דילוג לתוכן

איך מתחילים לחשב את התקציב הביתי?

  • א. אני מבולבל לחלוטין. הכסף של העבודה של אשתי נכנס ב10 האשראי יורד ב15 וגם המשכנתא יש עוד סכום ב20 והכסף של הכולל ב23 איך אני מחשבן את זה?
    ב. איך אני מחשבן כמה עולה חודשי אוכל וכדו', יש חדשים שקונים יותר וזה מחזיק לאורך זמן (לדוג' מלח סוכר קפה וכדו').
    ג. נגיד בחודש הזה אמור לרדת אשראי ב15 וזה מוריד למינוס אילולי המשכורת של ה10 איך אני יכול לחשבן. האם צריך להגיע לאיפוס ל0 עגול?
    אשמח למידע מפורט
    אני מנסה כבר כמה חודשים ולא מצליח
    תודה רבה מראש

  • א. אני מבולבל לחלוטין. הכסף של העבודה של אשתי נכנס ב10 האשראי יורד ב15 וגם המשכנתא יש עוד סכום ב20 והכסף של הכולל ב23 איך אני מחשבן את זה?
    ב. איך אני מחשבן כמה עולה חודשי אוכל וכדו', יש חדשים שקונים יותר וזה מחזיק לאורך זמן (לדוג' מלח סוכר קפה וכדו').
    ג. נגיד בחודש הזה אמור לרדת אשראי ב15 וזה מוריד למינוס אילולי המשכורת של ה10 איך אני יכול לחשבן. האם צריך להגיע לאיפוס ל0 עגול?
    אשמח למידע מפורט
    אני מנסה כבר כמה חודשים ולא מצליח
    תודה רבה מראש

    @א-יידישע-קאפ said:

    א. אני מבולבל לחלוטין. הכסף של העבודה של אשתי נכנס ב10 האשראי יורד ב15 וגם המשכנתא יש עוד סכום ב20 והכסף של הכולל ב23 איך אני מחשבן את זה?
    ב. איך אני מחשבן כמה עולה חודשי אוכל וכדו', יש חדשים שקונים יותר וזה מחזיק לאורך זמן (לדוג' מלח סוכר קפה וכדו').
    ג. נגיד בחודש הזה אמור לרדת אשראי ב15 וזה מוריד למינוס אילולי המשכורת של ה10 איך אני יכול לחשבן. האם צריך להגיע לאיפוס ל0 עגול?
    אשמח למידע מפורט
    אני מנסה כבר כמה חודשים ולא מצליח
    תודה רבה מראש

    תחשב חודש לפי ה15 שאז יורד הסכומים
    לגבי הוצאות חודשיות על אוכל, אף פעם לא מחשבים לפי כל חודש אלא שנתי, כי הרי יש חודשים כמו תשרי וניסן שיש יותר הוצאות

  • א. אני מבולבל לחלוטין. הכסף של העבודה של אשתי נכנס ב10 האשראי יורד ב15 וגם המשכנתא יש עוד סכום ב20 והכסף של הכולל ב23 איך אני מחשבן את זה?
    ב. איך אני מחשבן כמה עולה חודשי אוכל וכדו', יש חדשים שקונים יותר וזה מחזיק לאורך זמן (לדוג' מלח סוכר קפה וכדו').
    ג. נגיד בחודש הזה אמור לרדת אשראי ב15 וזה מוריד למינוס אילולי המשכורת של ה10 איך אני יכול לחשבן. האם צריך להגיע לאיפוס ל0 עגול?
    אשמח למידע מפורט
    אני מנסה כבר כמה חודשים ולא מצליח
    תודה רבה מראש

    @א-יידישע-קאפ said:

    א. אני מבולבל לחלוטין. הכסף של העבודה של אשתי נכנס ב10 האשראי יורד ב15 וגם המשכנתא יש עוד סכום ב20 והכסף של הכולל ב23 איך אני מחשבן את זה?

