דילוג לתוכן

האם שווה לסחור במט"ח?

שוק ההון והשקעות
50 5 2.3k 6
  • @הגיוני בגדול?!
    מקובל שסחר במט"ח הוא הרבה יותר מסוכן.
    חוץ מזה, ע"פ רשות המיסים זה נחשב כמשלח יד, והמיסוי הוא כמו עסק (לא כמו רווחי הון).

    @אמת-מארץ-תצמח כתב בהאם שווה לסחור במט"ח?:

    מקובל שסחר במט"ח הוא הרבה יותר מסוכן.

    מקובל לסחור מט"ח במינוף גבוה עד מטורף (סביב פי 50 עד פי 500...)

    אם הבנתי נכון, @הגיוני מתכוון ללא מינוף.

  • @אמת-מארץ-תצמח כתב בהאם שווה לסחור במט"ח?:

    מקובל שסחר במט"ח הוא הרבה יותר מסוכן.

    מקובל לסחור מט"ח במינוף גבוה עד מטורף (סביב פי 50 עד פי 500...)

    אם הבנתי נכון, @הגיוני מתכוון ללא מינוף.

    @טריידר כתב בהאם שווה לסחור במט"ח?:

    מקובל לסחור מט"ח במינוף גבוה עד מטורף (סביב פי 50 עד פי 500...)

    כי אחרת התשואה היא דלה ביותר.

  • @אמת-מארץ-תצמח @טריידר
    תרחיש של התרסקות נדיר מאד! כמו להכנס לממ"ד בגלל אזעקה של טיל של החות'ים...
    תרחיש שירד ל3.1 או4- לכמה זמן אתם מתכוונים שהוא ישאר ככה? לא סביר שיישאר כך לתמיד!
    אמממה?

    @אמת-מארץ-תצמח כתב בהאם שווה לסחור במט"ח?:

    מה תעשה עם במשך כמה שנה + זה ישאר מתחת לשער הקניה?
    זה גם הפסד תשואה.

    זה נכון! אמנם לא הייתי קורה לזה "סיכונים רבים", אלא "יתכן שזה לא יהיה הרבה יותר טוב מאשר בעו"ש".
    ולגבי טראמפ לדעתי כל עוד טראמפ יושב שם, הרווחיות גדולה יותר בגלל התנודתיות המובטחת, ויותר נקודות כניסה ויציאה לדעתי.

  • @אמת-מארץ-תצמח @טריידר
    תרחיש של התרסקות נדיר מאד! כמו להכנס לממ"ד בגלל אזעקה של טיל של החות'ים...
    תרחיש שירד ל3.1 או4- לכמה זמן אתם מתכוונים שהוא ישאר ככה? לא סביר שיישאר כך לתמיד!
    אמממה?

    @אמת-מארץ-תצמח כתב בהאם שווה לסחור במט"ח?:

    מה תעשה עם במשך כמה שנה + זה ישאר מתחת לשער הקניה?
    זה גם הפסד תשואה.

    זה נכון! אמנם לא הייתי קורה לזה "סיכונים רבים", אלא "יתכן שזה לא יהיה הרבה יותר טוב מאשר בעו"ש".
    ולגבי טראמפ לדעתי כל עוד טראמפ יושב שם, הרווחיות גדולה יותר בגלל התנודתיות המובטחת, ויותר נקודות כניסה ויציאה לדעתי.

    @הגיוני כתב בהאם שווה לסחור במט"ח?:

    תרחיש שירד ל3.1 או4- לכמה זמן אתם מתכוונים שהוא ישאר ככה? לא סביר שיישאר כך לתמיד!

    אמנם יתכן ולא ישאר ב-4 ש"ח, אבל מחוץ לטווח שלך, נניח 3.25-3.51 או 3.62-3.87,
    אם החלטת לסחור בטווח 3.51-3.71 אתה נשאר מבחוץ.

    נכון, זה לא גרע מלהשאיר בעו"ש (אם תשלוט על עצמך לא להתמכר),
    תנסה את מזלך, אולי זה ישאר עוד קצת בטווח הנ"ל.

    אבל זה לא השקעה עבור בן אדם שמחפש סולידיות,
    תנסה החודש מט"ח "סולידי" ואז תעבור למתכות "סולידים" וכו',
    רוב השווקים שאינם מניות (מט"ח מתכות סחורות וכו') יש להם טווחים סולידים לפעמים,
    תנסה לתפוס ולתזמן את הטווח הסולידי העתידי הלא ידוע...

