דילוג לתוכן

מישהו יכול לתת פרטים על סערת מכרות הזהב באתיופיה?

הועבר שוק ההון והשקעות
1.2k 103 41.4k 99
  • זה לא נקרא סתימת פיות, זה נקרא שיש גבולות למה ניתן לכתוב על גבי במה זו.

    ואגב גם דיון זה לא נראה לי כלול ב"דיון ענייני" רק כיון שכרגע הפוסט שלך עדיין כתוב כתבתי את שלי, בהנחה והסכמה שעוד מעט ימחקו גם אותו.

  • בציבור שלנו נשתרשה לעיתים תפיסה שכאשר אדם מציע השקעה, יש להניח שהיא תקינה מתוך חזקת כשרות של המציע, ולכן לא ראוי לדבר על כך או להטיל ספק. אך חשוב לחדד נקודה עקרונית: בעולם ההשקעות אין חזקת כשרות.

    היכולת להשקיע נכון, לנתח סיכונים ולזהות השקעות מוצלחות היא מיומנות מקצועית שאינה מצויה אצל כל אדם, גם אם הוא ירא שמים, הגון וישר. לכן הגישה הנכונה להשקעות צריכה להיות קודם כול זהירות וחשד מקצועי בריא, עד שמוכח אחרת. אין זו הטלת דופי באדם עצמו, אלא בדיקה עניינית של ההשקעה המוצעת.

    בדומה לתחום הכשרות, שבו איננו אוכלים מכל הכשר אלא בודקים שיש עליו חזקה ברורה של פיקוח, ידע ואחריות, כך גם בהשקעות: לא כל הצעה ראויה, לא כל מציע מבין לעומק, ולא כל סיפור שנשמע טוב מחזיק בדיקה.

    ולענ״ד, זוהי אחת הסיבות המרכזיות לכך שהציבור החרדי נפגע יותר בתחום ההשקעות. אנו נוטים לסמוך במהירות על אנשים, תכונה שהיא מעלה גדולה במידות ובחיים בכלל, אך בהשקעות אותה תמימות עלולה להפוך לחיסרון.

    אמון באדם הוא דבר חשוב, אך אמון עיוור בהשקעה אינו נכון. בדיקה, שאלות והבנה מקצועית אינם חוסר אמונה, אלא אחריות.
    ולדעתי הפעילות של ר' איצ'ה מבורכת ביותר, והצלת ממונם של ישראל היא דבר מבורך ביותר.

  • כתב במישהו יכול לתת פרטים על סערת מכרות הזהב באתיופיה?:

    כפי שכולכם יודעים, אנו מקפידים לא למחוק שום דבר הנכתב בפורום נכבד זה, לא בעד שלמונים ולא עקב איומים.
    ואף על פי כן, אשכול זה הוסתר לבקשת אנשים חשובים שניסו למצוא פתרון למשבר הזה ולאחר שקיבלנו אישור מיוחד מראב"ד ביתר הגאון הגדול הגר"צ ברוורמן שליט"א שאכן ראוי להסתיר את האשכול על מנת לאפשר למשא ומתן להתקיים ולמציאת פתרון.
    משזה כשל, קיבלנו את אישורו לפתוח מחדש שרשור זה על מנת לעורר ליבות האברכים להזהר על הונם ולא ליפול ברשת חלקלקה של השקעות שמניבות רווח עצום לכולם חוץ מלמשקיע בעצמו וד"ל!

    כתב במישהו יכול לתת פרטים על סערת מכרות הזהב באתיופיה?:

    כמו כן, אין זה המקום לדיון על עצם קיום האשכול, שנעשה על פי הוראת רבותינו.

    מכאן ואילך משתמשים שידונו בשאלה זו יושעו.

    המעוניינים לערר על קיום האשכול מוזמנים לפנות למורינו הגר"צ ברוורמן שליט"א.
    ככל ונקבל הוראה לנעול או למחוק את האשכול, היא תבוצע מיידית.

    כל המשתמשים שהורחקו עברו על הוראה זו,
    אנחנו עושים כל השתדלות לא לנקוט צד, למרות שתומכי ההשקעה מגיבים שוב ושוב בצורה לא עניינית ולא מתאימה.

  • חשבתי שפרשתי, אך יצרי גבר עלי...
    אין פה נקיטת צד, יש פה רק צד אחד!
    כל מי שבצד השני הורחק... (מענין שכל תומכי ההשקעה מגיבים בצורה לא עניינית ולא מתאימה)
    ניטרליות לשמה..

