דילוג לתוכן

הצעת שיפור לפרויקט החשוב של 'בנקל'

שוק ההון והשקעות
34 14 1.3k 15
  • @שואף-לדעת אני לא מאמין שאדם שיצא לו שם של מומחה נתן כזה עצה זה ממש לנסות לתזמן את השוק מה יקרה אם למשל השוק יעלה הרבה עד הירידות המיוחלות והפסדת אותם?

    @השומר
    הוא בהחלט לקח את זה בחשבון ולכן המליץ על הוראת קבע מיידית
    ההמלצה לחכות לירידה בשוק היא רק בשביל המינוף
    אני מוכרח לציין שזו נראית לי המלצה בהחלט מתקבלת על הדעת (כמובן מתאימה רק למי שבעניין של מינופים ומבין את המשמעות החיובית של ירידות בשוק ההון)

  • כמה נקודות למחשבה לאור כל מה שכתבו כאן:

    1- מי שמסתכל מה קרה לכסף אחרי חודש או חודשיים או אפילו שנתיים. לא נולד להשקעות. השקעה טובה היא לטווח רחוק. גם אם יש נפילה גדולה, סותמים את האף וממשיכים עד העליה הגדולה. גם אם יש הוצאה בזמן ירידות לוקחים הלוואה וממתינים. לא מוציאים כסף מושקע בזמן נפילות. נקודה.

    2- כל הסימולציות שהעלו פה, משנות את הפער בענק כשההשקעה היא ממונפת והרווחיים יכולים להיות עשרות אחוזים בשנה.

    3- לקחת משכנתא בהתחלה ו"לחסוך" כל חודש על ידי החזר, ברור שיוצר פער גדול במיוחד בהשקעות ממונפות. אבל צריך לזכור עוד דבר... מי שעושה את זה פעם אחת, לומד לעשות את זה עוד בעיקר בזמני הנפילות. לוקחים עוד הלוואה ומשלמים. התנהלות כזו מניבה רווחים גדולים מאד. ושוב... בתנאי שמסוגלים להכיל ירידות.

    4- מס זה לא שיקול. כל תשלום מס מראה שהרווחתם פי 4. ו... יש דרך להחזיר מס וד"ל.

  • שמעתי בשם מומחה השקעות מוכר על אסטרטגיה נוספת,
    מעניין מה תגיבו עליה ...
    הרעיון הוא:
    א. להפקיד כעת כשהשוק בשיא רק בהפקדה חודשית לפי גובה החיסכון.
    ב. כשהשוק ירד ב 20% לקחת הלוואה של 100,000 ולהפקיד.
    ג. כשהשוק ירד ב 30% לקחת הלוואה של 300,000 ולהפקיד.
    ד. כשהשוק ירד ב 40% לקחת הלוואה ככל שניתן ולהפקיד.

    @שואף-לדעת כתב בהצעת שיפור לפרויקט החשוב של 'בנקל':

    ב. כשהשוק ירד ב 20% לקחת הלוואה של 100,000 ולהפקיד.
    ג. כשהשוק ירד ב 30% לקחת הלוואה של 300,000 ולהפקיד.
    ד. כשהשוק ירד ב 40% לקחת הלוואה ככל שניתן ולהפקיד.

    מי שמחכה לירידות... מחכה ומחכה ומחכה ומחכה.... ומגלה כשהבת הראשונה מתחתנת שאין לו איך לחתן.
    ברור שאפשר לחכות קצת אבל צריך לשים דד ליין. לא תמיד באות ירידות בטוח הקרוב לפעמים יש תקופה ארוכה של עליות.
    לפעמים זה רק תירוץ לדחיינות

  • @השומר
    הוא בהחלט לקח את זה בחשבון ולכן המליץ על הוראת קבע מיידית
    ההמלצה לחכות לירידה בשוק היא רק בשביל המינוף
    אני מוכרח לציין שזו נראית לי המלצה בהחלט מתקבלת על הדעת (כמובן מתאימה רק למי שבעניין של מינופים ומבין את המשמעות החיובית של ירידות בשוק ההון)

    @שואף-לדעת כתב בהצעת שיפור לפרויקט החשוב של 'בנקל':

    הוא בהחלט לקח את זה בחשבון ולכן המליץ על הוראת קבע מיידית

    בתור משקיע שנים רבות, רוב יועצי ההשקעות ודומיהם מציעים "לאזן" את התיק, מפני שרוב הלקוחות "פוחדים". לכן גם ההצעה המוזרה הזו.