    1. אם אתה יודע כמה אתה מכניס בכל חודש לועזי, ומה הן ההוצאות שלך כל חודש לא תהיה מבולבל .
    2. ותמיד מומלץ לשאוף שיהיה לך בבנק, ובמיוחד במקרה שלך, פלוס כמניין השווה לחצי חודש הוצאות לפחות.
    3. כדאי להקטין את מסגרת האשראי בהתאם לתקציב שלך.

    @א-יידישע-קאפ said:

    ב. איך אני מחשבן כמה עולה חודשי אוכל וכדו', יש חדשים שקונים יותר וזה מחזיק לאורך זמן (לדוג' מלח סוכר קפה וכדו').

    1. אני חסיד של לקנות כל שבוע את מה שאתה צריך באותו השבוע, אפילו שאתה מפסיד מבצעים/מכירות חסד למיניהם ,
      משום
      א. מלאי מגדיר שימוש(מגביר צריכה).
      ב. זה מייצר סדר בחישובים ומונע כניסה לסחרור כלכלי, חס וחלילה.

    2. בנוסף מחשבים את זה ע"י ממוצע של לפחות שלושה חודשים.

    @א-יידישע-קאפ said:

    ג. נגיד בחודש הזה אמור לרדת אשראי ב15 וזה מוריד למינוס אילולי המשכורת של ה10 איך אני יכול לחשבן. האם צריך להגיע לאיפוס ל0 עגול?

    1.למה שתחשוב שצריך להגיע לאפס?!
    אתה צריך לשאוף להגיע למצב אפילו לפתוח קופת גמל להשקעה שירד בה כל חודש כסף בצד, ואם אתה עדיין לא אוחז שם לפחות שהחשבון יהיה בפלוס עבור הוצאות בלתי מתוכננות וחודשי החגים

    2.אם האשראי ב 15 מוריד את החשבון למינוס שנפתר רק בחודש הבא, סימן שאתה חי בכסף שעדיין לא הרווחת. הפתרון קצת מאמץ של חיסכון בהוצאות או מאמץ להגדלת הכנסות כדי לתקן את המשוואה.

  • @א-יידישע-קאפ said:

    א. אני מבולבל לחלוטין. הכסף של העבודה של אשתי נכנס ב10 האשראי יורד ב15 וגם המשכנתא יש עוד סכום ב20 והכסף של הכולל ב23 איך אני מחשבן את זה?

    1. אם אתה יודע כמה אתה מכניס בכל חודש לועזי, ומה הן ההוצאות שלך כל חודש לא תהיה מבולבל .
    2. ותמיד מומלץ לשאוף שיהיה לך בבנק, ובמיוחד במקרה שלך, פלוס כמניין השווה לחצי חודש הוצאות לפחות.
    3. כדאי להקטין את מסגרת האשראי בהתאם לתקציב שלך.

    @א-יידישע-קאפ said:

    ב. איך אני מחשבן כמה עולה חודשי אוכל וכדו', יש חדשים שקונים יותר וזה מחזיק לאורך זמן (לדוג' מלח סוכר קפה וכדו').

    1. אני חסיד של לקנות כל שבוע את מה שאתה צריך באותו השבוע, אפילו שאתה מפסיד מבצעים/מכירות חסד למיניהם ,
      משום
      א. מלאי מגדיר שימוש(מגביר צריכה).
      ב. זה מייצר סדר בחישובים ומונע כניסה לסחרור כלכלי, חס וחלילה.

    2. בנוסף מחשבים את זה ע"י ממוצע של לפחות שלושה חודשים.

    @א-יידישע-קאפ said:

    ג. נגיד בחודש הזה אמור לרדת אשראי ב15 וזה מוריד למינוס אילולי המשכורת של ה10 איך אני יכול לחשבן. האם צריך להגיע לאיפוס ל0 עגול?

