דילוג לתוכן

דרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?

  • @משכנתא-בקצב-שלך כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    בסימולציה שמינצברג הראה שהרצאות פרטיות זה היה לפי דמי ניהול 0.7% הם רוצים להגיע ליותר זול

    ומה עם קרן השתלמות??

    @BRISKER כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    ומה עם קרן השתלמות??

    גם קרנות השתלמות פעילות יוכלו להיכנס לתוך התכנית
    וגם יחידות קיימות בגמ"ח המרכזי.
    שאלתי את מינצברג לגבי בעלי קה"ש במגדל עם דמי ניהול של 0.35% הוא אמר לי שזה באמת בעיה כי לא ניתן להשיג בחברות אחרות כאלו דמי ניהול והם גם במו"מ מול מגדל לנסות לקבל את זה

  • @BRISKER כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    ומה עם קרן השתלמות??

    גם קרנות השתלמות פעילות יוכלו להיכנס לתוך התכנית
    וגם יחידות קיימות בגמ"ח המרכזי.
    שאלתי את מינצברג לגבי בעלי קה"ש במגדל עם דמי ניהול של 0.35% הוא אמר לי שזה באמת בעיה כי לא ניתן להשיג בחברות אחרות כאלו דמי ניהול והם גם במו"מ מול מגדל לנסות לקבל את זה

    @משכנתא-בקצב-שלך מינצברג כאן.

    אפשר אולי להגיד שבמידה ואגיע להסכם גם מול מגדל או לחילופין הסוכנות תגבה אותי גם למה שכבר קיים במגדל - יוכלו גם להכניס את אלה של ה 0.35

  • @יוסף-מינצברג
    האם התכנית מתאימה לאזרחים אמריקאיים (מבחינת מס PFIC) ?
    הם לכאורה לא יכולים להחזיק קופגל"ה ישראלית, וקה"ש לפעמים כבר קיימת ולא ניתן לפתוח עוד.
    יש אופציה בשבילם?
    אולי לפתוח תיק מסחר עצמאי (או תיק מנוהל) ובו להחזיק מחקי מדדים ETF אמריקאיים בלבד?

  • @משכנתא-בקצב-שלך מינצברג כאן.

    אפשר אולי להגיד שבמידה ואגיע להסכם גם מול מגדל או לחילופין הסוכנות תגבה אותי גם למה שכבר קיים במגדל - יוכלו גם להכניס את אלה של ה 0.35

    @יוסף-מינצברג כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    @משכנתא-בקצב-שלך מינצברג כאן.

    אפשר אולי להגיד שבמידה ואגיע להסכם גם מול מגדל או לחילופין הסוכנות תגבה אותי גם למה שכבר קיים במגדל - יוכלו גם להכניס את אלה של ה 0.35

    תכל'ס מתי יהיה חוברת הסבר מפורטת וברורה על התוכנית?

  • הייתי שמח שהרב @יוסף-מינצברג יסביר לציבור:

    • האם אפשר לנעול את הכסף כיום?

    • באיזה דרך והאם יש מגע למישהו עם הכסף שלי (גם שעבוד נחשב מגע וזה מסוכן מאוד).

    ואם אין נעילה ואין כלום. אז זה סתם מיליון שקל של יחצ על פתיחת קופות גמל, כמו שבעלי האכסניא דכאן כבר עושים שנתיים בלי הטרלול התקשורתי הזה.

    כל היום אני נשאל על זה ואני עונה לשואלים שאני יותר בהלם מהם על כמות הכסף שנזרקת על יחצ ופרסום בלי שיש להם תוכנית אמיתית אלא רק דיבורים.
    יש תחושה באויר שהם רצו להקדים את הפרסום של החסידויות הגדולות ולהיות הראשונים שצועקים שהם מתכננים להציע הלוואות ולנעול את הכסף, בזמן שאפילו תוכנית ראויה להציע אין להם.
    אותה גברת (הגמ"ח המרכזי) בשינוי אדרת.

  • הייתי שמח שהרב @יוסף-מינצברג יסביר לציבור:

    • האם אפשר לנעול את הכסף כיום?

    • באיזה דרך והאם יש מגע למישהו עם הכסף שלי (גם שעבוד נחשב מגע וזה מסוכן מאוד).

    ואם אין נעילה ואין כלום. אז זה סתם מיליון שקל של יחצ על פתיחת קופות גמל, כמו שבעלי האכסניא דכאן כבר עושים שנתיים בלי הטרלול התקשורתי הזה.

