דילוג לתוכן

בשעה טובה לרווחת זו״צ מחוסרי הדיור, התרסקות מחירי הדירות כבר כאן!!!

נדל"ן ומשכנתאות
244 46 9.8k 37

נושאים מוצעים


  • 2 הצבעות
    1 פוסטים
    96 צפיות
    מרים-הורביץ נכסיםמ
    כהמשך לפוסט https://forum.benakel.org/topic/1187/הדירה-שקניתם-לילד-בפריפריה-מזל-טוב-הרגע-קניתם-לו-משקולת./18 רציתי להגיב על נקודה נוספת שחייבת התייחסות, ומשנה דרמטית את המאזן לטובת רכישת נדל''ן על אף כל הנקודות הנכונות והחשובות שהועלו. בשונה ממודל חו''ל, שם אנשים רבים גרים בשכירות, ואת הכסף שלהם משקיעים בשוק ההון, בארץ ישראל אין מנגנון מסודר של שכירות מפוקחת ובנויה. מחירי השכירות משפיעים באופן ישיר על מחירי הנדל''ן ודוחפים אותו כלפי מעלה. לפי הנתונים של הלמ''ס, מחירי השכירות עלו ב ממוצע ב 3.2% בשנה האחרונה, אבל האמת היא שלכאורה המחירים עלו יותר. מעיון בנתונים לחודש פברואר, למשל, עולה שמחירי השכירות עלו בממוצע ב 0.2$ בלבד (עלייה שנתית של 2.4%) אבל שוכרים שחידשו חוזה חוו עליה של 2.7%, ואצל השוכרים החדשים נרשמה עלייה של 5.8%. דבר נוסף, כאשר הגרלות דירה בהנחה נפתחות אחת לחצי שנה בערך, ויש שם כמה אלפי דירות בודדות על למעלה מ 120 אלף נרשמים, מפעם לפעם עולה הביקוש לשכירות, כי יש יותר ויותר אנשים שאין להם דירות. אם פעם אצלנו, רוב הזוגות היו עוברים לדירה משלהם אחרי מספר שנים מסוים מהחתונה, היום יותר ויותר משפחות, או משיקולים של חוסר ברירה או משיקולים של העדפה כלכלית (קוראים את הפורום הזה), נשארים בשכירות. מה שגורם לכךך שקשה מאוד להשיג דירות להשכרה, בפרט במרכז, וככל שצריף דירה גדולה יותר הקושי מתגבר. התוצאה? מחירי השכירות עולים, התוצאה הבאה בתור? אנשים מעדיפים לשלם את הסכום הזה לדירה משלהם. זהו נתון דרמטי שלפי דעתי ישפיע מאוד בפרט עלך אישורים עם ביקוש גבוה לשכירות. לדוגמא- בני ברק, שיש בה היצע עצום של דירות למכירה, ומעבר לז'בוטינסקי ההיצע גדול עוד יותר בין של יד 2 ובין של דירות חדשות, הלחץ על שכירות הדירות במרכז בני ברק צפוי להשפיע על המחירים בטווח הבינוני ארוך. עוד פתרון שלקוח את מחירי השכירות המאמירים כפתרון- היום יותר ויותר מקובל לחלק את הדירה לדירה + יחידה כדי להגיע לקורת גג. דוגמאות? דירה בעיר חרדית מבוקשת, של 3 חדרים + יחידה, חדשה, עם ממ''ד, ב1.750 בלבד! הכנסה חודשית של 4500 על הדירה, ועוד 3000 ליחידה. כך זוגות מעדיפים להישאר במרכז. (פרטים באישי)
  • 4 הצבעות
    37 פוסטים
    1k צפיות
    ג
    @בניהו-לוי said: @מרים-הורביץ-נכסים said: פתיחת ההגרלה שהייתה אמורה להיפתח היום נדחית כיון שההחלטה תעלה לדיון במועצה ב 26/04. ההגרלה נפתחה לאיפה כדאי להירשם? [image: 1779800987164-86fdbbfb-c877-4fd7-be31-04d3e2d464b3-image.jpeg] יש באתר הנ"ל שגיאות במחיר הדירה מומלץ להשתמש עם האתר https://hagralot-dira.vercel.app/
  • 2 הצבעות
    13 פוסטים
    451 צפיות
    מרים-הורביץ נכסיםמ
    @המוצלח באמת זה מה שאני חושבת- שבהחלט יש כאן הזדמנויות יפות. למשל הדירה בקרית גת (שנמכרה אגב, יש עוד, אבל אני מדברת על אחת ספציפית) היתה אפילו מושכרת לאדם חרדי שזו מעלה חשובה מאוד להרבה אנשים ומשמעותית. אם אתם רציניים ומעוניינים בפרטים של המתווך אפשר באישי. פעם אחרת כדאי לתייג
  • 4 הצבעות
    19 פוסטים
    2k צפיות
    י
    @שלום-ברנר said: @ניק100 לא הבנתי, זה יועיל אז בבקשה תפעיל את חברי הכנסת לפעול בעניין למה הכל צריך ליפול עלי @ניק100 said: @שלום-ברנר מה שהכי יועיל שהציבור ידרוש את זה מנציגי הציבור! שישווקו את החלק השני במהירות לצביון חרדי ואז זה יפתח את כל השכונה. בהחלט צריל לערב את כל הפוליטיקאם שצעקו על ממשלת בנט ולפיד שלוקחים מהחרדים את השכונה ולבסוף זה כן תואם לציבור החרדי והנה כרגע בממשלת ימין וכו' השכונה הדרומית לא משווקת כרגע בגלל התנגדות ראש העיר (שהעלו אותו כדי שיקדם ועושה להיפך...)
  • 1 הצבעות
    29 פוסטים
    1k צפיות
    ב
    @חופש-כלכלי כתב בהאם כותבי הפורום מתעניינים בעתיד הנדל"ן בישראל?: @משהמשה לא לכל האנשים יש דעה אנשים קוראים אוספים חומר ולומדים לא נראה לי שזה מעיד על חוסר התענינות ולא כל מי שהתחבר יפנה היום או מחר או בעוד חודש אולי הוא התגבש ויקבל אומץ או כסף בעוד שנתיים זה תהליך לא פשוט מסכים עם כל מילה ושאני מסתכל על עצמי ואני מאמין שיש עוד אנשים כמוני עד עכשיו אנחנו בטוחים שצריך הון עצמי מהבית נכון כתבת שיועצי משכנתאות יכולים לדאוג ל=100% מימון אבל אני לא מכיר אותם ועוד שאת המשכנתא צריך לשלם כעת והדירה תהיה מוכנה בעוד מספר שנים