  • חשבתי שפרשתי, אך יצרי גבר עלי...
    אין פה נקיטת צד, יש פה רק צד אחד!
    כל מי שבצד השני הורחק... (מענין שכל תומכי ההשקעה מגיבים בצורה לא עניינית ולא מתאימה)
    ניטרליות לשמה..

    @שחר-עולה כתב במישהו יכול לתת פרטים על סערת מכרות הזהב באתיופיה?:

    מענין שכל תומכי ההשקעה מגיבים בצורה לא עניינית ולא מתאימה

    באמת מעניין למה?

  • חשבתי שפרשתי, אך יצרי גבר עלי...
    אין פה נקיטת צד, יש פה רק צד אחד!
    כל מי שבצד השני הורחק... (מענין שכל תומכי ההשקעה מגיבים בצורה לא עניינית ולא מתאימה)
    ניטרליות לשמה..

    פוסט זה נמחק!
  • פוסט זה נמחק!

    פוסט זה נמחק!
  • @שחר-עולה כתב במישהו יכול לתת פרטים על סערת מכרות הזהב באתיופיה?:

    מענין שכל תומכי ההשקעה מגיבים בצורה לא עניינית ולא מתאימה

    באמת מעניין למה?

    @יושב-בגנים
    כי הם פשוט לא חושבים כמו מנהלי הפורום שהם נגד ההשקעה, זה למה....
    ושוב, נייטרליות במיטבה.
    ועכשיו, גם אני אורחק...

  • @יושב-בגנים
    כי הם פשוט לא חושבים כמו מנהלי הפורום שהם נגד ההשקעה, זה למה....
    ושוב, נייטרליות במיטבה.
    ועכשיו, גם אני אורחק...

    @שחר-עולה וכל החברים - מגיני המשקיעים\ההשקעה - תסתכלו רגע איך אתם נראים מהצד.
    אין לי מושג עם מי הצדק.
    אבל גם לשיטתכם, הרי על כגון זה נאמר המשכיל בעת ההיא ידום.
    התגובות שלכם רק יוצרות רושם רע להשקעה\למשקיעים\ליזם.

  • @יושב-בגנים
    כי הם פשוט לא חושבים כמו מנהלי הפורום שהם נגד ההשקעה, זה למה....
    ושוב, נייטרליות במיטבה.
    ועכשיו, גם אני אורחק...

    @שחר-עולה
    יתכן, אך ההסבר הפשוט יותר הוא משום שהם לא כותבים בצורה עניינית.

  • מה כתוב פה בצורה לא עניינית?
    יש אנשים בוגרים ושקולים (ולא רק אברכים צעירים מרמות)
    ששמעו על ההשקעה, התיעצו עם מי שהתיעצו, חשבו, קבלו ברכה מרבותיהם
    והם אנשים שעל כל דבר גדול שהם עושים הם מתיעצים עם רבותיהם
    ונכון שפה בפורום יש כאלה שפוסלים את זה כי הרב לא מבין בהשקעות, זה גם נכון, אבל זו דעתם
    ושמעתי על כאלה ששאלו את הרב גלאי, ושתיים שיש להם אפילו הסרטה מר' חיים קנייבסקי שאמר להם (באופן אישי)
    ולאחר מחשבה הם קיבלו החלטה ועשו זאת, ומאז הכספים נכנסים להם באופן קבוע ללא שום בעיה
    והם עוקבים ומתפללים שבעז"ה העסק יצליח. אז למה לסתום פיות? למה לא לשמוע עוד צד?

  • מה כתוב פה בצורה לא עניינית?
    יש אנשים בוגרים ושקולים (ולא רק אברכים צעירים מרמות)
    ששמעו על ההשקעה, התיעצו עם מי שהתיעצו, חשבו, קבלו ברכה מרבותיהם
    והם אנשים שעל כל דבר גדול שהם עושים הם מתיעצים עם רבותיהם
    ונכון שפה בפורום יש כאלה שפוסלים את זה כי הרב לא מבין בהשקעות, זה גם נכון, אבל זו דעתם
    ושמעתי על כאלה ששאלו את הרב גלאי, ושתיים שיש להם אפילו הסרטה מר' חיים קנייבסקי שאמר להם (באופן אישי)
    ולאחר מחשבה הם קיבלו החלטה ועשו זאת, ומאז הכספים נכנסים להם באופן קבוע ללא שום בעיה
    והם עוקבים ומתפללים שבעז"ה העסק יצליח. אז למה לסתום פיות? למה לא לשמוע עוד צד?

