דילוג לתוכן

דרמה - הסולידית מודיעה: אני עצמי כבר לא משקיעה פסיבית

שוק ההון והשקעות
27 12 1.0k 11
  • "במילים אחרות, השקעה פסיבית בהגדרה לא יכולה להיות אוניברסלית. וככל שיותר אנשים ישקיעו באופן פסיבי, התמריץ להשקיע אקטיבית רק גדל (*). מה שעבד כשניהול הפסיבי היה 10% מהשוק עלול שלא לעבוד כשנגיע ל-70%. במובן זה הפסיביות הופכת לקורבן של ההצלחה של עצמה. “השקעות לעצלנים” הוא חלק מהתהליך מכיוון שהוא משווק את הצלחת האתמול כאם כל השיטות של מחר.

    (*) זו, בין היתר, אחת הסיבות שאני עצמי כבר לא משקיעה פסיבית."
    הציטוט.
    למאמר המלא

  • זה מתוך המאמר שלה שהתפרסם היום.

  • זה היה מאמר קנאה להצלחה של ההשקעות לעצלנים!!

  • "הביקורת צודקת בפרטים הקטנים, אבל טועה בגדול: עדיף 'השקעה פשוטה' שמבוצעת היום, על 'השקעה מושלמת' שמעולם לא יוצאת לפועל בגלל עודף ידע ופחד."

  • "במילים אחרות, השקעה פסיבית בהגדרה לא יכולה להיות אוניברסלית. וככל שיותר אנשים ישקיעו באופן פסיבי, התמריץ להשקיע אקטיבית רק גדל (*). מה שעבד כשניהול הפסיבי היה 10% מהשוק עלול שלא לעבוד כשנגיע ל-70%. במובן זה הפסיביות הופכת לקורבן של ההצלחה של עצמה. “השקעות לעצלנים” הוא חלק מהתהליך מכיוון שהוא משווק את הצלחת האתמול כאם כל השיטות של מחר.

    (*) זו, בין היתר, אחת הסיבות שאני עצמי כבר לא משקיעה פסיבית."
    הציטוט.
    למאמר המלא

    @העץ-הרענן

    התגובה של זיק הולנדר:
    ‏יש איזה תחושת בהלה לא מוצדקת בעקבות פוסט "הסולידית" שמקנח בזה שהיא הפסיקה להיות סולידית.

    אני שם בצד את הקטע האישי עם מחבר עצלנים, זה עניין לא לי.

    מה נכון בפוסט שלה?

    העולם דינמי. 10% זה חיתוך של קטע בזמן בשוק מסוים. לא מובטח שזה מה שיהיה.
    עליה של שיעור המשקיעים הפסיביים מטה את הדינמיקה בשוק ההון. סביר שתנודתיות תשתנה כי עדר מושך את הסל מעלה יותר זמן.
    חובה שיהיו משקיעים אקטיביים כי בלעדיהם השוק לא יעיל וחברות לא יתומחרו לפי שוויין.
    בלי להבין לעומק את ההתנהלות לצד השקעה פסיבית, הכישלון הקולוסלי מובטח. ואני רואה את זה כל יום כאן בקבוצה כאשר אנשים זונחים כלאחר יד תוכנית השקעה רק כי לא קיבלו 10% (מי הבטיח שזה קבוע ללא מהמורות??)

    מה המסקנה השגויה שמגיעים אליה?

    אנשים ישר קופצים למסקנה שצריכים להשקיע אקטיבית.
    אנשים נחרדים שהשקעה פסיבית מתה.

    מה כן?

    השקעה פסיבית חיה.
    השקעה פסיבית קשה מנשוא לאורך זמן ובלי להבין איך חיים לצידה אנשים יכשלו.
    השקעה פסיבית תמשיך להתכנס לממוצע כי יהיו משקיעים אקטיביים שמתמחרים מניות לפי שווי הוגן.

  • @העץ-הרענן

    התגובה של זיק הולנדר:
    ‏יש איזה תחושת בהלה לא מוצדקת בעקבות פוסט "הסולידית" שמקנח בזה שהיא הפסיקה להיות סולידית.

    אני שם בצד את הקטע האישי עם מחבר עצלנים, זה עניין לא לי.

    מה נכון בפוסט שלה?

    העולם דינמי. 10% זה חיתוך של קטע בזמן בשוק מסוים. לא מובטח שזה מה שיהיה.
    עליה של שיעור המשקיעים הפסיביים מטה את הדינמיקה בשוק ההון. סביר שתנודתיות תשתנה כי עדר מושך את הסל מעלה יותר זמן.
    חובה שיהיו משקיעים אקטיביים כי בלעדיהם השוק לא יעיל וחברות לא יתומחרו לפי שוויין.
    בלי להבין לעומק את ההתנהלות לצד השקעה פסיבית, הכישלון הקולוסלי מובטח. ואני רואה את זה כל יום כאן בקבוצה כאשר אנשים זונחים כלאחר יד תוכנית השקעה רק כי לא קיבלו 10% (מי הבטיח שזה קבוע ללא מהמורות??)

