע ממני. בדיוק כמו מי שנקלע שלא באשמתו לתאונה או פיגוע, או מי שנחלה במחלה מסוכנת. עשיתי השתדלויות רבות לעמוד במסגרת התקציב המקורית. לא שדרגנו, לא התבלבלנו, לא עפנו על עצמינו. הכל במינימום הכי בסיסי והכרחי, הסכמתי לגור בטאבו משותף, רכשתי מטבח הכי בסיסי שרק ניתן. והכל נעשה לאחר התייעצות עם מומחים שונים בכל שלב. אני מודה להקב"ה שלא עזב חסדו מאיתי. ולכל השותפים במגבית החירום שנערכה לטובתי. לא נעיםלי. אני עדיין מתבייש שנזקקתי לבריות. מצטער על הצער שגרמתי. קיימתם מצוות צדקה המהודרת ביותר, ויחד עמה, הצלתם את חיי. אשרי משכיל אל דל. וכעת לאחר הסיפור הבאמת מרגש [כתיבה מצוינת חייב לציין], אני מסכים עם הקביעה שככל הנראה זה מה שנגזר עליו ואין אדם נוקף אצבע מלמטה אא"כ מכריזין עליו מלמעלה. אך אדם שמגיע לאותה סיטואציה בדיוק, האם באמת אין לו מה לעשות? נשאל את השאלה בצורה שונה קצת, אם אותו אדם אחר הנסיון שעבר היה מגיע אליו חבר עם סיפור דומה אחת לאחת, יש לו דירת שלושה חדרים, המשפחה גדלה אין מספיק מקום לכולם, יש לו כמה אפשרויות למכור ולרכוש דירה גדולה יותר, או לעשות טאבו משותף וכו', האם אותו אדם ימליץ לו על אותו מסלול? ושאלת אחרונה אם העסק של אשתן צמח ככל הנראה היה פוטנציאל עיסקי להרוי יותר בתוך אותה מסגרת של עבודה, מדוע בתוך שלל הרעיונות לא עלה הרעיון לשבת עם יועץ עיסקי איך ניתן להגדיל ולמקסם את הרווחים בעסק של אשתו?
  • 6 הצבעות
    17 פוסטים
    819 צפיות
    דוד קד
    אתם צודקים הבעיה היא בעצמאים שרוצים לעדכן [וכו' ואכמ"ל] והם שואלים מה המחיר או אחד שבמצב כלכלי קשה ובגלל רווח של עוד 200 שח בחודש הוא לא זכאי למענק עבודה בסכומים של אלפים [מכיר כזה סיפור] התשובה היא גם וגם לא צריך להתקמצן ולא לעבוד כי אני יפסיד עת המענק אבל ליפני שאתה מקבל הבודה תעשה חשבון אם זה שווה לך או שאתה תפסיד [ואם זה על הגבול כן שווה להפסיד כדי שתוכל לגדול עוד ולא להישאר תקוע]
  • 4 הצבעות
    12 פוסטים
    1k צפיות
    ש
    @ניסן-עציוני כתב בחוברת כלכלה של קהילת בית השם, מומלץ לקרוא!: ומי שמעונין לבנות תוכנית לקהילה שלו מוזמן לעשות זאת עם גורמי מקצוע. ובעיקר פיקוח והסברה לטווח הארוך.
  • 1 הצבעות
    12 פוסטים
    538 צפיות
    א
    @דוד-גולדברג פן אם לא העיקרי אך חשוב מאד הוא הדוגמא האישית, ילד שגודל בבית שההתנהלות הכלכלית בריאה ונבונה, יקבל את הכלים שגדל עליהם, כמובן אם אין אוירה של לחץ או דוחק ודקדוקי עניות שיכולים לפעול לקיצון הפוך, אלא בנינוחות ושמחה. במיוחד אם יסבירו באופן מושכל ולפי הענין את סיבות ושרשי ההתנהלות, וכ"ש אם יש תוצאות בשטח על הרווחה בהתנהלות הזו (כגון שרואים איך מצליחים באופן סביר או יותר לעבור תקופות מורכבות מבחינה כלכלית כחגים, חתונות וכיוצ"ב), ייש"כ על הנושא, ואולי גם זה כלול במצווה של חינוך...
  • 0 הצבעות
    8 פוסטים
    390 צפיות
    ביזנייעסב
    @דוד-גולדברג אם אינני טועה ביטוח רגיל לא מכסה מפני נזקי מלחמה מה גם שהתוספת הזו ביחס לביטוח תכולה רגיל היא זולה משמעותית