דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • קטגוריות
  • פוסטים אחרונים
  • תגיות
  • פופולרי
  • משתמשים
עיצובים
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
לוגו מותג

הפורום הכלכלי החרדי הראשון

  1. דף הבית
  2. מהנעשה ונשמע ב"בנקל"
  3. הבהרה בנוגע להשקעה מכספי מעשרות מאת מורנו הראב"ד הגר"י סילמן שליט"א

הבהרה בנוגע להשקעה מכספי מעשרות מאת מורנו הראב"ד הגר"י סילמן שליט"א

מתוזמן נעוץ נעול הועבר מהנעשה ונשמע ב"בנקל"
כספי מעשרהשקעה ממעשרות
20 פוסטים 14 כותבים 858 צפיות 6 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • ארגון בנקלא מנותק
    ארגון בנקלא מנותק
    ארגון בנקל
    צוות ניהול
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי מונטיפיורי
    #1

    הבהרה בנוגע להשקעה מכספי מעשר (1).jpg

    ניסן עציונינ תגובה 1 תגובה אחרונה
    10
    • ארגון בנקלא ארגון בנקל

      הבהרה בנוגע להשקעה מכספי מעשר (1).jpg

      ניסן עציונינ מנותק
      ניסן עציונינ מנותק
      ניסן עציוני
      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
      #2

      @ארגון-בנקל כבוד שאתם מפרסמים את דעת התורה, גם אם יתכן שהיא לא משרתת את מטרות הארגון
      מעיד הרבה על היושרה שלכם!
      כל הכבוד!

      להורדת 'המדריך המעשי למשקיע הפאסיבי המתחיל' שכתבתי במיוחד כדי לקחת אתכם יד ביד בתהליך ההצטרפות לשוק ההון ולפשט את ההליך לחצו כאן

      תגובה 1 תגובה אחרונה
      8
      • אבי ה-נערהא מנותק
        אבי ה-נערהא מנותק
        אבי ה-נערה
        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
        #3

        @ניסן-עציוני @ארגון-בנקל
        אכן זה מרשים גם אותי, במיוחד שמוזכר בתוכו על נושא הגמחי"ם, לכל המצקצקים שהארגון שלכם הוקם נגד הגמחים, אז לא מפחיד אתכם לפרסם מסמך שהוא מפנה את כספי המעשרות לגמחים ולא לארגון בנקל.
        הישרות הזו תכפיל את המודעות הציבורית למסרים שאתם חפצים להחדיר!

        תגובה 1 תגובה אחרונה
        4
        • אין סוףא מנותק
          אין סוףא מנותק
          אין סוף
          כתב ב נערך לאחרונה על ידי אין סוף
          #4

          המכתב הנ"ל של הרב סילמן היא דעתו של מרן ר' ניסים קרליץ, הוא לא מחדש דבר.

          עם זאת, חשוב לזכור שיש פוסקי הלכה רבים שמתירים השקעה לנישואי הילדים מכספי מעשרות, הגר"י בלוי, הגר"י זילברשטיין ועוד.

          אאל"ט, גם גדולי הפוסקים מרנן הגרי"ש אלישיב והגר"ש וואזנר התירו, רק הגבילו את זה בשעתו החל מגיל 12 או 16 שהוא גיל שמוכרחים להתחיל להתכונן לנישואי הילדים.

          צ ס 2 תגובות תגובה אחרונה
          2
          • אין סוףא אין סוף

            המכתב הנ"ל של הרב סילמן היא דעתו של מרן ר' ניסים קרליץ, הוא לא מחדש דבר.

            עם זאת, חשוב לזכור שיש פוסקי הלכה רבים שמתירים השקעה לנישואי הילדים מכספי מעשרות, הגר"י בלוי, הגר"י זילברשטיין ועוד.

            אאל"ט, גם גדולי הפוסקים מרנן הגרי"ש אלישיב והגר"ש וואזנר התירו, רק הגבילו את זה בשעתו החל מגיל 12 או 16 שהוא גיל שמוכרחים להתחיל להתכונן לנישואי הילדים.

