דילוג לתוכן

דרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?

  • סתם למען הידע
    הגמ"ח המרכזי לא בנוי על פירמידה והוא לא צריך מפקידים חדשים כדי לממן את המפקידים הישנים.
    ישנו תחשיב אקטוארי שכל קבוצה מממנת את עצמה.
    המבצעים על הקדמת הלוואות נועדו בדיוק למטרה הזו.

    היו תחקירים בעיתונות החילונית שרצו לטעון שמדובר בפירמידה והם נאלצו לחזור בהם....

  • סתם למען הידע
    הגמ"ח המרכזי לא בנוי על פירמידה והוא לא צריך מפקידים חדשים כדי לממן את המפקידים הישנים.
    ישנו תחשיב אקטוארי שכל קבוצה מממנת את עצמה.
    המבצעים על הקדמת הלוואות נועדו בדיוק למטרה הזו.

    היו תחקירים בעיתונות החילונית שרצו לטעון שמדובר בפירמידה והם נאלצו לחזור בהם....

    @חסידישער
    עד כמה שזכור לי הם כן מצהירים שהם צריכים תוספת של מספר חברים כל שנה, אם כי לא הרבה,
    כך גם זכור לי שכתוב במכתב שלהם מהרואה חשבון,
    אין לי לפני כרגע את המסמכים, אם יש למישהו שיעלה אותם.

  • דרמה אמיתית
    היא בוודאי תפגע להם ברווחים הגדולים של הגמ''ח.

    רק הנקודה שצריך להבין היא -
    איך יעבוד הקונספט, אם הם ירצו להתחבר לבתי השקעות, ברעיון כמו בנקל, הם לא ירוויחו כמעט כלום [בנקל כל המטרה שלו זה לעורר מודעות, הרווחים הם לא משמעותיים, ובוודאי שלא מספיקים לממן עמוד שבועי ביתד]
    וגם זה לא נצרך, הציבור יודע למצוא סוכנים זולים, וההצעות המשתלמות מגיעות לידיעת הציבור, גם בלי לפרנס עוד ידיים על הדרך.

    וכמובן לא מסתבר שהם מתכוונים לפתוח בית השקעות, הוא לא יכול להתחרות עם הגדולים בשוק.

    האופציה הכי הגיונית בעיניי זה שהם יפתחו מסלול יחודי, או קרן גידור בנאמנות אצל א' מבתי ההשקעות, יביאו משהוא יחודי שאין לו תחרות חזקה, וינסו לשווק בכל הכוללים.

    @סמארט-הון כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    היא בוודאי תפגע להם ברווחים הגדולים של הגמ''ח.

    @אנונימי2 כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    ולקחת לעצמם אחוז או משהו כזה

  • @בוטח-בה מז'תאמרת
    ברור שעד היום הם השקיעו [אבל לעצמם, ז"א הגדלת ההון של הגמ"ח, ומשכורות למנהלים ומתפעלים, תבחר אתה את הסדר], חוץ מהשקעות סולידיות שמובן מאליו [לא מידיעה אישית] שהם משקיעים [בכפוף להערכות אקטואריות כמה כסף נדרש להיות נזיל], יש למשל [מידיעה אישית] מסלולים [לא רשמיים] שהם מלווים בהית"ע ללווים פרטיים בריבית יחסית נמוכה ביחס לשוק [משהו בין 3-4 אחוז].
    מובן מאליו שהבשורה [אם] תהיה [זה] בהשקעות שהתשואה [בניכוי...] תהיה למפקידים

    @המבקר אז מה הם ירוויחו עכשיו

  • יש הרבה צדדים לדון בגמח המרכזי אחד הטענות שזה המשיך לדחוף אנשים
    לתת מה שאין להם ובחיסכון מושקע אתה מכוון לתת מה שיש לך פעם עוד המאמץ היה משתלם כי הילד שחיתנת היה לו כמעט דירה משני הצדדים בציבור הליטאי לפחות אבל היום מהדוחף אנשים לתת מאות אלפים שאין להם ולא מהווים פיתרון לדיור???

