דילוג לתוכן

רמת היעילות של ליווי כלכלי חינם / או בתמיכה

  • הלכתי לפגישת ייעוץ אצל מאמן מוכר וגדול
    והוא טען לי שאני לא אקח הלוואה בשביל לממן את התהליך אלא שאנסה לקבל על תמיכה
    פניתי למישהו לבקש תמיכה והוא הסביר לי בטענה שזה לא יעיל אם המשפחה לא מוציאה כסף על זה
    המשפחה חייבת להרגיש את החסרון כיס כדי שהתהליך יצליח
    אשמח לשמוע את חוות דעת המומחים כאן.
    ועוד שאלה האם באמת אתם כמאמנים הייתם נותנים למכרים שלכם סכום כסף עבוד דבר כזה ?

  • אני מקווה שהבנתי את השאלה
    שורה תחתונה יש לך את הכסף או שפשוט אין לך

  • תכלית אין לי את הכסף
    זה באמת היה חלק מהשאלה האם יש ארגונים שיכולים לתרום לכאלו דברים

  • ברור שליווי בחינם שווה פחות אבל אם אין ברירה יש סדנאות של תבונה ומסילה חינמיות
    תארגן אחת כזו
    או שתצטרף לאחת שמתקיימת באזור שלך.

  • הלכתי לפגישת ייעוץ אצל מאמן מוכר וגדול
    והוא טען לי שאני לא אקח הלוואה בשביל לממן את התהליך אלא שאנסה לקבל על תמיכה
    פניתי למישהו לבקש תמיכה והוא הסביר לי בטענה שזה לא יעיל אם המשפחה לא מוציאה כסף על זה
    המשפחה חייבת להרגיש את החסרון כיס כדי שהתהליך יצליח
    אשמח לשמוע את חוות דעת המומחים כאן.
    ועוד שאלה האם באמת אתם כמאמנים הייתם נותנים למכרים שלכם סכום כסף עבוד דבר כזה ?

    @בדרך-להיות-עשיר
    ישנם מספר גורמים שהוכחו כמשפרים תוצאות של תהליכים כלכליים - תשלום גבוה הוא בהחלט אחד מהם, אך הוא לא נמצא בראש הרשימה.
    מהניסיון שלי הפרטים החשובים יותר:
    -בני הזוג נמצאים יחד ברצון לשפר את המצב בס"ד.
    -מאמינים שהקב"ה רוצה שמצבם ישתפר, ושהם מסוגלים לכך.
    -המשפחה לוקחת אחריות על החיים שלה ולא תולים את הישועה בעצות של מאן דהו; מוכשר ככל שיהיה.
    -מבינים שהשיוני קורה בפועל על ידי היישום בשטח של כל מה שהבינו ולמדו, ואין כאן קסמים.
    -מייחסים חשיבות מרובה למפגשים עם המלווה - לא מבטלים כשאין בייביסיטר, ומכבים את הפלאפון כאילו נכנסו לפגישה עם רופא.
    -מתפללים להקב"ה שיצליח דרכם בדרך הטובה שבחרו לנהוג את חייהם הכלכליים בבריאות כרצונו יתב'.
    -המלווה נותן כבוד למשפחה על ההתקדמות וכו', ולא נותן להם תחושה של אנשים 'שאינם מחונכים פיננסית'. טול קורה מבין עיניך.
    לגבי התשלום הגבוהה לתהליך: פגשתי בחודשים האחרונים כמה משפחות טובות שעוש שינוי של 8-10 אלף בחודש בתהליך שאחרים שילמו עבורם!
    וכן פגשתי אנשים ששילמו 10 אלף ויותר על תהליך שחשבו שבטח יהיו תוצאות יפות 'כי הרי שילמנו יקר', והתברר שחוץ מהתשלום לא היה להם כח לשום דבר אחר...
    עוד ספיקות ושאלות לגבי תהליכים? אפשר להתקשר אלי - לא נושך (אה... בדרך כלל)

  • תודה רבה על ההדרכה המפורטת בבהירות מדהימה
    בהיכרות אישית @משה-חיים אכן לא נושך בכלל
    הוא איש נחמד מאוד מציע לכל אחד לעבור אצלו תהליכים

  • יש משמעות לתשלום בהענות ראשונית לכל דבר (שמעתי פעם על טיול מאוד מושקע באחת הקהילות שהיה בחינם וכמעט ולא באו ילדים עד שבשנה אחת משהו הציעה שיקחו 10 שקל...) אבל אין ספק שמה שצריך זה בעיקר מוטיבציה ואמונה