            צ מנותק
            צ מנותק
            צמיחה
            כתב ב נערך לאחרונה על ידי
            #5

            @אין-סוף
            ולכאורה אם הם היו רואים איך הגמ"ח המרכזי הכניסו לציבור שכבר שהילד נולד צריך לעשות השתדלות לחתונה שלו אולי היו מורים גם על גיל יותר נמוך.
            ומאידך י"ל דאי"ז מספיק בשביל לחסוך היום ממעשר, כיון דכתבו דרק כאשר אדם לא קונה דברים לעצמו בגלל שחוסך כסף לחתונת הילדים, רק אז יכול לחסוך גם מעשר. וזה ודאי גיל יותר מבוגר מאשר תינוק עד גיל 3.

            אין סוףא תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • אין סוףא אין סוף

              המכתב הנ"ל של הרב סילמן היא דעתו של מרן ר' ניסים קרליץ, הוא לא מחדש דבר.

              עם זאת, חשוב לזכור שיש פוסקי הלכה רבים שמתירים השקעה לנישואי הילדים מכספי מעשרות, הגר"י בלוי, הגר"י זילברשטיין ועוד.

              אאל"ט, גם גדולי הפוסקים מרנן הגרי"ש אלישיב והגר"ש וואזנר התירו, רק הגבילו את זה בשעתו החל מגיל 12 או 16 שהוא גיל שמוכרחים להתחיל להתכונן לנישואי הילדים.

              ס מנותק
              ס מנותק
              סייעתא דשמיא
              כתב ב נערך לאחרונה על ידי
              #6

              @אין-סוף כתב בהבהרה בנוגע להשקעה מכספי מעשרות מאת מורנו הראב"ד הגר"י סילמן שליט"א:

              אאל"ט, גם גדולי הפוסקים מרנן הגרי"ש אלישיב והגר"ש וואזנר התירו, רק הגבילו את זה בשעתו החל מגיל 12 או 16 שהוא גיל שמוכרחים להתחיל להתכונן לנישואי הילדים.

              דעת הגרי"ש אלישיב זצ"ל שרק משנתיים לפני גיל שידוכים מותר לחסוך אל כל כספי המעשר לחתונה.

              אין לי מה לכתוב בחתימה :)

              צופה ומביטצ תגובה 1 תגובה אחרונה
              0
              • ס סייעתא דשמיא

                @אין-סוף כתב בהבהרה בנוגע להשקעה מכספי מעשרות מאת מורנו הראב"ד הגר"י סילמן שליט"א:

                אאל"ט, גם גדולי הפוסקים מרנן הגרי"ש אלישיב והגר"ש וואזנר התירו, רק הגבילו את זה בשעתו החל מגיל 12 או 16 שהוא גיל שמוכרחים להתחיל להתכונן לנישואי הילדים.

                דעת הגרי"ש אלישיב זצ"ל שרק משנתיים לפני גיל שידוכים מותר לחסוך אל כל כספי המעשר לחתונה.

                צופה ומביטצ מחובר
                צופה ומביטצ מחובר
                צופה ומביט
                כתב ב נערך לאחרונה על ידי צופה ומביט
                #7

                @סייעתא-דשמיא
                שמעתי מחתנו הגר"ע אוירבך, שגם השווער היה מסכים שהדברים השתנו. וע"פ מה שהוא שמע ממנו, אז היום היה מתאים מגיל 11 להתחיל לחסוך מכספי מעשרות ולהשקיע בקופ"ג וכדו'.
                וכמובן כל אחד ישאל את רבותיו.

                תגובה 1 תגובה אחרונה
                2
                • צ צמיחה

                  @אין-סוף
                  ולכאורה אם הם היו רואים איך הגמ"ח המרכזי הכניסו לציבור שכבר שהילד נולד צריך לעשות השתדלות לחתונה שלו אולי היו מורים גם על גיל יותר נמוך.
                  ומאידך י"ל דאי"ז מספיק בשביל לחסוך היום ממעשר, כיון דכתבו דרק כאשר אדם לא קונה דברים לעצמו בגלל שחוסך כסף לחתונת הילדים, רק אז יכול לחסוך גם מעשר. וזה ודאי גיל יותר מבוגר מאשר תינוק עד גיל 3.