  • ועכשיו חברים אני רוצה להוריד את הכפפות, בואו נדבר ברור:

    בשנים עברו לא היה מודעות לאופציה הגדולה של שוק ההון, (וכאן המקום להודות ל @ארגון-בנקל על עבודתם הנפלאה להכניס את את זה למודעות של הציבור) והאברכים בהמוניהם ראו בגמחים האלה פתרון נפלא, וכמו וחשבו האברכים אני מניח שכך גם מנהלי הגמחים.

    ואם אני טועה אז בבקשה תסבירו מדוע אתם נזכרים עכשיו לצעוק על הגמחים היום? היכן הייתם כשזה התחיל??? חכמים בדיעבד!

    סליחה מקווה שאף אחד לא נפגע....

    ועכשיו יש הרבה אברכים שכבר הפקידו שנים בגמחים ומצפים לקבל מהם הלוואת יפות,
    והגמחים האלה חוששים שלא יוכלו לעמוד בהתחייבויות שלהם לטובת אותם אברכים,
    ולכן הם משתדלים לעשות כל מיני דרכים כדי שימשיכו להפקיד אצלם,
    בין אם זה אושר בכבוד שמנסים להשפיע על אברכים שעומדים לחתן בעוד שנים ספורות,
    ובין אם זה הגמ"ח המרכזי ע"י שילוב של הפקדה בשוק ההון,
    ובהחלט אני חושב שזה יפה מצדם, והכל פה הוא בחסד גמור.

    ולציבור האברכים הצעירים שמבינים את חשיבות ההשקעה בשוק ההון:
    אני חושב שעכשיו אדרבה זה הזמן להפקיד באותם גמחים לש"ש גם אם בע"ה לא נצטרך אותם בבוא עת משוש ליבנו,
    כיון שהרבה אברכים כן צריכים היום דווקא את הגמחים האלה שנותנים הלוואות שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר.

    שנזכה להיות מהמסייעים ולא מהמסתייעים, אמן.

    כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    מדוע אתם נזכרים עכשיו לצעוק על הגמחים היום? היכן הייתם כשזה התחיל??? חכמים בדיעבד!

  • כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    מדוע אתם נזכרים עכשיו לצעוק על הגמחים היום? היכן הייתם כשזה התחיל??? חכמים בדיעבד!

    @אבי-ר. הרבה אנשים היו חכמים מלכתחילה כמוני ומשפחתי אבל הדברים היו מתחת לשולחן מחמת סיבות שלא בא לי בפורום מכובד כזה להסביר, בכל אופן עדיף להיות חכמים בדיעבד מאשר טיפשים בדיעבד לכן כדאי לעורר את מי שלא תפס את העניין.

  • @חסידישער כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    @נחמן-רוזנבלום כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    אני מניח שהם עושים את זה באיחור.

    הם קלטו רק עכשיו שהזיזו להם את הגבינה.

    מידיעה ומהכרות אישית
    אתה טועה ומטעה!

    מנהלי הגמ"ח המרכזי כבר עמלים יותר משנה - (מה שאני יודע) על תכנית שתשלב הפקדות לגמ''ח עם השקעה בשוק ההון.
    אני לא יודע האם הם יצליחו לבנות מודל שישתלם, אבל הם משקיעים בזה הרבה אנרגיות

    הם היו צריכים לעשות את זה לפני 6 שנים לא עכשיו!!

    יש ספר שנקרא מי הזיז לי את הגבינה

    וככה בדיוק נראית צורת העבודה שלהם

    שנים הם נחו על זרי הדפנה את הגלגל כבר היא אפשר לסובב אחורה.

    הם כנראה הבינו רק לפני שנה שהגבינה זזה להם, ומאז הם קצת אובדי עצות
    ורצים לפרסם בקומיקסים ובשלל צורות נוספות מה מיוחד בהם.

    @נחמן-רוזנבלום נגיד רק ביושר : גמ״ח המרכזי לא מפרסם את הקומיקסים החובבניים שאתה מדבר עליהם

    אלו גמ״חים אחרים שמפרסמים את זה..