    מי שרוצה להרוויח ממנף ולא מאזן. אם מאזנים מרוויחים מעט. זה לא אומר לא לפזר בכמה אופציות ממונפות.

  • שמעתי בשם מומחה השקעות מוכר על אסטרטגיה נוספת,
    מעניין מה תגיבו עליה ...
    הרעיון הוא:
    א. להפקיד כעת כשהשוק בשיא רק בהפקדה חודשית לפי גובה החיסכון.
    ב. כשהשוק ירד ב 20% לקחת הלוואה של 100,000 ולהפקיד.
    ג. כשהשוק ירד ב 30% לקחת הלוואה של 300,000 ולהפקיד.
    ד. כשהשוק ירד ב 40% לקחת הלוואה ככל שניתן ולהפקיד.

    @שואף-לדעת
    אני חושב שזה מאוד תלוי למה השוק יורד, אם זה מסיבה חיצונית כמו קורונה מלחמה וכדו' ברור שכדאי להכניס כמה שיותר, כיון שמיד אחרי זה השוק יחזור לקדמותו ביתר שאת,
    משא"כ אם זה מסיבות אמיתיות כמו אינפלציה גבוהה והאטה בשוק, כנראה שלא כ"כ מהר תבוא העליה.
    (ברור שגם אז כדאי להמשיך להשקיע, וודאי לא למשוך ולקבע הפסד, אלא שלא הייתי ממליץ על מינוף)

  • שמעתי בשם מומחה השקעות מוכר על אסטרטגיה נוספת,
    מעניין מה תגיבו עליה ...
    הרעיון הוא:
    א. להפקיד כעת כשהשוק בשיא רק בהפקדה חודשית לפי גובה החיסכון.
    ב. כשהשוק ירד ב 20% לקחת הלוואה של 100,000 ולהפקיד.
    ג. כשהשוק ירד ב 30% לקחת הלוואה של 300,000 ולהפקיד.
    ד. כשהשוק ירד ב 40% לקחת הלוואה ככל שניתן ולהפקיד.

    @שואף-לדעת
    גם אני שמעתי את זה,
    אני לא מתחבר לסכומים מסויימים.
    אבל הרעיון בהחלט נכון.
    בשעת מעשה אף פעם לא יודעים האם הירידות הסתיימו.

  • @שואף-לדעת
    גם אני שמעתי את זה,
    אני לא מתחבר לסכומים מסויימים.
    אבל הרעיון בהחלט נכון.
    בשעת מעשה אף פעם לא יודעים האם הירידות הסתיימו.

    @צמיחה מה הסכומים לדעתך?
    יש כאן צורך בסיסי משום שאברך עם 4 בנות בממוצע לא יספיק לו הוראת קבע, אפילו של 3,000 ש"ח לחודש.

  • @שמיל-שמיל
    מצד שני, הפקדת הו"ק אפשר להפסיק בעת קושי, וזו שאלה גדולה האם חוזרים להפקיד. אבל במשכנתא חייבים לעמוד בהחזרים.
    דבר נוסף, משכנתא אפשר לקחת גם ל-30 שנה, ואז ההחזר החודשי יותר נמוך, ואת הכסף צריכים אחרי 15 שנה או 20 או 25 ולאו דוקא אחרי 30 שנה.
    מה שאומר שאם את סכום ההחזר החודשי למשכנתא היו משקיעים, לא היו מגיעים לאותה תשואה.

    @צמיחה כתב בהצעת שיפור לפרויקט החשוב של 'בנקל':

    מצד שני, הפקדת הו"ק אפשר להפסיק בעת קושי, וזו שאלה גדולה האם חוזרים להפקיד. אבל במשכנתא חייבים לעמוד בהחזרים.

    זה אחד המעלות של שוק הנדל''ן

  • אף אחד לא יכול לצפות אם הירידות יעצרו מהר ומתי השוק יעלה שוב. לא קשור אם זה קורונה או אינפלציה. הקורונה תיאורטית הייתה יכולה לשתק את הכלכלה לתקופה ארוכה מאד, ואינפלציה לפעמים היא לתקופה קצרה.
    מי שמחכה... מחכה....
    בלי תירוצים. יורד, מכניסים!