    כל היום אני נשאל על זה ואני עונה לשואלים שאני יותר בהלם מהם על כמות הכסף שנזרקת על יחצ ופרסום בלי שיש להם תוכנית אמיתית אלא רק דיבורים.
    יש תחושה באויר שהם רצו להקדים את הפרסום של החסידויות הגדולות ולהיות הראשונים שצועקים שהם מתכננים להציע הלוואות ולנעול את הכסף, בזמן שאפילו תוכנית ראויה להציע אין להם.
    אותה גברת (הגמ"ח המרכזי) בשינוי אדרת.

    @אבי-ה-נערה כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    כל היום אני נשאל

    כל היום אני שואל.

    מעניין אם יש כאן בפורום עוד מישהו שכל היום הוא נשאל את זה?!

  • הייתי שמח שהרב @יוסף-מינצברג יסביר לציבור:

    • האם אפשר לנעול את הכסף כיום?

    • באיזה דרך והאם יש מגע למישהו עם הכסף שלי (גם שעבוד נחשב מגע וזה מסוכן מאוד).

    ואם אין נעילה ואין כלום. אז זה סתם מיליון שקל של יחצ על פתיחת קופות גמל, כמו שבעלי האכסניא דכאן כבר עושים שנתיים בלי הטרלול התקשורתי הזה.

    כל היום אני נשאל על זה ואני עונה לשואלים שאני יותר בהלם מהם על כמות הכסף שנזרקת על יחצ ופרסום בלי שיש להם תוכנית אמיתית אלא רק דיבורים.
    יש תחושה באויר שהם רצו להקדים את הפרסום של החסידויות הגדולות ולהיות הראשונים שצועקים שהם מתכננים להציע הלוואות ולנעול את הכסף, בזמן שאפילו תוכנית ראויה להציע אין להם.
    אותה גברת (הגמ"ח המרכזי) בשינוי אדרת.

    @אבי-ה-נערה
    אני לא הדובר של @יוסף-מינצברג ,
    אבל זה לא קשור לגמ"ח המרכזי,
    הגמ"ח נשאר גמ"ח בלי שום קשר להשקעות.
    משיאים הם אלו שמקשרים בין הגמ"ח לשוק ההון.
    עוד קצת סבלנות ותצא חוברת עם כל המידע,
    מה משיאים עושים בדיוק.

  • @אבי-ה-נערה
    אני לא הדובר של @יוסף-מינצברג ,
    אבל זה לא קשור לגמ"ח המרכזי,
    הגמ"ח נשאר גמ"ח בלי שום קשר להשקעות.
    משיאים הם אלו שמקשרים בין הגמ"ח לשוק ההון.
    עוד קצת סבלנות ותצא חוברת עם כל המידע,
    מה משיאים עושים בדיוק.

    הרב @צמיחה היקר,
    אתה כנראה לא מעודכן אבל הרב אלתר מנכל הגמח המרכזי לא מסתיר שהוא היזם והמייסד של משיאים (הוא גם בחר את השם), והגמח הוא הגורם המממן של כל היח"צ שאתה פוגש ברחובות ובעיתונים ובקבוצות.
    הרב @יוסף-מינצברג הובא לשם למטרות יח"צ (הוא איש ראוי ודובר רהוט וחכם).
    אני חושב שזה יתן לך פרספקטיבה למה אני חושב שיש כאן דאגה קודם כל לעצמם ואחרי זה לציבור.

  • @חסידישער כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    להפקיד בשוק ההון באמצעות הלואה הנתנת ב 4 פעימות כאשר בכל כ 4 שנים

    ליתר דיוק---
    להפקיד סכומים קטנים בהפקדות חודשיות קבועות
    ובנוסף יהיו גם 4 הלוואות בנקאיות[בסכומים של 30 אלף בריביות מוזלות] במהלך התקופה שיכנסו גם הם לתיק ההשקעות והפירעון עליהם יהיה חלק מהתשלום החודשי שהגדירו מראש.
    [תהיה גם אופציה לבחור מסלול ללא ההלוואות באמצע]

    @משכנתא-בקצב-שלך כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    [בסכומים של 30 אלף בריביות מוזלות]

    בהעברת משכורת של 5,000 ש"ח יש כמה בנקים שנותנים כזו הלואה ללא ריבית כלל.

  • @משכנתא-בקצב-שלך כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    [בסכומים של 30 אלף בריביות מוזלות]

    בהעברת משכורת של 5,000 ש"ח יש כמה בנקים שנותנים כזו הלואה ללא ריבית כלל.