    @שחר-עולה כל מילה פנינה

  • מה כתוב פה בצורה לא עניינית?
    יש אנשים בוגרים ושקולים (ולא רק אברכים צעירים מרמות)
    ששמעו על ההשקעה, התיעצו עם מי שהתיעצו, חשבו, קבלו ברכה מרבותיהם
    והם אנשים שעל כל דבר גדול שהם עושים הם מתיעצים עם רבותיהם
    ונכון שפה בפורום יש כאלה שפוסלים את זה כי הרב לא מבין בהשקעות, זה גם נכון, אבל זו דעתם
    ושמעתי על כאלה ששאלו את הרב גלאי, ושתיים שיש להם אפילו הסרטה מר' חיים קנייבסקי שאמר להם (באופן אישי)
    ולאחר מחשבה הם קיבלו החלטה ועשו זאת, ומאז הכספים נכנסים להם באופן קבוע ללא שום בעיה
    והם עוקבים ומתפללים שבעז"ה העסק יצליח. אז למה לסתום פיות? למה לא לשמוע עוד צד?

    @שחר-עולה כתב במישהו יכול לתת פרטים על סערת מכרות הזהב באתיופיה?:

    מה כתוב פה בצורה לא עניינית?

    בצורה לא ענינית זה לעבור על ההוראות הברורות שההנהלה כתבה.
    וכפי שכבר כתבה ההנהלה

    @מונטיפיורי כתב במישהו יכול לתת פרטים על סערת מכרות הזהב באתיופיה?:

    כל המשתמשים שהורחקו עברו על הוראה זו,

  • מה כתוב פה בצורה לא עניינית?
    יש אנשים בוגרים ושקולים (ולא רק אברכים צעירים מרמות)
    ששמעו על ההשקעה, התיעצו עם מי שהתיעצו, חשבו, קבלו ברכה מרבותיהם
    והם אנשים שעל כל דבר גדול שהם עושים הם מתיעצים עם רבותיהם
    ונכון שפה בפורום יש כאלה שפוסלים את זה כי הרב לא מבין בהשקעות, זה גם נכון, אבל זו דעתם
    ושמעתי על כאלה ששאלו את הרב גלאי, ושתיים שיש להם אפילו הסרטה מר' חיים קנייבסקי שאמר להם (באופן אישי)
    ולאחר מחשבה הם קיבלו החלטה ועשו זאת, ומאז הכספים נכנסים להם באופן קבוע ללא שום בעיה
    והם עוקבים ומתפללים שבעז"ה העסק יצליח. אז למה לסתום פיות? למה לא לשמוע עוד צד?

    @שחר-עולה כתב במישהו יכול לתת פרטים על סערת מכרות הזהב באתיופיה?:

    מה כתוב פה בצורה לא עניינית?

    כנראה שמה שהיה כתוב בצורה לא עניינית נמחק.

  • אני חושב שלתועלת הכלל, ולמניעת אינפלציה של משתמשים חדשים, שכאשר נחסמים ממשכים לפתוח ניקים חדשים כפטריות אחרי הגשם,
    הרי שהיה ראוי שבאשכולות נפיצים שיהיה זכות תגובה רק למי שיש לו 10 לייקים ומעלה,
    אם היו מחילים את זה על אשכול זה, הרי שלא היינו מגיעים להידרדרות השיח לרמה הנוכחית, וד"ל.

  • במקרה הזה זה קצת בעיה-
    דעת הקהל נוטה מאוד נגד ההשקעה הזאת,
    כך שמי שתומך גם אם בצורה עניינית יהיה לו מאוד קשה לשמור על מוניטין גבוה.

  • במקרה הזה זה קצת בעיה-
    דעת הקהל נוטה מאוד נגד ההשקעה הזאת,
    כך שמי שתומך גם אם בצורה עניינית יהיה לו מאוד קשה לשמור על מוניטין גבוה.

    @הקול-השפוי אני מדבר על מניעת מצטרפים שנרשמו רק למען האשכול הזה,
    סביר להניח שמי שכבר צבר מוניטין יתבטא בצורה הרבה יותר עניינית, מאשר אחד שרק עכשיו הצטרף.

  • אני חושב שלא יעשו את זה, כי זה כמו לחסום פה למי שרוצה לענות בצורה עניינית, ולכן הכלל הוא שמי שלא מדבר עניינית מורחק, אבל לפני זה זכותו לדבר.

  • בלת"ק.....
    מה שמפריע לי באופן אישי בכל הסיפור אינו האם יש זהב או לא....
    אני מקווה שיש שם זהב... [לא השקעתי שם...בשביל אנשים צדיקים שמושקעים שם...]
    אבל הסיפורים על אנשים שהשקיעו שם את כל כספם זה נוגד את עיקרון הבסיס של פיזור.
    תראו את האשכול האם S&P זה פיזור....
    אנשים חוששים מפיזור בסנופי, ופתאום כשזה מגיע לזהב הם מסתנוורים תרתי משמע....