  • @צמיחה מה הסכומים לדעתך?
    יש כאן צורך בסיסי משום שאברך עם 4 בנות בממוצע לא יספיק לו הוראת קבע, אפילו של 3,000 ש"ח לחודש.

    @שואף-לדעת כתב בהצעת שיפור לפרויקט החשוב של 'בנקל':

    @צמיחה מה הסכומים לדעתך?
    יש כאן צורך בסיסי משום שאברך עם 4 בנות בממוצע לא יספיק לו הוראת קבע, אפילו של 3,000 ש"ח לחודש.

    אא"כ הוא יעשה את זה מיד אחרי החתונה.

  • @שואף-לדעת כתב בהצעת שיפור לפרויקט החשוב של 'בנקל':

    @צמיחה מה הסכומים לדעתך?
    יש כאן צורך בסיסי משום שאברך עם 4 בנות בממוצע לא יספיק לו הוראת קבע, אפילו של 3,000 ש"ח לחודש.

    אא"כ הוא יעשה את זה מיד אחרי החתונה.

    @צמיחה כתב בהצעת שיפור לפרויקט החשוב של 'בנקל':

    אא"כ הוא יעשה את זה מיד אחרי החתונה.

    הרבה אברכים אין להם מודעות כזו מיד אחרי החתונה (הלוואי שלי הייתה...)
    כן אפשר לצפות מהם, להתחיל לחסוך מיד במשכורת הראשונה (כל סכום שהוא, גם 50 ש"ח חודשיים)
    לא בהכרח לחתן את הילדים שעוד לא נולדו... אלא כי יש הרבה מטרות בחיים שהם צריכים כסף בשבילם.

  • @צמיחה כתב בהצעת שיפור לפרויקט החשוב של 'בנקל':

    אא"כ הוא יעשה את זה מיד אחרי החתונה.

    הרבה אברכים אין להם מודעות כזו מיד אחרי החתונה (הלוואי שלי הייתה...)
    כן אפשר לצפות מהם, להתחיל לחסוך מיד במשכורת הראשונה (כל סכום שהוא, גם 50 ש"ח חודשיים)
    לא בהכרח לחתן את הילדים שעוד לא נולדו... אלא כי יש הרבה מטרות בחיים שהם צריכים כסף בשבילם.

    @אפ_על_פי_כן הבעיה כמובן בלי להכליל אבל זוג צעיר שמביאים או עתידים להביא לו כמה מאות אלפים במתנה מתקשה מבחינה פסכולוגית להבין שצריך לעמול באיזה שהוא צורה עליו ןלכן צריך כמה שנים עד שיבינו מה המשמעות של כסף.

  • @אפ_על_פי_כן הבעיה כמובן בלי להכליל אבל זוג צעיר שמביאים או עתידים להביא לו כמה מאות אלפים במתנה מתקשה מבחינה פסכולוגית להבין שצריך לעמול באיזה שהוא צורה עליו ןלכן צריך כמה שנים עד שיבינו מה המשמעות של כסף.

    @השומר כתב בהצעת שיפור לפרויקט החשוב של 'בנקל':

    @אפ_על_פי_כן הבעיה כמובן בלי להכליל אבל זוג צעיר שמביאים או עתידים להביא לו כמה מאות אלפים במתנה מתקשה מבחינה פסכולוגית להבין שצריך לעמול באיזה שהוא צורה עליו ןלכן צריך כמה שנים עד שיבינו מה המשמעות של כסף.

    אתה חושב שזה בגלל שקיבל 'מאות אלפים' לדירה, הוא מתקשה מבחינה פסיכולוגית לחסוך?
    אני לא ראיתי את זה סביבי (וזה גם לא נכון עליי)
    לדעתי זה יותר מכל עניין של חינוך
    יש זוצים ש'מנסים לטרוף את העולם' וזוצים עם ראש אחר
    הנושא מעניין בלי ספק
    אבל נראה לי שאנחנו סוטים מנושא האשכול המקורי

  • @השומר כתב בהצעת שיפור לפרויקט החשוב של 'בנקל':

    @אפ_על_פי_כן הבעיה כמובן בלי להכליל אבל זוג צעיר שמביאים או עתידים להביא לו כמה מאות אלפים במתנה מתקשה מבחינה פסכולוגית להבין שצריך לעמול באיזה שהוא צורה עליו ןלכן צריך כמה שנים עד שיבינו מה המשמעות של כסף.