  • @נחמן-רוזנבלום נגיד רק ביושר : גמ״ח המרכזי לא מפרסם את הקומיקסים החובבניים שאתה מדבר עליהם

    אלו גמ״חים אחרים שמפרסמים את זה..

    @יוסף-מינצברג אתה עומד אחורי השם שלך?
    ברוך הבא!!

  • @יוסף-מינצברג אתה עומד אחורי השם שלך?
    ברוך הבא!!

    @שמיל-שמיל
    אין אימות אם זה יוסלה מינצברג
    "כמה יוסף איכא בשוקא"
    בא נחכה בסבלנות..

  • @שמח-לעזור תיכנס לסימולציות של ארגון בנקל
    תראה כמה כסף היה לך במזומן אם הייתה מפקיד אותו בS&P 500
    לעומת כמה אתה צריך להחזיר כל חודש לגמ"ח המרכזי ולגמחים אחרים ולבנק
    יכול להיות שתקבל תוצאה שסכום ההלוואה היה יוצא לך יותר גדול מסכום החיסכון אבל זה הלוואה וזה הון עצמי
    ואתה יכול לנסות מה היה קורה אם הייתה מוסיף עוד 200-300 ש"ח בחודש מה היה התוצאה

    *אין באמור הבטחה לתשואות העבר בעתיד אך יש לציין שהעשור בין 2000 ל2010 היה עשור הפסדי למדי בשוק ההון למרות זאת המדד בסוף תיקן את עצמו יופי

    @אברהם-0 כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    @שמח-לעזור תיכנס לסימולציות של ארגון בנקל
    תראה כמה כסף היה לך במזומן אם הייתה מפקיד אותו בS&P 500
    לעומת כמה אתה צריך להחזיר כל חודש לגמ"ח המרכזי ולגמחים אחרים ולבנק

    כמובן שאני יודע מצוין מה החלופות כיום!
    (עיין הודעתי באשכול על המחשבונים…)
    שאלתי, מה היו החלופות בעבר?
    לא תאורטית, מעשית…

    @השומר כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    @אבי-ר. הרבה אנשים היו חכמים מלכתחילה כמוני ומשפחתי אבל הדברים היו מתחת לשולחן מחמת סיבות שלא בא לי בפורום מכובד כזה להסביר…

    מה כוונתך מלכתחילה?
    מי שמחתן ילדים כיום התחיל להפקיד בגמ״ח או להשקיע במדד, לפני 20-25 שנה.
    משפחתך השקיעה במדד? א״כ באיזה דרך?

    לא הבנתי למה להשקיע במדד היה מתחת לשולחן?
    ואם לא מדובר בהשקעה סטנדרטית, אז מה זה רלוונטי לנושא?

  • @אברהם-0 כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    @שמח-לעזור תיכנס לסימולציות של ארגון בנקל
    תראה כמה כסף היה לך במזומן אם הייתה מפקיד אותו בS&P 500
    לעומת כמה אתה צריך להחזיר כל חודש לגמ"ח המרכזי ולגמחים אחרים ולבנק

    כמובן שאני יודע מצוין מה החלופות כיום!
    (עיין הודעתי באשכול על המחשבונים…)
    שאלתי, מה היו החלופות בעבר?
    לא תאורטית, מעשית…

    @השומר כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    @אבי-ר. הרבה אנשים היו חכמים מלכתחילה כמוני ומשפחתי אבל הדברים היו מתחת לשולחן מחמת סיבות שלא בא לי בפורום מכובד כזה להסביר…

    מה כוונתך מלכתחילה?
    מי שמחתן ילדים כיום התחיל להפקיד בגמ״ח או להשקיע במדד, לפני 20-25 שנה.
    משפחתך השקיעה במדד? א״כ באיזה דרך?

    לא הבנתי למה להשקיע במדד היה מתחת לשולחן?
    ואם לא מדובר בהשקעה סטנדרטית, אז מה זה רלוונטי לנושא?