    @אס-אנד-פי כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    בהעברת משכורת של 5,000 ש"ח יש כמה בנקים שנותנים כזו הלואה ללא ריבית כלל.

    אכן.
    אך מה זה קשור לכאן???

    בנוסף, מדובר כאן על 4 הלוואות בהפרשים של 4 שנים...

  • משיאים רק מציעים תוכנית
    אם יש לך נתוני פתיחה יותר טובים
    או הלוואות ללא ריבית
    זה עוד יותר טוב

  • @אס-אנד-פי כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    בהעברת משכורת של 5,000 ש"ח יש כמה בנקים שנותנים כזו הלואה ללא ריבית כלל.

    אכן.
    אך מה זה קשור לכאן???

    בנוסף, מדובר כאן על 4 הלוואות בהפרשים של 4 שנים...

    @משכנתא-בקצב-שלך כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    @אס-אנד-פי כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    בהעברת משכורת של 5,000 ש"ח יש כמה בנקים שנותנים כזו הלואה ללא ריבית כלל.

    אכן.
    אך מה זה קשור לכאן???

    עקרונות התוכנית ניתנים ליישום עצמאי, [לקיחת הלוואה כמינוף להשקעה, ולקיחת הלוואה בזמן נישואי הילדים תחת משיכה מההשקעה.] המעלות שיכולות להיות בתוכנית המדוברת הם בעיקר עלות הריביות ודמי הניהול, שאינם ידועים עדיין כעת, ולכן כל עלות יתרה באחד המרכיבים מהאפשרויות העצמאיות משנה את כל החישוב בתועלת/הפסד שיש בתוכנית.

    יש אומנם גם מעלות אפשריות אחרות בתוכנית של פשטות הניהול ומיעוט התעסקות, או ביטחון יחסי בקיום האפשרות במודל זה לטווח ארוך, וגם עליהם חסרים עדיין פרטים.

    @משכנתא-בקצב-שלך כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    בנוסף, מדובר כאן על 4 הלוואות בהפרשים של 4 שנים...

    כמובן שלאחר שמסיימים לשלם על ההלואה אפשר לפתוח חשבון בבנק אחר להעביר לשם את המשכורת ולקבל שוב הלואה ללא ריבית.

  • התכנית של 'משיאים' יצאה לאור

    יש למישהו מסקנות ברורות על התכנית?

    א. השקעה בתכנית מול השקעה פשוטה שוק ההון.

    ב. השקעה בתכנית מול השקעה ממונפת בשוק ההון, לפי גודל המינוף שהתכנית מציעה.

    ג. לאלו שאוסרים להשקיע עבור נישואי הילדים בשוק ההון ממעשרות ומתירים להפקיד ממעשרות בגמ"ח המרכזי, האם ההיתר בתוקף? לאור כך שההלוואות מיועדות למינוף ולא עבור צורך מידי.

  • התכנית של 'משיאים' יצאה לאור

    יש למישהו מסקנות ברורות על התכנית?

    א. השקעה בתכנית מול השקעה פשוטה שוק ההון.

    ב. השקעה בתכנית מול השקעה ממונפת בשוק ההון, לפי גודל המינוף שהתכנית מציעה.

    ג. לאלו שאוסרים להשקיע עבור נישואי הילדים בשוק ההון ממעשרות ומתירים להפקיד ממעשרות בגמ"ח המרכזי, האם ההיתר בתוקף? לאור כך שההלוואות מיועדות למינוף ולא עבור צורך מידי.

    @שואף-לדעת
    תחכה שהחוברת תצא לאור.

  • התכנית של 'משיאים' יצאה לאור

    יש למישהו מסקנות ברורות על התכנית?

    א. השקעה בתכנית מול השקעה פשוטה שוק ההון.

    ב. השקעה בתכנית מול השקעה ממונפת בשוק ההון, לפי גודל המינוף שהתכנית מציעה.

    ג. לאלו שאוסרים להשקיע עבור נישואי הילדים בשוק ההון ממעשרות ומתירים להפקיד ממעשרות בגמ"ח המרכזי, האם ההיתר בתוקף? לאור כך שההלוואות מיועדות למינוף ולא עבור צורך מידי.

    @שואף-לדעת כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    א. השקעה בתכנית מול השקעה פשוטה שוק ההון.