    אתה חושב שזה בגלל שקיבל 'מאות אלפים' לדירה, הוא מתקשה מבחינה פסיכולוגית לחסוך?
    אני לא ראיתי את זה סביבי (וזה גם לא נכון עליי)
    לדעתי זה יותר מכל עניין של חינוך
    יש זוצים ש'מנסים לטרוף את העולם' וזוצים עם ראש אחר
    הנושא מעניין בלי ספק
    אבל נראה לי שאנחנו סוטים מנושא האשכול המקורי

    @אפ_על_פי_כן ברור שיש השפעה לרעה על אדם שלא עבד מעולם
    ופתאום מקבל חצי מיליון או יותר בלי שעבד על זה דקה

    זה שיש אברכים שחוסכים זה למרות, וודאי שלא בגלל

  • @השומר כתב בהצעת שיפור לפרויקט החשוב של 'בנקל':

    @אפ_על_פי_כן הבעיה כמובן בלי להכליל אבל זוג צעיר שמביאים או עתידים להביא לו כמה מאות אלפים במתנה מתקשה מבחינה פסכולוגית להבין שצריך לעמול באיזה שהוא צורה עליו ןלכן צריך כמה שנים עד שיבינו מה המשמעות של כסף.

    אתה חושב שזה בגלל שקיבל 'מאות אלפים' לדירה, הוא מתקשה מבחינה פסיכולוגית לחסוך?
    אני לא ראיתי את זה סביבי (וזה גם לא נכון עליי)
    לדעתי זה יותר מכל עניין של חינוך
    יש זוצים ש'מנסים לטרוף את העולם' וזוצים עם ראש אחר
    הנושא מעניין בלי ספק
    אבל נראה לי שאנחנו סוטים מנושא האשכול המקורי

    @אפ_על_פי_כן אני מסכים בהחלט שהמסקנא ההכרחית זה חינוך פיננסי טוב.

  • @אפ_על_פי_כן ברור שיש השפעה לרעה על אדם שלא עבד מעולם
    ופתאום מקבל חצי מיליון או יותר בלי שעבד על זה דקה

    זה שיש אברכים שחוסכים זה למרות, וודאי שלא בגלל

    @שמח-לעזור כתב בהצעת שיפור לפרויקט החשוב של 'בנקל':

    @אפ_על_פי_כן ברור שיש השפעה לרעה על אדם שלא עבד מעולם
    ופתאום מקבל חצי מיליון או יותר בלי שעבד על זה דקה

    זה שיש אברכים שחוסכים זה למרות, וודאי שלא בגלל

    אני מדבר על להתחיל לחסוך ממלגת הכוילל\מעבודת האישה, בוא זה כן כסף שעבדו עליו...
    אני לא כ"כ מסכים איתך על ההשפעה הרעה,
    בזמן שמדובר בזוגות שחיים בחברה שבה הדבר מקובל מאד - ובעצם כל הזוצים סביבם קיבלו אחד המרבה ואחד הממעיט - זה לא גורם להם לעוף על עצמם
    ובאיזשהו מקום, מאד ממריץ אותם להעניק בבוא העת לילדיהם בדומה למה שהם קיבלו בזמנו
    בשונה מקהילות שבהם הזוצ לא קיבל כמעט כלום, גם כשיולדו לו 6 בנות הוא לא מרגיש צורך להתאמץ במיוחד...

    אבל אני מבין את זווית הראיה שלך. יש בזה משהו. (גם אם לא הסכמתי.)

