דילוג לתוכן

תכלס מה עדיף, מסחר עצמאי או קופת גמל?

מסחר עצמאי
42 17 2.1k 17
  • קרן השתלמות כן אפשר

  • @ניסים
    כנראה אתה מתכוון ל-IRA אבל זה גמל ולא גמל להשקעה, כלומר זה דומה לפנסיה, אבל בלי הרכיבים של הביטוחים.
    ממש לא מתאים לכל אחד.
    אם אתה שואל כנראה זה לא בשבילך.
    ספויילר: גם לי בשבילי.

    @צמיחה
    תודה אבל אני בחור ישיבה......

  • @צמיחה
    תודה אבל אני בחור ישיבה......

    @ניסים
    אז עדיף לך לפתוח גמל להשקעה דרך בנקל, בלי שום התעסקות שתפריע לך בשטייגען.

  • @ניסים
    אז עדיף לך לפתוח גמל להשקעה דרך בנקל, בלי שום התעסקות שתפריע לך בשטייגען.

    @צמיחה
    לא מאמין שיש תחליף למסחר עצמאי......

  • @צמיחה
    לא מאמין שיש תחליף למסחר עצמאי......

    @ניסים
    כל מוצר והמעלות והחסרונות שלו,
    וכל השקעה צריכה להיות מותאמת לבן אדם.

  • במסחר עצמאי האם מעבר בין מסלולים מחייב במס? אני אשמח לשמוע פרטים.

  • במסחר עצמאי האם מעבר בין מסלולים מחייב במס? אני אשמח לשמוע פרטים.

    @מתיתיהו
    כן
    רק בקופת גמל לא.

  • @מתיתיהו לא שונה מהבנקים

  • במסחר עצמאי האם מעבר בין מסלולים מחייב במס? אני אשמח לשמוע פרטים.

    @מתיתיהו
    במסחר עצמאי אין כזה דבר מעבר בין מסלולים,
    אלא יש מכירת ניירות ערך, וקניית ניירות ערך.
    ולכן זה יוצר אירוע מס.

  • @הקול-השפוי
    תכננתי לרשום על זה פוסט אך הקדמת אותי אז אסכם את עיקרי הנקודות בקצרה.

    יתרונות קופות גמל

    1 הפקדה פשוטה ללא צורך להבין כמעט דבר
    2 מעבר בין מסלולים ללא אירוע מס
    3 אפשרות למשיכה כקצבה ללא מס
    4 ניתן לקחת הלוואת ע"ח הקרן
    חסרונות
    1 דמי ניהול יקרים
    2 בטיחות לכספים, בתי ההשקעות יש להם מרחב תמרון מסויים בנוגע להשקעות.

    חשבון מסחר עצמאי

    היתרונות
    שני החסרונות שהוזכרו קודם לגבי קופ"ג
    ניתן לרכוש קרנות נוספות שלא קיימים בקופ"ג
    חיסרונות
    1 מעבר בין מסלולים עם אירוע מס
    2 אי יכולת לקחת הלוואות על חשבון הקרן
    3 זה נמצא בהישג יד ולכן הסיכוי למכירה בירידות גדולה משמעותית מקופ"ג להשקעה שאתה שוכח מהאירוע וביצוע פעולות דורש פרוצדורה ארוכה ומורכבת יותר.