                  אין סוףא מנותק
                  אין סוףא מנותק
                  אין סוף
                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                  #8

                  @צמיחה כתב בהבהרה בנוגע להשקעה מכספי מעשרות מאת מורנו הראב"ד הגר"י סילמן שליט"א:

                  ולכאורה אם הם היו רואים איך הגמ"ח המרכזי הכניסו לציבור שכבר שהילד נולד צריך לעשות השתדלות לחתונה שלו אולי היו מורים גם על גיל יותר נמוך.

                  הגמ"ח המרכזי עשה את זה? המציאות גרמה את זה.

                  ההורים שלנו רכשו דירות גדולות ומרווחות בלי משכנתא, כיום גם בחור נחשב בישיבה ליטאית, שיקבל מיליון (!) ש"ח מחותנו (מאיפה הכסף?!), עדיין יצטרך לקחת ע"ע משכנתא של מיליון ש"ח אם ירצה לגור בדירת 3 חדרים פשוטה במו"ע או בבי"ש.

                  צ תגובה 1 תגובה אחרונה
                  👍
                  1
                  • ב מנותק
                    ב מנותק
                    בוטח בה'
                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                    #9

                    באמת שאפו על ההגינות והיושרה
                    למרות שזה מתבקש מאליו לא להסתיר את הדעה ההלכתית של מי שהארגון בהכוונתו
                    אבל היום שום דבר לא מובן מאליו....

                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                    4
                    • אין סוףא אין סוף

                      @צמיחה כתב בהבהרה בנוגע להשקעה מכספי מעשרות מאת מורנו הראב"ד הגר"י סילמן שליט"א:

                      ולכאורה אם הם היו רואים איך הגמ"ח המרכזי הכניסו לציבור שכבר שהילד נולד צריך לעשות השתדלות לחתונה שלו אולי היו מורים גם על גיל יותר נמוך.

                      הגמ"ח המרכזי עשה את זה? המציאות גרמה את זה.

                      ההורים שלנו רכשו דירות גדולות ומרווחות בלי משכנתא, כיום גם בחור נחשב בישיבה ליטאית, שיקבל מיליון (!) ש"ח מחותנו (מאיפה הכסף?!), עדיין יצטרך לקחת ע"ע משכנתא של מיליון ש"ח אם ירצה לגור בדירת 3 חדרים פשוטה במו"ע או בבי"ש.

                      צ מנותק
                      צ מנותק
                      צמיחה
                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                      #10

                      @אין-סוף
                      התכוונתי שבמודעות של הגמ"ח המרכזי הם כותבים שזו ההשתדלות לחתונות הילדים, וההצטרפות היא עד גיל 3, וכך לאט לאט חודר לתודעה שההשתדלות לחתונות הילדים היא כבר מגיל 3 ומטה.

                      רואה את הנולדר תגובה 1 תגובה אחרונה
                      0
                      • צ צמיחה

                        @אין-סוף
                        התכוונתי שבמודעות של הגמ"ח המרכזי הם כותבים שזו ההשתדלות לחתונות הילדים, וההצטרפות היא עד גיל 3, וכך לאט לאט חודר לתודעה שההשתדלות לחתונות הילדים היא כבר מגיל 3 ומטה.

                        רואה את הנולדר מנותק
                        רואה את הנולדר מנותק
                        רואה את הנולד
                        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                        #11

                        @צמיחה אני לא בטוח שהם הכניסו את זה
                        אני חושב שלפני
                        אנשים חסכו כסף וחיתנו מתוך מה שהיה להם
                        ולכן אין להם זכות ראשונים על תכנון מגיל שלוש
                        יש להם בילידיות על הרעיון שלקחת הלוואה זה דבר טוב ודרך חיים
                        יצטרכו עוד עשר בנקל לשנות תפיסה כזו

                        לְבַד֙ רְאֵה־זֶ֣ה מָצָ֔אתִי אֲשֶׁ֨ר עָשָׂ֧ה הָ' אֶת־הָאָדָ֖ם יָשָׁ֑ר וְהֵ֥מָּה בִקְשׁ֖וּ חִשְּׁבֹנ֥וֹת רַבִּֽים׃

                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                        7
                        • ע מנותק
                          ע מנותק
                          עוד יותר טוב
                          כתב נערך לאחרונה על ידי
                          #12

                          האם הרב סילמן מדבר רק על מעשרות וחומש כן אפשר להפריש לנישואי ילדים או שגם חומש אי אפשר?