נושאים מוצעים


  • 14 הצבעות
    26 פוסטים
    237 צפיות
    י
    תודה לכל המגיבים! התפתח כאן דיוק מרתק, וזו הזדמנות לחדד את כוונתי. כמו שכתבתי, כסף לא מהווה רשות. זה שיש לילד כסף לא אומר שהוא יכול לעשות איתו מה שהוא רוצה, והכול נשאר תחת שיקול הדעת והערכים של הבית. אני רק יקדים ויאמר שכסף לילדים יהיה בכל אופן, בין אם זה יבוא מפרסים וכדו' או דמי חנוכה ופורים, מהסבים והסבתות. כדי לעשות סדר, צריך להפריד בין הגילאים: לילדים צעירים (לפני גילאי ישיבה קטנה וסמינר) ברור שכל הצרכים באים מהבית ולא מדמי הכיס. דמי הכיס שם הם כספים קטנים מאוד, ולא מיועדים לצרכים שוטפים אלא לדברים שמעבר – ממתק פה ושם, או חיסכון עצמי למשהו גדול יותר כמו משחק וכדו', שהם שוב לא צורך בסיסי. המטרה בגיל הזה היא לא שהילד יממן את עצמו, אלא שיתנסה בקבלת החלטות קטנות. בגילאי ישיבה קטנה וסמינר הסיפור משתנה, כי הנוער ממילא מבקש ומקבל כסף (ובאמת גם צריך) עבור כל מיני צרכים. הורים רבים משתפים שבגיל הזה מתחילים הרבה חיכוכים כי אצל הנוער מיטשטש מאד הגבול בין צורך לרצון. כאן בדיוק דמי הכיס הם פתרון מצוין. משפחות רבות מכירות את זה: הנער בן ה-15 מבקש כל שבוע כסף ליציאה עם חברים לצ'ונט, והבת מבקשת כל יומיים כספים לגלידה או לבגד חדש. במקום שבכל פעם יתפתח ויכוח מתיש, או שההורה פשוט ישלוף כסף כדי לקנות שקט – נכון לשים גבולות ברורים. ברגע שיש סכום קבוע, הנער צריך לקבל החלטות לבד ולכלכל את צעדיו. ברור שההורים נשארו ההורים ולכן טבעי שהם מממנים את הצרכים הבסיסיים כמו תחבורה וכדומה, אבל המותרות נכנסות למסגרת. העיקרון הזה עובד גם בקניות גדולות כמו ביגוד לחגים. אני ממש לא חושב שהנוער צריך לממן את זה מדמי הכיס שלו. אבל גם כאן, במקום שהבת תתקשר מהחנות ותבקש פרטי אשראי או שתלווה מחברה, כי היא ראתה בגד שהיא אוהבת, או שהבן ילך לחנות יוקרתית כי "אבא ואמא ישלמו", הרבה יותר נכון מגדירים סכום הגיוני וסביר שאמור להספיק. ברגע שיש מסגרת, אין ויכוחים מול ההורה, יש שיקול דעת של הילד מול עצמו. לצערי, מניסיון עם משפחות רבות, המציאות מראה בדיוק את ההפך ממה שחלק מהמגיבים חששו ממנו: התנהלות לא טובה עם כסף, חומריות יתר ורדיפת מותגים, לא מתחילות מזה שנותנים לילד אחריות. הן מתחילות כמעט תמיד מזה שההורים לא שמו גבולות ברורים, והילד התרגל שהכול נגיש, זמין ומיידי כמעט בלי שום מגבלה. וכמובן ברור מאליו, שדמי כיס בתוך גבולות נכונים אינם מחליפים חינוך הם כלי נוסף בתוך החינוך.
  • 4 הצבעות
    2 פוסטים
    100 צפיות
    9988779
    @ישראל-גוטמן תודה על כל המאמרים המאמר הקודם פורסם גם אצל ניסן עציוני שמעתי א''ז טלפוני, האם גם מאמר זה יבוא בעקבותיו ?
  • 4 הצבעות
    5 פוסטים
    228 צפיות
    אבי ר.א
    @הקול-השפוי צודק. רק שזה לא סותר כיון שיש מיוחדות ושוני במאמרים של @מחשב-מסלול-מחדש . ולתועלת הוספתי שם קישור לאשכול הזה.
  • קיצוני או משוגע?

    כלכלת המשפחה חוק הגיוס בני ברק הפגנות
    13
    14 הצבעות
    13 פוסטים
    793 צפיות
    מ
    @שבתי-בבית-ה בגלל זה כתבתי לא צריך להתמקד כל הזמן במה להתקד בעיקר זה כבר מחלוקת ישנה...
  • 1 הצבעות
    4 פוסטים
    210 צפיות
    צ
    @BRISKER עברתי לבזק, לא ראיתי בעיות, הכל הלך טוב, חוץ מפעם אחת שהם הפיקו קבלה על סכום כפול, זה קרה לכל הלקוחות שלהם, והם תיקנו את זה לפני הגבייה בפועל. וזה הנחה של 7%. ואני כמובן עם טלפון כשר, ובלי מונה חכם.