    מה המסקנה השגויה שמגיעים אליה?

    אנשים ישר קופצים למסקנה שצריכים להשקיע אקטיבית.
    אנשים נחרדים שהשקעה פסיבית מתה.

    מה כן?

    השקעה פסיבית חיה.
    השקעה פסיבית קשה מנשוא לאורך זמן ובלי להבין איך חיים לצידה אנשים יכשלו.
    השקעה פסיבית תמשיך להתכנס לממוצע כי יהיו משקיעים אקטיביים שמתמחרים מניות לפי שווי הוגן.

    @צמיחה מסכים עם רוב מה שהוא כתב.
    אמנם כי יש לו טעות.
    היא לא הפסיקה להיות "סולידית" אלא הפסיקה להיות "פאסיבית"...

    אגב, מיהו? הוא ממש מעורר בי זיק של סקרנות, זיק הזה...

  • @צמיחה מסכים עם רוב מה שהוא כתב.
    אמנם כי יש לו טעות.
    היא לא הפסיקה להיות "סולידית" אלא הפסיקה להיות "פאסיבית"...

    אגב, מיהו? הוא ממש מעורר בי זיק של סקרנות, זיק הזה...

  • יש הבדל בין הטענות שלה, לטענות של ר' דוד טופורביץ?

  • יש הבדל בין הטענות שלה, לטענות של ר' דוד טופורביץ?

    @קרעסטיר כן.
    שהיא לא שטחה כמעט אף אחת מהטענות שלה.
    בגדול הטענה שלה זה "זה מה שמתאים לי"...

  • אני חושב שתמיד יהיו אקטיביים שיפחדו מזה שכולם יהיו פאסיביים

  • @קרעסטיר כן.
    שהיא לא שטחה כמעט אף אחת מהטענות שלה.
    בגדול הטענה שלה זה "זה מה שמתאים לי"...

    @העץ-הרענן
    אני כן מבין ממה שציטטת בהתחלה שהיא מטילה פקפוק בכל התחזית העתידית של המשך ההצלחה של ההשקעה הפסיבית במדדים מכיון שהיום זה כבר מעל 70% מהשוק, וזה פלוס מינוס מה שר' דוד טופורביץ גם טען.
    לא?

  • אני חושב שתמיד יהיו אקטיביים שיפחדו מזה שכולם יהיו פאסיביים

    @אבי-ר. said:

    אני חושב שתמיד יהיו אקטיביים שיפחדו מזה שכולם יהיו פאסיביים

    דווקא היא דוגמא לפאסיבי מוצהר שתמיד דגל בשיטה, וכעת מפקפק ביעילות שלה כעת.
    אבל אם היא תהיה אקטיבית ואולי תסחוב איתה עוד כמה, אז שוב יש אקטיבים, ואז גם לטעמייהו נכון להמשיך להיות פאסיבים ולהמשיך להרויח....

  • @אבי-ר. said:

    אני חושב שתמיד יהיו אקטיביים שיפחדו מזה שכולם יהיו פאסיביים

    דווקא היא דוגמא לפאסיבי מוצהר שתמיד דגל בשיטה, וכעת מפקפק ביעילות שלה כעת.
    אבל אם היא תהיה אקטיבית ואולי תסחוב איתה עוד כמה, אז שוב יש אקטיבים, ואז גם לטעמייהו נכון להמשיך להיות פאסיבים ולהמשיך להרויח....

    @רק-יגיעה-בתורה
    נראה לי שהיא עצמה ממשיכה להיות פאסיבית, רק בשביל מה לה להסתבך אם כולם יהיו פאסיביים, לכן היא משכנעת שכדאי להיות אקטיביים...

  • @העץ-הרענן
    אני כן מבין ממה שציטטת בהתחלה שהיא מטילה פקפוק בכל התחזית העתידית של המשך ההצלחה של ההשקעה הפסיבית במדדים מכיון שהיום זה כבר מעל 70% מהשוק, וזה פלוס מינוס מה שר' דוד טופורביץ גם טען.
    לא?

    @קרעסטיר מי שעוקב אחריה יודע שהיא שינתה את כל מהלך חייה, היא הקימה משפחה והיא צריכה יותר מזומן היא כתבה על זה רבות, והיא עברה למניות דיבידנד, והיא גם כתבה את זה כתגובה לאלו ששאלו אותה על ההודעה הזו.
    בקיצור בעיניי אין כאן איזה התפכחות, אלא יותר להט לתקוף את תמיר.

  • שמתי את התגובה במקום הלא נכון

  • @קרעסטיר כן.
    שהיא לא שטחה כמעט אף אחת מהטענות שלה.
    בגדול הטענה שלה זה "זה מה שמתאים לי"...