                          הקול השפויה תגובה 1 תגובה אחרונה
                          1
                          • ע עוד יותר טוב

                            האם הרב סילמן מדבר רק על מעשרות וחומש כן אפשר להפריש לנישואי ילדים או שגם חומש אי אפשר?

                            הקול השפויה מנותק
                            הקול השפויה מנותק
                            הקול השפוי
                            כתב נערך לאחרונה על ידי
                            #13

                            @עוד-יותר-טוב כתב בהבהרה בנוגע להשקעה מכספי מעשרות מאת מורנו הראב"ד הגר"י סילמן שליט"א:

                            האם הרב סילמן מדבר רק על מעשרות וחומש כן אפשר להפריש לנישואי ילדים או שגם חומש אי אפשר?

                            שאלתי בעבר את הגרש"צ רוזנבלט והוא אמר לי שאין חילוק,
                            אבל אני יודע שיש שמחלקים בזה.

                            קונים באינטרנט? זה בשבילכם!

                            שמיל שמילש תגובה 1 תגובה אחרונה
                            0
                            • הקול השפויה הקול השפוי

                              @עוד-יותר-טוב כתב בהבהרה בנוגע להשקעה מכספי מעשרות מאת מורנו הראב"ד הגר"י סילמן שליט"א:

                              האם הרב סילמן מדבר רק על מעשרות וחומש כן אפשר להפריש לנישואי ילדים או שגם חומש אי אפשר?

                              שאלתי בעבר את הגרש"צ רוזנבלט והוא אמר לי שאין חילוק,
                              אבל אני יודע שיש שמחלקים בזה.

                              שמיל שמילש מנותק
                              שמיל שמילש מנותק
                              שמיל שמיל
                              כתב נערך לאחרונה על ידי
                              #14

                              @הקול-השפוי
                              גם אם נחמיר בחומש הסתפקתי האם מותר לדחות את תשלומי המעשרות על הכסף שאני משקיע לחתונות ילדים
                              ואפרט, נניח שאני מרויח 10 אלף ומפריש חומש אך במקביל מפקיד 1000 שקל להשקעה האם אני צריך להפריש מעשרות על כל עשר קרי 2000 שקל או שמא צריך להפריש רק על ה9 ולא על האלפיים שאני לא משתמש בהם כרגע אלא בעתיד [סה"כ 1800 שאת ה200 הנותרים אוכל להשקיע], ובעתיד כשאמשוך את ההשקעה אשלם את המעשרות.
                              למיטב ידיעתי אף אחד לא מפריש מעשרות על פנסיה וקה"ש גם כשאפשר כבר למשוך את הכסף [לאחר 6 שנים], כך שזה שהכסף הגיע לחשבון הבנק ולאחר מכן עבר ישירות להשקעה אני מעלה צד יתכן וניתן לשלם את המעשרות רק בהגעת זמן המשיכה.
                              אם ננקוט שצריך בכל אופן להפריש מעשרות מיד ולא במשיכת ההשקעה יצא לכאו' שאם נקנה קרן שלא משקיעה ישירות את הדיבדנדים אלא מחלקת אותם נצטרך להפריש מעשרות כל פעם לפני שמשקיעים את הדיבדנדים מחדש, ושוב אשאל האם מישהו אכן נוהג כך.
                              אשמח אם יש למישהו מידע בענין הזה

                              טריידרט צ 3 תגובות תגובה אחרונה
                              1
                              • שמיל שמילש שמיל שמיל

                                @הקול-השפוי
                                גם אם נחמיר בחומש הסתפקתי האם מותר לדחות את תשלומי המעשרות על הכסף שאני משקיע לחתונות ילדים
                                ואפרט, נניח שאני מרויח 10 אלף ומפריש חומש אך במקביל מפקיד 1000 שקל להשקעה האם אני צריך להפריש מעשרות על כל עשר קרי 2000 שקל או שמא צריך להפריש רק על ה9 ולא על האלפיים שאני לא משתמש בהם כרגע אלא בעתיד [סה"כ 1800 שאת ה200 הנותרים אוכל להשקיע], ובעתיד כשאמשוך את ההשקעה אשלם את המעשרות.
                                למיטב ידיעתי אף אחד לא מפריש מעשרות על פנסיה וקה"ש גם כשאפשר כבר למשוך את הכסף [לאחר 6 שנים], כך שזה שהכסף הגיע לחשבון הבנק ולאחר מכן עבר ישירות להשקעה אני מעלה צד יתכן וניתן לשלם את המעשרות רק בהגעת זמן המשיכה.
                                אם ננקוט שצריך בכל אופן להפריש מעשרות מיד ולא במשיכת ההשקעה יצא לכאו' שאם נקנה קרן שלא משקיעה ישירות את הדיבדנדים אלא מחלקת אותם נצטרך להפריש מעשרות כל פעם לפני שמשקיעים את הדיבדנדים מחדש, ושוב אשאל האם מישהו אכן נוהג כך.
                                אשמח אם יש למישהו מידע בענין הזה