    עכשיו אנשים מרבים לדבר על גובה דמי הניהול שלוקחים בתי ההשקעות וכמה זה נוגש ברווחיות של ההשקעה בפרט באפקט ריבית דריבית, רק אציין שבסכומים קטנים לא מדובר בסכום משמעוי [לצורך הענין למאה אלף שח מדובר ב600 שקל לשנה] מה גם שפעולות רכישה בחשבון מסחר עצמאי יש לה גם עמלת מינימום כך שזה לא פער כזה גדול לטעמי.
    אך הדבר המשמעותי ביותר הוא שאנשים שוכחים שיש נושא שנקרא אסטרטגית משיכה
    מה שאומר שבחשבון מסחר עצמאי ע"מ לבצע משיכה בזמן שאתה מתכנן למשוך אתה לא יכול להשאיר את זה במסלול מנייתי עד הרגע האחרון מכיון שיתכן ותמצא את עצמך בדיוק אז בירידות, ולכן מספר שנים קודם מתחילים להעביר את ההפקדות החודשיות לאגחים ע"מ לאזן את התנודניות כך שבשעת המשיכה לא יצאו את עצמם ברידות עם הפסד משמעותי.
    עכשיו מישהו יודע לחשב כמה אחוז הפסד מדובר כשאתה לוקח כסף ממנייתי לאגחים, מדובר על כקרוב ל40 אחוז מהכסף שעושה ככל הנראה לכל הפחות חצי ממה שיכל לעשות אילו היה במסלול מנייתי וכל זה קורה משום שהוא נמצא בחשבון מסחר עצמאי ואם הוא צריך למשוך כסף הוא לא יכול לקחת הלוואה מהקרן אלא לקחת את הכסף שנמצא בחשבון.
    עכשיו בקופ"ג להשקעה לא צריך לעבוד קשה לתכנן את ההפקדות בצורה מסויימת בכל מצב ניתן לשנות למסלול שאתה מעונין להית ללא אירוע מס, וגם אם החלטת שאתה נשאר על מניתי ע"מ למקסם את הרווח ומצאת את עצמך בסוף עם ירידות אתה יכול לקחת הלוואה מהקופה עד שהמצב יחזור לקדמותו והכל בא על מקומו בשלום.

    ולכן בשורה התחתונה דעתי הקטנה שמסחר עצמאי לא באמת מביא לך יותר כסף אלא יותר כאב ראש וגם סיכויים גדולים יותר למשוך בירידות מחמת הזמינות שזה נמצא אצלך.

    החריג לכך הוא מישהו שלא יכול להשקיע דרך קופ"ג כמו אזרחים אמריקאים או אנשים שלא סומכים על בתי השקעות שאכן עושים את כל מה שצריך לעשות עם הכסף שלהם, אך שיקול של ריווחיות אני פחות רואה כן. [אולי בתיק של כמה מליונים יש מקום לשקול זאת]

    @שמיל-שמיל מה דעתך על לפתוח גם קופת גמל וגם לסחור באופן עצמאי, כך שאפשר להשתמש בחתונות הראשונות בקופת גמל [ לקבל הלוואה כנגדה או למשוך את הכסף תלוי בנתוני השוק וכן אפשר לעבור למסלול כמה שנים מראש בלי איורע מס ]. ולחתונות האחרונות [בעוד 30 35 שנים שאז ההבדל בין דמי הניהול הכי משמעותי ] להשתמש בתיק השקעות.
    דוגמא א:
    קופת גמל: צבירה נוכחית 30000
    הפקדה חודשית 500
    דמי ניהול 0.6
    זמן השקעה 20 שנה
    סך 513909
    תיק השקעות : צבירה נוכחית 10000
    הפקדה חודשית 1000
    דמי ניהול 0.07
    זמן השקעה 30 שנה
    סך 2219308
    סך השקעה א 2733217

    דוגמא ב
    אם אני משגיע את הכל בקופת גמל אני אגיע רק ל 2490366
    הבדל של 242851

    דוגמא ג
    אם אני משקיע הכל באופן עצמאי אני אגיע ל 2777030
    אמנם הבדל של 43813 לטובה מדוגמא א, אבל אני מפסיד את היתרונות של הקופת גמל [לחתונות הראשונות]

    [חישבנתי בהנחה שיהיה תשואה של 10%]