    @העץ-הרענן said:

    @קרעסטיר כן.
    שהיא לא שטחה כמעט אף אחת מהטענות שלה.
    בגדול הטענה שלה זה "זה מה שמתאים לי"...

    לא קראתי את המאמר
    אבל רק מההתחלה שלו זה נראה שחוץ ממה שמפריע לה ההצלחה של מנדובסקי מפריע לה גם החשיבה על החרדים
    ושוב אני לא מכיר אותה ולא קראתי את המאמר
    יכול להיות שאני טועה

  • קראתי את הפוסט שלה הביקורת היא די על ספרו של מנדובסקי ועל רמת הידע שצריך להנגיש לציבור הרחב עם איזכור קצרצר לזה שפסיביות לא בהכרח הדבר הכי טוב בלי להסביר וגם לא בא לערער על עצם העניין אומנם זה קצת פוגע לתמיר אבל מכאן ועד לתמיכה בטפורביץ הדרך ארוכה.

  • היא כבר ערכה את הפוסט שלה בבלוג.
    אבל היא כתבה שמה שהניא אותה ללכת ולהשאיל את הספר ולקרוא אותו היא ההודעה של מנדובסקי, שהוא מתכנן להוציא את הספר במהדורה חרדית
    מה שעיקר מפריע לי זה שהספר כבר קיים 4 שנים בישראל, ורק בגלל ההודעה הנ"ל היא רצה לספרייה, זה כבר אומר הכל...

  • @העץ-הרענן זה מה שכתבתי וזה אחד הסיבות שלא קראתי את המאמר

נושאים מוצעים


  • 2 הצבעות
    8 פוסטים
    175 צפיות
    מ
    @בן-עליה , ההפסד עלול להיות גבוה בהרבה מאשר הריבית דריבית ועלול להיות על הקרן עצמו , אם נייר הערך שכרגע מופסד יעלה עד סוף שנת המס ואז לא יהיה אפשרות למכור ולקזז ובמקרה זה גם אם נייר הערך יחזור להפסד בהמשך בשנים הבאות לא יוחזר הקרן. (סיבה נוספת למכור כעת ולא לחכות לסוף שנה היא, שבהפסד, הקיזוז הוא נומינלי, ומכיוון שכך עדיף לקבע את ההפסד לצורך הקיזוז כמה שיותר מוקדם כדי לקבל את האינפלציה על נייר ערך זה ולא לשלם עליו ריבית (אמנם בהנחה שהנייר יעלה לכאורה סיבת עלייתו עד האינפלציה היא האינפלציה מה שגורם לטיעון להיות חסר משמעות) דרך אגב לעניין מה שטענת שמפסידים את הריבית דריבית זה לא תמיד כי יש ריבית 4 פלוס הצמדה ללא מס .
  • 0 הצבעות
    4 פוסטים
    131 צפיות
    ד
    בכל מסלול , מסתכלים על אחוזי החשיפה ולא על האחזקות מהסיבה שאמרת , שדרך חוזים ואופציות הם חשופים לסיכון והסיכוי של המדד ומקבלים תשואה של אגח על שאר הכסף .
  • 5 הצבעות
    9 פוסטים
    216 צפיות
    ד
    דעתי שמשקיע פאסיבי לא יכול לעשות את כל הפליפים האלה וגם בזמן שיש כמה אינדיקציות שמראות שהולך להיות אירוע . אני ממש לא מתנגד להשקעה אקטיבית , אבל אני חושב שצריך ללמוד אותה לעומק זה ממש מש מקצוע .
  • 0 הצבעות
    1 פוסטים
    89 צפיות
    העץ הרענןה
    https://forum.benakel.org/topic/1238/המשקפיים-הפאסיביים מי שמרכיב את המשקפיים האלו, יראה באור אחר את ענין ההשקעות לטווח הארוך!
  • רוצים לקנות דירה שניה?

    הועבר נדל"ן ומשכנתאות מס רכישה השקעות
    16
    0 הצבעות
    16 פוסטים
    956 צפיות
    ה
    @יהודה-הצדיק כתב ברוצים לקנות דירה שניה?: ראיתי פרסום של בחור בשם אריאל רוטשטיין משכנתא 24 שפרסם הלוואה עד 250k עם ריבית פריים וזהו אני לא מבין גדול בהלוואות אבל נראה לי מחיר שפוי פניתי אליו והוא הביא לי הלוואה דרך בנק פועלים באישור מיוחד של מנהל הסניף (היה 0 התעסקות מיצידי רוטשטיין טיפל בהכלללל) רכשתי את החנות הזאת בסכום של 220k (מחיר מאוד טוב ביחס לשוק באזור) היה מס רכישה תשלום לעו"ד ותשלום לרוטשטיין על עבודה נפלאה מותר לדעת כמה שילמת לאותו בחור? מאד מעניין ואולי רלוונטי עבורי ותודה על הדברים הנפלאים