                                טריידרט מנותק
                                טריידרט מנותק
                                טריידר
                                כתב נערך לאחרונה על ידי טריידר
                                #15

                                @שמיל-שמיל כתב בהבהרה בנוגע להשקעה מכספי מעשרות מאת מורנו הראב"ד הגר"י סילמן שליט"א:

                                האם אני צריך להפריש מעשרות על כל עשר קרי 2000 שקל או שמא צריך להפריש רק על ה9 ולא על האלפיים שאני לא משתמש בהם כרגע אלא בעתיד [סה"כ 1800 שאת ה200 הנותרים אוכל להשקיע], ובעתיד כשאמשוך את ההשקעה אשלם את המעשרות.

                                אאל"ט כמה פוסקים נוקטים (ושמעתי שכך עדיף) שבכל מקרה, חומש הוא עשירית מהנשאר אחר הפרשת המעשרות, כך שזה לא משנה.

                                "אין כאן סוד. רק שכבות שלא כולם רואים."

                                שמיל שמילש הקול השפויה ש 3 תגובות תגובה אחרונה
                                1
                                • שמיל שמילש שמיל שמיל

                                  @הקול-השפוי
                                  גם אם נחמיר בחומש הסתפקתי האם מותר לדחות את תשלומי המעשרות על הכסף שאני משקיע לחתונות ילדים
                                  ואפרט, נניח שאני מרויח 10 אלף ומפריש חומש אך במקביל מפקיד 1000 שקל להשקעה האם אני צריך להפריש מעשרות על כל עשר קרי 2000 שקל או שמא צריך להפריש רק על ה9 ולא על האלפיים שאני לא משתמש בהם כרגע אלא בעתיד [סה"כ 1800 שאת ה200 הנותרים אוכל להשקיע], ובעתיד כשאמשוך את ההשקעה אשלם את המעשרות.
                                  למיטב ידיעתי אף אחד לא מפריש מעשרות על פנסיה וקה"ש גם כשאפשר כבר למשוך את הכסף [לאחר 6 שנים], כך שזה שהכסף הגיע לחשבון הבנק ולאחר מכן עבר ישירות להשקעה אני מעלה צד יתכן וניתן לשלם את המעשרות רק בהגעת זמן המשיכה.
                                  אם ננקוט שצריך בכל אופן להפריש מעשרות מיד ולא במשיכת ההשקעה יצא לכאו' שאם נקנה קרן שלא משקיעה ישירות את הדיבדנדים אלא מחלקת אותם נצטרך להפריש מעשרות כל פעם לפני שמשקיעים את הדיבדנדים מחדש, ושוב אשאל האם מישהו אכן נוהג כך.
                                  אשמח אם יש למישהו מידע בענין הזה

                                  טריידרט מנותק
                                  טריידרט מנותק
                                  טריידר
                                  כתב נערך לאחרונה על ידי טריידר
                                  #16

                                  @שמיל-שמיל כתב בהבהרה בנוגע להשקעה מכספי מעשרות מאת מורנו הראב"ד הגר"י סילמן שליט"א:

                                  אם ננקוט שצריך בכל אופן להפריש מעשרות מיד ולא במשיכת ההשקעה יצא לכאו' שאם נקנה קרן שלא משקיעה ישירות את הדיבדנדים אלא מחלקת אותם נצטרך להפריש מעשרות כל פעם לפני שמשקיעים את הדיבדנדים מחדש, ושוב אשאל האם מישהו אכן נוהג כך.