    @שמח-לעזור כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    כמובן שאני יודע מצוין מה החלופות כיום!
    (עיין הודעתי באשכול על המחשבונים…)
    שאלתי, מה היו החלופות בעבר?
    לא תאורטי, מעשי…

    לא הבנתי למה זה לא היה מעשי?
    אולי לא היה מודעות לכך אבל תמיד היו כאלה שחסכו והשקיעו

  • @שמח-לעזור כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    כמובן שאני יודע מצוין מה החלופות כיום!
    (עיין הודעתי באשכול על המחשבונים…)
    שאלתי, מה היו החלופות בעבר?
    לא תאורטי, מעשי…

    לא הבנתי למה זה לא היה מעשי?
    אולי לא היה מודעות לכך אבל תמיד היו כאלה שחסכו והשקיעו

    @בוטח-בה
    מכיר מכלי ראשון כאלה שחיתנו ילדים מחיסכון במדדים?

    שאלת תם, מתי נפתח הקרן מחקה מדד הראשונה בעולם? ובישראל?
    שאלה נוספת, כמה כסף היה במחקי מדדים לפני 30 שנה?

    השקעה מעשית, לא הכוונה ״אפשרית״
    מעשי הכוונה השקעה סטנדרטית, מקובלת, שנחשבת להשקעה בטוחה ומשתלמת, בעיניי העולם…

  • בישראל הקרן הראשונה נפתחה ב2008 (ע"פ ויקיפדיה)
    אבל היה עוד אפשרויות השקעה לפני זה

    וכן אני מכיר אנשים שחסכו שם ונשאר להם עודף גם אחרי חתונות הילדים

    @שמח-לעזור כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    השקעה מעשית, לא הכוונה ״אפשרית״
    מעשי הכוונה השקעה סטנדרטית, מקובלת, שנחשבת להשקעה בטוחה ומשתלמת, בעיניי העולם…

    אתה צודק שלצערנו עד לפני שנתיים-שלוש זה לא היה מספיק מקובל מעשי ונחשב למשתלם בעיני עולם האברכים

  • בישראל הקרן הראשונה נפתחה ב2008 (ע"פ ויקיפדיה)
    אבל היה עוד אפשרויות השקעה לפני זה

    וכן אני מכיר אנשים שחסכו שם ונשאר להם עודף גם אחרי חתונות הילדים

    @שמח-לעזור כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    השקעה מעשית, לא הכוונה ״אפשרית״
    מעשי הכוונה השקעה סטנדרטית, מקובלת, שנחשבת להשקעה בטוחה ומשתלמת, בעיניי העולם…

    אתה צודק שלצערנו עד לפני שנתיים-שלוש זה לא היה מספיק מקובל מעשי ונחשב למשתלם בעיני עולם האברכים

    @בוטח-בה אבל עוד שאלה חשובה לדיון ההיסטורי,
    ממתי זה נחשב בקרב אנשי המקצוע כהשקעה 'בטוחה'?

  • בישראל הקרן הראשונה נפתחה ב2008 (ע"פ ויקיפדיה)
    אבל היה עוד אפשרויות השקעה לפני זה

    וכן אני מכיר אנשים שחסכו שם ונשאר להם עודף גם אחרי חתונות הילדים

    @שמח-לעזור כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    השקעה מעשית, לא הכוונה ״אפשרית״
    מעשי הכוונה השקעה סטנדרטית, מקובלת, שנחשבת להשקעה בטוחה ומשתלמת, בעיניי העולם…

    אתה צודק שלצערנו עד לפני שנתיים-שלוש זה לא היה מספיק מקובל מעשי ונחשב למשתלם בעיני עולם האברכים

    @בוטח-בה
    א. מעניין, ג׳ימני טען לי שבשנת 2000

    ב. לפני 30 שנה היקף הכסף שהיה במחקי מדדים בעולם היה פחות מ-3%
    רק לפני 20 שנה זה נכנס למיינסטרים בארה״ב
    בישראל זה היה ממש בשלבים הראשונים

    ג. מי שכבר חיתן ילדים מהשקעה במדדים בהכרח היה מנחשוני השיטה בארץ (במילים אחרות ״פזיז״?)
    וודאי לא משהו שאפשר להסתכל עליו כהשקעה בטוחה ומקובלת…
    לא בעיניי אברכים! אלא בעיניי הכלכלנים בארץ!