    1.למה שתחשוב שצריך להגיע לאפס?!
    אתה צריך לשאוף להגיע למצב אפילו לפתוח קופת גמל להשקעה שירד בה כל חודש כסף בצד, ואם אתה עדיין לא אוחז שם לפחות שהחשבון יהיה בפלוס עבור הוצאות בלתי מתוכננות וחודשי החגים

    2.אם האשראי ב 15 מוריד את החשבון למינוס שנפתר רק בחודש הבא, סימן שאתה חי בכסף שעדיין לא הרווחת. הפתרון קצת מאמץ של חיסכון בהוצאות או מאמץ להגדלת הכנסות כדי לתקן את המשוואה.

    @איציק-התותח שאלתי הייתה האם להגיע לאיפוס כדי להתחיל לחשבן מכאן ואילך

  • האם עדיף לשנות את האשראי לעשירי?

  • האם עדיף לשנות את האשראי לעשירי?

    @א-יידישע-קאפ said:

    האם עדיף לשנות את האשראי לעשירי?

    כן בודאי
    באם אתה רואה את המשכורת של אשתך כבר בעשרי בבנק

נושאים מוצעים


  • 4 הצבעות
    2 פוסטים
    100 צפיות
    9988779
    @ישראל-גוטמן תודה על כל המאמרים המאמר הקודם פורסם גם אצל ניסן עציוני שמעתי א''ז טלפוני, האם גם מאמר זה יבוא בעקבותיו ?
  • 8 הצבעות
    2 פוסטים
    231 צפיות
    חופש כלכליח
    @fishel כתב בהמשבר שמתחיל בשקט (איך לזהות מראש משבר כלכלי): כמי שעבר בעצמו תקופות של קושי כלכלי קיצוני, אני יודע שיש תמיד דרך החוצה. המפתח הוא זיהוי מוקדם של סימני האזהרה והפעלת מנגנון התגובה הנכון. כל הכבוד!!!! הלוואי ולכולם היה אומץ כמו שלך.
  • 13 הצבעות
    57 פוסטים
    2k צפיות
    י
    https://marketing.isracard.co.il/clubs/ זה הכרטיס של ישרכרט, שם הכרטיס הוא BASIC הוא מצויין לרכישות בחו"ל להשוואה, דמי כרטיס- ישרכרט חינם, מותנה בשימוש כל שהוא כל חודש, במקס חינם, (רשמית מותנה כל עוד הלקוח עובד בפייסבוק, מעשית כנראה חינם לכולם) עמלת המרה- בישרכרט חינם, במקס 1 אחוז, תאריך החיוב על עסקאות חול- בישרכרט נדחה לתאריך החיוב החודשי ללא עלות, במקס כנראה גם כך, אולי צריך לבקש את זה ולבדוק שזה לא עולה עמלה, מאמץ בפתיחת הכרטיס- בישרכרט צריך זיהוי באמצעות מצלמת מחשב ואז הכרטיס פעיל מיד ונשלח בדואר רגיל, במקס לפי הזכור לי אין צורך בזיהוי כזה רק בת.ז. לשליח
  • 2 הצבעות
    16 פוסטים
    719 צפיות
    א
    @N-R-Y כתב באיך כדאי לנהל את הדמי לידה שתשמש כתחליף למשכורת: לא הבנתי, מה הבעיה להכניס לקרן כספית כך שאינו ממש בעו"ש וגם לא נשחק @מפתח_בינה כתב באיך כדאי לנהל את הדמי לידה שתשמש כתחליף למשכורת: למה בעייתי לי קרן כספית כאזרח אמריקאי.
  • "מתכננים היום את החגים של מחר"