                                  לא נהוג ככה.
                                  מאחר ומסתכלים על דיבידנדים כחלק מעסק והשקעה.
                                  וכמו שבדירה להשקעה שכל השכירות הולך ישירות למשכנתא, אין צורך להפריש מעשר על השכירות, אלא בסיום העסקה.
                                  או לדוגמה בעסק שלא מפרישים על ההכנסות, במידה והם מושקעים חזרה בעסק (לרכוש ציוד חדש וכדומה).

                                  "אין כאן סוד. רק שכבות שלא כולם רואים."

                                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                                  1
                                  • שמיל שמילש שמיל שמיל

                                    @הקול-השפוי
                                    גם אם נחמיר בחומש הסתפקתי האם מותר לדחות את תשלומי המעשרות על הכסף שאני משקיע לחתונות ילדים
                                    ואפרט, נניח שאני מרויח 10 אלף ומפריש חומש אך במקביל מפקיד 1000 שקל להשקעה האם אני צריך להפריש מעשרות על כל עשר קרי 2000 שקל או שמא צריך להפריש רק על ה9 ולא על האלפיים שאני לא משתמש בהם כרגע אלא בעתיד [סה"כ 1800 שאת ה200 הנותרים אוכל להשקיע], ובעתיד כשאמשוך את ההשקעה אשלם את המעשרות.
                                    למיטב ידיעתי אף אחד לא מפריש מעשרות על פנסיה וקה"ש גם כשאפשר כבר למשוך את הכסף [לאחר 6 שנים], כך שזה שהכסף הגיע לחשבון הבנק ולאחר מכן עבר ישירות להשקעה אני מעלה צד יתכן וניתן לשלם את המעשרות רק בהגעת זמן המשיכה.
                                    אם ננקוט שצריך בכל אופן להפריש מעשרות מיד ולא במשיכת ההשקעה יצא לכאו' שאם נקנה קרן שלא משקיעה ישירות את הדיבדנדים אלא מחלקת אותם נצטרך להפריש מעשרות כל פעם לפני שמשקיעים את הדיבדנדים מחדש, ושוב אשאל האם מישהו אכן נוהג כך.
                                    אשמח אם יש למישהו מידע בענין הזה

                                    צ מנותק
                                    צ מנותק
                                    צמיחה
                                    כתב נערך לאחרונה על ידי
                                    #17

                                    @שמיל-שמיל
                                    e0e0fe02-ccef-45ce-9bef-b863c02febea-image.png

                                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                                    2
                                    • טריידרט טריידר

                                      @שמיל-שמיל כתב בהבהרה בנוגע להשקעה מכספי מעשרות מאת מורנו הראב"ד הגר"י סילמן שליט"א:

                                      האם אני צריך להפריש מעשרות על כל עשר קרי 2000 שקל או שמא צריך להפריש רק על ה9 ולא על האלפיים שאני לא משתמש בהם כרגע אלא בעתיד [סה"כ 1800 שאת ה200 הנותרים אוכל להשקיע], ובעתיד כשאמשוך את ההשקעה אשלם את המעשרות.

                                      אאל"ט כמה פוסקים נוקטים (ושמעתי שכך עדיף) שבכל מקרה, חומש הוא עשירית מהנשאר אחר הפרשת המעשרות, כך שזה לא משנה.

                                      שמיל שמילש מנותק
                                      שמיל שמילש מנותק
                                      שמיל שמיל
                                      כתב נערך לאחרונה על ידי
                                      #18

                                      @טריידר
                                      חידוש מענין, מענין לבדוק את זה
                                      בכל אופן זה משמעותי האם את המעשר הראשון אתה נותן 1000 או 900

                                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                                      1
                                      • טריידרט טריידר

                                        @שמיל-שמיל כתב בהבהרה בנוגע להשקעה מכספי מעשרות מאת מורנו הראב"ד הגר"י סילמן שליט"א:

                                        האם אני צריך להפריש מעשרות על כל עשר קרי 2000 שקל או שמא צריך להפריש רק על ה9 ולא על האלפיים שאני לא משתמש בהם כרגע אלא בעתיד [סה"כ 1800 שאת ה200 הנותרים אוכל להשקיע], ובעתיד כשאמשוך את ההשקעה אשלם את המעשרות.