  • @שמח-לעזור כתב בהצעת שיפור לפרויקט החשוב של 'בנקל':

    @אפ_על_פי_כן ברור שיש השפעה לרעה על אדם שלא עבד מעולם
    ופתאום מקבל חצי מיליון או יותר בלי שעבד על זה דקה

    זה שיש אברכים שחוסכים זה למרות, וודאי שלא בגלל

    אני מדבר על להתחיל לחסוך ממלגת הכוילל\מעבודת האישה, בוא זה כן כסף שעבדו עליו...
    אני לא כ"כ מסכים איתך על ההשפעה הרעה,
    בזמן שמדובר בזוגות שחיים בחברה שבה הדבר מקובל מאד - ובעצם כל הזוצים סביבם קיבלו אחד המרבה ואחד הממעיט - זה לא גורם להם לעוף על עצמם
    ובאיזשהו מקום, מאד ממריץ אותם להעניק בבוא העת לילדיהם בדומה למה שהם קיבלו בזמנו
    בשונה מקהילות שבהם הזוצ לא קיבל כמעט כלום, גם כשיולדו לו 6 בנות הוא לא מרגיש צורך להתאמץ במיוחד...

    אבל אני מבין את זווית הראיה שלך. יש בזה משהו. (גם אם לא הסכמתי.)

    @אפ_על_פי_כן ברור שבציבור הליטאי שנותנים סכום יחסית גדול זה יישר אותם בהמשך הדרך לתרבות הקהילתית הזאת אבל בעומק שהראש יתישב להבין את משחק הכסף האמיתי בלי חינוך לוקח זמן.

  • @אפ_על_פי_כן ברור שבציבור הליטאי שנותנים סכום יחסית גדול זה יישר אותם בהמשך הדרך לתרבות הקהילתית הזאת אבל בעומק שהראש יתישב להבין את משחק הכסף האמיתי בלי חינוך לוקח זמן.

    @השומר כתב בהצעת שיפור לפרויקט החשוב של 'בנקל':

    @אפ_על_פי_כן ברור שבציבור הליטאי שנותנים סכום יחסית גדול זה יישר אותם בהמשך הדרך לתרבות הקהילתית הזאת אבל בעומק שהראש יתישב להבין את משחק הכסף האמיתי בלי חינוך לוקח זמן.