  • בלת"ק.....
    מה שמפריע לי באופן אישי בכל הסיפור אינו האם יש זהב או לא....
    אני מקווה שיש שם זהב... [לא השקעתי שם...בשביל אנשים צדיקים שמושקעים שם...]
    אבל הסיפורים על אנשים שהשקיעו שם את כל כספם זה נוגד את עיקרון הבסיס של פיזור.
    תראו את האשכול האם S&P זה פיזור....
    אנשים חוששים מפיזור בסנופי, ופתאום כשזה מגיע לזהב הם מסתנוורים תרתי משמע....

    @לא-רק-סנופי כתב במישהו יכול לתת פרטים על סערת מכרות הזהב באתיופיה?:

    אבל הסיפורים על אנשים שהשקיעו שם את כל כספם

    לא רק את כל כספם אלא גם ממה שאין להם לקחו משכנאות בהקף עצום של מאות אלפי שקלים מישכנו את ביתם בעבור חלומות פז

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    2 פוסטים
    60 צפיות
    ת
    @רחל-עומסי @צמיחה
  • 5 הצבעות
    1 פוסטים
    722 צפיות
    יושב בגניםי
    אחר קריאת כל החומר שהיה מונח לפניך עד עתה כולל מכתב הרבנים שליט"א כמה הסיכוי שמכרה הזהב יהיה רווחי.
  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    349 צפיות
    מתכנן פיננסימ
    @שואף-לדעת כתב בהאיום הסיני על הכלכלה הבינלאומית: כמה האיום הזה משמעותי?? בלי שבבים כל חברות הטכנלוגיה לא שוות הרבה, והכלכלה האמריקאית בכלל תכנס למיתון עמוק, אם המחסור הבסיסי בשבבים ימשך לאורך שנים, אני מעריך שהשפל הגדול יהיה מיתון קטן לעומת המיתון הזה.
  • כמה מחשבות על חובת ייעוץ והשקעה נבונה

    שוק ההון והשקעות
    2
    4 הצבעות
    2 פוסטים
    155 צפיות
    פ
    הכי פשוט להשקיע בשוק ההון בצורה סולידית לטווח ארוך, ואז גם אין צורך בייעוץ. אפשר להתחיל עם קופ״ג להשקעה או קרן השתלמות בבנקל הם נותנים דמי ניהול סבירים, ולהמשיך ללמוד ע״י קריאה ושמיעה יש כבר כמה קווים בתחום הכלכלה כמו הקו החדש עולם הכלכלה שנפתח לאחרונה 03-5004545, ולאט לאט להתקדם למסחר עצמאי אופציות מינופים וכו׳. יש היום המון יועצים גם חלקם כותבים מאוד יפה בכל מיני מקומות, חלק מזה זה העתקות מאתרים אחרים כמו הסולידית בניסוח מחודש, אבל הייעוץ שלהם לא משהו או שזה רלוונטי לאותו זמן, גם נתקלתי ביועצים שמצהיר שהם ללא אינטרסים, בפועל הלקוח קיבל תנאים מאוד גרועים בדמי ניהול.
  • השפעת הבינה מלאכותית על שוק ההון

    הועבר שוק ההון והשקעות
    20
    0 הצבעות
    20 פוסטים
    695 צפיות
    טריידרט
    @דוד-גולדברג כתב בחדשות שוק ההון- עדכונים בלבד: • מנכ״ל הנת'רופיק: הבינה המלאכותית עשויה למחוק מחצית מהמשרות ולהעלות את האבטלה ל-10-20% בשנה עד חמש השנים הקרובות טווח הזמן מוגזם. יש צורך בלמידה ורכישת אימון בבינה מלאכותית. כמה שנים לוקח עד רכישת אימון ברכב אוטונומי (שכבר פעיל מעל שנה במערב ארה"ב) ? בטווח הזמן הקצר, המשרות הסובלות הם אלו שלא מצריכים אימון רב, כמו מתכנת ג'וניור ועורכים וחוקרים בסיסים, שממילא החומר שלהם יעבור בקרה ושדרוג ע"י המקצוענים, (רק לאחורנה פתחתי תוסף תוכנה אישי מורכב דרך הבינה, מה שבעבר שלחתי למתכנת מקצועי בתשלום מלא...) תכלת - האם יצא איזה מחקר רציני מבוסס ומאוזן על הפשעת הבינה המלאכותית לעולם ?