    הרווח ההלוואה בזמן החתונה, מה שמאפשר לקרן להמשיך לגדול במקום משיכה חד"פ.
    הדמי ניהול עדיין לא פורסמו, אז מוקדם להשוות.

    @שואף-לדעת כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    ב. השקעה בתכנית מול השקעה ממונפת בשוק ההון, לפי גודל המינוף שהתכנית מציעה.

    להבנתי, המינוף נעשה בלי קשר למשיאים, כך שזה לא רלוונטי להשוואה.

    @שואף-לדעת כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    ג. לאלו שאוסרים להשקיע עבור נישואי הילדים בשוק ההון ממעשרות ומתירים להפקיד ממעשרות בגמ"ח המרכזי, האם ההיתר בתוקף? לאור כך שההלוואות מיועדות למינוף ולא עבור צורך מידי.

    לא נכנס לנושא ההלכתי, אבל כמדומני שטעות נפלה בדבריך, ההלוואה הראשונית היא לא מקופת הגמ"ח, מה שמגיע מהגמ"ח זה לחתונות.
    בכל אופן החלק שהולך לגמ"ח, הוא יחסית נמוך לסך ההשקעה, אז זה לא כל כך משמעותי.

  • @שואף-לדעת כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    א. השקעה בתכנית מול השקעה פשוטה שוק ההון.

    הרווח ההלוואה בזמן החתונה, מה שמאפשר לקרן להמשיך לגדול במקום משיכה חד"פ.
    הדמי ניהול עדיין לא פורסמו, אז מוקדם להשוות.

    @שואף-לדעת כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    ב. השקעה בתכנית מול השקעה ממונפת בשוק ההון, לפי גודל המינוף שהתכנית מציעה.

    להבנתי, המינוף נעשה בלי קשר למשיאים, כך שזה לא רלוונטי להשוואה.

    @שואף-לדעת כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    ג. לאלו שאוסרים להשקיע עבור נישואי הילדים בשוק ההון ממעשרות ומתירים להפקיד ממעשרות בגמ"ח המרכזי, האם ההיתר בתוקף? לאור כך שההלוואות מיועדות למינוף ולא עבור צורך מידי.

    לא נכנס לנושא ההלכתי, אבל כמדומני שטעות נפלה בדבריך, ההלוואה הראשונית היא לא מקופת הגמ"ח, מה שמגיע מהגמ"ח זה לחתונות.
    בכל אופן החלק שהולך לגמ"ח, הוא יחסית נמוך לסך ההשקעה, אז זה לא כל כך משמעותי.

    @ביזנייעס כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    @שואף-לדעת
    כתב ב
    דרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?
    :

    ב. השקעה בתכנית מול השקעה ממונפת בשוק ההון, לפי גודל המינוף שהתכנית מציעה.

    להבנתי, המינוף נעשה בלי קשר למשיאים, כך שזה לא רלוונטי להשוואה.

    גם המינוף בהתחלה מהבנק וגם המינוף בתקופת החתונות מהגמ"ח נעשה בעזרת 'משיאים'

  • @שואף-לדעת כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    א. השקעה בתכנית מול השקעה פשוטה שוק ההון.

    הרווח ההלוואה בזמן החתונה, מה שמאפשר לקרן להמשיך לגדול במקום משיכה חד"פ.
    הדמי ניהול עדיין לא פורסמו, אז מוקדם להשוות.

    @שואף-לדעת כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    ב. השקעה בתכנית מול השקעה ממונפת בשוק ההון, לפי גודל המינוף שהתכנית מציעה.

    להבנתי, המינוף נעשה בלי קשר למשיאים, כך שזה לא רלוונטי להשוואה.

    @שואף-לדעת כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    ג. לאלו שאוסרים להשקיע עבור נישואי הילדים בשוק ההון ממעשרות ומתירים להפקיד ממעשרות בגמ"ח המרכזי, האם ההיתר בתוקף? לאור כך שההלוואות מיועדות למינוף ולא עבור צורך מידי.

    לא נכנס לנושא ההלכתי, אבל כמדומני שטעות נפלה בדבריך, ההלוואה הראשונית היא לא מקופת הגמ"ח, מה שמגיע מהגמ"ח זה לחתונות.
    בכל אופן החלק שהולך לגמ"ח, הוא יחסית נמוך לסך ההשקעה, אז זה לא כל כך משמעותי.