    הועבר כלכלת המשפחה מאמרים
    1
    4 הצבעות
    1 פוסטים
    184 צפיות
    נחמן רוזנבלוםנ
    "חגים, חשבון בנק וחלומות – כך תחגגו בלי לקרוס כלכלית!" טורו של המאמן הכלכלי החגים בפתח, והשולחן כבר מתמלא ברשימות קניות: בשר, דגים, יין, בגדים לילדים, מתנות לחמות, סידור מחדש של הסלון – והכיס? הוא הולך ומתרוקן במהירות של טיל היפרסוני. משפחה ברוכת ילדים, בואו נודה על האמת, היא כמו סטארט-אפ – המון חזון, השקעה אינסופית, והכנסות שתמיד נראות קצת קטנות מדי. אז איך מתמודדים? איך לא נותנים להוצאות הבלתי צפויות של החגים להכניס את החשבון למצב של "ה’ ירחם"? הנה חמישה כלים פרקטיים שיצילו לכם את התקציב – וישאירו לכם גם קצת אוויר לנשימה. "תקציב חג" – קדוש כמו תפילת נעילה רגע לפני שאתם יוצאים לקניות כאילו אין מחר – עוצרים! שבו עם דף ועט (או גוגל שיטס אם אתם הייטקיסטים בתחפושת) וכתבו מה באמת צריך. אל תשכחו להכניס סעיף להפתעות, כי הפתעות תמיד יהיו. הכלל שלי: תקציב החג הוא מה שיש – לא מה שאתם מקווים שיהיה. קונים חכם – כי יש חיים אחרי החג לא כל מה שנוצץ – זהב. כן, גם לא הסטייק אנטרקוט שצד לכם את העין. חפשו מבצעים מראש, קנו בסיטונאות, וכשהקצב שואל "לחתוך דק או עבה?" – תגידו לו "לחתוך בזול". בגדים? אפשר לחפש עודפים, חנויות מוזלות, ולזכור שהילדים לא חייבים להתלבש כמו בפרסומת של אופנת פריז. תכנית "חיסכון לחג" – לא רק לבנקים אחד הטריקים היותר חכמים הוא להתחיל להפריש סכום קטן כל חודש, כל השנה, לטובת החגים. שיטה פשוטה: קחו קופסה בבית, או פתחו קופת חיסכון נפרדת, ושימו בה סכום קטן כל חודש. וזה גם יכול להיות סתם איזה חיסכון שישכב בבנק, ועל הדרך גם תרוויחו קצת ריביות. וכשתגיעו לחג – תגלו שההוצאות נראות הרבה פחות מפחידות. "להקפיא" – לא רק חשבון הבנק המקפיא הוא החבר הכי טוב שלכם. קונים מראש, מקפיאים, ומורידים לחצים כלכליים של הרגע האחרון. אם תתחילו חודש לפני החג לקנות מוצרי יסוד, כל שבוע קצת, תגלו שהחג הגיע – והכסף נשאר בכיס. לא מתפתים – אין חובה לקנות הכל תתפלאו, אבל לא כל מה שנמכר בחג – הוא חובה הלכתית. יש ממתקים זולים ואיכותיים, יש בגדים שכבר יש בארון, ויש הבדל בין "צריך" לבין "מתחשק". החוכמה היא לדעת להבדיל. תרגול בשטח: "בניית התקציב עם הילדים בבית" תשבו בבית עם הילדים: הגדירו סכום, ותנו להם לבחור איך לחלק אותו בין קניות הביגוד השונות. תתפלאו לגלות כמה הם יכולים להיות יצירתיים – וכמה אתם יכולים לחסוך מהדמיון שלהם! סיכום: חגיגה עם ראש כלכלי לא צריך להיכנס למינוס כדי להרגיש שמחת חג. מי שמנהל נכון, מתכנן מראש, חושב חכם – חוגג כמו שצריך וגם ישן טוב בלילה. אז לפני שאתם שולפים את האשראי – תשאלו את עצמכם: האם זה משמח את המשפחה או רק את חברת האשראי? חג שמח, ושיהיה רק בשפע – כלכלי ורוחני!