    לגבי טראמפ, זה לא יגרום רק לתנודיות יתר, המכסים ועוד (לדעתי) בטח ישנו את הטווח,
    וההיזק או הרווח לכלכלת ארה"ב אמור להשפיע על כח הקניה של הדולר, ושינוי הטווח שלו.

  • תמיד היה לי בראש ברשימת הרעיונות הלא מעובדים לסחור במט"ח כלומר שקלים ודולרים.
    ואסביר את ההגיון הבוסרי שבזה: הרי אני גם בקונצנזוס שלא לסחור אקטיבית, אך אולי כל זה דווקא במניות וכדו' שע"י המסחר האקטיבי אתה מפספס את התשואה של המדד או המניה ולכן בסופו של דבר במקום להכות אותו אתה מפסיד חלק גדול מהתשואה שלו (מה שקורה בד"כ).
    משא"כ בדולר שקל שאין לו תשואה כלשהי לטווח ארוך שאפשר לפספס, הרי יש לו כמין רצועה שנעה למעלה ולמטה ללא מגמה הנראית לעין. עם ממוצע של 3.65 -,+ שקלים לדולר וא"כ אפשר לקנות דולרים כשהוא מתחת לממוצע ולמכור כשהוא מעל.
    וגם הקטע הפסיכולוגי לא כ"כ משחק כאן כמו במניות כי אין את הפחד של התרסקויות וכו',
    (אני אישית לא הולך לעשות את זה מבחינה השקפתית- זה יתפוס לי מידי את הראש, ואת הזמן אבל מבחינת הרעיון)
    מאד מעניין אותי מה אומרים על זה, על פניו זה נשמע לי ממש סולידי ומעניין.

    @הגיוני כתב בהאם שווה לסחור במט"ח?:

    הרי יש לו כמין רצועה שנעה למעלה ולמטה ללא מגמה הנראית לעין. עם ממוצע של 3.65 -,+ שקלים לדולר

    הטווח הזה קיים רק שנתיים 2023-2025, בין 2011-2023 לא היה טווח "סולידי"...

    eeeee.jpg

  • @אמת-מארץ-תצמח @טריידר
    תרחיש של התרסקות נדיר מאד! כמו להכנס לממ"ד בגלל אזעקה של טיל של החות'ים...
    תרחיש שירד ל3.1 או4- לכמה זמן אתם מתכוונים שהוא ישאר ככה? לא סביר שיישאר כך לתמיד!
    אמממה?

    @אמת-מארץ-תצמח כתב בהאם שווה לסחור במט"ח?:

    מה תעשה עם במשך כמה שנה + זה ישאר מתחת לשער הקניה?
    זה גם הפסד תשואה.

    זה נכון! אמנם לא הייתי קורה לזה "סיכונים רבים", אלא "יתכן שזה לא יהיה הרבה יותר טוב מאשר בעו"ש".
    ולגבי טראמפ לדעתי כל עוד טראמפ יושב שם, הרווחיות גדולה יותר בגלל התנודתיות המובטחת, ויותר נקודות כניסה ויציאה לדעתי.

    @הגיוני כתב בהאם שווה לסחור במט"ח?:

    תרחיש של התרסקות נדיר מאד! כמו להכנס לממ"ד בגלל אזעקה של טיל של החות'ים...

    ולמה באמת רוב האנשים כן נכנסים?!

    תרחיש שירד ל3.1 או4- לכמה זמן אתם מתכוונים שהוא ישאר ככה? לא סביר שיישאר כך לתמיד!

    למה לא?!
    עכשיו סביר לך 3.7
    כשאיראן תהיה גרעינית, יהיה לך סביר 4.1
    וכשטורקיה תבנה בסיס בגולן, יהיה לך סביר 4.5
    וכשישראל וארה"ב יצליחו למחוק את כל הגרעין האיראני ללא נזק יהיה לך סביר 3.3
    וכשארדואן יפול וישראל תחתום על הסכמים שלום עם סעודיה יהיה לך סביר 3.0

    ולגבי טראמפ לדעתי כל עוד טראמפ יושב שם, הרווחיות גדולה יותר בגלל התנודתיות המובטחת, ויותר נקודות כניסה ויציאה לדעתי.

    אתה מפספס דבר אחד.
    השוק לא סתם 'מתנדנד'.
    כל נדנוד - משמעותו חשש מסויים.
    ומאותה סיבה שהוא יתנדנד תחת טראמפ, כך הוא יכול להתרסק/להמריא לאזור חיוג אחר.