    @ביזנייעס כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    @שואף-לדעת
    כתב ב
    דרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?
    :

    ג. לאלו שאוסרים להשקיע עבור נישואי הילדים בשוק ההון ממעשרות ומתירים להפקיד ממעשרות בגמ"ח המרכזי, האם ההיתר בתוקף? לאור כך שההלוואות מיועדות למינוף ולא עבור צורך מידי.

    לא נכנס לנושא ההלכתי, אבל כמדומני שטעות נפלה בדבריך, ההלוואה הראשונית היא לא מקופת הגמ"ח, מה שמגיע מהגמ"ח זה לחתונות.
    בכל אופן החלק שהולך לגמ"ח, הוא יחסית נמוך לסך ההשקעה, אז זה לא כל כך משמעותי.

    התכוונתי למינוף של הגמ"ח, ומדובר על סכום גדול מאוד

  • מונטיפיורימ מונטיפיורי פיצל נושא זה ב
  • עד שנקבל את החוברת עם הפרטים המלאים אהבתי את הרעיון א' ולו בכדי שהגמחים ימישכו לפעול, ב' סוף סוף מתחילים להבין שצריך לפתור את הבעיה שנקראת אסטרטגית משיכה, ג' הלוואות מקופ"ג וקה"ש שיתכן והן בעייתיות ע"פ הלכה כאן לא יצטרכו להן, ד' גם אם משום מה ניתן באופן עצמאי לעשות כן כל עוד אני צריך לעשות כל פעולה בנפרד זה מסרבל את העבודה ומחליש את הסיכויים לכך שאכן נבצע את זה בפועל מה שלא קורה כאן.

    כמה נקודות שלא ברורות לי, א' מיהוה גורם המממן את הללוואות, ב' איך בדיוק גוף אחד מקבל את הכסף ומחלק את זה לכולם לפי השווי הנצרך ג' איך ניתן לשעבד את הקרנות והקופ"ג לגמחי"ם ד' איך ניתן למשוך מקה"ש וקופ"ג להשקעה לצורך הענין כל חודש 1000 שח [לטובת החזר ההלוואה לגמ"ח].

    החיסרון היחיד שעדיין קיים בגמחים זה שהם לא מתחייבים לתת לך הלוואה למרות שמדובר בגופים אמינים וותיקים [מול היתרון אולי שיש מקום להקל יותר בנתינת מעשרות לחלק שלהם]

  • @אבי-ה-נערה
    אין לי בעיה שמנהל הגמח המרכזי יחשוב על הגמח שלו, השאלה המרכזית בסופו של דבר היא גופם של דברים, בוא נמתין ונראה

  • עד שנקבל את החוברת עם הפרטים המלאים אהבתי את הרעיון א' ולו בכדי שהגמחים ימישכו לפעול, ב' סוף סוף מתחילים להבין שצריך לפתור את הבעיה שנקראת אסטרטגית משיכה, ג' הלוואות מקופ"ג וקה"ש שיתכן והן בעייתיות ע"פ הלכה כאן לא יצטרכו להן, ד' גם אם משום מה ניתן באופן עצמאי לעשות כן כל עוד אני צריך לעשות כל פעולה בנפרד זה מסרבל את העבודה ומחליש את הסיכויים לכך שאכן נבצע את זה בפועל מה שלא קורה כאן.

    כמה נקודות שלא ברורות לי, א' מיהוה גורם המממן את הללוואות, ב' איך בדיוק גוף אחד מקבל את הכסף ומחלק את זה לכולם לפי השווי הנצרך ג' איך ניתן לשעבד את הקרנות והקופ"ג לגמחי"ם ד' איך ניתן למשוך מקה"ש וקופ"ג להשקעה לצורך הענין כל חודש 1000 שח [לטובת החזר ההלוואה לגמ"ח].

    החיסרון היחיד שעדיין קיים בגמחים זה שהם לא מתחייבים לתת לך הלוואה למרות שמדובר בגופים אמינים וותיקים [מול היתרון אולי שיש מקום להקל יותר בנתינת מעשרות לחלק שלהם]

    @שמיל-שמיל
    יש כאלה שבאמת לא קיבלו..?
    חמי חיתן ככה 5 ילדים..