  • @שמיל-שמיל מה דעתך על לפתוח גם קופת גמל וגם לסחור באופן עצמאי, כך שאפשר להשתמש בחתונות הראשונות בקופת גמל [ לקבל הלוואה כנגדה או למשוך את הכסף תלוי בנתוני השוק וכן אפשר לעבור למסלול כמה שנים מראש בלי איורע מס ]. ולחתונות האחרונות [בעוד 30 35 שנים שאז ההבדל בין דמי הניהול הכי משמעותי ] להשתמש בתיק השקעות.
    דוגמא א:
    קופת גמל: צבירה נוכחית 30000
    הפקדה חודשית 500
    דמי ניהול 0.6
    זמן השקעה 20 שנה
    סך 513909
    תיק השקעות : צבירה נוכחית 10000
    הפקדה חודשית 1000
    דמי ניהול 0.07
    זמן השקעה 30 שנה
    סך 2219308
    סך השקעה א 2733217

    דוגמא ב
    אם אני משגיע את הכל בקופת גמל אני אגיע רק ל 2490366
    הבדל של 242851

    דוגמא ג
    אם אני משקיע הכל באופן עצמאי אני אגיע ל 2777030
    אמנם הבדל של 43813 לטובה מדוגמא א, אבל אני מפסיד את היתרונות של הקופת גמל [לחתונות הראשונות]

    [חישבנתי בהנחה שיהיה תשואה של 10%]

    @מתיתיהו שאלת ההשוואה והשילוב היא מענינת אבל למה לא לקחת הלוואה(נגיד משכנתא לשיפוץ) להשקיע מראש סכום גדול ואם אתה שם בקופת גמל אתה יכול גם עכשיו לקחת עוד הלוואה ולהשקיע כמובן לבדוק יכולת החזר וריביות אבל לשים מראש סכום גדול מקפיץ לך את ההשקעה בתוצאה של עשרות אחוזים.

  • @מתיתיהו שאלת ההשוואה והשילוב היא מענינת אבל למה לא לקחת הלוואה(נגיד משכנתא לשיפוץ) להשקיע מראש סכום גדול ואם אתה שם בקופת גמל אתה יכול גם עכשיו לקחת עוד הלוואה ולהשקיע כמובן לבדוק יכולת החזר וריביות אבל לשים מראש סכום גדול מקפיץ לך את ההשקעה בתוצאה של עשרות אחוזים.

    @השומר
    אפשר לעשות את זה רק אחרי שמבינים את הסיכונים,
    ויש תכנון נכון מה לעשות בזמני משבר.
    יש אשכולות על הנושא.

  • @השומר
    אפשר לעשות את זה רק אחרי שמבינים את הסיכונים,
    ויש תכנון נכון מה לעשות בזמני משבר.
    יש אשכולות על הנושא.