    כל עוד שלא מדובר על חלופת השקעה במוצר ידוע וברור כמו המצב התודעתי היום של מדדים,
    הדיון לא מתחיל

    כי תמיד היה דיבור על השקעות במגזר
    אף אחד לא המציא היום את הגלגל
    ומי שרצה, השקיע!

    כל הדיון הוא ביחס לחלופת השקעה קלה ובטוחה שמתאימה לכל סכום…

  • שאלת תם נוספת
    שממחישה מצוין עד כמה אנשים כיום שכחו / לא יודעים,
    עד כמה הלגיטימיות וההסכמה הרחבה על כדאיות בהשקעה במדדים, היא דבר חדש…

    מתי היה ההימור המפורסם של ווארן באפט עם מנהלי קרנות הגידור הגדולות בעולם על מיליון דולר,
    איפה יותר משתלם להשקיע, במחקה מדד, או בקרן מנוהלת.
    ומתי תקופת ההימור של 10 שנים הסתיימה?

    ההנחת יסוד שלנו צריכה להיות שאם הם היו מוכנים להמר נגדו, מבחינה כספית, וציבורית,
    הם באמת האמינו שהוא טועה!
    נכון, שהיה לו על מה להתבסס, אבל עדיין זה היה נחשב למשהו לא מבוסס, מספיק בשביל להמר עליו 🤔
    הרי ברור שבמצב היום ובכמות הכסף שנכנסת למחקי מדדים, אף אחד בעולם לא יעיז להמר על זה שוב…

    תהיו כנים ותכתבו (לעצמכם 😉 ) את התשובה לדעתכם לפני שאתם בודקים…

  • @אברהם-0 כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    @שמח-לעזור תיכנס לסימולציות של ארגון בנקל
    תראה כמה כסף היה לך במזומן אם הייתה מפקיד אותו בS&P 500
    לעומת כמה אתה צריך להחזיר כל חודש לגמ"ח המרכזי ולגמחים אחרים ולבנק

    כמובן שאני יודע מצוין מה החלופות כיום!
    (עיין הודעתי באשכול על המחשבונים…)
    שאלתי, מה היו החלופות בעבר?
    לא תאורטית, מעשית…

    @השומר כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    @אבי-ר. הרבה אנשים היו חכמים מלכתחילה כמוני ומשפחתי אבל הדברים היו מתחת לשולחן מחמת סיבות שלא בא לי בפורום מכובד כזה להסביר…

    מה כוונתך מלכתחילה?
    מי שמחתן ילדים כיום התחיל להפקיד בגמ״ח או להשקיע במדד, לפני 20-25 שנה.
    משפחתך השקיעה במדד? א״כ באיזה דרך?

    לא הבנתי למה להשקיע במדד היה מתחת לשולחן?
    ואם לא מדובר בהשקעה סטנדרטית, אז מה זה רלוונטי לנושא?

    @שמח-לעזור כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    שאלתי, מה היו החלופות בעבר?
    לא תאורטית, מעשית…

    לקנות דירות להשקעה בק"ס

  • ג'ון בוגל הוא זה שהמציא את הרעיון של לקנות את השוק ולהשקיע בקרנות סל של מדדים רחבים הדבר ידוע כבר עשרות שנים
    מי שרצה להשקיע או רוצה אפיקי השקעה לומד את הדבר או מתייעץ עם מישהו כזה ולא מתנהג כמו כבשה בעדר, במקרה של המודעות לשוק ההון כיום העדר בכיון טוב אבל צריך להבין מה עושים.

  • ג'ון בוגל הוא זה שהמציא את הרעיון של לקנות את השוק ולהשקיע בקרנות סל של מדדים רחבים הדבר ידוע כבר עשרות שנים
    מי שרצה להשקיע או רוצה אפיקי השקעה לומד את הדבר או מתייעץ עם מישהו כזה ולא מתנהג כמו כבשה בעדר, במקרה של המודעות לשוק ההון כיום העדר בכיון טוב אבל צריך להבין מה עושים.