    בקיצור, כולנו מסכימים שצריך חינוך... 😊

נושאים מוצעים


  • 3 הצבעות
    1 פוסטים
    141 צפיות
    ד
    במאמר הקודם https://forum.benakel.org/topic/1086/האם-מבנה-השוק-החדש-מנפח-את-ה-s-p-500/6 צללנו לתיאוריה של גאבה וקוין, שמזהירה אותנו מפני מצב שבו השוק הופך ל"קשיח". לפי החשש הזה, בגלל שכולנו משקיעים "על עיוור" במדדים כמו S&P 500, אנחנו יוצרים בועה: הכסף זורם פנימה אוטומטית, דוחף את המחירים למעלה, ויוצר רצפה לא רציונלית – כלומר, המחיר לא יכול לרדת כי תמיד יש מישהו (המדד) שקונה. אבל כדי להיות משקיעים חכמים (ועצלנים בלב שקט), כדאי להכיר את התשובות של ענקית ההשקעות Vanguard למיתוסים האלו. 1. המיתוס: "המדד קונה הכל על עיוור ומנפח מחירים" החשש: המדד לא בודק אם מניה היא טובה או יקרה, הוא פשוט קונה אותה כי היא קיימת, ובכך הוא הופך ל"מנוע" שדוחף את השוק למעלה ללא הפסקה. התשובה של ונגראד המחקר מראה שקרנות המדד אחראיות רק על כ-1.2% מהמסחר היומי בבורסה בארה"ב. מי קובע את המחיר באמת? המשקיעים ה"חרוצים" – אלו שקוראים דוחות ומחליטים אם למכור או לקנות. הם מהווים כמעט 99% מהתנועה בשוק. המדד הוא בסך הכל "טרמפיסט" שמשקף את המחיר שהמקצוענים קבעו. נ.ב. זו גם הסיבה לריכוזיות במדד . 2. המיתוס: "הזרם הפסיבי יצר רצפה מלאכותית שמונעת מהשוק לרדת" החשש: אם מיליוני אנשים מפקידים כל חודש לפנסיה והכסף הולך אוטומטית למדד, השוק לעולם לא יחזור להיות "אמיתי" כי אין מי שימכור. השוק אמור להפוך ל"שקט" וחסר תנודות. התשובה של ונאגרד כאן נכנס לתמונה ה-VIX "מדד הפחד" של הבורסה, שבוחן כמה השוק תנודתי . ואנגארד מראים בנתונים שמאז 1990, בזמן שנכסי המדדים זינקו בטירוף, מדד ה-VIX לא ירד. להיפך, אנחנו עדיין רואים קפיצות ענקיות בתנודתיות בזמן משברים (כמו בקורונה או ב-2008). זה מוכיח שהשוק ממש לא איבד את היכולת שלו "לרעוד" או לרדת. כשקורה משהו רע בעולם, המשקיעים האקטיביים (אלו שמחזיקים ב-99% מהמסחר) עדיין מוכרים ודוחפים את המחירים למטה בעוצמה. ה"רצפה" שחששנו ממנה פשוט לא קיימת במבחן המציאות. 3. המיתוס: "המדד מנפח רק את חברות הענק" החשש: המדד הופך את המניות הגדולות (כמו אפל) לעוד יותר גדולות באופן מלאכותי. התשובה של ונגראד באופן מפתיע, שיעור הבעלות של קרנות המדד בחברות הענק נמוך יותר מאשר בחברות הבינוניות (Mid-Cap). הסיבה שאפל כל כך גדולה במדד היא כי היא חברה מצליחה בעולם האמיתי, לא בגלל המנגנון האוטומטי של המדד. בשורה התחתונה: מה עושים עם זה? חשוב להיות כנים: גם על המחקר הזה של Vanguard יש טענות. יש חוקרים שטוענים שהם מודדים רק חלק מהשוק והבעיה האמיתית גדולה יותר. השוק הוא מערכת מורכבת שמשלבת גם כוחות פסיביים וגם אקטיביים. הנקודה שחשוב לקחת היא זו הוויכוחים של המומחים לא צריכים להפחיד אתכם. הכוח הכי גדול של משקיע "עצלן" הוא לא לנסות להיות חכם יותר מהשוק, אלא להיות חזק יותר מהרגש שלו. הנתונים מראים שהשוק עדיין יודע להעניש חברות גרועות ולתגמל טובות. האסטרטגיה שלכם צריכה להישאר פשוטה: להחזיק חזק. לא משנה אם השוק קופץ (תנודתיות) או אם אומרים שהכל "מנופח" – ההיסטוריה מראה שמי שנשאר בפנים לאורך זמן, מנצח . אין באמור המלצה או שידול בשום צורה שהיא. מרגישים מבולבלים או רוצים לשאול שאלות? אשמח לשמוע מכם ולהגיב להערות והארות. a053311311@gmail.com
  • 7 הצבעות
    2 פוסטים
    144 צפיות
    ש
    להצטרפות לפורום הפיננסי ניתן לשוח הודעה ל khny887@gmail.com
  • 0 הצבעות
    17 פוסטים
    675 צפיות
    אבי ר.א
    @צמיחה כתב בלענות תשובה 'על רגל אחת'..?: כנראה שההשתדלות צריכה להיות לפי מה שהכי הגיוני. מי שנמצא בשלב יותר מתקדם והוא כמעט מחתן, מומלץ שיפנה לייעוץ מקצועי מה הוא יכול לעשות, אולי עוד אפשר להציל את המצב. לפעמים אין ברירה וצריך להסתמך על הגמ"חים. זה בס"ה מה שרציתי להבהיר, ולשלול את התפיסה שאומרת בשום פנים ואופן אין לקחת הלוואה. Spoiler גילוי נאות: אני לגמרי נגד הלוואות ב"ה אין לי כאלה ואין לי אשראי ולא מסגרת בחשבון, ובכ"ז אני מפקיד לגמ"ח כי אני חושב שזה חלק מההשתדלות שלי, ובתקווה שלא אצטרך לזה. (אולי החתן שלי ירצה במקום משכנתא...)
  • 0 הצבעות
    28 פוסטים
    1k צפיות
    חושב שאני גאוןח
    @קל-זכות לץ... צריך להבין דבר בסיסי כל אחדמונע מרגשות, וכן (לצערנו) גם בניין הכלכלי ואם לאחד יש דע מסוימת תהיה ככל שתהיה הוא יהיה הכרחי להסבחיר כמה הוא צודק השאלה היא האם זה יוצא מכלל שליטה הוי אומר שהוא יודע להגיד לאשתו זה לא נכון מה שאני אומר\עושה אבל אני חייב את זה ...
  • 1 הצבעות
    19 פוסטים
    3k צפיות
    קל זכותק
    בהחלט הספר של אהרן זלץ הוא מיוחד מאוד