                                        אאל"ט כמה פוסקים נוקטים (ושמעתי שכך עדיף) שבכל מקרה, חומש הוא עשירית מהנשאר אחר הפרשת המעשרות, כך שזה לא משנה.

                                        הקול השפויה מנותק
                                        הקול השפויה מנותק
                                        הקול השפוי
                                        כתב נערך לאחרונה על ידי הקול השפוי
                                        #19

                                        @טריידר כתב בהבהרה בנוגע להשקעה מכספי מעשרות מאת מורנו הראב"ד הגר"י סילמן שליט"א:

                                        @שמיל-שמיל כתב בהבהרה בנוגע להשקעה מכספי מעשרות מאת מורנו הראב"ד הגר"י סילמן שליט"א:

                                        האם אני צריך להפריש מעשרות על כל עשר קרי 2000 שקל או שמא צריך להפריש רק על ה9 ולא על האלפיים שאני לא משתמש בהם כרגע אלא בעתיד [סה"כ 1800 שאת ה200 הנותרים אוכל להשקיע], ובעתיד כשאמשוך את ההשקעה אשלם את המעשרות.

                                        להוי ידוע שכמה פוסקים נוקטים (ושמעתי שכך עדיף) שבכל מקרה, חומש הוא עשירית מהנשאר אחר הפרשת המעשרות, כך שזה לא משנה.

                                        מקור??
                                        בפרט שהמקור לדין של חומש הוא מ"המבזבז על יבזבז יותר מחומש"
                                        שעניינו הגבלה כמה מותר לתרום שלא ירד מנכסיו.

                                        קונים באינטרנט? זה בשבילכם!

                                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                                        0
                                        • טריידרט טריידר

                                          @שמיל-שמיל כתב בהבהרה בנוגע להשקעה מכספי מעשרות מאת מורנו הראב"ד הגר"י סילמן שליט"א:

                                          האם אני צריך להפריש מעשרות על כל עשר קרי 2000 שקל או שמא צריך להפריש רק על ה9 ולא על האלפיים שאני לא משתמש בהם כרגע אלא בעתיד [סה"כ 1800 שאת ה200 הנותרים אוכל להשקיע], ובעתיד כשאמשוך את ההשקעה אשלם את המעשרות.

                                          אאל"ט כמה פוסקים נוקטים (ושמעתי שכך עדיף) שבכל מקרה, חומש הוא עשירית מהנשאר אחר הפרשת המעשרות, כך שזה לא משנה.

                                          ש מנותק
                                          ש מנותק
                                          שורת פקודה
                                          כתב נערך לאחרונה על ידי
                                          #20

                                          @טריידר כתב בהבהרה בנוגע להשקעה מכספי מעשרות מאת מורנו הראב"ד הגר"י סילמן שליט"א:

                                          @שמיל-שמיל כתב בהבהרה בנוגע להשקעה מכספי מעשרות מאת מורנו הראב"ד הגר"י סילמן שליט"א:

                                          האם אני צריך להפריש מעשרות על כל עשר קרי 2000 שקל או שמא צריך להפריש רק על ה9 ולא על האלפיים שאני לא משתמש בהם כרגע אלא בעתיד [סה"כ 1800 שאת ה200 הנותרים אוכל להשקיע], ובעתיד כשאמשוך את ההשקעה אשלם את המעשרות.

                                          להוי ידוע שכמה פוסקים נוקטים (ושמעתי שכך עדיף) שבכל מקרה, חומש הוא עשירית מהנשאר אחר הפרשת המעשרות, כך שזה לא משנה.

                                          מתמטית זה כבר לא "חומש", זה 19%.
                                          מה שאתה מתאר נשמע יותר כמו מעשר שני.

                                          תגובה 1 תגובה אחרונה
                                          0
                                          תגובה
                                          • תגובה כנושא
                                          התחברו כדי לפרסם תגובה
                                          • מהישן לחדש
                                          • מהחדש לישן
                                          • הכי הרבה הצבעות


                                          • התחברות

                                          • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                                          • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                                          • פוסט ראשון
                                            פוסט אחרון
                                          0
                                          • דף הבית
                                          • קטגוריות
                                          • פוסטים אחרונים
                                          • תגיות
                                          • פופולרי
                                          • משתמשים