    שאלה נוספת,
    מתי התחילו להיות מסלולי מנייות בכשרות טובה?

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    17 פוסטים
    878 צפיות
    ב
    @אבי-ה-נערה said: מאמר חשוב, אבל הוא משווה רק את שכבת דמי הניהול ושוכח את הפרמטר המשמעותי באמת - המס. בחשבון מסחר עצמאי משלמים 25% מס ריאלי בכל מימוש, ובקופת גמל להשקעה המס נדחה למשך שנים, מעבר בין מסלולים פטור ממס, ובמשיכה כקצבה אחרי גיל 60 - 0% מס על רווחי הון. ברגע שמכניסים את זה לחישוב, היתרון של 61,000 ש״ח שהוצג בחשבון המסחר מתפוגג ובמשיכה לקצבה הקופה מנצחת בפער ניכר. בנוסף, הטענה על עלות הסוואפ של אינווסקו (0.07%) נכונה אבל לא מאוזנת - דווקא בגלל המבנה הסינתטי, הקרן חוסכת ניכוי מס במקור של 15%-30% על דיבידנדים אמריקאיים, מה שמקזז ויותר את עלות הסוואפ ובפועל מביא תשואה עודפת על המדד. הקרן הסינתטית בנטו עוקפת קרן פיזית, לא נופלת ממנה. מצפה לפרק הבא, אבל כבר עכשיו ברור שאי אפשר לקבל החלטה מבוססת בלי לשלב מס, נזילות, היבט התנהגותי והטבות נלוות (הלוואה כנגד הקופה, ירושה, וכו׳) במשוואה. @יוסף-מינצברג אולי תסביר גם כאן את כל ההסבר שלך בפורום השני על המאמר
  • 0 הצבעות
    168 פוסטים
    5k צפיות
    מ
    @בואו-חשבון. said: ממונף פי שלש חודשי על מדד תנודתי כמו הנאסדק בהחלט יכול להימחק. הסיכוי לכך נמוך , מכיוון שיש מנגנון איזון מחדש בירידה של 15%, מה שגורם לכך שאם הייתה ירידה של פחות מ-15% עד יום מסוים בחודש, אתה צריך שתהיה ירידה של יותר מ-21% ביום אחד דבר שכמעט לא יכול לקרות, בעיקר בגלל הבלמים הנהוגים בבורסה. כדי להימחק, צריך לרדת בשליש. ואם הירידה הייתה רק 15%, צריך לרדת עוד 21% כדי להגיע לירידה של 33%. (לכאורה, זו הסיבה למנגנון האיזון של 15% כדי למנוע מחיקה.)
  • 9 הצבעות
    18 פוסטים
    943 צפיות
    ס
    @שמעון כתב בהדור שמשלם פעמיים: הקריסה הכלכלית של מענקי החתנים: וקונה דירות ונשאר בכולל [יחסית לפחות בשנים הראשונות] השאלה היא מתי הוא קונה את הדירה. והאם יש אפשרות לקנות ולהישאר בכולל עוד כמה שנים. ואם אכן יש כזאת אולי תפרט אותה כאן
  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    356 צפיות
    צ
    @אנונימי2 א"א להמליץ לך בפורום על כזה דבר, אבל בהחלט הגישה נכונה שחברות AI הם העתיד [יותר נכון הווה, והעתיד זה בכלל אנרגיה]. מצד שני תמיד יש את החשש שרק כמה חברות מסויימות יצליחו לכבוש את השוק, וכל השאר... אם אתה עושה את זה כחלק מהפיזור שלך, אבל א"א להמליץ לך על איזה סכום וכמה אחוזים מהתיק. השאלה היא האם אתה מבין את הסיכונים, או שברור לך שרק AI ואין לך שום צד אחר בכלל. כי AI זה לא שום קוד להצלחה ועליית ערך המנייה.
  • 0 הצבעות
    14 פוסטים
    1k צפיות
    ש
    @צופה-ומביט צודק! דיברתי איתם עכשיו (כל הכבוד על הזמינות) וזה באמת 0.6 ויש עוד אופציה להוזלה בהמשך, מחילה שהתעקשתי על השגיאה.