  • @אמת-מארץ-תצמח @טריידר
    וואו! לא מסכים אתכם בכלל!
    לא יודע מאיפה להתחיל...
    לגבי למה אנשים נכנסים לממד בכל זאת- כי יש אזעקה.
    לגבי איראן טורקיה וכו' עצם ריבוי התרחישים האפשריים רק מחזק את הטענה שהדולר לא ישאר כך לתמיד.
    והתנודתיות של טראמפ שמוכיחה על חשש התרסקות- ממש לא. לפחות לא בתרחיש הסביר (אולי 1 ל1000000 כן).
    וזה שהיתה תקופה שהיה לדולר טווח אחר כבר הסכמתי לעיל שלכן זה יכול להיות כמו בעוש אבל לא יותר מסוכן מכך.

  • @אמת-מארץ-תצמח @טריידר
    וואו! לא מסכים אתכם בכלל!
    לא יודע מאיפה להתחיל...
    לגבי למה אנשים נכנסים לממד בכל זאת- כי יש אזעקה.
    לגבי איראן טורקיה וכו' עצם ריבוי התרחישים האפשריים רק מחזק את הטענה שהדולר לא ישאר כך לתמיד.
    והתנודתיות של טראמפ שמוכיחה על חשש התרסקות- ממש לא. לפחות לא בתרחיש הסביר (אולי 1 ל1000000 כן).
    וזה שהיתה תקופה שהיה לדולר טווח אחר כבר הסכמתי לעיל שלכן זה יכול להיות כמו בעוש אבל לא יותר מסוכן מכך.

    @הגיוני כתב בהאם שווה לסחור במט"ח?:

    (אולי 1 ל1000000 כן).

    סתם זרקתי...
    אך התכוונתי שקריסת ארה"ב או ישראל פחות סבירה מקריסה של בנק הפועלים לדוגמא. ולכן זה יותר בטוח מבעו"ש אפי', מבחינת התרחיש הזה.

  • @הגיוני כתב בהאם שווה לסחור במט"ח?:

    (אולי 1 ל1000000 כן).

    סתם זרקתי...
    אך התכוונתי שקריסת ארה"ב או ישראל פחות סבירה מקריסה של בנק הפועלים לדוגמא. ולכן זה יותר בטוח מבעו"ש אפי', מבחינת התרחיש הזה.

    @הגיוני כתב בהאם שווה לסחור במט"ח?:

    @הגיוני כתב בהאם שווה לסחור במט"ח?:

    (אולי 1 ל1000000 כן).

    סתם זרקתי...
    אך התכוונתי שקריסת ארה"ב או ישראל פחות סבירה מקריסה של בנק הפועלים לדוגמא. ולכן זה יותר בטוח מבעו"ש אפי', מבחינת התרחיש הזה.

    קריסת ארה"ב או מדינת ישראל - פחות סבירה.
    קריסת הדולר או השקל יותר סבירה. (למה יש לנו שקל 'חדש'?)

  • @אמת-מארץ-תצמח @טריידר
    וואו! לא מסכים אתכם בכלל!
    לא יודע מאיפה להתחיל...
    לגבי למה אנשים נכנסים לממד בכל זאת- כי יש אזעקה.
    לגבי איראן טורקיה וכו' עצם ריבוי התרחישים האפשריים רק מחזק את הטענה שהדולר לא ישאר כך לתמיד.
    והתנודתיות של טראמפ שמוכיחה על חשש התרסקות- ממש לא. לפחות לא בתרחיש הסביר (אולי 1 ל1000000 כן).
    וזה שהיתה תקופה שהיה לדולר טווח אחר כבר הסכמתי לעיל שלכן זה יכול להיות כמו בעוש אבל לא יותר מסוכן מכך.

    @הגיוני כתב בהאם שווה לסחור במט"ח?:

    וואו! לא מסכים אתכם בכלל!
    לא יודע מאיפה להתחיל...

    פשוט,
    תקים הוראות קניה ומכירה אוטומטיים (לא תופס לא את הראש ולא את הזמן)
    בטווח הסולידי שלך, נניח בין 3.57-3.72 ש"ח לדולר,
    ותעדכן כאן בעוד חצי שנה איך הלך לך - ונסיים שם...