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    7 פוסטים
    240 צפיות
    צ
    @אבישי אתה חותם ע"ז בטפסי ההצטרפות שהכסף הוא תרומה, הם לא חייבים להחזיר אותו, והם גם לא מתחייבים לתת הלוואה, וגם לא מתחייבים לתת מענק. חלק מההפקדה החודשית זה בעצם תשלום ריבית על ההלוואה העתידית שמקבלים. ולכאורה יש בזה גם נפק"מ הלכתית, במקרה שתבקש לקבל את כל הכסף בחזרה, הם ייתנו את זה בתורת מענק, ולא בתור החזר הלוואה, ואז הכסף היה חייב במעשר. לגבי צמצום הוצאות, אני לא מכיר אותך, ברור שיש אברכים שיכולים להתנהל יותר טוב ולחסוך בהוצאות, וברור שיש אברכים שצריכים להתמקד בהגדלת הכנסות, כי אין להם מה לצמצם.
  • 5 הצבעות
    33 פוסטים
    2k צפיות
    א
    @צדיק-יסוד-עולם said: מה רע באקסלים בתחילת האשכול. מאד מאד ברור. אם אני רוצה להכניס נתונים משלי
  • 1 הצבעות
    73 פוסטים
    2k צפיות
    משקיע זהיר מידימ
    @אנונימי2 אני סבור שלא לתזמן בכלל אלא לפרוס מראש את הסכום הגדול על כמה שנים (כמה בדיוק זה בהתאמה ליחס בין ההפקדה השוטפת לבין הסכום הגדול). לשיטתך שכן הצעת תיזמון לירידות מטורפות הגבתי מה שהגבתי.
  • 2 הצבעות
    1 פוסטים
    242 צפיות
    רואה את הנולדר
    מערב הפרוע: ה-S&P 500 זינק ב-7% ביום שני בעקבות ’חדשות כזב’ Investing.com — מושב הבורסה ביום שני חווה שינוי פתאומי במסלול המדדים העיקריים בוול-סטריט בעקבות דיווח לא מאומת מהבית הלבן שהפסקה של 90 יום בהטלת מכסים נשקלת. הבית הלבן הכחיש תביעות אלה כ-30 דקות מאוחר יותר, והכחיש שדירקטור המועצה הכלכלית הלאומית קווין האסט רמז קודם לכן בראיון ברשת פוקס (NASDAQ:FOX) ניוז שהנשיא דונלד טראמפ עשוי לשקול הפסקה כזו, אך לא אישר גמירת דעת כלשהי. השוק הגיב תחילה באופן חיובי להערותיו של האסט, כאשר מניות הסטוק עברו לזמן קצר לירוק על רקע האפשרות להקלה במתיחות הסחר. עם זאת, אופטימיות זו הייתה קצרת מועד כאשר הבית הלבן מיהר לתייג את הדוח כ"חדשות כזב", מה שהוביל לירידה בשוק המניות. נכון לשעה 17:50 (שעון ישראל), ה-S&P 500 ירד ב-80 נקודות, או 1.5%. גם הנאסד"ק וה-S&P 500 ירדו בכ-4% מוקדם יותר במושב בורסה לפני שהופיעה שמועה לא מאומתת בפלטפורמת המדיה החברתית X. לאחר שהדוחות החלו להתפשט, ה-S&P 500 התאושש בעד 3% לפני שהבית הלבן מיהר להכחיש אותם. מאמר זה נוצר ותורגם בתמיכת AI ונבדק על ידי עורך. לקבלת מידע נוסף, עיין בתנאים והתניות שלנו. מקור https://il.investing.com/news/stock-market-news/article-496238 [image: 1744064655561-4a3aee2f-d9b8-4cc4-ae94-1b50017d9e97-image.png]
  • 7 הצבעות
    12 פוסטים
    1k צפיות
    איציק התותחא
    @shimon כתב בדיונים על מאמר - "גמחי"ם או שוק ההון?": יש אברכים שטוענים שהטענה "שממילא יצטרכו לשלם את הסכום הזה לפרעון ההלוואה ולכן שיתחילו לשלם את זה בלידת הילד" לא כ"כ נכונה בהשקפה רוחנית שהקב"ה זן ומפרנס לכ"א כפי צורכו בזמן הנצרך א. יש עניין מאוד גדול לא להגיע לידי מתנת בשר ודם, בימנו שחתונה עולה הרבה כסף זה לא סוד, ובכדי לחתן בכבוד צריך להתכונן לזה כשהילד נולד, ולא להגיע לשלב של החתונה "בהפתעה גמורה" ולשבור את הראש מהיכן להביא כסף ב. הזמן הכי טוב להתחיל להניח כסף בצד זה בגיל צעיר, ולא אחרי שיש משפחה עם ילדים שאז מאוד קשה להתרגל להניח כסף בצד