    @צמיחה בהחלט, הכוונה לפתוח את הראש לעוד כיון חשיבה

  • מונטיפיורימ מונטיפיורי פיצל נושא זה ב

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    10 פוסטים
    181 צפיות
    מ
    לגופם של דברים: אני משער שהינך סומך על שיקול דעתך, כי הרי אם לא, מדוע שאלת -הרי גם התשובות שתקבל כאן יהיו נגועות, אל על כרחך שבדברים שבסברא, אתה בוחן אם הם מתקבלים על הדעת או לא, רוב הנידונים הם עניינים שבשיקול דעת, (אין אחד שיודע לחזות את העתיד). לגבי עובדות ניתן לברר בקלות יחסית. ומה שלא זה ולא זה, אכן אל תסמוך על אף אחד-כולל מי שלא נגוע, הרי מהיכן הינך יודע שהוא אכן מבין? אני מניח שרוב חברי הפורום (כולל אנוכי הקטן), אין להם שום אינטרס לא בזה ולא בזה, (אני אישית מושקע קצת בשוק הנדל"ן, והרבה פחות בשוק ההון, ועם זאת סבור שעדיפה בהרבה השקעה בשוק ההון). מרבית הממליצים משקיעים בעצמם באפיק שעליו הם ממליצים, כלומר הם מאמינים באמת בנכונות המלצתם. סתם שאלה, מה הינך עושה כשאתה צריך החלטה רפואית? סומך על הרופא הלא דתי עם אינטרסים ברורים? על העסקנים הרפואיים שגם להם בדר"כ יש אינטרסים, (חיוביים!! (לשמור על קשרים עם רופאים וכו')? אם שאלת למעשה (באמת?!), דבר ראשון פיזור- לא מניחים את כל הביצים בסל אחד, שנית- אם אכן לא הנדל"ן ולא שוק ההון- משכנעים אותך, ואתה חושש, ניתן להניח את הכסף בקרן כספית (עם הכשר!), אני מקוה שאתה לא חושד בי שיש לי בזה אינטרס כלשהוא . או כמובן בגמ"ח. מקווה שיישרנו את ההדורים!!
  • 0 הצבעות
    9 פוסטים
    282 צפיות
    צ
    @YM98745 said: אני מחפש קרן כספית שנסחר בדולר ארצות הברית עדיף למומלץ לאזרחי חוץ אבל מחפש גם רגיל שנסחר בארץ ועדיף עם כשרות אם הכוונה לאזרחי ארה"ב, כדאי לעבור על המאמר הזה https://fintranslator.com/2024/09/17/short-term-interest-for-americans-living-in-israel/ או כאן בפורום https://forum.benakel.org/topic/291/השקעות-ומיסוי-לבעלי-אזרחות-ארה-ב
  • 0 הצבעות
    2 פוסטים
    124 צפיות
    &
    @מכונת-חישוב יש אפשרות ע''י חתימה של ההורים‚ אבל יותר מומלץ להנפיק ת.ז. לצורך פעולות עתידיות שיכול להקשות אם זה בדרכון (כמו אם נכנסים דרך אתרים ממשלתיים שאפשר ע''י ת.ז. או בהצלבת מידע עם הבנק) -במיוחד שבגיל 16 הנפקת ת.ז. זה בחינם אז למה לא לעשות את זה פשוט....
  • מסחר יומי - למה זה לא משתלם ?

    הועבר מסחר עצמאי מסחר יומי מניות
    55
    4 הצבעות
    55 פוסטים
    3k צפיות
    מ
    @צמיחה הנתונים שאני מכיר זה לפחות שנתיים כדי להתחיל להרוויח. כשמדברים על 60% זה לא בסכום אלא במספר הפעולות. לצורך הדוגמא מתוך 10 עסקאות 6 הסתיימו ברווח. המטרה היא לסגור הפסד עם רווח נמוך (5%-10%) ולסגור רווח בתשואה משמעותית (50% ומעלה. אני מכיר גם עסקאות של מאות אחוזים) התוצאה תהיה עלייה בסך הכל. הנסיון שצוברים מועיל לצמצם את ההפסדים ולמצוא את הרווחים הגדולים.
  • 0 הצבעות
    17 פוסטים
    831 צפיות
    ג
    @בעז-ה כתב בהסבר על נתונים בקופת גמל: תודה לכל העונים https://forum.benakel.org/user/גמל-און אשמח להסבר על מסחר עצמאי, בפרט לאדם כמוני שלא מבין בזה כלום, ורק התייעצתי עם מקצועי בלבד בפרוג ועשיתי כדבריה, כרגע יש לי באיזור ה150 אלף מושקעים... ושוב תודה רבה מסחר עצמאי זה פשוט יותר ממה שזה נראה. פותחים חשבון באחת החברות כמו אקסלנס, מבצעים העברה מחשבון הבנק, וכשהכסף מופיע בחשבון ההשקעות – אפשר לרכוש ניירות ערך או קרנות. השאלה היא האם כדאי למכור את הכספים שהפקדת בקופת גמל להשקעה או לקחת הלוואה מהקופה ולהעביר למסחר עצמאי. אם תרצה עזרה באופן פרטני וללא תשלום, אתה מוזמן להשאיר לי פרטים באתר שלי.