  • @הגיוני כתב בהאם שווה לסחור במט"ח?:

    @הגיוני כתב בהאם שווה לסחור במט"ח?:

    (אולי 1 ל1000000 כן).

    סתם זרקתי...
    אך התכוונתי שקריסת ארה"ב או ישראל פחות סבירה מקריסה של בנק הפועלים לדוגמא. ולכן זה יותר בטוח מבעו"ש אפי', מבחינת התרחיש הזה.

    קריסת ארה"ב או מדינת ישראל - פחות סבירה.
    קריסת הדולר או השקל יותר סבירה. (למה יש לנו שקל 'חדש'?)

    @אמת-מארץ-תצמח כתב בהאם שווה לסחור במט"ח?:

    קריסת ארה"ב או מדינת ישראל - פחות סבירה.
    קריסת הדולר או השקל יותר סבירה. (למה יש לנו שקל 'חדש'?)

    אני מבין שאני לא מבין בזה...
    חשבתי שקריסת המטבע תלויה בקריסת כלכלת המדינה כולה, אני מבין מדבריך שלא.

  • @אמת-מארץ-תצמח כתב בהאם שווה לסחור במט"ח?:

    קריסת ארה"ב או מדינת ישראל - פחות סבירה.
    קריסת הדולר או השקל יותר סבירה. (למה יש לנו שקל 'חדש'?)

    אני מבין שאני לא מבין בזה...
    חשבתי שקריסת המטבע תלויה בקריסת כלכלת המדינה כולה, אני מבין מדבריך שלא.

    @הגיוני תבין מדברי שזה לא בהכרח.
    בכל מקרה קריסת כלכלת ארה"ב יותר מסתברת מקריסת ארה"ב -שים לב להבדל.

  • @הגיוני תבין מדברי שזה לא בהכרח.
    בכל מקרה קריסת כלכלת ארה"ב יותר מסתברת מקריסת ארה"ב -שים לב להבדל.

    @אמת-מארץ-תצמח בכוונה כתבתי "כלכלת", כי אני חושב שקריסת הכלכלה שלהם פחות סבירה מקריסה של בנק הפועלים לדוגמה.

  • @אמת-מארץ-תצמח בכוונה כתבתי "כלכלת", כי אני חושב שקריסת הכלכלה שלהם פחות סבירה מקריסה של בנק הפועלים לדוגמה.

    @הגיוני לא משנה, קריסת המטבע זה דווקא דבר אפשרי.

  • @הגיוני לא משנה, קריסת המטבע זה דווקא דבר אפשרי.

  • אולי לא מספיק התעמקתי בתגובות קודמות,
    אבל גם ב7 באוקטובור הדולר עלה רק ב0.2 שזה הרבה אבל לא סוף העולם.
    אני שאלתי את השאלה הזאת גם על מסחר יומי,
    הרי הגרפים נעים המון פעמים על אותם נקודות, ואם נקבע נקודה ממוצעת שבה אנחנו מוכרים וקונים, לכאורה יהיה מספיק רווח גם בשביל לכסות את הטעויות שיהיו.
    אני מקווה שאני מובן.

  • אולי לא מספיק התעמקתי בתגובות קודמות,
    אבל גם ב7 באוקטובור הדולר עלה רק ב0.2 שזה הרבה אבל לא סוף העולם.
    אני שאלתי את השאלה הזאת גם על מסחר יומי,
    הרי הגרפים נעים המון פעמים על אותם נקודות, ואם נקבע נקודה ממוצעת שבה אנחנו מוכרים וקונים, לכאורה יהיה מספיק רווח גם בשביל לכסות את הטעויות שיהיו.
    אני מקווה שאני מובן.

    @הקול-השפוי כתב בהאם שווה לסחור במט"ח?:

    הרי הגרפים נעים המון פעמים על אותם נקודות, ואם נקבע נקודה ממוצעת שבה אנחנו מוכרים וקונים, לכאורה יהיה מספיק רווח גם בשביל לכסות את הטעויות שיהיו.

    הרחבתי בחסרונות מסחר בטווח מסוים בהודעה זו:

  • @הגיוני בגדול?!
    מקובל שסחר במט"ח הוא הרבה יותר מסוכן.
    חוץ מזה, ע"פ רשות המיסים זה נחשב כמשלח יד, והמיסוי הוא כמו עסק (לא כמו רווחי הון).

    @אמת-מארץ-תצמח כתב בהאם שווה לסחור במט"ח?:

    ע"פ רשות המיסים זה נחשב כמשלח יד, והמיסוי הוא כמו עסק (לא כמו רווחי הון)

    תוכל להסביר כמה מס יש על זה?

  • @אמת-מארץ-תצמח כתב בהאם שווה לסחור במט"ח?:

    ע"פ רשות המיסים זה נחשב כמשלח יד, והמיסוי הוא כמו עסק (לא כמו רווחי הון)

    תוכל להסביר כמה מס יש על זה?

    @הגיוני אאל"ט כמו עבודה רגילה - כמו עצמאי.

  • @הגיוני אאל"ט כמו עבודה רגילה - כמו עצמאי.

    @אמת-מארץ-תצמח על זה אני שואל. סליחה על הבורות.

נושאים מוצעים


  • האם להשקיע בריאל האיראני???

    שוק ההון והשקעות השקעות
    11
    0 הצבעות
    11 פוסטים
    552 צפיות
    ד
    "השאלה נשאלה לפני למעלה מעשור." https://www.themarker.com/markets/marketmoney/2015-07-26/ty-article/0000017f-db44-db22-a17f-fff591400000
  • 0 הצבעות
    3 פוסטים
    203 צפיות
    נחמן רוזנבלוםנ
    @יום-הדין עקרונית החיסכון לכל ילד שייך בצורה חוקית לילד שלך. מה זה אומר זה לא אומר הרבה, אבל אני מכיר חברה צעירים שהוציאו את הכסף ללא ידיעת ההורים בבחרותם. (אז האמת היא שהם הוציאו דובר על סכומים קטנים אבל זה תמיד יכול לקרות) ככה שכדי שהכסף הזה ישמר ולא יבוזבז על ידי אחד מילדיך אתה תצטרך לחנך את ילדך מגיל צעיר שהכסף הזה מיועד לחתונה או הדירה שלו וכו' או במקרה שח"ו קורה ויורד למישהו ילד מהדרך הכסף יהיה שייך מבחינה חוקית לילד שיוכל גם לבזבז אותו על דברים לא מידי מרנינים.
  • 2 הצבעות
    55 פוסטים
    3k צפיות
    ש
    @אנונימי2 חושב שזה יחס מינוף מאוד גבוה מספיק ירידות של 10-15% שיגיע למרג׳ין קול אם החלטת על מינוף אתה יכול לעשות את זה על 20 אלף שהמינוף יהיה 50% תחזיר את ההלוואה הרבה יותר מהר עם פחות ריבית ושתסיים את ההחזר תמנף שוב (כמו במשיאים)
  • 2 הצבעות
    1 פוסטים
    166 צפיות
    טריידרט
    @משהמשה כתב באני כבר מפקיד לגמ"ח, להפסיק את ההפקדות?: האם יש מקום שמאפשר הפקדות בסכום קטן ומנהל עבור כל הלקוחות את ההשקעה כמו סוחרי נדלן למי שמחפש סיכוי מוגבר בסיכון מוגבר (מעל המוכר) - מובחרים במדד ה"נאסדאק", המדד מרכיב את 100 החברות החזקות בארה"ב, לרוב בתחום הטכנולוגיה, שם עיקר התנודיות וגם עיקר הכסף, ובכל זאת מדובר במדד מפוזר על פני כלל החברות הגדולות והבינוניות, כך שזה מאזן סיכון משמעותי, [image: 1748573874872-2ef75648-1904-45f6-bbd1-753929be06e9-image.png] [image: 1748573927886-ff2e596e-e527-4374-97ed-c50864cf0124-image.png]
  • 0 הצבעות
    103 פוסטים
    6k צפיות
    ר
    @ה.-שלמה @שמיל-שמיל אם אני ואשתי אזרחי ארה"ב, שנה קודמת לא דיווחתי כלל, כי ההכנסות היו מתחת לתקרה, בשנה הקרובה אצטרך לדווח, האם אצטרך לשלם מס על הכנסת שכיר של כ8000 ש"ח בחודש השקעה בקרנות אמריקאים [דרך מיטב] ע"ס 18 אש"ח עסק עצמאי עוסק זעיר / פטור /מורשה [עדיין לא פתחתי, אבל מתכוון לפתוח בקרוב, אשמח לדעת אם עלי לשכלל גם מס אמריקאי]. הכנסה משכירות של 5500 [גם משלם שכירות] כמו כן בפתיחת עסק יש תשלום של ביטו"ל לארה"ב? וא"כ כמה ואיך מדווחים על זה?